Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Trientje: juni/juli 2018 NY, natuur en ...?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Trientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Trientje: juni/juli 2018 NY, natuur en ...?

Bericht door Trientje »

Hallo allemaal!

Na enkele jaren Europa, kriebelt het weer veel te hard, dus we trekken er nog eens op uit volgend jaar!

Van het Noordoosten heb ik nog niet zo heel veel gezien (enkel NY, Washington, Philly en de Niagara Falls) en voor de vriendin waar ik mee ga, is het de eerste keer USA.

Voorlopig liggen enkel de data nog maar vast: 23 juni tot 7 juli. Vluchten hebben we nog niet, dus we hebben nog alle speelruimte van vertrek- en eindpunt. Aangezien 4th of July in onze vakantie valt, zou ik deze liefst in NY doorbrengen.

Ik heb al 2 mogelijk routes uitgestippeld, maar ze lijken mij nog niet helemaal goed te zijn. Kunnen jullie jullie licht hier eens op werpen? :wink:

OPTIE 1

Ik vind vooral Montreal hier precies niet helemaal inpassen: lang rijden voor slechts 1 dag in de stad. Moeten we ergens anders meer tijd besteden? Of vervangen we Montreal best door iets anders?

23 juni: vliegen naar Boston
24-25 juni: Boston
26 juni: auto ophalen en rijden naar White Mountains
27 juni: White Mountains
28 juni: rijden naar Montreal
29 juni: Montreal
30 juni: rijden naar Adirondacks
1 juli: Adirondacks
2 juli: rit naar Green Mountain and Finger Lakes National Forest
3 juli: rit naar New York na de middag
4-6 juli: New York
7 juli: terugvliegen

OPTIE 2

Deze lijkt me iets logischer in elkaar te zitten. Is er tussen de Niagara Falls en de Adirondacks nog iets interessants te beleven voor een (korte) stop?

23 juni: vliegen naar Toronto
24-25 juni: Toronto
26 juni: auto oppikken en naar Niagara Falls rijden
27 juni: na middag vertrekken naar Adirondacks
28 juni: Adirondacks
29 juni: rit naar White Mountains
30 juni: White Mountains
1 juli: rit naar Green Mountains and Finger Lakes National Forest
2 juli: Green Mountain and Finger Lakes National Forest
3 juli: rit naar New York
4-6 juli: New York
7 juli: terugvliegen
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
jetusa
Amerikakenner

Re: Reis Trientje: juni/juli 2018 NY, natuur en ...?

Bericht door jetusa »

Voordat je met optie 2 verder gaat: zoek eerst uit of je huurauto in Toronto kunt ophalen en in Ny inleveren en/of tegen welke kosten.

In (recente) verleden konden huurauto’s alleen in eigen land teruggebracht worden. Dit had te maken met invoerrechten. Tegenwoordig zijn die regels blijkbaar aangepast en zijn er wel mogelijkheden bij bepaalde verhuurmaatschappijen tussen bepaalde grote, dichtbij elkaar liggende steden, zoals bv Seattle en Vancouver.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Goeie tip over de huur auto. Ik heb de afgelopen maanden de nodige pogingen gedaan (Toronto ophalen, NY terug brengen) is mij niet gelukt iig. Nu gekozen voor met de bus van Toronto naar Buffalo en daar de auto ophalen en inleveren in NYC.
Grote Amerika fan
Trientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Trientje »

Daar had ik inderdaad nog niet bij stilgestaan. Waarschijnlijk vervalt optie 2 dan al ineens, want ik denk dat we teveel van onze (redelijk beperkte) tijd gaan verliezen met de verplaatsing van Toronto naar Buffalo om daar een auto op te halen. Diezelfde dag ook nog wat van de watervallen mee te pikken, lijkt me wat te veel. Of niet?

Blijft volgens mij alleen nog optie 1 over, maar daar schort volgens mij nog wat aan de planning :wink:
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Ik mis in optie 1 iig de Niagara Falls tov optie 2.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Mss White Mnts overslaan en van Boston naar de Green mnts dan Adirondacks, Niagara Falls, evt dagje Toronto, van Niagara gas op de highway terug ri Albany en dan de Hudson Valley af naar NY.
Heb ff geen tijd om te tellen of je dan uitkomt met je dagen, maar mss kom je zo alweer verder in de richting.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door OpreismetCo »

Ik heb afgelopen zomer een rondje gemaakt in die regio, ben begonnen en geëindigd in Toronto, was makkelijker met het inleveren van de huurauto. Vond de Adirondacks prachtig, zou daar zeker 2 nachten plannen. Genoeg te zien en te doen. Ook is het Finger Lakes gebied (ligt op de route van NY naar Niagara) erg mooi. Hier zijn veel watervallen te bezoeken. Kijk voor tips anders eens in mijn reisverslag. Succes met plannen!
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Wij hebben vorige maand een rondje Toronto gedaan en zijn toen met het vliegtuig naar NYC gegaan.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wij zijn vorig jaar onze reis in Toronto begonnen. De huurauto ingeleverd in Niagara (canadese kant) en met een shuttle naar Buffalo airport. En daar een auto gehuurd waar we verder in de States mee hebben gereden (one way naar Miami). Wij zijn in 1 dag van Buffalo naar NY gereden. Was prima te doen.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer