Alleen naar NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Whogirl
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alleen naar NY

Bericht door Whogirl » 09 mar 2017, 20:28

Hallo allemaal, ik ben nieuw op de site en me dus aan het inlezen.
In oktober ga ik in mijn eentje een week naar NY. Ontzettend veel zin in en nu heeft mijn reisbureau een ontzettend mooi appartementencomplex voor mij gevonden in Harlem. Is dat wel veilig voor iemand die alleen reist? Ik ben niet bang aangelegd maar ik ga het ook niet opzoeken :D Ik weet niet hoe het heet anders was ik wel op zoek gegaan.
Alvast bedankt! Iris

Bennogr
Amerika-expert

Re: Alleen naar NY

Bericht door Bennogr » 09 mar 2017, 21:36

Op zichzelf is New York even veilig als de gemiddelde Europese hoofdstad (hoewel NY geen hoofdstad is, in de staat NY is dat Albany, maar dit terzijde).

Maar als een reisbureau wel een mooie aanbieding heeft maar daar niets over wil zeggen (waar het ligt, hoe je een appartementencomplex als hotel kunt gebruiken en dergelijke), dan gaat mijn "Spider sense" tinkelen. En dat is niet een goed teken.

Sta er dus op dat ze je meer informatie geven en deel dat hier op het forum zodat we gericht antwoord kunnen geven.
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

Whogirl
Amerika-newbie

Bericht door Whogirl » 11 mar 2017, 08:22

Ondertussen weet ik wat meer. Het complex heeft dus echt geen naam. Maar het ligt aan Colombia avenue. Het ziet er echt super mooi uit maar erg ver uit het centrum, weinig metro lijnen. Ik ga nog even verder zoeken.

GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA » 11 mar 2017, 09:46

Kun je niet zelf een geschikte locatie zoeken om te overnachten via trivago/hotels.com/booking?

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 11 mar 2017, 10:47

Precies, reisburo's geven vaak niet de beste plekken om te slapen. Kijk zelf eens op de bekende boekingsites en vergelijk het met de keuze van je reisburo. Heel goed mogelijk dat je wat beters vindt!

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 11 mar 2017, 14:49

Columbia Avenue of Columbus Avenue? Kan wel Columbus vinden, maar niet Columbia. Vreemd. En mijn onderbuik gaat nu echt raar doen.
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 11 mar 2017, 15:00

Er zijn wel appartementen op Columbia Avenue in Newark.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 11 mar 2017, 17:45

Er is in NYC inderdaad geen Columbia avenue, wel een Columbus avenue, maar die loopt niet door in Harlem.

Daarnaast is in Manahattan en dus ook Harlem de metro nooit echt ver weg....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

monnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door monnie » 11 mar 2017, 20:06

Ik zou zelf iets zoeken dat in de buurt van een metrohalte ligt, en op tripadvisor of booking.com de reviews lezen. Ik ben alleen naar NY geweest. Ik heb een keer in Chelsea in the Leo House gelogeerd en voor komende zomer heb ik geboekt bij de YMCA in de buurt van columbus circle (wel met gedeelde badkamer).

Ik ben een keer overdag naar Harlem geweest. Ik was zo ongeveer de enige blanke die daar rondliep, maar ik voelde me niet onveilig. Ik weet niet hoe het s avonds is.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC

miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie » 11 mar 2017, 21:49

De YMCA bij Columbus Circle is YMCA West Side. Daar heb ik afgelopen oktober/november ook gezeten. Goed hostel, vriendelijk personeel.
Op Columbus Circle staan ook van die kraampjes waar je wat te eten kan kopen, makkelijk voor als je aan het eind van de dag naar het hostel gaat bv.

Ik ben nu drie keer alleen in New York geweest, en heb me nooit onveilig gevoeld. Zelfs bij de ingang van de Bronx Zoo stond politie.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 12 mar 2017, 14:27

Harlem is de moeite waard. Als je niet in je eentje wilt, ga dan mee met een tour. Deze bijvoorbeeld http://www.harlemheritage.com/

Vooral zondagochtend een spirituals toer. Hoef je je niet voor te schamen, de kerk houdt er wat aan over en de de gelovigen vinden het fijn dat de zieltjes zomaar bij hen binnenlopen, hoeven ze niet op zoek te gaan en te proberen mensen naar het Geloof te brengen.

Als ik me niet vergis, is dat een organisatie die indertijd (zo'n jaar of 30 geleden) door een Joodse Fransman met een Marokkaanse achtergrond is opgezet (en die ik ooit over zou hebben kunnen nemen).

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem » 13 mar 2017, 18:51

reisburo's vertrouw ik niet zo wat betreft advies over onderdak ...

Op zich is Harlem best veilig, maar als er geen subways in de buurt zijn, zou ik er niet gaan overnachten ... Ik heb ook een weekje in de YMCA op Columbus Circle gezeten, in een eigen kamer (met gedeeld toilet enzo) en dat is me prima bevallen. Gezellig dicht bij Upper West en lekker centraal. Daar kun je niet fout mee gaan .... https://www.ymcanyc.org/westside

Andere goede budget opties (lees: gedeelde badkamers), die ik persoonlijk aan kan raden wegens er te hebben vertoefd zijn:
http://www.thejanenyc.com/ (Kleine kamers, maar incl fiets en heerlijke buurt)
http://sihnyc.org/guest-house/ (grote kamer, prachtige buurt, slecht internet)

veel plezier met de voorbereidingen!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

Whogirl
Amerika-newbie

Bericht door Whogirl » 13 mar 2017, 20:11

Ik heb geboekt! Ik ga naar het bernord hotel. Wel via het reisbureau. Ik ga voor het eerst zo'n reis maken en alleen vliegen ( voor het eerst) dan geef ik dit graag uit handen. We hebben er samen ruim anderhalf week over gedaan om eruit te komen. Het moest inderdaad wel goed voelen en dat doet dit.
En nu lekker uitzoeken wat te doen daar, maar zal me zeker niet vervelen :wink:

GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA » 14 mar 2017, 10:10

Leuk, veel plezier!

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem » 16 mar 2017, 21:40

ik neem aan dat je het Belnord hotel bedoeld .....?
De buurt is in ieder geval heerlijk. Goed bereikbaar met de subway, lekker rustig en residential, met prachtige panden. De grote straten richting het zuiden zijn onwijs gezellig om overheen te wandelen. (het is de buurt waar de hoofdpersonen in de film 'You've Got Mail' wonen ... :D )

Maak je vooral geen zorgen over het alleen reizen, dat is uitstekend te doen in New York. Ook alleen een restaurant in duiken is geen enkel probleem.
Heel veel plezier met de voorpret en lees vooral mijn blogs als je eens tijd over hebt ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer