NY april 2018

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Aletta en Adriaan
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

NY april 2018

Bericht door Aletta en Adriaan »

Wij willen in april 2018 een dag of 5-6 naar New York. Dit wordt onze eerste keer, en waarschijnlijk ook onze enige keer (er is nog heel veel te zien in de wereld). Het doel van de reis is om zoveel mogelijk te zien, maar vinden het ook fijn, om af en toe even rust te pakken. 's avonds gezellig ergens eten en mensen kijken.

Nu heb ik wat voorwerk gedaan en daarbij twijfel of het voor ons verstandig is om buiten MHTN te gaan (bv, Berge of jersey) met het Hotel. Prijs is daarbij een factor. Ik reken echter al wel op minimaal 175 euro per nacht. Hoe is bijvoorbeeld 's avonds de Metro naar Bergen of jersey? Zijn er 's avonds ook shuttles naar Bergen of jersey?

Mij idee was nu: 's ochtends vanuit het hotel op bv 42th street wat bezichtigen. Rond een uur of 13.00 een hapje eten en weer terug naar het hotel. en dan rond een uur of 15.00 weer een rondje ergens naar toe maken. Lijkt mij het meest ideale, maar helaas niet het goedkoopste.

Zijn er nog goeie bruikbare tips?
2015: California, Utah, Nevada, Arizona, New Mexico
2018: New York
2019: New York, Florida, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: NY april 2018

Bericht door GinnyUSA »

Is er voor 175 per nacht niks te vinden op Manhattan? Als dat niet lukt zou ik kiezen voor Brooklyn of Queens, er is op het forum al veel geschreven over Long Island City, zou dat eens nalezen. Voordeel daarvan is dat het bereikbaar is met de metro en dan de enige uitgave aan ov een metrocard voor een week is.
Als je nooit meer terug denkt te gaan, zou ik zo lang mogelijk gaan. Vijf dagen is dan kort, maar daar zul je vast redenen voor hebben.
Aletta en Adriaan
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: NY april 2018

Bericht door Aletta en Adriaan »

Misschien dat het er 6 worden, maar veel langer gaat helaas niet.
Daarom denk ik zelf dat een A1 locatie op Midtown Manhattan verstandiger is.

Ik hoor namelijk ook mensen die In Bergen, long Island city, Queens en New jersey een hotel hebben gehad, en dat de verbinding perfect was en binnen 10-15 minuten in Manhattan waren. Persoonlijk twijfel ik een beetje aan deze reisverhalen, mede ook door wat ik op google maps zie aan reistijden.
2015: California, Utah, Nevada, Arizona, New Mexico
2018: New York
2019: New York, Florida, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: NY april 2018

Bericht door Carolena »

Wij hebben in mei volgend jaar een hotel in Long Island City, het LIC hotel (was wel een aanbieding op booking.com op dat moment, maar het NESVA op Long Island City is vergelijkbaar van prijs) voor 756$ voor 6 nachten.
Bij beide hotels is er een metrolijn op 5 minuten wandelen die je in 10min naar 5th Av. brengt.
Een weekpas voor de metro kost 30$.
Misschien is dat een optie voor je? (als je 2x per dag op en neer wilt, is dit misschien niet de meest voor de hand liggende keuze, maar het is maar 10min met de metro uiteindelijk)
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: NY april 2018

Bericht door GinnyUSA »

Vergeet ook niet dat je sowieso wel wat reistijd kunt hebben. Ja, met 10-15 minuten kun je op Manhattan zijn, maar dat is groot en met overstappen kun je best nog even onderweg zijn. Dit heb je trouwens ook als je op Manhattan zelf zit, hoewel het dan iets korter zal zijn.

Sowieso is het voor de ervaring leuk om op Manhattan te zitten, vind ik. Ik zou een voor jou aanvaardbaar hotel boeken (prijs, locatie) en dan kun je altijd nog annuleren als je een betere deal tegenkomt. Het is nogal momentafhankelijk maar er zijn toch best regelmatig goede prijzen te vinden voor leuke hotels op Manhattan. Wel vaak met gedeelde badkamer maar dat vind ik zelf geen probleem.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: NY april 2018

Bericht door LeenG »

ik ga in april ook naar NY :D :D :D en heb ook geboekt bij het LIC hotel. VLucht + hotel was een scherpe aanbieding bij Expedia.(600€pp, vlucht + 4 nachten) :thumbup:
LIC ligt op 100m van een subway station en je staat op 10min op Times Square. Het is mijn 2de keer in NY en de eerste keer was ik zeer aangenaam verrast door de vlotte subwayverbindingen, je staat overal op no time. Toen logeerden we in de Lower East Side.
Hou er rekening mee dat Manhattan ook lang is, als je in Harlem zit, en je wil eventjes terug naar je hotel rond Times Sq heb je veel meer metrohaltes dan van LIC naar Times Sq.

Het leuke van Long Island City (niet verwarren met Long Island) is ook dat je er een fe-no-me-naal uitizcht hebt op Manhattan. De wijk is zeer trendy en er komen steeds meer leuke barretjes en restaurants. En het LIC hotel heeft een prachtig dakterras met uitzicht daarop ....
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: NY april 2018

Bericht door Bennogr »

Als je ergens in de stadsdelen van New York kunt zitten, is dat altijd beter. NJ heeft wel goede verbindingen met Manhattan, vooral als er een PATH station in de buurt is, maar de ondergrondse is 24/7 en onovertroffen.

En ja, reistijden kunnen lang zijn (mijn zoon heeft in het noorden van de Bronx gewoond en met de ondergrondse naar naar vrienden in Brooklyn kostte bijna evenveel tijd als met de bus of de auto vanuit Philadelphia!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: NY april 2018

Bericht door Carolena »

LeenG schreef:ik ga in april ook naar NY :D :D :D en heb ook geboekt bij het LIC hotel. VLucht + hotel was een scherpe aanbieding bij Expedia.(600€pp, vlucht + 4 nachten) :thumbup:
Mooie prijs LeenG! Ik heb vlucht en hotel apart geboekt. Vlucht via Schipholtickets.nl rechtstreeks Brussel - JFK voor 340eur pp en LIC voor 6 nachten voor 370eur pp. via booking.com (was wel een scherpe aanbieding en heb hotel ook direct gecontacteerd om het al van de creditkaart af te halen owv scherpe dollarkoers).

Ik heb de foto's al gezien van het dakterras en het uitzicht! Fenomenaal ja!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: NY april 2018

Bericht door roelb »

Voor EUR 175 per nacht, dus zeg $210 tot $220, moet je echt prima een goed hotel op Manhattan kunnen boeken. Er is toch niets bijzonders in die periode?

Voorbeeld: 5-11/4 (aankomst 12/4) - KLM/DL vanaf DUS via AMS naar JFK kost EUR 382 per ticket. In de ochtend heen, laat in de avond terug (aankomst begin van de middag op de 12e). Direct vanaf AMS ook mogelijk, maar dan wel EUR 511 per ticket (totaal dus EUR 258 meer).

Hotel 5-11/4 (6 nachten), 3.5* midtown (The Mansfield), 2 blocks van Bryant park af, voor EUR 165/nacht. Geen super luxe hotel, maar prima en een toplocatie.

Totaal voor twee personen (vlucht+hotel) dus 997.08 + 2*382 = EUR 1761. Parkeren op DUS kost EUR 39, dus in totaal ben je 1800 euro kwijt voor een week.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: NY april 2018

Bericht door meyem »

Nog een stem voor LIC boven Bergen en NJ ... LIC, mits je in het buurtje rond 23 street aldaar zit, en op kleine afstand van een subwayhalte, is echt veel dichterbij het centrum van Manhattan. Bergen en ook NJ zijn dat niet .... die laatste heeft ook nog wel hotels (duurder dan LIC, over het algemeen) op loopafstand van de PATH, die dan weer een redelijke verbinding heeft met Manhattan, maar de reistijd is dan toch wat langer.

Er zijn ook nog wel wat budget opties in Manhattan, mits je bereid bent wat luxe op te geven voor die paar nachten, bijvoorbeeld, een gedeelde badkamer op te gang ipv een eigen wc op de kamer ...

en inderdaad lijkt me dat je voor jouw budget ook nog wel een 'normale' kamer moet kunnen vinden in Manhattan, misschien is het nu nog te vroeg om wat te boeken. Lekker rond blijven kijken en voorlopig alleen gratis opzegbare boekingen maken, zodat je toe kunt slaan als die ene perfecte aanbieding langs komt. Hou er wel rekening mee dat op Amerikaanse websites de tax meestal nog niet is meeberekend, en alles bij elkaar is dat zo'n 17% er boven op ...

(the Mansfield heb ik trouwens minder positieve ervaring mee, en ondanks de nabijheid van mijn meest geliefde plekje in town, Bryant Park, zou ik er niet meer heen gaan .... wat een donker gat van binnen!!)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: NY april 2018

Bericht door meyem »

Welk LIC hotel heb jij uitgekozen Carolena?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: NY april 2018

Bericht door tomaat85 »

Voor een eerste en enige keer (yeh right :wink: ) zou ik ook voor Manhattan zelf gaan. Hoewel ik het eens ben met alles wat al gezegd is over, reistijden, ontwikkeling van de wijken buiten Manhattan, de prijzen etc. Het echte "beleven" bevat voor mij ook je hotel uitstappen en boem; middenin de hectiek stappen etc. We hebben vaker op Manhattan gelogeerd (super vet) en ook in Brooklyn verbleven (AirBnB) en dat was helemaal top. De sfeer was echt super, alles wat je hartje begeert vlak bij en de luxe van een "eigen" huis is (bijna) onbetaalbaar. En komende april gaan we ook, we hebben dan een AirBnB in Weehawken 2 blokken achter Hamilton park en we verheugen ons nu al op het uitzicht :thumbup: We betalen voor 5 nachten 900,= voor een hele etage met 2 stellen, elk een eigen slaap en badkamer en natuurlijk keuken en woonkamer. Niet echt super goedkoop maar als beginnende 50tigers is het wel lekker om 's ochtends in eigen tempo een ontbijtje te kunnen gebruiken en vervolgens op stap te gaan....De advertentie zegt "in 10 minuten oop Time Square maar google maps zegt 20? Veel maakt t ons niet uit. We kunnen ook met de ferry, lijkt me gaaf.
Maar ook hier, we zijn al vaker in NY geweest en hebben dus een luxe positie dat alles mag en niets moet..hoewel ik de mening heb dat je zo altijd naar NY moet gaan..maak een programma op hoofdlijnen, maar alsjeblieft pak je spontane momenten en wordt geen slaaf van je schema...Stel je voor dat je in de subway op 42th street bent, er een geweldige band speelt en je niet "mag" blijven kijken omdat je nog dit of dat "moet"...
Hoe dan ook, heel veel wijsheid met kiezen (altijd goed als je zelf kiest :D ) en nog veel meer plezier op vakantie!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: NY april 2018

Bericht door meyem »

Dat zal inderdaad eerder richting 20 minuten zijn ... (o wacht, ik kijk nu pas goed op de kaart ... ik dacht dat je wat verder naar het zuiden zat ... leuk stekje, inderdaad!!)
Heb je de link naar dat AirBnN in Brooklyn waar jullie vorig jaar vertoeft hebben?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: NY april 2018

Bericht door tomaat85 »

Meyem, die AirBnB hebben we in een ander topic al over "gesproken" (viewtopic.php?f=9&t=68255&p=1116398#p1116398)
Is wel errug duur geworden..
Ik heb inmiddels het exacte adres en van deur tot Port Authority Bus terminal is volgens Google 19 minuten..ik doe het ervoor :wink:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: NY april 2018

Bericht door meyem »

tomaat85 schreef: Ik heb inmiddels het exacte adres en van deur tot Port Authority Bus terminal is volgens Google 19 minuten..ik doe het ervoor :wink:
Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaring! Dat klinkt in ieder geval naar een zeer doenbare verbinding en zo'n park voor de deur is altijd lekker om vroeg of laat op de dag even te vertoeven. Uitstekend vooruitzicht :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: NY april 2018

Bericht door Carolena »

meyem schreef:Welk LIC hotel heb jij uitgekozen Carolena?
Het noemt gewoon "LIC Hotel" :) .
Mooie, lichte kamers, mijn inziens iets groter dan de gemiddelde kamer op Manhattan (die waren naar mijn mening allemaal iets kleiner, maar op zich maakt de groote van de kamer weinig uit!), en hele goeie beoordelingen.
Heb met hen ook al contact gehad ivm de betaling ed en verloopt allemaal heel vlot!
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: NY april 2018

Bericht door Teebee »

Het LIC hotel heeft zelfs een shuttle bus die elk uur naar manhattan rijdt, met een geweldige chauffeur!
AfbeeldingAfbeelding
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: NY april 2018

Bericht door Carolena »

Echt?? Geweldig!! Ga ik eens bekijken. Bedankt voor de tip!

Note: ik heb het even bekeken en kan daar nergens iets van terugvinden?
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: NY april 2018

Bericht door Teebee »

Argh, ik vergis me. Wij zaten vorig jaar in het LIC hotel en Z NYC hotel, beide op Long island. Het was het Z NYC die de shuttle had. :oops:
AfbeeldingAfbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: NY april 2018

Bericht door roelb »

tomaat85 schreef:Het echte "beleven" bevat voor mij ook je hotel uitstappen en boem; middenin de hectiek stappen etc.
Ik sluit me hier echt helemaal bij aan. Wat is er fijner dan tussendoor even snel je hotel binnen kunnen wandelen bijvoorbeeld, even de gedane aankopen droppen, wat anders aantrekken, en weer verder. En dat kan dus op een prima locatie voor EUR 165 per nacht, zie prijsvoorbeeld boven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer