Binnenkort eens opvragen denk ik zo
Ik heb me inmiddels behoorlijk ingelezen in Washington DC en zou me er makkelijk een hele week kunnen vermaken maar toch blijft de combinatie me intrigeren. Als we alleen het gebied rond de Mall zouden willen verkennen, bijv. Museum of Natural History, National Air & Space Museum en de National Archives willen doen, kunnen we dat dan met de 1,5 dag die er nu in staat af? Misschien ook nog het visitors center van het Witte Huis(tour daarbinnen hoeft niet). We zijn geen mensen die uren bij één artefact blijven staan maar we racen er ook niet doorheen.Mademoiselle schreef:Optie 1: Baltimore - Washington DC - Miami Beach
Dag 1(15 feb): heenreis Amsterdam - Baltimore
Dag 2(16 feb): Baltimore
Dag 3(17 feb): 1e wedstrijddag
Dag 4(18 feb): rustdag
Dag 5(19 feb): 2e wedstrijddag (en Presidents Day)
Dag 6(20 feb): 's Ochtends naar Washington DC met de trein/bus(en mijn verjaardag)
Dag 7(21 feb): Washington DC
Dag 8(22 feb): Binnenlandse vlucht Washington DC - MIA, liefst vroeg in de ochtend
Dag 9(23 feb): Miami Beach
Dag 10(24 feb): Miami Beach
Dag 11(25 feb): terugreis Miami - Amsterdam
Dag 12(26 feb): aankomst Amsterdam
Ik kon me ook zeker niet voorstellen dat 2 dagen genoeg zou zijn voor stad van deze magnitude! We hebben nu 3,5 dag en ik ben nu al blij dat we daar voor gekozen hebben. Ik heb een grove dagplanning gemaakt voor de volle dagen dat we in DC zijn;Ingrid1958 schreef:DC ben ik een week geweest en me geen minuut verveeld, de opm hier van 2 dagen meer dan genoeg dan vraag ik me serieus af waar je interesses liggen en wat je gezien of gedaan hebt, maar oke, ieder zijn ding natuurlijk, ter info, ik ben in de gelegenheid geweest en heb een bezoek gebracht aan/in het Witte Huis, het Capitol en het Pentagon, bijzonder om gezien te hebben en daarbuiten is nog heeeeel veel te zien en alle musea zijn ook nog eens gratis.
Dankjewel! Inmiddels staat ie vast inderdaad! Ik heb ook nog even gekeken naar Shenandoah SP, maar helaas had ik maar een beperkt aantal dagen voor deze trip en dan kwam er oa weer een auto bij. Afijn de reis werd er flink duurder van en ik vond het zonde om door Shenandoah heen te moeten crossen omdat er eigenlijk niet genoeg tijd voor is. Ach, je moet nog wat te wensen over houden nietwaar?!Ingrid1958 schreef:Ik was te laat met reageren en je reis staat geloof ik al vast, maar wilde je nog tippen voor het Shenandoah State Park, voor als je natuur zocht. Heel fijne tijd gewenst, DC is prachtig
Bedankt voor de tips Marco! Ik heb me inmiddels goed ingelezen en we zullen dan ook in het gebied van de Inner Harbor blijven. Ik ben zelf opgegroeid in Amsterdam dus ik ken de gevaren van een grote stad maargoed als toerist moet je ze natuurlijk niet op gaan zoeken! De stad staat niet voor niets in de top 10 gevaarlijkste steden van de USA(je vraagt je ook eigenlijk af waarom ze hier een wedstrijd houden maargoed...).Marcopstal schreef:De Inner Harbour is de toeristische trekpleister van Baltimore. Vergis je evenwel niet in de stad in zijn geheel en achter het hoekje is de toestand al minder fraai.
De Camden Yards, plaats van de rellen van enige tijd terug, liggen 1 km verder en ook Lexington Market (een zeer populaire drugdistributieplaats) ligt er vlak bij.
Niet met de bedoeling je schrik aan te jagen, maar een voorzichtig man is er twee waard zegt men.