New York Marathon 2017

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FonC
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

New York Marathon 2017

Bericht door FonC »

Hoi hoi!!

Dit jaar loop ik de marathon (mijn eerste) op 5 november whaaahhh!
Nog meer forum leden hier die dit jaar de New York marathon lopen?

Of mensen die hem al eens hebben gelopen met goede tips voor raceday?
27-10/16-11'14 West-U.S.A.
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)

http://opvakantiemet.blogspot.nl
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York Marathon 2017

Bericht door tomaat85 »

FonC, mooie vooruitzichten man. Ik veronderstel dat je een pakketreis hebt bij een aanbieder vanuit NL? Als dat zo is zeker de voorlichting die door deze organisatie wordt gegeven ter harte nemen. Ik heb zelf goeie ervaring met HollandRunner maar er zijn meer goede aanbieders in NL. Een eerste marathon lopen is al geen kleinigheidje en als je die dan ook nog in New York is dan komt er een uitdaging bij...Hoe zorg je dat je niet je in de paar dagen voor de Marathon toch maximaal van NY kan genieten zonder daarbij al je "loop" kruit te verschieten en een succesvolle marathon daarmee te verspelen. Zelfs al je denkt dat je weinig loopt zal blijken dat dit toch al snel teveel is. Wat je iig altijd moet doen, hoeveel "last" je ook hebt van het lopen, ga de stad in met je medaille. Alleen in Amerika gaan ze zo met een sportprestatie om, zoveel aandacht en respect zal je altijd bij blijven:)....Heel veel succes gewenst!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
FonC
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: New York Marathon 2017

Bericht door FonC »

@Tomaat85
Inderdaad via een pakketreis van TUI Sports (voorheen dus holland runner)

Loop samen met een vriendinnetje en we hadden het idee om voor de eerste dagen een hop on hop off bus te pakken. Veel zien en iets minder lopen.. Dag van te voren een klein loslooprondje en dan met de benen omhoog op de hotelkamer.

En die verhalen van met medaille rondlopen hebben we inderdaad gehoord. Die gaat denk ik pas thuis in nederland weer af :wink:
27-10/16-11'14 West-U.S.A.
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)

http://opvakantiemet.blogspot.nl
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York Marathon 2017

Bericht door tomaat85 »

FonC, Holland Runner heeft een goed programma. Zit erg veel kennis en ervaring. Geen zorgen dus, gaat helemaal goed komen. Ik denk dat ze nog steeds het supporterspunt op 17 mile (links) hebben ingericht dus als je daar bent, big smile opzetten:)
Hop-On/Off is een strak plan. Trainingsloop in CP (denk dat ze dat ook nog wel in het programma hebben?) zeker ook meedoen. Was altijd erg gezellig en ook nuttig. De finish in CP kan je best gezien hebben vooraf en de heuveltjes in CP ff voelen kan zeker geen kwaad.
Heel veel plezier iig al toegewenst!
p.s. ik ben er bijna zeker van dat er ook voorgaande jaren topics zijn geweest over NY Marathon..maar je hebt vast al gezocht?
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
FonC
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: New York Marathon 2017

Bericht door FonC »

@tomaat85 Klopt! Maar was specifiek benieuwd naar dit jaar of mensen nog mee gingen lopen dus vandaar een nieuw topic want daar kon ik nog geen topic over vinden :wink:

Die trainingsloop staat inderdaad op de planning. Gister was het nog maar 75 dagen! :shock:
27-10/16-11'14 West-U.S.A.
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)

http://opvakantiemet.blogspot.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer