dagtrip Washington?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
annemietje
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mar 2014, 16:40
Locatie: België

dagtrip Washington?

Bericht door annemietje »

Hoi iedereen,

In februari komen mijn zoon (9) en ik naar NY. We zijn er al een aantal keer geweest en zoeken dus een leuke dagtrip. Philladelphia zou natuurlijk haalbaarder zijn, maar ons spreekt Washington meer aan.
Dus daarom jullie ervaringen: is dit te doen in 1 dag en in de Winter? We vooral de Mall zien en dus ook een museum meepikken.
Is alles goed en makkelijk te bereiken te voet of met openbaar vervoer?
Mijn zoon is het gewend lang onderweg te zijn en vindt treinen super, dus daar zie ik geen problemen :D
Bedankt voor jullie tips!
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: dagtrip Washington?

Bericht door GinnyUSA »

Je zit al gauw van deur tot deur aan een uur of vier enkele reis, dat vind ik best veel. Is er een mogelijkheid om er ook een overnachting te doen? Of misschien op dag van aankomst direct de trein nemen naar DC en dan de avond erna terug naar New York.

De mall is wel te belopen, maar is toch nog een km of drie van Capitol naar White House. En tussendoor kun je elk museum dat je tegen komt gratis naar binnen.
annemietje
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mar 2014, 16:40
Locatie: België

Re: dagtrip Washington?

Bericht door annemietje »

Dat heb ik ook al zitten denken, alleen het "gesleur" met bagage, verhuis van hotel houd me wat tegen. Aankomen en direct naar DC reizen "durf" ik niet echt. Stel dat je vertraging hebt of je staat lang in de rij bij aankomst. Ik zou dan de trein heel ruim in tijd boeken, maar dan ben je misschien weer veel te vroeg...
Misschien is wel de laatste nacht een optie en dan op dag van vertrek terug naar NY?
Iemand een centrale hoteltip in DC?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Marcopstal »

Een dagtrip DC vanuit NYC heeft in mijn ogen niet veel zin. Er is zoveel te zien en te doen in DC dat je er eigenlijk een dag of 3, 4 voor zou moeten uittrekken.

Alleen al de national Mall aflopen zonder ergens binnen te gaan kost je al flink wat tijd. Het is 3,5 km van het Capitool tot aan Lincoln Memorial.

Hotels in DC zelf zijn doorgaans duur tenzij je op een mooie promotie uitkomt. Maar het openbaar vervoer is er behoorlijk goed.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: dagtrip Washington?

Bericht door tomaat85 »

Ik deel de mening dat Washington "recht" heeft op meer dan 1 snelle dag. Mocht je het toch graag willen, overweeg dan om te gaan fietsen. Je kan de mall goed fietsen, dan heb je misschien zelfs nog tijd om naar Arlington door te gaan? Naast het station zit een fietsverhuur dus trein uit, bike rental en gaan..slot mee vragen zodat je met een gerust hart ff kan stoppen onderweg!
Veel plezier gewenst alvast!
Grote Amerika fan
annemietje
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mar 2014, 16:40
Locatie: België

Re: dagtrip Washington?

Bericht door annemietje »

We hebben toch maar besloten eens een citytrip naar Washington te maken. Nu zoeken we misschien een uitstapje dichterbij!
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Lennartc »

1 dag naar washington is prima te doen. Tuurlijk kan je er langer heen en zal ik lang niet alles gezien hebben, maar de hoogtepunten wel.
In '10 per Amtrack vanuit pen-station vertrokken. Het was een lange dag en ter plekke fietsen gehuurd en zodoende de mall afgefietst. Wij hadden geen gehaast gevoel omdat we enkel de mall deden. Vond alleen de trein aan de prijzige kant, iets van 100 dollar pp voor ongeveer een treinreis van 2 uur (kan ook meer/minder geweest zijn).
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: dagtrip Washington?

Bericht door meyem »

Het is een tochtje wat normaal leuker is in het najaar, vanwege de herfstkleuren, maar je zou ook met de trein een stukje langs de Hudson kunnen gaan, richting Tarrytown, Poughkeepsie of Philips Manor ...
Zie ook deze draadjes:
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... _York.html
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... _York.html
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Marcopstal »

Lennartc schreef:1 dag naar washington is prima te doen. Tuurlijk kan je er langer heen en zal ik lang niet alles gezien hebben, maar de hoogtepunten wel.
In '10 per Amtrack vanuit pen-station vertrokken. Het was een lange dag en ter plekke fietsen gehuurd en zodoende de mall afgefietst. Wij hadden geen gehaast gevoel omdat we enkel de mall deden. Vond alleen de trein aan de prijzige kant, iets van 100 dollar pp voor ongeveer een treinreis van 2 uur (kan ook meer/minder geweest zijn).
Sorry, maar hier kan ik het niet mee eens zijn. Je spreekt je zelf overigens al tegen aangezien je aangeeft geen gehaast gevoel gehad te hebben omdat je enkel de Mall hebt afgefietst. De hoogtepunten van DC bevinden zich niet enkel en alleen aan de Mall. Had je dus meer willen zien dan was het wel gehaast geworden.

De snelste treinreis die ik momenteel vind doet er bijna 3 uur over enkele rit. Heen en terug zit je dus al 6 uur op de trein. In februari zijn de dagen daarenboven nog vrij kort.

Het is gewoon zonde van het geld en de tijd om enkele uren DC in te ademen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Lennartc »

Prima dat jij het er mee on-eens bent; maar tegenspreken doe ik mijzelf niet.

Er is namelijk geen vaste lijst van hoogtepunten, en die dingen die wij wilden zien; die hebben we ook gezien.
En in februari duurt een dag nog altijd 24 uur, net zoals in de andere 11 maanden; dat jij het niet de moeite vindt dat is jouw persoonlijke mening. Net zoals het mijn persoonlijke mening is dat het wél de moeite is.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Marcopstal »

Een vrij gepikeerd antwoord merk ik.

Er is uiteraard geen vaste lijst van hoogtepunten, maar het is wel duidelijk dat er meer te zien is in DC dan enkel en alleen de National Mall. Als je besluit dat de hoogtepunten van DC de National Mall zijn ......
Dat een dag in alle maanden van het jaar 24 uur is is nogal wiedes, het gaat hem uiteraard over de uren dat het ook klaar is. Draai het en keer het zoals je wil, maar als het langer licht is op een dag doe je nu eenmaal meer.

De bedoeling van het forum lijkt mij nog altijd om de mensen een goed advies mee te geven. Zeggen dat je DC best in een dag kan bezoeken vind ik nu eenmaal geen goed advies. In een dag kan je een glimp opvangen van DC, meer niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Lennartc »

Gepikeerd ? wellicht zou het handig zijn het aantal aannames te reduceren.

De bedoeling van een forum is een onderwerp te bediscussiëren; daarin kunnen diverse meningen worden geschreven.
Jouw mening is dat DC voor een dag niet kan; mijn mening is van wel.
En blijkbare vele met mij aangezien er dagtrips vanuit NYC worden aangeboden, net zoals dagtrips naar de niagara falls.

Waar het om gaat is dat de TS alle argumenten kan overwegen wat hij/zij belangrijk vind en daarin een keuze te maken.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Marcopstal »

Helemaal niet.

Uiteraard kan je voor een dag naar DC. Alleen heb je dan maar tijd voor enkele zaken te bekijken, en DC verdient veel meer dan enkel de tijd om enkele zaken te bekijken. Dat moet dus duidelijk gesteld. Als je alleen maar de National Mall (zonder enig museum) wil doen, dan is er uiteraard op één dag voldoende tijd. Als je musea wil doen, het Capitool binnenin wil bezoeken, naar Arlington Cemetery wil, .... dan heb je meerdere dagen nodig.

Het is overigens niet omdat men iets aanbiedt dat het ook effectief de moeite waard is om dit te doen. Er worden heel veel zaken aangeboden die eigenlijk meer tourist traps zijn dan iets anders en waar je dan uren in een bus zit om ergens een uurtje ter plaatse te zijn. Het voorbeeld van een dagje Niagara Falls is het mooiste dat je hierin kan geven. Tenzij je erheen vliegt natuurlijk, want het is enkele rit 650 km en dus meer dan 6 uur rijden. Als je op een dag 12 uur wil rijden om een uurtje of 2 aan de Niagara Falls te zijn (enkel US zijde dan) mij niet gelaten, maar dit zal ik nooit ofte nimmer aan iemand aanraden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: dagtrip Washington?

Bericht door ADE01 »

Ieder z'n ding. Mijn vrouw en ik zaten een week in de omgeving van Washington en na 1 dag rond de mall, whitehouse, parlement building en een aantal musea gelopen te hebben vonden wij het wel genoeg. De rest hebben we gevuld met shoppen, natuur en andere dingen buiten de binnenstad. Het is maar net of je een bepaalde connectie hebt met de stad of niet, precies wat Lennnartc zegt eigenlijk. Je kan er een week vertoeven en veel zien, je kan er ook binnen een dag een indruk op doen van de stad en er al klaar mee zijn.

Niagara falls vond ik dan weer erg indrukwekkend. Daar hebben we een auto voor gehuurd en zijn we op ons gemak naar toe gereden. Van beide kanten de waterval bekeken, over de brug de grens over gelopen naar Canada, enzovoorts. Dat vond ik de rit meer dan waard. Op de terug weg een route binnendoor gedaan over de highway 219 dacht ik mij ter herinneren, stoppen wanneer je iets leuks ziet buiten de toeristische routes, helemaal geweldig. Iedereen reist op een andere manier en vind andere zaken belangrijk, geef je belevingen en informatie door zodat mensen zelf een keuze kunnen maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Marcopstal »

ADE01 schreef:Niagara falls vond ik dan weer erg indrukwekkend.
Uiteraard, maar het gaat hier om dagtrips vanuit een andere stad (NYC) waarbij er dus al heel veel tijd kruipt in het heen en weer reizen. Dat is totaal iets anders dan in de buurt zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: dagtrip Washington?

Bericht door newyorkgirl »

Ik ben tijdens mijn verblijf in NYC 1 dag naar Boston en 1 dag naar Philadelphia geweest met de bus. Ik vond het prima te doen en hoewel je niet veel tijd hebt, blijft er ruimte genoeg om lekker te lunchen en voor avondeten én musea e.d. te bezoeken. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik het leuk vond om iets van de omgeving te zien en ook een andere stad mee te maken. Als je echt naar Washington wil gaan om een hoop te bekijken en met een gericht doel, is een overnachting leuk. Maar als je het ziet als een leuk uitstapje zou ik het erop wagen.

Om een uur of 7 de trein pakken en 's avonds een uur of 6 weer terug - vermoeiend maar wel de moeite waard. Ik moet wel daarbij zeggen dat Washington misschien van een iets andere orde is als Philly en Boston. Vooral Philly vind ik echt meer dan prima voor 1 dag. Vooral het contrast tussen het drukke NYC en het gemoedelijke Philly is grappig om te zien.
Pauline25
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Pauline25 »

Je doet Washington DC echt te kort als je er "maar" 1 dag heen gaat.
Er is zoveel te zien en te doen.
Vanuit NYC met de trein naar Washington DC is een rit van ong 3.5 uur.
Geweldige ervaring, maar ik zou er zeker een overnachting aan vast plakken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: dagtrip Washington?

Bericht door mtl »

Iedereen moet maar zelf doen waar hij/zij zin in heeft maar ik zou er zeker één overnachting aan vastknopen. Kan je s'morgens op een fatsoenlijk tijdstip vanuit New York vertrekken en de volgende dag bijv. aan het eind van de middag weer terug. Heb je zeeen van tijd in Washington.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: dagtrip Washington?

Bericht door ADE01 »

Marcopstal schreef:
ADE01 schreef:Niagara falls vond ik dan weer erg indrukwekkend.
Uiteraard, maar het gaat hier om dagtrips vanuit een andere stad (NYC) waarbij er dus al heel veel tijd kruipt in het heen en weer reizen. Dat is totaal iets anders dan in de buurt zitten.
Excuus, mijn trip startte ook in NYC vanwaar Niagara falls een 'dagtrip' was. Later pas naar de omgeving van Washington gereden.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: dagtrip Washington?

Bericht door Lennartc »

Marcopstal schreef:Helemaal niet.

Uiteraard kan je voor een dag naar DC. Alleen heb je dan maar tijd voor enkele zaken te bekijken, en DC verdient veel meer dan enkel de tijd om enkele zaken te bekijken. Dat moet dus duidelijk gesteld. Als je alleen maar de National Mall (zonder enig museum) wil doen, dan is er uiteraard op één dag voldoende tijd. Als je musea wil doen, het Capitool binnenin wil bezoeken, naar Arlington Cemetery wil, .... dan heb je meerdere dagen nodig.
Precies, en ik heb niet de behoefte gehad 1 museum te bezoeken. En daarmee was een dagtrip naar DC voor ons meer dan voldoende. Mocht ik ooit nog in de buurt komen dan zal ik er zeker weer heen gaan. Maar voor toen was het een prima ervaring om DC te ervaren.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer