vragen over New York en Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Ik open even een apart topic voor mijn vragen over deze 2 steden ipv in mijn reistopic, omdat forumleden die specifiek reageren op deze steden ook kunnen reageren :wink:
Nog een week of 7 dan gaat onze reis al beginnen, het komt nu dus ( eindelijk) dichterbij. Ik heb dus nog wat ( praktische) vragen:

New York

- We slapen in het Chelsey savoy hotel. We zijn met z'n vieren. Waarschijnlijk is het het handigst om met de metro te gaan vanaf JFK? Of adviseren jullie een taxi?
- Op jfk zullen vast borden staan naar de airtrain, maar waar moet ik hier kaartjes voor kopen?
- Kan ik op JFK ook meteen al kaartjes voor de metro kopen? Zo ja waar?
- We willen TOTR bezoeken. Wat is hiervoor het beste moment ivm stand van de zon. Ochtend of namiddag?

Washington dc

- In het begin duurde het nog 11 maanden voor we gingen, en nu ineens is het nog maar een paar weken... Hier in het huisgezin is meer animo om het capitool te gaan bezoeken dan het witte huis. Hoe en waar kun je hier een tour voor boeken ( of zijn we daarvoor al te laat? Zal voor 31 Juli zijn)
- We willen ook naar het bureau of engraving and printing. Kunnen we een tour/ tickets hiervoor al vooraf regelen ( zo ja, hoe?) of kan dat alleen terplekke?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door babarage »

Capitol kun je eenvoudig online boeken. Voor de 31e zijn nog plekken beschikbaar. Klik hier om te reserveren.

Voor Bureau of Printing and engraving kun je zo te zien alleen ter plaatse kaartjes krijgen. Ze worden uitgedeeld op maandag tm vrijdag vanaf 8.00 en op is op. Klik hier voor meer informatie.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Wat goed, ik zie dat alle uren nog beschikbaar zijn, dank je wel! Nu even overleggen wat handiger is, 's morgens of juist 's middags.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door ohjajoh? »

Tickets voor Capitol zijn zelfs gratis. Ik ga er op 3 juli naartoe.
Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Hinko »

Airtrain: Je koopt kaartjes bij het verlaten van het station. Niet op JFK dus.
Kaartjes metro: Koop je op het metrostation, in ons geval was dat Sutphin Blvd - Archer Av - JFK.
TOTR: Beste moment ivm stand zon? In de avond dus :wink:
Maar persoonlijk zou ik mij daar niet zo druk om maken. Gewoon gaan wanneer het beste voor jullie uitkomt. Wellicht ook een bezoek in de avond als het donker is? ESB ga je die ook bezoeken? Of One World Center?

Ik vrees dat je al te laat bent voor een bezoek aan The White House.
Je kunt eens beginnen om in dit topic te kijken: viewtopic.php?f=9&t=57632&hilit=bezoek+white+house
Wij hebben het toen geregeld via Cong. Bill Huizinga. https://huizenga.house.gov/constituents ... gtondc.htm
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Dank je wel Hinko :thumbup:
Moeten de airtrain en metro contant ( en gepast) betaald worden?
Ik heb net het capitool geboekt voor zo laat mogelijk. Half 4. We zijn maar 1 dag in Washington en hier wilden ze liever het Capitool bezoeken dan het witte huis, dus die komt de volgende keer wel weer eens.
Ik bedoelde met stand van de zon dat je geen tegenlicht hebt als je foto's wilt maken :wink:
ESB gaan we niet doen, one world twijfel ik nog even over. Een van de zoons heeft hoogtevrees dus blijft dan alleen beneden. Op zich geen ramp, maar of ik dat nou bij 2 verschillende gebouwen zo wil doen weet ik nog niet. Ik denk wel dat ik voor TOTR van tevoren vast kaartjes wil gaan boeken.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Hinko »

Ik heb betaald met creditcard.
Dat snap ik hoor over dat tegenlicht. Maar je hebt altijd wel ergens tegenlicht :wink: Ligt er aan welke zijde je goed op de foto wil hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Haha, dom van mij dus. Ik had niet in de gaten dat je rondom kon lopen, ik dacht dat het uitzichtplatform maar aan 1 kant zou zijn. Weer wat geleerd. Ik wil natuurlijk iig ESB en central park ( die zie je toch vanaf TOTR?) op de foto zetten. Maar we zullen idd wel zien. Ik zal eens kijken in andere reisverslagen hoe laat men er was en welke foto's ze maakten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren er aan het begin van de avond, zie hier ons verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Petra/VS »

Hoewel het beter is het Capitool te reserveren kun je ook in de rij zonder reserveringen aansluiten en dan kun je meestal binnen het kwartier mee. Als jullie er zijn zal het Congres waarschijnlijk nog op reces zijn, maar misschien interessant voor anderen, die hier meelezen. Als je je paspoort laat zien bij het Huis Of Afgevaardigden of de Senaat mag je de galerij op om het geheel gade te slaan. De gids in het Capitool kan wijzen waar dat is. Het Bureau of Engraving en Printing heeft inderdaad geen reserveringsmogelijkheden en daarvoor zul je vrij vroeg in de rij moeten gaan staan in dit seizoen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Dank jullie wel weer voor de antwoorden. Tot wanneer is het huis van afgevaardigden ongeveer in reces Petra?
Wij zijn er nl 31 Aug, niet 31 Juli wat ik eerder schreef. klinkt namelijk wel heel interessant. Dit is dus om na de tour te doen he? Wij hebben de laatste tour vd dag genomen zodat we s morgens niet zo hoeven te haasten. (we slapen nl niet in Washington zelf maar in tysons corner) dus ik weet niet of het dan nog wel mogelijk zou zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden wel gereserveerd voor het Capitool maar we waren er aardig vroeg en konden toen met een eerdere tour mee. Dus al je er te vreog bent; niet buiten gaan zitten wachten maar meteen naar binnen gaan.
Wij hebben de zalen van het huis van afgevaardigden en de senaat ook kunnen bewonderen. Zie hier onze ervaringen.

Marianne
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Petra/VS »

butterfly schreef:Dank jullie wel weer voor de antwoorden. Tot wanneer is het huis van afgevaardigden ongeveer in reces Petra?
.
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar volgens mij de maand augustus tot Labor Day begin september. Ik zie dat ze in juli wel nog aanwezig zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Dank je wel voor het antwoord Petra, ik had in mijn begin post de verkeerde datum geschreven. We zijn er pas 31 Augustus ( ik wil gewoon snel met vakantie :lol: ) Ik heb de juiste datum gereserveerd, maar het huis van afgevaardigden gaat hem dan helaas niet worden.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Ik had onderstaande al in het vervoertopic gezet, maar misschien kijken hier meer mensen met New York ervaring :wink:

Nog een paar dagen dan vertrekken wij naar New York. Na een paar dagen New York zullen we op JFK onze huurauto ophalen bij Dollar. Ik heb hier al veel klachten gelezen over Dollar, dus ik probeer mij alvast zo goed mogelijk te wapenen :wink:
Heeft iemand recent ervaring met de "plate pass"via dollar? Ik begrijp dat dit een kostbare aangelegenheid is. Zijn er do's of don'ts ? Volgens mij is het geen doen om zonder platepass te rijden omdat er veel onbemande tolpoortjes zijn las ik ergens? Ik lees ergens dat het 12,95 per dag kost, dat zou voor 24 dagen dus 310 euro zijn :shock: Ik kan nergens de prijzen van deze service van dollar vinden. Tolwegen mijden lijkt mij ook geen doen toch?
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Thomas2521 »

In 2016 heb ik een rondrit gemaakt NYC - Washington DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - NYC.
We hebben toen geen toll pass genomen, en telkens cash betaald aan de tolpoortjes.
Oftewel heb je er bemande waar je wisselgeld krijgt, oftewel heb je er onbemande waar je gepast met munten kan betalen.
Dit was zeer goed te doen, de juiste poortjes staan zeer goed aangegeven (meestal de meest rechtste degene waar je cash betaald).
We hebben op heel die rit slechts 1 x verkeerd gestaan. We stonden aan de poort waar gepast met munten moest betaald worden, maar we hadden er geen. Gewoon doorrijden is dan de boodschap, je kan dan online checken hoe je dit eenvoudig kan rechtzetten. In ons geval konden we op de terugweg dit melden en betalen.

Als je enkel van NYC naar Washington DC gaat rijden, zou ik geen geld geven aan een pass.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Dank je wel voor je antwoord. Hoe kon je dit later online opzoeken dan? Waar vond je daarvoor het webadres?
Ik las dat als je "geflitst"wordt ( oid) omdat je niet betaald hebt, de autoverhuur (dollar) je dan 90 dollar in rekening brengt + 15 euro administratiekosten. Op zich kunnen we ons voor dat geld wel 3x vergissen, maar ik heb er geen idee van hoeveel tolwegen we over komen, en of het mogelijk is vaak op een tolweg te zitten, niet te betalen, zonder dit in de gaten te hebben.
We hebben wel tolwegen van JFK richting en rondom Boston, rond Washington dc, richting virginia beach en rond Philadelphia.
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Thomas2521 »

Je zal nooit op een tolweg zitten zonder het te weten want er staan altijd borden met "last exit before toll road". Eens op een toll road kan je niet per ongeluk er af rijden zonder te betalen want je moet sowieso door één van de poortjes, zelfs als je een afrit neem in "the middle of nowhere".
Toen wij aan de verkeerde poort stonden hebben wij achteraf die highway opgezocht vermits de tollwegen toch eigendom zijn van privébedrijven. Er staan langs de kant van de weg borden wie onderhoud ed doet. Op de website vonden we de info heel snel wat te doen bij het missen.
Het aantal keer dat je toll moet betalen valt wel mee als je langere stukken rijd vermits je aan het einde og bij het afrijden van de tollweg pas moet betalen.

Een tollweg lijkt eng en eerlijk gezegd wist ik ook niet goed wat te doen (pas nemen of telkens betalen), maar dit is heel goed meegevallen. Na 1 keer betalen weet je perfect hoe het werkt. Ik denk dat het vooral moeilijk lijkt omdat we dat in België en Nederland (?) minder gewoon zijn.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door butterfly »

Gisteren zijn we terug gekomen van ons rondje New York. Bedankt voor alle tips en hulp, ik zal even een terug koppeling geven van onze ervaringen:

- Wij kwamen ( mede door een vertraging) om 19:30 aan op JFK. Tegen de tijd dat we door de mega rij van de immigrations waren, was het al 20:45. Hartstikke donker natuurlijk. We besloten terplekke toch maar een taxi te nemen. Ik had hier verhalen gelezen over oplichters, maar buiten was heel duidelijk wat de rij van de officiële Yellow cabs was. Ik heb vooraf gevraagd wat het zou kosten ( we zaten in een SUV met 4 personen) dit was 58 dollar excl tip. We waren erg blij met deze beslissing. Terug zijn we wel met de metro gegaan, maar toen was het ochtend, waren we bekend met de metro en hadden we genoeg tijd.
- Metro in New York was prima te doen. We hadden onze weekpas er precies uit, maar wij lopen ook achterlijk veel. Mijn zoon had een app op zijn telefoon met hoeveel km hij liep en we zaten iedere dag wel op rond de 15 km.
- We vonden het heel bijzonder om in de kroon van het vrijheidsbeeld te staan. Wel veel trappen en erg warm, maar ja.
- Bij diverse attracties ( tijdens de gehele reis) viel het ons op dat we ons vaak voelden als vee die een hok in gedreven moest worden. (nóg dichter op elkaar staan, opschieten!)
- Ons hotel had een perfecte ligging: Tussen 2 metrostations in, op loopafstand van Penn Station.
- We hadden ons erg verkeken op de drukte in dit deel van Amerika. Veel file. We hebben het idee dat we erg veel in de auto hebben gezeten.
- De omgeving van het Noordoosten vonden we wel mooi, maar niet heel bijzonder. Het zijn een beetje Europees aandoende landschappen.

Tenslotte: de tolwegen en de EZ pass is wel iets om je in te verdiepen als je deze reis maakt. Ze zijn bij steeds meer wegen, bruggen en tunnels bezig om het niet meer mogelijk te maken cash te betalen. Bij Dollar hing er een bordje met de huidige locaties, daar hebben we maar even een foto van gemaakt, maar ze zijn bezig dit steeds verder uit te breiden. Bij Dollar was de regel: elke keer dat je geflitst wordt door niet betalen krijg je een boete van 15 dollar per keer, plus de daadwerkelijke tolkosten. Ik weet niet of het handig is om hierover binnen het forum uitgebreidere informatie te verstrekken/ verzamelen? ( welke punten kun je niet cash betalen, wat betaal je per autoverhuurder voor dit systeem, hoe werkt het en waar heb je het wel en waar heb je het niet nodig) Ik denk dat dit info is voor noordoosten reizigers die heel belangrijk en relevant is. Ik weet ook niet waar je die info zou moeten zetten dat je het makkelijk terug zou kunnen vinden?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: vragen over New York en Washington DC

Bericht door Bennogr »

In het Noordoosten zijn ze bezig om alle bemenste tolpoortjes af te schaffen. Als je geen EZ Pass hebt, wordt er inderdaad gefotografeerd, maar dat is dan niet een boete maar gewoon een alternatieve manier van betalen (wel iets duurder dan een EZ Pass). Verhuurbedrijven zouden dus geen boete horen te berekenen ('zouden horen' dus niet: 'ze berekenen geen boete'). Vraag de verhuurder of ze ook een EZ Pass kunnen leveren.

Overigens zijn de meeste tolwegen in de VS eigendom van de betreffende staten. Er wordt af en toe wel eens gepraat over het particulier maken van tolwegen, maar voor zover ik weet is dat op maar heel weinig wegen ingevoerd.

Die bordjes langs de weg waarop staat welk bedrijf of organisatie de volgende mijl de boel af en toe opruimt, geven alleen aan welk bedrijf of groep dat werk vrijwillig (en gratis) doet. Meer een soort erkenning van het werk van goede burgers, niet een teken dat een bedrijf een brokje weg in bezit heeft.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer