Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Solo citytrip New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
DaimyS
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Solo citytrip New York

Bericht door DaimyS »

Hoi allemaal!

Na al veel nuttige informatie gelezen te hebben op dit forum heb ik toch nog wat vragen. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen:)

Op dit moment zou ik onwijs graag een solo citytrip naar New York maken (eind april/begin mei).
Een paar jaar geleden ben ik al is in New York geweest en op dat moment werd ik verliefd op de geweldige stad. Maar nu lijkt het mij erg leuk om in mijn eentje terug te gaan en overal nog is te gaan kijken en dingen te ontdekken. Maar de grote vraag is dan.. heeft iemand ervaring om alleen een citytrip naar NYC te doen? Ik ben op dat moment 22 jaar en helaas door mijn werk gebonden aan schoolvakanties tijdens een citytrip.

En hebben jullie eventueel nog tips voor de volgende vragen:
- Het boeken van een hotel en vlucht apart doen? Zoals via trivago en vliegtickets websites of is het toch handiger om een pakket te boeken?
- Iemand ervaring met hostels? Of jeugdherberg? Misschien zelfs AirBnB al heeft dat niet mijn voorkeur.
- Hoeveel dagen raden jullie aan? Ik zat zelf aan 7 dagen te denken.
- Hoeveel weken/maanden moet je van te voren boeken?
- Welke buurt om te slapen is het meest handig? Ik zat zelf aan upper west side te denken, al leek brooklynn mij ook erg leuk!

Andere leuke tips voor hotspots zijn ook welkom :)
Op verschillende forums zag ik de tip van de metrokaart al voorbij komen, deze heb ik al genoteerd en ga ik zeker aanschaffen!

De voorpret en alles uitzoeken van zo reis is al erg leuk, laat staan daar weer echt te zijn..

Alvast bedankt!

Gr.
mtl
Amerika-expert

Re: Solo citytrip New York

Bericht door mtl »

Ik ben vaak alleen in New York geweest en dat ging uitstekend. Vlucht en hotel boek ik altijd los. Ik probeer altijd minstens een week te doen. Met hostels en Airbnb heb ik geen ervaring, ik boek altijd hotels. Hoelang van te voren boeken hangt vooral af wanneer je gaat. Ik zou gewoon alvast gaan kijken op vliegticketsites en hotelsites om te kijken hoe de prijzen liggen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ook ik ben vaak alleen naar NYC geweest en zeg: Doen!

maar verder ...? eens kijken:
- Het boeken van een hotel en vlucht apart doen? Zoals via trivago en vliegtickets websites of is het toch handiger om een pakket te boeken?
ik heb tot nog toe alles los geboekt ... ik heb ongeveer de reisdata in mijn hoofd en zoek dan naar een leuk ticket, met voorkeur voor JFK. als ik dat dan geboekt heb, ga ik op zoek naar onderdak, waarbij toilet op de gang wat mij betreft geen enkel bezwaar is ..
- Iemand ervaring met hostels? Of jeugdherberg? Misschien zelfs AirBnB al heeft dat niet mijn voorkeur.
Air BnB is in NYC officieel niet toegestaan, maar gebeurt uiteraard wel op grote schaal. Ik heb diverse malen in het Brandon Residence overnacht (ik heb geen idee of jij een man of een vrouw bent?), maar dat kan alleen nog maar per maand en is dus alleen voordelig als je richting 3 weken blijft ... dat heb ik ook gedaan en is geen enkel probleem wat invulling betreft.
Verder kan ik de YMCA op Columbus Circle aanraden, met als enig minpuntje dat je elke dag langs een T hotel moet wandelen .... :lol: , en ook de Seafarers Guesthouse nabij Union Square is een aanrader, al is daar de wifi zeer matig.
De HI in hoog UWS staat ook prima bekend!
- Hoeveel dagen raden jullie aan? Ik zat zelf aan 7 dagen te denken.
7 op zijn minst, maar zoals ik al zei, 3 weken is wat mij betreft ook geen enkel probleem ...
- Hoeveel weken/maanden moet je van te voren boeken?
Moeilijk te zeggen .... zodra je een leuk ticket kunt vinden begint voor mij de voorpret ... dat varieert tot nog toe van 3 tot 9 maanden, zo'n beetje
- Welke buurt om te slapen is het meest handig? Ik zat zelf aan upper west side te denken, al leek brooklyn mij ook erg leuk!
zie bovenstaand commentaar. Ik ben echt verknocht aan Upper West, maar er zijn vele leuke delen van de stad.... ik heb ook eens een paar nachten in The Jane vertoefd (tip: vraag om de bovenste verdieping) en die buurt is ook zalig (zij bieden gratis fietsen, voor ons Hollanders ook interessant!)

En tot slot: lees vooral mijn blogs, misschien doe je leuke ideeen op ... :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door newyorkgirl »

Wat een leuk vooruitzicht! Ik ben zelf 2 jaar geleden alleen in New York geweest. Ik was daar als student en heb mij twee maanden lang prima vermaakt! Dus zeker doen, het is een geweldige stad die je prima alleen als twintiger kan bezoeken. Ik zit er ook al lang aan te denken om weer alleen die kant op te gaan maar door het werk is dat er nog niet van gekomen.

Gezien je leeftijd vind je het misschien wel leuk om met anderen in de stad op te trekken? Geen idee waar je naar op zoek bent maar een hostel kan dan uitkomst bieden. Het HI hostel organiseert ook uitjes en als je een week daar bent is het ook wel leuk om met anderen iets te ondernemen, zoals een sportwedstrijd. Als je daar gewoonweg niet zo veel zin in hebt kan dat ook! Let dan bij een hotel op de recensies (er zijn een hoop ranzige hotels) en dat het dicht bij een metrohalte zit.

Wat mij wel is opgevallen is dat hotelkamers dan best wel prijzig zijn en je aangewezen bent op 2persoonskamers. Weet niet of Meyem daar een beter alternatief voor heeft maar ik vind het wat aan de prijzige kant, en daarom kan je het beste vlucht en hotel los kopen en niet als pakketreis.

Verder, gewoon goed de ticketprijzen in de gaten houden, vooral ook in Brussel en Dusseldorf omdat die tickets vaker goedkoper geprijsd zijn. Ook qua planning goed kijken wat je wil gaan doen en hoeveel je financieel gezien kan besteden. 7 dagen is denk ik wel lang genoeg voor een leuke citytrip naar NY. Er is zoooveel te zien en het liefst ga ik weer twee maanden maar een goede 7 dagen is ook heel goed te doen.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Juist New York is heel goed alleen te doen. Dat heb ik inmidels drie keer gedaan, en is uitstekend bevallen. Ik heb me nooit alleen gevoeld.

Zeven dagen is in principe nog aan de korte kant, maar met een planning kan je in die week veel zien. Inderdaad een 7-dagenkaart voor de metro nemen.

Vorig jaar zat ik in hostel YMCA Westside. Dit zit aan West 63rd street (dicht bij Columbus Circle). Heel simpel, gedeelde badkamer. Maar ach, is toch alleen voor slapen. In 2014 zat ik in YMCA Greenpoint in Brooklyn, die vond ik iets minder maar was niet slecht.

Als je een planning maakt, is het makkelijk om je activiteiten per dag bij elkaar in de buurt te zoeken. Dat scheelt reistijd.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
DaimyS
Amerika-newbie

Bericht door DaimyS »

Dankjewel voor de leuke en bruikbare reacties !

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een hostel, juist om nieuwe mensen te ontmoeten. Voor mij gevoel is dat in een hostel toch toegankelijker.
Heeft iemand nog toffe hostel tips? (voor een leuke prijs) altijd welkom!

Ik vroeg mij daarnaast nog af of er soort organisaties zijn dat je Nederlanders in New York kan ontmoeten die je de stad als 'local' wil laten zien of andere speciale activiteiten om nieuwe mensen te ontmoeten in zo grote stad.

Ondanks dat nog lang duurt kijk ik er echt enorm naar uit. Ik werk in het onderwijs dus de planning is om in de meivakantie er heen te gaan dus vandaar de gedachte aan 7 dagen maar het kan zomaar 10 dagen worden.. :)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

DaimyS schreef: Mijn voorkeur gaat ook uit naar een hostel, juist om nieuwe mensen te ontmoeten. Voor mij gevoel is dat in een hostel toch toegankelijker.
Heeft iemand nog toffe hostel tips? (voor een leuke prijs) altijd welkom!
Dat ben ik zeker met je eens. Maar meer hostel tips dan ik hierboven al genoemd heb (4 hele goede, in mijn optiek) heb ik inderdaad niet ...
Veel plezier met de voorbereiding, dat is al de helft van de totale pret ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door newyorkgirl »

Ik heb een fietstour genomen via Rolling Orange Bike en onze verzamelplaats was het Hi Hostel aan Amsterdam Avenue. Ik vond alleen al de lounge er erg leuk uitzien en zie op Facebook leuke berichten voorbij komen. De fietstour was door Central Park op een Batavus met een NLse tourgids. Volgens mij werken ze ook alleen met Nederlandse New Yorkers.
DaimyS
Amerika-newbie

Bericht door DaimyS »

De reis is geboekt! Ik ga 8 dagen in de eerste week van mei richting New York.
Nu is het aftellen echt begonnen..

Uiteindelijk ben ik voor een hostel gegaan, YMCA west side. Prijs/kwaliteit verhouding zag er goed uit en de ligging is echt perfect.

Bedankt allemaal voor de tips!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Leuk, gefeliciteerd! Lekker vooruitzicht om deze winter mee te verwarmen :D
Ik heb mijn laatste solo trip ook in die YMCA gezeten en het beviel me goed. Zou mijn keuze weer zijn geweest.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Fijn voor je.

Net wat meyem aangeeft, het YMCA is heel goed te doen. Vorig jaar heb ik daar ook overnacht, en augustus volgend jaar ga ik er weer heen.
Je zit dan praktisch tegen Central Park aan.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer