New York combineren met...?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
SRings
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

New York combineren met...?

Bericht door SRings »

Na onze eerste fantastische Amerika-ervaring dit jaar met een rondreis Westkust van 3,5 week, konden we niet wachten om onze tweede Amerikareis (voor 2018) te gaan bedenken/ plannen. We zijn er dan toch over uit dat het New York gaat worden, deze stad moeten we gezien hebben! :-)

Omdat we nu de smaak te pakken hebben, willen we liefst New York nog combineren met andere plekken. We willen rond april-mei gaan en hebben max zo'n 2 weken te besteden. Wat zouden jullie aanraden; hoe veel dagen New York? en waar is het goed mee te combineren/ wat is de moeite waard?
2017: rondreis Westkust
2019: New York
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: New York combineren met...?

Bericht door SanFran »

Ik ben nog niet in New York geweest, maar ga volgende maand voor het eerst. Ik zou wel minimaal zo'n 5 dagen reserveren voor New York. Je hebt dan dus 9 dagen over voor iets anders. Je kunt het combineren met bijvoorbeeld Washington en Philadelphia.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: New York combineren met...?

Bericht door Lennartc »

Als je 2 weken hebt kan je doen wat wij ook gedaan hebben in "10'; NYC en Miami. Het prijsverschil in ticket was destijds maar 40 euro (AMS-NYC-MIA ten opzichte van AMS-NYC)

Miami is nl. meer dan allemaal maar stad. Je hebt er prachtige stranden, je kan naar de Everglades, Key west, eventueel de Bahamas. En het is een stuk wat in een week prima te doen is.

Of wil je niet vliegen vanuit NY ? maar per auto/trein oid.?
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
SRings
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New York combineren met...?

Bericht door SRings »

Voor ons is vliegen zeker een optie. Het voorstel van Miami klinkt goed, ik was alleen bang dat de tijd daar te kort voor zou zijn...
Heb je toevallig een reisverslag (of iemand anders) van een dergelijke reis?

Het leuke lijkt mij dat dat weer héél anders is dan de grote stad, dus fijne afwisseling. Bij andere steden, zoals Washington, vraag ik me af of het dan niet erg veel 'stad' wordt..
2017: rondreis Westkust
2019: New York
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: New York combineren met...?

Bericht door Lennartc »

helaas heb ik daar geen blog van bijgehouden destijds.

Maar als je uitgaat van 1 dag keywesy(tour) 1 dag everglades(tour) en dan een dag of 4 extra voor Miami dan heb je echt een goede indruk van "Miami metropolitan area" oftewel het zuiderlijke gedeelte van Florida.

Een voordeel is dat een auto niet nodig is (KW & Everglades NP per tour). En in Miami is super openbaar vervoer.
Van airport naar Miami beach gaat een bus voor 2 dollar PP.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York combineren met...?

Bericht door Thomas2521 »

Ik heb in de zomer van 2016 een reis gemaakt van 18 dagen met start en einde in New York City.
De route die we hebben gevolg was deze:
Brussel - NYC - Washington DC (heenrit via Lancaster) - Richmond (Virginia) - Philadelphia - Atlantic City - NYC - Brussel.
Al de verplaatsingen hebben we met een huurwagen gedaan.

Ik heb nog wel een meer gedetailleerde planning liggen met het aantal dagen per stad, moest je hierin geinteresseerd zijn?
SRings
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New York combineren met...?

Bericht door SRings »

Ik ga me de komende tijd verdiepen in beide opties; mochten mensen nog andere aanraders hebben dan is dat ook welkom!

@Thomas2521, die planning zou inderdaad fijn zijn om eens in te mogen kijken. Van de steden die jij noemt, heb ik namelijk ook nog minder idee wat daar te zien en doen is. Bedankt!
2017: rondreis Westkust
2019: New York
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York combineren met...?

Bericht door Thomas2521 »

Zeker! Stuur me een persoonlijk berichtje met je mail adres en dan forward ik je de road book (pdf) die ik toen gemaakt heb.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: New York combineren met...?

Bericht door roelb »

Beide is mogelijk. De tijd dat een extra stop in een cross-atlantic itinerary maar een paar tientjes extra was is helaas voorbij. Althans, ik ben het de laatste jaren niet meer tegengekomen in farecondities. Vaak zal een losse vlucht om van NYC naar MIA (of MCO or RSW) te komen dan goedkoper zijn.

Maar in die twee weken is er genoeg te beleven in de omgeving waar je al bent. Je kunt bijvoorbeeld een dag of 5 in NYC blijven en daarna per trein of auto naar Washington DC reizen. Die stad is ook zeker goed voor drie dagen, maar als je een fervent museum-bezoeker bent kun je daar een week lang rondhangen zonder je te vervelen.

Stel dat je 5+3 doet. Dan heb je nog een kleine week over. In die week zou je met een huurauto kunnen terugreizen naar NYC, of er juist voor kiezen om terug te vliegen vanaf Washington DC (IAD) als dat gunstiger is. In die omgeving kun je Shenandoah NP bezoeken, de Great falls, maar je kunt ook wat verder West Virginia intrekken om te gaan raften op de New River. Je kunt ook wat wineries bezoeken in VA.

Een andere optie is juist richting het noorden te gaan, zeker als je weer wilt terugvliegen vanaf NYC. Gettysburg bijvoorbeeld voor Amerikaanse historie. Of Hersheypark als je van pretparken houdt. Of juist naar Atlantic city voor vergane glorie :-). Of als je wat meer afstand geen probleem vind: rij door tot aan Niagara falls en scharrel vanaf daar terug via de Finger Lakes richting NYC. Of vlieg terug vanaf Buffalo als dat prijstechnisch gunstiger is.

Houd met one-way itineraries altijd rekening met de drop-fee van een huurauto. Soms kan een duurder ticket voordeliger zijn dan een one-way rental, maar soms is het ook andersom waar. Ook kan een huurauto vanuit NYC bijvoorbeeld per dag veel duurder zijn dan diezelfde auto, opgehaald in Washington DC.
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York combineren met...?

Bericht door Purk87 »

Wij gaan dit jaar (2,5 week) vooral naar de steden; NY, Boston, Philadelphia en Washington :)
Vorig jaar ook naar de West kust geweest.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Gebruikersavatar
gahoogenboog
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 aug 2006, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: New York combineren met...?

Bericht door gahoogenboog »

Wij hebben een paar keer New York gecombineerd met Florida.
Eerst 4 dagen New York en daarna een vlucht naar Floirida. Heerlijk om na de hectiek van New York een paar dagen aan het strand en dan een rondreis. Dan vanuit Florida dan terug naar huis. Je koopt een ticket naar Florida met een stopover in New York.
Ook hebben we een keer 4 dagen New York gedaan en met een huurauto naar de Niagara watervallen.
Autohuur bij vertrek uit New York, en toen in 2 dagen op het gemak naar het noorden. Daar hebben we 3 nachten een hotel geboekt. 1 dag om alles rondom de watervallen te zien, ook de boot tocht gedaan(erg leuk). 1 dag naar Canada, ook heel leuk.
En vervolgens in een dag of 3-4 weer terug naar New York voor de vlucht naar huis.

Beide opties zijn erg leuk.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York combineren met...?

Bericht door Carolena »

Is een dagtrip vanuit NY naar Philadelphia doenbaar/de moeite?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: New York combineren met...?

Bericht door babarage »

alles kan, behalve wim, die kon.
maar zonder dollen. je bent vanuit NY een goede 2,5 a 3 uur bezig in Philadelphia te komen met OV dus 5 a 6 uur reistijd op die dag. Dan kun je een sightsee tour door de stad doen waarin je de highlights ziet. Een philly cheese steak eten, een fototje van de bell trekken, het visitor center bekijken en nog wat andere dingen in het centrum. Je krijgt zeker een aardige indruk van de stad. Of het me de vijf en half uur reistijd waard zou zijn om het ff af te raffelen, mwah kweenie.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York combineren met...?

Bericht door Carolena »

Thx barbarage! Da's wat ik wilde weten, want google maps geeft een reistijd van 1u24 met de trein vanuit Penn Station. Da's dus niet realistisch blijkbaar!
3 à 4u reistijd zou ik nog kunnen mee leven, maar over de 5 is al wat veel van 't goeie!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: New York combineren met...?

Bericht door roelb »

Ja, dat kan. Of het de moeite is is vooral iets voor jezelf om te bepalen.

Je hebt drie opties:

- Budget optie: een bus. Lange rit, volle bak, wel spotgoedkoop (paar dollar pp)

- Trein: Amtrak vanaf Penn station naar Philadelphia, reistijd een kleine anderhalf uur vanaf Penn station. Vooraf kaartjes kopen is goedkoper, goedkoopste standaard tarief is $78 per persoon retour. Soms zijn er promo codes voor korting.

- Auto: Auto huren en op en neer rijden. Reken op tol voor de tunnel als je vanaf Manhattan komt en tol op de I95. Reistijd ongeveer 1:45-2:30 uur, afhankelijk van de drukte. Zal je ongeveer 10 gallons kosten met een normale auto ($25) + de autohuur (voor $100 huur je een dag een mid-size SUV vanuit Manhattan bij Alamo) + parkeren in Philly ($15). Tol zal, afhankelijk van of je de tunnel of de brug pakt, zo tussen $10 en $25 one-way liggen. Totaal dus $160-$190. Met z'n tweeen is de auto ongeveer even duur als de trein. Met meer zul je met de auto snel goedkoper uit zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: New York combineren met...?

Bericht door roelb »

De reistijd met de trein is zeker nauwkeurig. Op dit traject rijden de treinen netjes op tijd.

Maar... Je moet ook nog naar Penn station komen. De tijd die je daarvoor nodig hebt is natuurlijk sterk afhankelijk van waar je verblijft. Verder moet je de procedure om deze treinen in te stappen meer als gate op een vliegveld zien dan als Nederlands treinstation. Je wacht in de hal totdat jouw trein op het bord staat, met een track nummer. Dan loop je naar die track, wordt je ticket gescand bij de "gate" en daarna ga je pas naar beneden het perron op, waar je direct in de trein kunt stappen. Het is dus verstandig om een minuutje of 10, 15 vooraf aanwezig te zijn. Ook als je vooraf kaartjes koopt moet je nog langs de automaat om je tickets te printen.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York combineren met...?

Bericht door Carolena »

@roelb, thx! Zou dan eerder voor de bus/trein kiezen... Maar zoals je zegt.. we moeten nog naar Penn Station en aangezien we op Long Island City verblijven toch ook zeker maar een dik uur extra rekenen (reistijd en tijd die je er op voorhand moet zijn). Of het me dat waard is, weet ik nog niet :D
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: New York combineren met...?

Bericht door babarage »

precies carolena. ik was ergens vanaf manhattan vertrokken :). gaat hard dan met tijd die het kost.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York combineren met...?

Bericht door Carolena »

Wel spijtig, want had er graag nog iets anders tussen gegooid... dat moet ik dan nog wel eens goed bekijken!
Tips voor een dagtrip zijn bij deze welkom 8)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: New York combineren met...?

Bericht door babarage »

hoe lang ga je?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer