Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Dag reisliefhebbers,

Ik ben al een tijdje dit forum aan het doorspitten en heb met veel plezier allerlei reiservaringen gelezen! Nu is het dan toch echt tijd om mijn eigen vraag erop te zetten!

Ik ga in februari 2018 naar Baltimore om daar deel te nemen aan wedstrijden. De wedstrijden vinden plaats op 17-18-19 februari in het centrum van Baltimore en ik zal zelf op 17 en 19 aan de bak moeten. Dit is natuurlijk een uitgelezen kans om het noordooosten te verkennen (behalve 2x Florida nog niet verder in de USA geweest)!.

Ik heb ongeveer 12 dagen om te reizen in totaal. Ik zit eraan te denken om op donderdag 15 feb weg te gaan, dan heb ik vrijdag 16 feb om even bij te komen en dan t/m de 19e wedstrijden. Die dagen ben ik dus sowieso in Baltimore. Op vrijdag en zondag heb ik dan wat tijd om te sightseeen. Ik begrijp van veel mensen dat het gebied rond de Inner Harbor van Baltimore heel leuk is maar dat dat het dan ook is wat Baltimore betreft.

Dus wil ik ook graag naar Washington DC aangezien dit vlakbij is. Hoeveel dagen zou ik hier door moeten brengen? Ik wil echt wel goed de bezienswaardigheden bekijken maar blijf ook niet overal uren hangen.

Ook zit ik eraan te denken om dan na al het stedelijk geweld de natuur op te zoeken. Nou wil ik graag naar de Niagara Falls maar de afstand DC - Falls is niet gering :shock: Is dit überhaupt te doen of echt een no-go?

Wat de heenvlucht betreft; zouden jullie een directe vlucht naar Washington nemen en dan met OV of auto naar Baltimore gaan? Of op Baltimore vliegen en ergens moeten overstappen want er er zijn geen directe vluchten? Directe vlucht heeft in principe wel mijn voorkeur maar ik wil niet in DC beginnen omdat ik dus eerst de wedstrijden heb in Baltimore. Terugvlucht is geen probleem, al is dat vanaf een heel andere locatie dat maakt mij niet uit.

Hebben jullie tips? Ik hoor graag!! Alvast bedankt! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7592
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Marcopstal »

Washington DC kan je zonder probleem 3 dagen mee vullen.

De afstand DC - Niagara Falls heb ik al enkele keren gedaan. Dat is wel doenbaar op zich, mits je uiteraard een huurwagen hebt.

Als je de vlucht zelf moet betalen zou ik kijken naar Washington, New York en Philadelphia. Washington is vooral uit Brussel vaak duurder. Na aankomst de huurwagen in en naar Baltimore rijden (mag uiteraard ook de volgende dag).

Als je effectief naar Niagara Falls gaat is New York denk ik de beste oplossing.

Heen- en terugvlucht van verschillende locaties kan, maar als je een wagen huurt heb je dan drop-off kosten en deze kunnen al gauw een 300 euro bedragen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Helaas moet ik alles zelf betalen. Ik vlieg sowieso vanaf Amsterdam, ik woon er namelijk zo dichtbij dat het niet loont om via bijv. Brussel of Dusseldorf te gaan.

Huurauto is het probleem niet. Heb je de afstand DC - Niagara Falls in één keer gedaan of met tussenstops(tussenverblijven?) Zo ja, waar? Want als ik Washington 3 dagen doe dan heb ik nog 4 dagen om te vullen inclusief terugreis. De Falls zijn dus niet het hoofddoel. Het is meer dat als het mogelijk is, het mooi meegenomen is - two birds, one stone principe :D

Andere opties zijn ook welkom :)
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door analogkid »

Ik zou, als je van DC naar NF gaat, een stop maken in het Finger lakes district en daar een of meerdere prachtige parken bezoeken (zoals Watkins Glen). Houdt er wel rekening mee dat het in Februari heel naar (lees: koud, sneeuwstormen, etc) weer kan zijn. Of je onder die omstandigheden veel kunt rijden is dus de vraag. Ik heb ook foto's gezien van bevroren Niagara Falls, wat dan wel weer heel gaaf is om te zien...
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door elninjoo »

Februari lijkt me zo'n beetje de meest ongunstige periode voor het noordoosten qua klimaat. Wellicht na je sportwedstrijd 'n vlucht nemen naar iets zuidelijks?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7592
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Marcopstal »

Het is ongeveer 7 uur van Washington DC naar Niagara Falls. Dat is in een stuk te doen. Wij deden het tweemaal met een tussenstop maar dat had eerder te maken met het feit dat we pas na het middageten uit Niagara Falls vertrokken. (we deden het in de andere richting)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

elninjoo schreef:Februari lijkt me zo'n beetje de meest ongunstige periode voor het noordoosten qua klimaat. Wellicht na je sportwedstrijd 'n vlucht nemen naar iets zuidelijks?
Haha! Helemaal waar! Ik ben ook nog heel erg aan het twijfelen. Ik heb namelijk ook een mooie reis gezien die Washington DC, Miami en The Keys combineert. Ik zou Baltimore dan daarvoor kunnen plakken, Washington DC doen, Miami overslaan en dan lekker luieren op The Keys.

Waarom ik twijfel is dat ik nu 2x in Florida ben geweest en met name de laatste rondreis die ik heb gemaakt(eerste ervaring met rondreis op die manier) was me veel teveel in Japanner tempo. Ik was 1 nacht op Key West waarvan het reisbureau destijds zei, jawor 1 nacht is meer dan genoeg, maar waar ik nog steeds van baal dat ik daar niet langer was(ik boek ook niet meer via dat reisbureau...). Omdat wij toen terugvlogen vanaf Miami verbleven we daar alleen de nacht voorafgaand aan de vlucht. Geen tijd dus om ook maar iets te zien.

Dus ik dacht, Baltimore is een andere hoek dan pak ik de kans om daar de omgeving te verkennen, ongeacht het weer.

Keuzes, keuzes...
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

analogkid schreef:Ik zou, als je van DC naar NF gaat, een stop maken in het Finger lakes district en daar een of meerdere prachtige parken bezoeken (zoals Watkins Glen). Houdt er wel rekening mee dat het in Februari heel naar (lees: koud, sneeuwstormen, etc) weer kan zijn. Of je onder die omstandigheden veel kunt rijden is dus de vraag. Ik heb ook foto's gezien van bevroren Niagara Falls, wat dan wel weer heel gaaf is om te zien...
Finger Lakes District kwam ik in een rondreis tegen! Die kan je dan weer aanpassen naar wens en zou een groot deel coveren van wat ik wil zien(geen Falls maar wel Washington DC en Baltimore). Ziet er prachtig uit. Wellicht is dat inderdaad een mooie tussenstop. Ik twijfel inderdaad nog heel erg hoeveel ik precies wil reizen ivm het weer. Ik heb geen zin om vast komen te zitten of de reis niet helemaal af te kunnen maken vanwege slechte weersomstandigheden. Al klinken bevroren Falls wel heel spectaculair!

Misschien moet ik me toch op iets zuidelijkers gaan richten ipv noordelijk en kou :wink:
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Marcopstal schreef:Het is ongeveer 7 uur van Washington DC naar Niagara Falls. Dat is in een stuk te doen. Wij deden het tweemaal met een tussenstop maar dat had eerder te maken met het feit dat we pas na het middageten uit Niagara Falls vertrokken. (we deden het in de andere richting)
Tussenstop, bedoel je dan met overnachtingen? Zo ja, waar?

Ik wil namelijk me namelijk niet helemaal gesjeesd voelen om het in 1x te moeten rijden. Het is na de wedstrijden immers even vakantie :D
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7592
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Marcopstal »

Onze tussenstops waren niet relevant, in de eerste plaats omdat ze relatief dicht bij Washington lagen aangezien we de andere richting uitgingen, anderzijds omdat ze puur voor de overnachting waren op het traject.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Petra/VS »

Persoonlijk zou ik in februari niet in mijn eentje naar Niagara Falls rijden. De ene keer dat wij dat deden zijn we een paar keer overvallen door flinke sneeuwstormen in noord New York State. En dat was niet maar een beetje sneeuw! Natuurlijk hoeft dat volgend jaar niet het geval te zijn, maar de kans is vrij groot.
In omgeving Washington zou je naar Great Falls kunnen gaan en leuke plaatsen zoals Old Town Alexandria en Annapolis aandoen. Of je zou naar Philadelphia kunnen gaan. De natuur is prachtig, maar in februari net als in Nederland wel erg kaal. Al kun je dan de knalrode cardinaaltjes weer beter zien. Ik zou in regio Washington-Baltimore blijven, meer dan genoeg te doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7592
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Marcopstal »

Daar kan ik wel inkomen. Ik heb in de eerste reacties niet direct op de periode gekeken/gereageerd. In de winterperiode is Niagara Falls natuurlijk al zeer noordelijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door ohjajoh? »

Als je kijkt naar de temperatuur in februari van dit jaar in Niagara, valt het best wel mee. Meestal zo rond het vriespunt.
http://www.accuweather.com/en/us/niagar ... her/334622
Ik ben eind vorige maand vanuit Boston naar Niagara gereden, wel met een overnachting in Ithaca bij de Finger Lakes.
In 1 keer is toch wel erg lang hoor, vooral als je alleen bent.
Ik ben daarna doorgereden naar Pittsburgh, Washington DC, Philadelphia en NYC. In totaal 10 dagen.
Ik had aan 2 dagen Washington ruim voldoende, ik had alles wat ik wilde zien al gezien.
Philadelphia vond ik niet veel aan, NYC wel natuurlijk.
Misschien daar een paar dagen naartoe?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7592
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Marcopstal »

Temperatuur is natuurlijk niet alles, en met temperaturen rond het vriespunt is dan net de kans op sneeuw stukken groter. Naar mijn gevoel hangt de keuze eerder af van het feit of je liever een zachte temperatuur hebt of er niet mee inzit dat het vriest.

De afstand van Washington DC naar Niagara Falls is 650 km. Niets onoverkomelijks natuurlijk, behoudens voor iemand die niet graag met de wagen rijdt. Als je er een dag voor uittrekt dan heb je meer dan stops genoeg. Of je nu al dan niet alleen bent voor die trip maakt denk ik weinig uit. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van mensen die grotere afstanden op één dag rijden.

Aan twee dagen DC ruim genoeg? Eigenlijk is er wel genoeg te zien en te doen om 5 dagen mee te vullen in en rond DC. Alleen al de monumenten op de National Mall bezoeken kan je een dag mee vullen. Bezoek aan het Capitool, de vele "gratis" musea, Arlington Cemetery, Georgetown, Mount Vernon, ......

Philadelphia is zeker de moeite om een dag aan te spenderen, er is een sterke geschiedenis. Liberty Bell, Independence Hall, de hele wijk rond de Independence mall, Franklin Mint, Eastern State Penitentiary, ...
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Ik ga niet in mn eentje dus we zouden kunnen afwisselen met rijden. Dan nog zou ik niet het stuk in één keer willen rijden. Ik denk dat ik de Niagara Falls even laat voor wat ze zijn. Kou deert me niet maar ik heb geen zin om in onverwachte weersituaties te komen. Ik ga me puur focussen op de Washington-Baltimore metropool en ik ga me ook even in Philadelphia verdiepen! Meer dan genoeg lijkt me zo, voor een dag of 12.

NYC wil ik in een aparte trip doen dus dat wordt 'm sowieso niet(hopelijk volgend jaar :clap: )

Dank voor de tips tot zover!
Laatst gewijzigd door Mademoiselle op 15 jul 2017, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Marcopstal schreef:Philadelphia is zeker de moeite om een dag aan te spenderen, er is een sterke geschiedenis. Liberty Bell, Independence Hall, de hele wijk rond de Independence mall, Franklin Mint, Eastern State Penitentiary, ...
Heb je aan één dag Philly genoeg??? Met alles wat je opnoemt zou ik eerder aan minimaal 2 dagen denken... ik hou nogal van een rustig reistempo...
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7592
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Marcopstal »

De opgenoemde zaken kunnen wel met 1 overnachting.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Gast »

Mademoiselle schreef:Haha! Helemaal waar! Ik ben ook nog heel erg aan het twijfelen. Ik heb namelijk ook een mooie reis gezien die Washington DC, Miami en The Keys combineert. Ik zou Baltimore dan daarvoor kunnen plakken, Washington DC doen, Miami overslaan en dan lekker luieren op The Keys.
Zover zuidelijk hoef je natuurlijk niet te gaan. Kijk eens naar Savannah, Ga, en omstreken. Of de Florida Panhandle.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Dankje eoms, dat is ook een goeie. Ik ga eens uitzoeken hoe het weer in februari daar is

edit: ik zie dat de max. temperatuur in de Panhandle in februari 20 graden is... zoek toch iets warmers dan :mrgreen:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gast

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Gast »

Misschien naar de Bahama's dan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer