De Top 15 van New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Aletta en Adriaan
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

De Top 15 van New York

Bericht door Aletta en Adriaan »

Wat moet je gezien hebben of gedaan hebben in New York voordat je naar New York gaat.
Ik heb voor me zelf een lijstje gemaakt:

1 - 9/11 Memorial / Museum
2 - Vrijheidsbeeld
3 - Empire state building
4 - HOHO bus
5 - Musical bijwonen
6 - Madison square garden bezichtigen
7 - Gospel tour
8 - Bezichtigen VN gebouw
9 - Fietsen in Central park
10 - Time square
11 - China town
12 - Battery park
13 - Openbare bibliotheek
14 - Skyline Brooklyn Heights Promenade
15 - Gramd central terminal

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van dit lijstje
2015: California, Utah, Nevada, Arizona, New Mexico
2018: New York
2019: New York, Florida, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: De Top 15 van New York

Bericht door sanook »

Leuk lijstje, zijn nog wel ontelbare dingen aan toe te voegen afhankelijk van je smaak/interesses denk ik.
Bv: 5th Avenue, Broadway, SOHO, Top of the Rock, Little Italy, Greenwich Village, Brooklyn Bridge, Manhattan Bridge enz enz.
Wat ikzelf ook erg leuk vond was een rondvaart met de boot om geheel Manhattan heen. Je vaart dan onder alle bruggen door en ziet de stad uit een iets ander perspectief. Je komt dan ook vlak langs het vrijheidsbeeld, ideaal voor foto's. Bv Circle Line bij W42nd
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: De Top 15 van New York

Bericht door SanFran »

Ik vond one world observatory eerlijk gezegd de leukste/beste observatory die wij gedaan hebben. Misschien ook omdat het de eerste was. Maar hoe het geregeld was was al 100x beter dan bij empire state building. En zo goed als geen rij!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: De Top 15 van New York

Bericht door tomaat85 »

Zou 't kunnen dat je 'n top 150 hebt willen opstellen :wink:
viewtopic.php?f=9&t=45082 :thumbup:
En fietsen in CP zou mi iig moeten zijn, hele dag fietsen in en rond NYC
Grote Amerika fan
Aletta en Adriaan
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: De Top 15 van New York

Bericht door Aletta en Adriaan »

sanook schreef:5th Avenue, Broadway, SOHO, Top of the Rock, Little Italy, Greenwich Village, Brooklyn Bridge, Manhattan Bridge enz enz.
Veel hiervan zullen we ook wel gaan zien denk, maar zie ik meer als "bijkomende views"
sanook schreef:Wat ikzelf ook erg leuk vond was een rondvaart met de boot om geheel Manhattan heen. Je vaart dan onder alle bruggen door en ziet de stad uit een iets ander perspectief. Je komt dan ook vlak langs het vrijheidsbeeld, ideaal voor foto's. Bv Circle Line bij W42nd
Is inderdaad een leuk idee.
tomaat85 schreef:En fietsen in CP zou mi iig moeten zijn, hele dag fietsen in en rond NYC
Is fietsen een beetje te doen voor niet al te grote durfals?
2015: California, Utah, Nevada, Arizona, New Mexico
2018: New York
2019: New York, Florida, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: De Top 15 van New York

Bericht door tomaat85 »

Is fietsen een beetje te doen voor niet al te grote durfals?
Ja dat is heel goed te doen. Kijk hier maar eens (http://www.nycbikemaps.com).
Alles wat groen is is "gewoon" fietspad. Enige wat je in de gaten moet houden is dat er vaak het fietspad gedeeld wordt met (hard)lopers en skaters b.v. Zeker i t weekend maar voor ons is dat juist extra leuk. Blauw is een fietsstrook en rijdt je dus op de weg. Maar als je de regels volgt is fietsen niet anders dan thuis. Hoewel, stoppen voor rood b.v. doe ik in NY wel :wink: En met losse handen fietsen is niet aan te raden, de wegen zijn wel iets minder van kwaliteit (gaten en putdeksels :? ) Rijdend een foto maken zou ik niet doen b.v....Maar op de bike zie je zoveel meer in "korte" tijd en is de beleving zo heel anders dat wij niet anders meer willen. Sterker nog, voor de komende vakantie staat iig weer een hele dag fietsen op het programma. We verblijven in Weehawken net bij de uitgang van de Lincolntunnel en willen eerst aan die kant langs de Hudson fietsen, dan oversteken over de George Washington Brigde...dan Manhattan helemaal rond...en dan zal de dag wel voorbij zijn :)
Ik ben me volledig bewust dat een planning zeer persoonlijk is maar voor ons is fietsen in een must-do (in NYC maar ook in elke stad die we bezoeken)...Hoe dan ook, heel veel plezier met de voorpret en de uitvoering :thumbup:
Grote Amerika fan
Aletta en Adriaan
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: De Top 15 van New York

Bericht door Aletta en Adriaan »

Op zich een heel leuk idee, en volgens mij een goede mogelijkheid om op een makkelijke manier heel veel te zien.

Weet iemand een adres om in de buurt van W40 st / 9th ave een goede stevige degelijke fiets te huren. Bij Venice Beach hadden we een soort van moster bike, met hele dikke willen. Een top fiets !!
2015: California, Utah, Nevada, Arizona, New Mexico
2018: New York
2019: New York, Florida, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: De Top 15 van New York

Bericht door meyem »

Er bestaan al heel wat draadjes over fietsen in NYC, misschien moet je de zoekfunctie even uitproberen.
Je kunt ook van de citybikes gebruik maken, dat zijn stevig fietsen met verlichting: https://www.citibikenyc.com/

Er zijn veel plekken waar je fietsen kunt huren in de stad:
https://www.yelp.com/search?cflt=bikere ... York%2C+NY

Ik heb zelf fijne ervaring met Central Park Tours op 52nd x 7th AVe, en niet eens zozeer om CP te fietsen, want daar loop ik liever. Ik fiets graag langs de Hudson naar beneden, dan via de Brooklyn Bridge (oppassen!!) naar Brooklyn en Queens, en dan via de Queensboro Bridge weer terug. Dat is voor mij een goed bestede dag :D

en verder kan ik de E tour van bikethebigapple van harte aanraden, al is ie zeker niet goedkoop ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: De Top 15 van New York

Bericht door GJ »

Wij hebben vorige week een uitstekende ervaring gehad met de drie uur durende fietstour door Brooklyn van Bikelyn/Rolling Orange Bikes. Weliswaar geen Nederlandstalige gids maar wel een uitstekend ingevoerde Amerikaan die al veertig jaar in de stad woont. We waren maar met zijn tweeën, dus hadden een soort van privétour langs onder meer Red Hook, DUMBO en Williamsburg en, omdat we nog tijd overhadden, over de Brooklyn Bridge. Je moet wel op oranje Batavus-fietsen willen rijden :lol: De tour is hier te boeken: https://rollingorangebikes.rezdy.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer