Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
WM90
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2017, 08:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door WM90 »

Goedemorgen Allen,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het boeken van de trein tussen NY en Washington. De vraag is of het noodzakelijk is om vooraf hiervoor tickets te boeken (zo begrepen wij het) of dat je ook daar ter plekke een aantal tickets kunt boeken?

Deze zomer gaan wij een rondtrip maken door het noordoosten van Amerika. We vliegen naar NY en willen vanaf NY naar Washington met de trein reizen. Uiteindelijk gaan we met een gehuurde auto richting Memphis, New Orleans, Miami, Orlando.

Alvast bedankt!

Groet,
Wendy
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door Pascal »

Als je weet wanneer je van NY naar DC gaat zou ik het vastleggen. Scheelt zeker in prijs. Een 'saver' prijs paar maand op voorhand boeken van $49 lijkt me voordeliger dan de dag zelf tegen $180 of meer voor value of flexibel.
Pauline25
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door Pauline25 »

Als je weet welke datum je wilt gaan, zou ik vooraf boeken via de amtrak.
Prijzen gaan vaak omhoog naarmate de vertrekdatum dichterbij komt en je bent verzekerd van een plekje.

Leuk, wij doen deze zomer ook NY, Washington en Florida.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door mtl »

Hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Dus vroeg boeken kan inderdaad lonen. Ter plekke aan het loket kopen kost vaak de hoofdprijs.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door meyem »

yep, zoals de anderen zeggen: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is; maar dat maakt het niet 'noodzakelijk' uiteraard ... :D
@Pascal: heel veel plezier straks!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door Frasi »

Je kan ook met de bus, o.a. met Megabus (https://us.megabus.com). Stukken goedkoper: als je ruim vooruit reserveert al vanaf $1 p.p..!)
Als je reisdagen nog niet 100% zeker zijn, kan je tegen geringe kosten een reservering aanpassen.

Prijzen lopen doorgaans wel (flink) op als de reisdag naderbij komt. Als je datum nog niet zeker ik zou ik zelfs overwegen meerdere reserveringen (van $1) te maken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door Dude »

Ik zou zeker boeken omdat het veel goedkoper is. Wij hebben verleden week de trein genomen van NY naar Philadelphia en de dag erna verder naar Washington. In NY waren wij door het drukke verkeer te laat en hebben moeten omboeken naar een volgende trein en moesten 43$ bij betalen.
Voor de rest prima bevallen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
WM90
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2017, 08:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door WM90 »

Bedankt allen voor de reacties en tips!

We hebben inmiddels de kaartjes geboekt! 8)
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door Bennogr »

Let wel even op: Penn Station in New York (plus de sporen en tunnels er naar toe en vandaan) -- de hele boel ligt nogal overhoop deze zomer vanwege reparaties (eindelijk!) Een aantal Amtrak treinen rijdt al niet meer en sommige gaan niet het hele traject. Zou op de website van Amtrak aangegeven moeten zijn, maar ook dat loopt niet altijd even soepel. Even goed kijken naar de op- en aanmerkingen dus. Bus is dan inderdaad een goed alternatief.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door Zantman »

Zeker van tevoren boeken. Wij hadden zoiets op onze reis van dat boeken we wel als we weg willen. Ik had van tevoren gekeken en toen zag ik prijzen rond de $50,-, echter toen we op de dag zelf wilden gaan was het $300,- pp. Dus toen hebben we maar de bus genomen.
Je mist dan wel de Amtrak ervaring
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Trein tussen NY en Washington vooraf boeken noodzakelijk?

Bericht door Petra/VS »

Hier nog een van tevoren boeken raad. Het is veel duurder hoe dichter bij de datum. Het "All About Washington" topic in dit forum heeft heel veel tips over wat te doen in de stad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer