Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lentes1: Advies route en overnachtingen New England
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Lentes1: Advies route en overnachtingen New England
Wij (gezin met 1 jong kind) gaan een korte rondreis doen door new england tijdens de herfst, voor de eerste keer Amerika!
We hebben 7 dagen hiervoor (we combineren met new york)
Graag zou ik advies van jullie krijgen.
Welke route's?
Bij de Green Mountains lees ik over de I91 of route 100, wat is in de herfst het mooist?
Andere routes in die regio die aan te bevelen zijn?
Welke accomodaties?
Hebben jullie tips voor leuke overnachtingsplekken/locaties om te overnachten?
Ik heb een route uitgestippeld waar we ongeveer langs willen rijden;
route google maps
Tips zijn welkom, alvast bedankt!
We hebben 7 dagen hiervoor (we combineren met new york)
Graag zou ik advies van jullie krijgen.
Welke route's?
Bij de Green Mountains lees ik over de I91 of route 100, wat is in de herfst het mooist?
Andere routes in die regio die aan te bevelen zijn?
Welke accomodaties?
Hebben jullie tips voor leuke overnachtingsplekken/locaties om te overnachten?
Ik heb een route uitgestippeld waar we ongeveer langs willen rijden;
route google maps
Tips zijn welkom, alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Hinko op 05 mei 2017, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link korter gemaakt.
Reden: Link korter gemaakt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies route en overnachtingen New England
Wij waren in de herfst van 2012 in die omgeving. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
We hebben geen ervaring met de I91; ik zou wat meer de kleine wegen opzoeken. Maar welke route je neemt is natuurlijk afhankelijk van wat je onderweg wilt doen; bekijk dat eerst eens. En maak een schema per dag; dan zie je ook of je overal voldoende tijd hebt. Misschien is Acadia NP nog een optie?
Een erg mooie (en in die periode ook drukke) route is de Kancamagus Hwy; de 112 tussen Lincoln en Conway. Zie hier voor ons verslag daarvan.
Marianne
We hebben geen ervaring met de I91; ik zou wat meer de kleine wegen opzoeken. Maar welke route je neemt is natuurlijk afhankelijk van wat je onderweg wilt doen; bekijk dat eerst eens. En maak een schema per dag; dan zie je ook of je overal voldoende tijd hebt. Misschien is Acadia NP nog een optie?
Een erg mooie (en in die periode ook drukke) route is de Kancamagus Hwy; de 112 tussen Lincoln en Conway. Zie hier voor ons verslag daarvan.
Marianne
Re: Reis Lentes1: Advies route en overnachtingen New England
Wij hebben de VT100 gereden in de herst van 2014. We waren daar iets te vroeg voor de mooiste kleuren, het begon net zeg maar.
Kijk eens in ons 2014 verslag voor onze route.
Weet je al wanneer je gaat? Ik zou ook zeker naar de White Mountains gaan, dat ligt wat hoger en de verkleuring begint wat eerder daar.
Kijk eens in ons 2014 verslag voor onze route.
Weet je al wanneer je gaat? Ik zou ook zeker naar de White Mountains gaan, dat ligt wat hoger en de verkleuring begint wat eerder daar.
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reisverslagen! Erg leuk om mee te mogen lezen.
Wij gaan in de herfstvakantie, eind Oktober 2017 (want schoolvakantie)
We zijn echt totaal niet bekend daarom dacht ik eerst grof een route uitstippelen en daarna bekijken wat te doen?
Acadia NP lijkt me erg mooi, moeite waard om toe te voegen dus?
Dan zou de route meer zo kunnen?
route
Wij gaan in de herfstvakantie, eind Oktober 2017 (want schoolvakantie)
We zijn echt totaal niet bekend daarom dacht ik eerst grof een route uitstippelen en daarna bekijken wat te doen?
Acadia NP lijkt me erg mooi, moeite waard om toe te voegen dus?
Dan zou de route meer zo kunnen?
route
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Google maps, klopt de berekening?
We zijn een reis door new england aan het plannen met behulp van Google maps, ik vraag me af of de inschatting van de tijdsduur van de rit hierin klopt?
Natuurlijk afhankelijk van het verkeer maar als je het tijdstip invult dan lijkt google zelf daar rekening mee te houden.
Kom nu op iedere dag min 250km max 350km rijden, is dit goed te doen?
Natuurlijk afhankelijk van het verkeer maar als je het tijdstip invult dan lijkt google zelf daar rekening mee te houden.
Kom nu op iedere dag min 250km max 350km rijden, is dit goed te doen?
Re: Google maps, klopt de berekening?
Dat is dus zo'n 155 - 220 miles. Dat is wel te doen. Ik hou over het algemeen een max van gemiddeld 175 mijl per dag aan voor een road trip. Daar zitten dan ook wel eens een dag of 2 tot 4 op dezelfde locatie in en soms ook een rijdag met 700 mijl.
Google zit vaak wat aan de behoudende kant met reistijd is mijn idee.
Google zit vaak wat aan de behoudende kant met reistijd is mijn idee.
Pff 700mijl. Net terug van onze vakantie. Een paar dagen van tegen de 500 mijl, als je dan nog wat wil zien onderweg is dat best veel. In totaal 5300 mijl gereden in 4 weken. Vooral ook de dagen in nationale parken tikken aan. We hebben wel weinig gelopen, mede dankzij de conditie van mijn vrouw. Wel een fantastische vakantie gehad.
Een paar dagen van tegen de 500 met nog wat willen zien, of gewoon een keer 700 omdat je nu eenmaal van a naar b moet. Ik weet wel waar ik voor zou kiezen 
Maar ik vind zo'n rijdag, op zijn tijd, ook echt geen probleem hoor. Cruise control aan, lekker muziekje, beetje genieten van het landschap, prima! Maar meerdere dagen 500+ mijl en dan ook nog wat willen doen, dat is inderdaad wel wat veel van het goede.
Maar ik vind zo'n rijdag, op zijn tijd, ook echt geen probleem hoor. Cruise control aan, lekker muziekje, beetje genieten van het landschap, prima! Maar meerdere dagen 500+ mijl en dan ook nog wat willen doen, dat is inderdaad wel wat veel van het goede.
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
We gaan echt elke dag rijden;
New york (een aantal dagen)
New port
York beach
Acadia national Park
White mountains
Green mountains
New Haven
JFK airport
Is dat te doen? Of toch Acadia skippen.. (lijkt me zo zonde maar misschien is er net zoveel moois te zien zonder?)
New york (een aantal dagen)
New port
York beach
Acadia national Park
White mountains
Green mountains
New Haven
JFK airport
Is dat te doen? Of toch Acadia skippen.. (lijkt me zo zonde maar misschien is er net zoveel moois te zien zonder?)
Het ligt er ook echt aan op welk moment van de dag je die reistijd in plant.
Kijk, als je elke dag om 9 uur wakker wordt, uitgebreid gaat ontbijten, uiteindelijk om 11.00u een keer onderweg bent, dan overdag nog veel afstand wil afleggen en dingen wilt doen, tja, dan wordt het veel.
Aan de andere kant, als je juist zo de avonden, als het toch te donker is om nog dingen te zien of doen, gebruikt om wat afstand af te leggen met onderweg een snelle hap van Subways oid dan is het opeens een ander verhaal. Want dan ben je de volgende ochtend al direct op de plek waar je die dag wilt doorbrengen.
Pak als voorbeeld de trip naar Acadia. Je bent de dag er voor in York beach. Ik zou voor je overnachting die avond rond Acadia NP zelf kijken, of bijvoorbeeld in Ellisworth. Als je dan zo rond 19.00u weg rijdt in York Beach sta je om 22.30 voor de balie van je hotel. Inchecken, nog een drankje en lekker slapen. De volgende ochtend vroeg uit de veren en je staat zodra je je bed uitstapt in feite al in Acadia NP.
De andere optie is overdag rijden. Ga je bijvoorbeeld in York Beach overnachten en rij je uiteindelijk pas zo rond 10.30u in de ochtend weg dan ben je pas op zijn vroegst om 14.00u in Acadia. Wil je onderweg ook nog wat lunch halen oid dan nog wel later. En dan hou je niet veel meer over van de dag.
Kijk, als je elke dag om 9 uur wakker wordt, uitgebreid gaat ontbijten, uiteindelijk om 11.00u een keer onderweg bent, dan overdag nog veel afstand wil afleggen en dingen wilt doen, tja, dan wordt het veel.
Aan de andere kant, als je juist zo de avonden, als het toch te donker is om nog dingen te zien of doen, gebruikt om wat afstand af te leggen met onderweg een snelle hap van Subways oid dan is het opeens een ander verhaal. Want dan ben je de volgende ochtend al direct op de plek waar je die dag wilt doorbrengen.
Pak als voorbeeld de trip naar Acadia. Je bent de dag er voor in York beach. Ik zou voor je overnachting die avond rond Acadia NP zelf kijken, of bijvoorbeeld in Ellisworth. Als je dan zo rond 19.00u weg rijdt in York Beach sta je om 22.30 voor de balie van je hotel. Inchecken, nog een drankje en lekker slapen. De volgende ochtend vroeg uit de veren en je staat zodra je je bed uitstapt in feite al in Acadia NP.
De andere optie is overdag rijden. Ga je bijvoorbeeld in York Beach overnachten en rij je uiteindelijk pas zo rond 10.30u in de ochtend weg dan ben je pas op zijn vroegst om 14.00u in Acadia. Wil je onderweg ook nog wat lunch halen oid dan nog wel later. En dan hou je niet veel meer over van de dag.
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Goed punt..
Had ik nog niet zo over nagedacht, ik heb alleen geen idee wat ons dagritme zal zijn (we reizen met een 6-jarige)
Ik dacht qua reizen wel 's ochtends te vertrekken en dan onderweg stoppen om dingen te bekijken en eind van de middag inchecken op bestemming.
Is acadia echt de moeite waard of kunnen we net zo goed skippen? (ik ben echt nog nooit in Amerika geweest)
Had ik nog niet zo over nagedacht, ik heb alleen geen idee wat ons dagritme zal zijn (we reizen met een 6-jarige)
Ik dacht qua reizen wel 's ochtends te vertrekken en dan onderweg stoppen om dingen te bekijken en eind van de middag inchecken op bestemming.
Is acadia echt de moeite waard of kunnen we net zo goed skippen? (ik ben echt nog nooit in Amerika geweest)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je vragen beter in het Noordoosten forum stellen. Lees daar ook eens mee met de andere topics.
Of misschien kan dit topic verplaatst worden?
Ga je echt elke dag rijden? Hoeveel dagen heb je dan in totaal? En wat ligt er al vast?
Edit; ik zie dat je daar al een topic had. Je doet dit alles in 7 dagen?
Acadia is wel de moeite waard maar jullie hebben er niet veel tijd en het is een uithoek in jullie route dus misschien toch laten vallen en ergens anders een dag langer blijven?
Marianne
Of misschien kan dit topic verplaatst worden?
Ga je echt elke dag rijden? Hoeveel dagen heb je dan in totaal? En wat ligt er al vast?
Edit; ik zie dat je daar al een topic had. Je doet dit alles in 7 dagen?
Acadia is wel de moeite waard maar jullie hebben er niet veel tijd en het is een uithoek in jullie route dus misschien toch laten vallen en ergens anders een dag langer blijven?
Marianne
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Je tip opgevolgd, acadia vervalt, geeft meer rust en tijd.
We reizen exact 7 dagen na new york (6 nachten dus)
We reizen exact 7 dagen na new york (6 nachten dus)
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
White & Green Mountains, wie wil mijn route bekijken?
De volgende route heb ik uitgestippeld voor de white en green mountains, is deze een beetje logisch en goed te doen?
Ik wil overnachten direct aan het begin en eind van de route en nog een nacht op deze route, waar zou de beste stop zijn?
We willen dus 2 dagen rijden/bekijken op dit stuk (met een kind)
https://goo.gl/maps/rtEPhDc9axL2
Hoor graag weer jullie tips en adviezen!
Ik wil overnachten direct aan het begin en eind van de route en nog een nacht op deze route, waar zou de beste stop zijn?
We willen dus 2 dagen rijden/bekijken op dit stuk (met een kind)
https://goo.gl/maps/rtEPhDc9axL2
Hoor graag weer jullie tips en adviezen!
- Mark & Martine
- Amerikakenner
HoiHoi,
Wij hebben afgelopen zomer een heel stuk van deze route gereden (van Rutland tot Littleton zo'n beetje)... Het was een mooie bosachtige weg, maar geen hele noemenswaardige stops onderweg. Die punt bovenin de route zit er waarschijnlijk in vanwege een bezoekje aan Ben & Jerry? Hoe het in de herfst is weet ik dan weer niet
. Dat stuk daarna door de White moutains is wel echt schitterend met veel meer leuke stops onderweg, ook voor een kind. Ik zou persoonlijk dus proberen dat eerste stuk wat sneller door te komen zodat je in de white mountains wat meer tijd hebt.
Overigens hebben wij van de zomer gemerkt dat google maps de reistijd wat te positief stelt in dit gebied. De werkelijke reistijd was altijd langer
Wij hebben afgelopen zomer een heel stuk van deze route gereden (van Rutland tot Littleton zo'n beetje)... Het was een mooie bosachtige weg, maar geen hele noemenswaardige stops onderweg. Die punt bovenin de route zit er waarschijnlijk in vanwege een bezoekje aan Ben & Jerry? Hoe het in de herfst is weet ik dan weer niet
Overigens hebben wij van de zomer gemerkt dat google maps de reistijd wat te positief stelt in dit gebied. De werkelijke reistijd was altijd langer
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zet je hele route eens uit in een van/naar schema per dag, dat is veel makkelijker beoordelen.
Nu heb je een kort stukje neergezet, maar de indeling hangt anturulijk ook af van waar je vandaan komt en waar je naar toe gaat.
Wij vonden het Franconia Notch SP erg mooi. Die zie ik nu niet in je route.
Marianne
Nu heb je een kort stukje neergezet, maar de indeling hangt anturulijk ook af van waar je vandaan komt en waar je naar toe gaat.
Wij vonden het Franconia Notch SP erg mooi. Die zie ik nu niet in je route.
Marianne
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Dag 1
New York - New port
Dag 2
New Port - Glouchester (cape ann)
Dag 3
Glouchester - Lincoln (via portsmount of vanuit hier franconia state park bezoeken?)
Dag 4
Lincoln - route door white mountains; Kengamagus highway richting conway en dan via de 16 (+mount washington auto roas)
Is deze 2 routes combineren te doen? Of zijn we het dan allang zat?
Overnachten ?? Franconia is misschien een optie?
Dag 5
Fanconia - Waterburry - Killington (ivm route 100 dit stuk pakken?)
Dag 6
Killington - omgeving bridgeport??
Dag 7
Omgeving bridgeport - auto inleveren op JFK 's avonds laat JFK terugvlucht
(geen idee nog wat we "moeten" doen deze dag, een beetje rusten zou fijn zijn.
De route ziet er dan zo uit
https://goo.gl/maps/Zv54o54FEDS2
New York - New port
Dag 2
New Port - Glouchester (cape ann)
Dag 3
Glouchester - Lincoln (via portsmount of vanuit hier franconia state park bezoeken?)
Dag 4
Lincoln - route door white mountains; Kengamagus highway richting conway en dan via de 16 (+mount washington auto roas)
Is deze 2 routes combineren te doen? Of zijn we het dan allang zat?
Overnachten ?? Franconia is misschien een optie?
Dag 5
Fanconia - Waterburry - Killington (ivm route 100 dit stuk pakken?)
Dag 6
Killington - omgeving bridgeport??
Dag 7
Omgeving bridgeport - auto inleveren op JFK 's avonds laat JFK terugvlucht
(geen idee nog wat we "moeten" doen deze dag, een beetje rusten zou fijn zijn.
De route ziet er dan zo uit
https://goo.gl/maps/Zv54o54FEDS2
Je zou op dag drie ook kunnen overnachten in North Conway of Jackson. En dan zou ik op dag vier Mount Washington verkennen en vervolgens via de mooie Kancamagus Highway naar Franconia rijden. Route 100 hebben wij ook voor een deel gereden in 2012, maar dan in de zomer. Lijkt me erg mooi in de herfst. Misschien heb je iets aan ons verslag. In Vermont vonden wij Stowe en Woodstock leuke plaatsjes mocht je in de buurt komen.
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
North conway en dan eerst naar mount washinton en daarna de kancamagus highway? Rijden we dan niet op en neer? Of zie ik dat verkeerd?
Zijn deze 2 routes wel goed te doen in één dag? Want dat wil ik sowieso graag (we doen geen hikes onderweg, hooguit korte wandelingen)
Zijn deze 2 routes wel goed te doen in één dag? Want dat wil ik sowieso graag (we doen geen hikes onderweg, hooguit korte wandelingen)
Ja, iets heen en weer rijden is het wel. Maar als je dag drie via Portsmouth rijdt leek het me logischer. Maar jullie route kan ook heel goed.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1752 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 13 Reacties