New York - Florida

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
daffy
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2017, 16:53
Aantal x V.S. bezocht: 0

New York - Florida

Bericht door daffy »

Volgend jaar zomer willen wij (3 personen) voor de eerste keer de oceaan over. Nu heeft ieder zijn eigen wensen en zijn we op het volgende uitgekomen. We willen eerst een aantal dagen naar New York en dan doorvliegen richting Florida (vragen/tips over Florida zal ik in dat forum een topic voor openen).

We hebben uiteraard al wat research gedaan via internet etc maar omdat het de eerste keer is hebben we toch nog wat vragen;

Via bepaalde boeking sites zien we dat Long Island wat goedkoper lijkt, is dat puur omdat je niet midden in Manhattan zit of zijn er andere redenen?

Hoeveel dagen is verstandig om door te brengen in New York? We willen in totaal zo'n 14 dagen richting de VS. (Florida is in principe de bedoeling om vanaf Tampa de westkust te bezoeken dan te eindigen en terug te vliegen vanaf Miami)

Wij zijn niet zo heel erg fan om vooraf al bepaalde hoogtepunten in te plannen, is dat in New York verstandig in de zin van reis en loop de hele dag rond en je komt vanzelf de highlights etc tegen. Of kan je beter een planning maken om het optimale eruit te halen. Misschien een beetje lastig uit te leggen maar we willen niet alleen alle toeristische topattracties te bezoeken maar ook gewoon de sfeer proeven van New York. Dat je dan niet alles te zien krijgt weten we :)

We hoppen dat jullie ons wat meer wijzer kunnen maken, alvast bedankt!
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: New York - Florida

Bericht door SanFran »

Als je voor de eerste keer naar NY gaat zou ik toch minimaal 4/5 dagen doen. Een week is nog beter. Maar je kunt je er ook met gemak een maand vermaken :lol:
Long Island is inderdaad goedkoper omdat je dan niet in Manhattan zit.
Voor NY zou ik niet een te strakke planning maken, het is inderdaad juist ook fijn om lekker door de straten te lopen en de sfeer te proeven. Wat ik zelf heb gedaan is thuis een overzicht maken met welke bezienswaardigheden het beste te combineren zijn. Niet dat je in downtown bent en dan bedenkt dat je iets uptown wilt gaan doen. Het is wel fijn dat je dus weet welke bezienswaardigheden een beetje bij elkaar in de buurt liggen. Wij hebben ter plekke per dag bekeken wat we wilden gaan doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York - Florida

Bericht door meyem »

daffy schreef:Via bepaalde boeking sites zien we dat Long Island wat goedkoper lijkt, is dat puur omdat je niet midden in Manhattan zit of zijn er andere redenen?
Let wel, het gaat om Long Island City, een wijk in Queens net aan de andere kant van de East River!! (Long Island is een deel van NY dat een stuk verder ligt...)
LIC is inderdaad meestal een stuk betaalbaarder, vooral omdat het inderaad niet in het gewilde Manhattan ligt ... de wijk is tamelijk saai en gedeeltelijk industrieel. Prima als je voor budget gaat, zolang je maar zorgt dat je dichtbij een subway station zit ...

Zelf heb ik diverse malen naar tevredenheid in het Country Inn & Suites vertoefd, maar er zijn inmiddels veel vergelijkbare hotels in de buurt.

en ja, ook ik stem voor richting 1 week in NYC ... (en ook ik zou er makkelijk een maand kunnen vertoeven :mrgreen: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: New York - Florida

Bericht door tosca »

Wat leuk! Onze eerste Amerika-reis was ook een combi van NY & Florida, geweldig! Je zit hier op stukje forum waar iedereen verslaafd is aan NY, dus een paar dagen is altijd te kort ;)
daffy schreef:Wij zijn niet zo heel erg fan om vooraf al bepaalde hoogtepunten in te plannen, is dat in New York verstandig in de zin van reis en loop de hele dag rond en je komt vanzelf de highlights etc tegen. Of kan je beter een planning maken om het optimale eruit te halen. Misschien een beetje lastig uit te leggen maar we willen niet alleen alle toeristische topattracties te bezoeken maar ook gewoon de sfeer proeven van New York. Dat je dan niet alles te zien krijgt weten we
Een strakke planning hoeft zeker niet, maar het kan wel handig zijn om alle dingen die je wilt doen op een lijstje te zetten. En te zorgen dat je weet welke dingen bij elkaar in de buurt liggen. Op die manier voorkom je dat je van hot naar her reist en je onnodig tijd kwijt bent aan reizen. Wij maken vaak een lijstje van dingen die we op 1 dag willen doen, die dus bij elkaar in de buurt liggen of handig zijn. Op welke dag we dan wat doen laten we afhangen van zin & het weer. Als je je goed realiseert dat je 9 van de 10 keer je lijstje toch niet haalt, is er niets aan de hand :lol:
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York - Florida

Bericht door Carolena »

2 weken voor een combinatie NY/Florida is wel erg kort, maar niet ondoenbaar. (heb vrienden die het op 8d gedaan hebben, maar dat was echt te zot voor woorden!!)
In 2014 was ik 4d in New York (eigenlijk maar 2 halve en 2 volledige), heb veel gezien, maar was best een pittig tripje.
Volgend jaar ga ik terug naar New York, nu de volledige 6 dagen.
Dit jaar ben ik ook voor de eerste keer in Florida geweest, 17d, en hebben overal zo een beetje geweest, zowel oost- als westkust, Everglades, Keys,..., maar dit was ook aan een redelijk tempo.
Voor New York zou ik een aantal high lights op een rijtje zetten die jullie zeker willen zien. Maak ieder een lijstje en zie wat overeenkomt? Voor de rest is het vooral heel veel sfeer opsnuiven in New York.. go with the flow...
Als jullie dan bijv. de 5de dag naar Florida vertrekken, hebben jullie nog een 9tal dagen. 2a3 dagen westkust (als het kan even Sanibel en Captiva meepikken), 1 dag Everglades, 3 dagen Keys en een dag of 2 Miami. Zo hebben wij een deel van onze reis deze zomer ingedeeld.
Het is zeker te doen, maar je moet je ervan bewust zijn dat het in razendsnel tempo aan je voorbij zal gaan. Ik heb het nu al 2x ondervonden. Ik heb er absoluut geen spijt van, maar je zal, zoals ik, zowiezo nog een keertje terug willen naar beide plaatsen :).

BTW, wij gaan volgend jaar ook in Long Island City verblijven. Scheelt een hoop in kosten en Manhattan is maar 2 metrohaltes verder (ongeveer 10-15min). Miss moet je wel afwegen of je als je effectief maar een dag of 4 in NY blijft, het niet beter is om toch in Manhattan te verblijven (eventueel hostel) om korter bij alles bij te zitten. De eerste keer in NY zat ik vlakbij Empire State Building en 5th en dat was toen ook wel heel handig voor die korte periode.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: New York - Florida

Bericht door butterfly »

Wij zijn afgelopen zomer 3 dagen in New York geweest, en voor ons was dat eerlijk gezegd genoeg. Natuurlijk kun je niet alles zien, en maak je dus keuzes, maar is dat niet overal zo? Wij hebben een paar dingen niet gedaan die wij wel wilden omdat we ook 2 kinderen mee hadden met een eigen mening, dus als je met 4 mensen weg bent moet je ook rekening houden met elkaars wensen :wink: New York is buiten een leuke stad ook overweldigend en druk, dus wij vonden het na 4 nachten ook wel weer een verademing om de stad uit te zijn. ( maar ja, ieder beleeft het anders natuurlijk)
Wij hadden een hotel in Chelsea, en deze was ook niet zo duur ( in vergelijking met de rest van de hotels bedoel ik. Alle hotels in NY zijn natuurlijk stevig geprijsd) en wij vonden hem erg gunstig liggen tov het openbaar vervoer. Wij zaten in Chelsea Savoy hotel.
daffy
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2017, 16:53
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: New York - Florida

Bericht door daffy »

Heel erg bedankt voor de reacties.
We zullen inderdaad goed moeten kiezen welke dingen we willen zien en dan een logische route moeten gaan plannen!
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York - Florida

Bericht door Thomas2521 »

Ik raad mensen altijd aan op hotel in Manhatten te nemen. Persoonlijk vind ik dat veel toffer en als je een beetje rondkijkt vind je altijd iets met een schappelijke prijs. Ik ben afgelopen zomer, en het jaar daarvoor in NYC geweest en telkens een hotel in Manhatten.

Daarnaast is het wel verstandig om vooraf te bekijken wat je wil zien en wat in de buurt van elkaar ligt. Wij hadden hier op voorhand telkens een dagplanning opgesteld. Dit hoeft niet per sé, maar een beetje plannnen is er wel nodig. It's a big city. :wink:
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer