Pentagon en Capitool op 1 dag te halen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Pentagon en Capitool op 1 dag te halen?

Bericht door Jolanda68 »

Binnen 3 weken gaan we naar Washington DC, nu heb ik al tickets voor het Capitool voor maandag om 13:00 uur. Voor het Pentagon loopt nog een aanvraag voor goedkeuring voor diezelfde dag om 10:00 uur. Heeft iemand ervaring met de Pentagon tour?

Als we daarvoor ook ingeloot worden (net als de White House tour), dan moeten we dus daarna van het Pentagon naar het Capitool, waar je je zeker een half uur van tevoren moet melden. We zullen het met de metro gaan doen waarschijnlijk, ben benieuwd of iemand kan inschatten of het inderdaad haalbaar is, waar ik wel vanuit ben gegaan :wink: .
Gebruikersavatar
madpatrick
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 jun 2015, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Pentagon en Capitool op 1 dag te halen?

Bericht door madpatrick »

Wij hebben een paar jaar geleden de Pentagon tour gedaan.
De tour kost je dacht ik ongeveer 1 uur, maar je moet nog wel de tijd rekenen om bij het Capitool te komen.
Wij deden alles met de Metro, maar ik weet niet meer exact hoe lang duurt duurt. Bij het Pentagon stap je direct uit, maar bij het Capitool moet je nog 10-15 minuten lopen vanaf het metro station.

De bevestiging van de Pentagon tour, krijg je vrij laat. Meestal 1-2 weken voor de tourdatum.
Let op dat zowel bij het Pentagon als Capitol tour veel dingen verboden zijn om mee te nemen, zoals eten of drinken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Pentagon en Capitool op 1 dag te halen?

Bericht door Petra/VS »

Als je nog tien tot vijftien minuten moet lopen naar het Capitool heb je niet de juiste metro genomen. De blauwe lijn gaat direct van het Pentagon naar het Capitol South station en dat is slechts een paar minuten van het Capitool. Verder kan ik niet antwoorden want ik heb de Pentagon rondleiding nog nooit gedaan (en dat terwijl ik hier al meer dan dertig jaar woon ;) )
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Pentagon en Capitool op 1 dag te halen?

Bericht door Jolanda68 »

Het bleek makkelijk te halen :thumbup: station Capitol South is de juiste halte.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer