Met de camper door New England in november

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jurjen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2017, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Met de camper door New England in november

Bericht door Jurjen »

Hallo allemaal,
Ik heb behoorlijk wat forum posts doorgelezen op deze leuke site. En ik heb ook veel andere websites bekeken, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes over het gebruik van een camper in New England in November.
Ik heb nog nooit met een camper gekampeerd, en ik ben ook nog nooit in Amerika geweest.
Begin november huur ik een camper in New York, ik wil dan een beetje door New England toeren. Maar mijn grootste vraag is: mag je in deze staten nu wel of niet gewoon ergens in het bos gaan staan met een camper?
Ik begrijp dat je ook af en toe naar een camping wil met volledige aansluitingen voor vers water en dergelijke. Maar is het wel mogelijk om een dagje ergens te gaan staan? Ik las al ergens dat het vaak een regel is dat je 400 meter van de doorgaande weg moet staan, en uit het zicht. Maar ja, wat is vaak :) Ik heb nog op geen enkele site van een NP of SP zien staan dat het wel of niet mag.
En verder vroeg ik me af of iemand misschien nog andere tips heeft voor New England in november. Ik zag bijvoorbeeld dat veel campsites en campings al dicht zijn in die tijd van het jaar.
Alvast bedankt voor reacties.

Groeten,
Jurjen
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door Hinko »

Hoi en welkom!

Heb je al vliegtickets? Als het kan, ga in oktober naar New England.
Waarom? De Fall Foliage is dan vol bezig.

Wel opmerkelijk hoor je keuze. 1e keer VS, 1e keer in een camper en ook nog in het noordoosten in november.
Waarom het noordoosten? En waarom november?

Ervaring met een camper heb ik niet.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door elninjoo »

Ik zou ook voor oktober kiezen in die regio wegens fall foliage en wellicht toch wat betere temperatuur. En is 'n camper niet wat koud als je wil wildkamperen? Je wil toch gewoon 'n warme douche kunnen nemen?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door Marenko »

Ik zou ook voor oktober kiezen in die regio wegens fall foliage en wellicht toch wat betere temperatuur. En is 'n camper niet wat koud als je wil wildkamperen? Je wil toch gewoon 'n warme douche kunnen nemen?
Is oktober al niet laat voor de fall Foliage in het noorden?
En campers hebben verwarming, en een boiler voor het warme water :wink:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door Hinko »

Ligt er ook aan wanneer je in oktober er bent. Ben je pas eind oktober in De White Mountains dan is de kans dat de piek al voorbij is.
Maar ook dit ligt aan de voorgeschiedenis. Hoe was de zomer? Was deze nat of juist droog etc etc.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door dutchie_in_boston »

Hallo Jurjen - of je wel of niet in het bos mag staan hangt af van de eigenaar van dat bos. In privé bossen moet je toestemming van de eigenaar hebben. Dit is niet NL en er staat niet aangegeven wie de eigenaar is en wat de regeltjes zijn. Realizeer je dat 'ignorance of the law is no excuse.'

Even snel zoeken en ik kwam het volgende tegen, wat je een idee geeft wat een verschil er kan zijn:
Maine's Baxter State Park: https://baxterstatepark.org/camp-summer/
New Hampshire's White Mountains National Forest: https://www.fs.usda.gov/activity/whitem ... 5&actid=34

Zoek oa. op 'dispersed camping' en waar je naar toe wilt.

Ook iets om rekening mee te houden: november is jachtseizoen op groot wild (vooral herten) met pijl/boog en geweer. Dus investeer in oranje kleding voordat je de bossen in gaat en ga niet staan op plekken waarvan de eigenaar niet weet dat jij daar kampeert.

De meeste campings in het noordoosten gaan rond Columbus Day (dit jaar 9 oktober) dicht. En tegen die tijd is het mooiste van de fall foliage in noord New England voorbij.
Jurjen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2017, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door Jurjen »

Hinko schreef:Hoi en welkom!

Heb je al vliegtickets? Als het kan, ga in oktober naar New England.
Waarom? De Fall Foliage is dan vol bezig.

Wel opmerkelijk hoor je keuze. 1e keer VS, 1e keer in een camper en ook nog in het noordoosten in november.
Waarom het noordoosten? En waarom november?

Ervaring met een camper heb ik niet.
Hoi Hinko,
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad gelezen dat ik (erg) laat in het seizoen zit.
De keuze voor het noordoosten in november zijn eigenlijk 'door omstandigheden'. Ik moet voor mijn werk rond die tijd in Boston zijn, en heb besloten daarvoor vakantie op te nemen.
Jurjen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2017, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door Jurjen »

dutchie_in_boston schreef:Hallo Jurjen - of je wel of niet in het bos mag staan hangt af van de eigenaar van dat bos. In privé bossen moet je toestemming van de eigenaar hebben. Dit is niet NL en er staat niet aangegeven wie de eigenaar is en wat de regeltjes zijn. Realizeer je dat 'ignorance of the law is no excuse.'

Even snel zoeken en ik kwam het volgende tegen, wat je een idee geeft wat een verschil er kan zijn:
Maine's Baxter State Park: https://baxterstatepark.org/camp-summer/
New Hampshire's White Mountains National Forest: https://www.fs.usda.gov/activity/whitem ... 5&actid=34

Zoek oa. op 'dispersed camping' en waar je naar toe wilt.

Ook iets om rekening mee te houden: november is jachtseizoen op groot wild (vooral herten) met pijl/boog en geweer. Dus investeer in oranje kleding voordat je de bossen in gaat en ga niet staan op plekken waarvan de eigenaar niet weet dat jij daar kampeert.

De meeste campings in het noordoosten gaan rond Columbus Day (dit jaar 9 oktober) dicht. En tegen die tijd is het mooiste van de fall foliage in noord New England voorbij.
Dankjewel dutchie_in_boston, Dat zijn nuttige tips en links. Vooral over het jachtseizoen. En de term dispersed camping kende ik ook niet. Dat helpt een stuk met Googlen.
Groeten,
Jurjen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door dutchie_in_boston »

Jammer dat Jurjen niet terug is geweest om ons te laten weten wat hij heeft besloten te gaan doen.
Jurjen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2017, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Met de camper door New England in november

Bericht door Jurjen »

Dutchie_in_Boston heeft gelijk, wel zo netjes om nog feedback te geven. Gelukkig heb ik wel op alle informatie gereageerd.

Wat het geworden is:
Ik ben inderdaad met een camper op pad geweest, vanuit New York door New England, via Boston en weer terug naar New York. Ik heb op een nacht na altijd op campings gestaan. Deze waren inderdaad heel lastig te vinden omdat het seizoen eigenlijk al voorbij was. Maar via de KOA app heb ik toch een paar campings kunnen vinden. Waarom het zo gelopen is, komt vooral door de afstanden. Je wil kunnen plannen waar je heen gaat, en dan is een camping een mooi volgend doel. Lukraak op zoek naar een geschikt plekje bleek voor ons niet te werken. Sterker nog, een camper 'even' stilzetten langs de weg is al niet altijd even simpel.
Een nacht hebben we op de parkeerplaats van een National Park gestaan. De camping ernaast was al dicht, en dat wisten we eigenlijk vooraf al. Het voelde zo ongemakkelijk (je hebt toch de hele tijd het gevoel dat je weggestuurd gaat worden) dat we daarna altijd naar campings gezocht hebben. De al eerder genoemde KOA app is daarbij echt een aanrader.
Het rijden met de camper zelf is behoorlijk tegengevallen. De camper is op zich prima te besturen en rijdt ook lekker. Maar de wegen zijn regelmatig zo slecht dat de kopjes staan te dansen in de kastjes. Ook is het vervelend dat we in de gehuurde TomTom niet de hoogte van de camper aan konden geven. Hierdoor hebben we een paar keer op goed geluk een route moeten zoeken, omdat de TomTom ons wegen op wilde sturen die niet geschikt waren voor campers.
En waar we als onervaren campergebruikers ook niet bij stilgestaan hebben: campers kunnen slecht tegen vorst omdat alle leidingen vol zitten met water. Ons idee dat we ons gewoon wat warmer aan zouden kleden als het koud werd, veranderde dus in angst dat de leidingen zouden bevriezen.

Nogmaals iedereen bedankt voor de tips, en ondanks onze camperperikelen, was de vakantie een fijne belevenis.
Jurjen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer