Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
kaat82
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door kaat82 »

Goedemorgen,

Over precies 6 maanden vertrekken wij met onze kinderen 6&2 naar Amerika en Canada.
Onze tickets zijn geboekt (delta en klm) en ook de hotels in New York, Niagara en Toronto staan vast.

Onze route zal er als volgt uit zien:
7-8 vlucht --- New York
8-8 New York
9-8 New York
10-8 New York
11-8 New York
12-8 New York - Washington met de trein
13-8 Washington
14-8 Washington
15-8 Washington- Lancaster (huurauto)
16-8 Lancaster
17-8 Lancaster
18-8 Lancaster - Niagara (huurauto)
19-8 Niagara
20-8 Niagara - Toronto (huurauto)
21-8 Toronto
22-8 Toronto
23-8 Toronto
24-8 Toronto - nachtvlucht

New York:
Voor New York hebben we een 3 dagen HOHO pas + 7 attracties en een hotel nabij het empire state zodat we daar direct op de bus kunnen stappen.
De overige tijd willen we lopen of met de metro gaan. In New York willen we iig graag Empire State Building Observatory, Top of the Rock Observation Deck, Statue of Liberty Ferry + the crown and Ellis Island, American Museum of Natural History en 9/11 Tribute Center.

Washington:
We hebben het eerste contact met een senator gelegd voor een bezoek aan het witte huis, met als antwoord: Our office has not received any word from the White House regarding when or if they plan on doing so in the future. As soon as we receive updated information, we will upload it to our website. We wachten af en blijven hopen. Zover wij hebben begrepen moet je 18+ zijn om het witte huis in te mogen. Is dit correct?
Wat moeten we niet vergeten te zien in Washington en hebben we aan de 2 volledige dagen genoeg tijd om te zien wat je moet zin in Washington?
We vinden het jammer dat het Washington monument dicht is tm 2019, dus we hier niet omhoog kunnen.
Dan nog het hotel, we komen aan met de trein en moeten onze huurauto ophalen van het vliegveld. Heeft iemand een leuke tip voor een goed/ centraal hotel?

Lancaster;
We zijn nog zoekende naar een goed hotel nabij de Amish country. We willen graag een kijkje nemen in het leven daar maar ik vraag me af hoe.
Graag horen we jullie ervaringen en hoe we onze tijd daar het beste kunnen invullen. Hebben we bij de Amish echt twee volledige dagen nodig of zullen we dan 1 meer doen in Washington.

Op 18-8 gaan we enkel rijden, ongeveer 6 uur en hier hebben we de hele dag voor uit getrokken. Zijn er nog plekken onderweg die de moeite waard zijn om te zien of om voor te stoppen/ omrijden?

Niagara; is wat het is denk ik hahahaha!

Als we vanuit Niagara rijden naar Toronto is het ook nog een optie om lang St. Jacob's te rijden. We zouden daarvoor dan een kleine 150 km omrijden.
Is dit een plaats die je even kunt aandoen om de cultuur van de Mennonieten op te snuiven, of niet de moeite waard?

Toronto; ons laatste hotel is gericht op de kinderen, zwembad met glijbanen etc. Even acclimatiseren voor we weer naar huis gaan meer ons inziens ook nog genoeg tijd om de stad te bezoeken. Wat moeten we niet vergeten om te zien of zeker doen?

We hopen door jullie ervaringen zo optimaal mogelijk onze reis in te vullen!
Dank jullie wel iig. :)
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd!

Bericht door butterfly »

Persoonlijk zou ik de verdeling Washington/Lancaster zo laten, omdat jullie met 2 kleine kinderen reizen. De stad dagen zullen best vermoeiend voor ze zijn, dan kun je in Lancaster meer tijd nemen om ook even bij het hotel te zwemmen, speeltuintje etc.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden wel een prettig hotel in Lancaster. Of het geschikt is voor kinderen weet ik niet zeker (niet op gelet :wink: ) maar ik denk het wel.
Je zou er in principe aan 1 dag ook wel genoeg kunnen hebben en dan nog een stop tussen Lancaster en Niagara Falls. Of ergens 2 dagen blijven en dan maar 1 nacht Niagara falls?
kijk eens in ons 2012-verslag voor onder andere ons hotel in Lancaster en Washington.

Marianne
liesje186
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door liesje186 »

Hoi Kaat!

In mei gaan wij ook naar Washington. Bij welke senator hebben jullie jullie aanvraag geplaatst?
Had je hier een specifiek document voor?
kaat82
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door kaat82 »

Martin & Marianne schreef:Je zou er in principe aan 1 dag ook wel genoeg kunnen hebben en dan nog een stop tussen Lancaster en Niagara Falls. Of ergens 2 dagen blijven en dan maar 1 nacht Niagara falls?
Dank je wel! Ik zal jullie verslag straks eens lezen.
is het ergens tussendoor de moeite waard om te stoppen?
we kiezen nu om te blijven op plekken waar iets te zien is, maar tussendoor is misschien ook nog een optie.
we kiezen nu voor min 2 nachten in een hotel om dat weer te beperken ....lastig keuzes maken hahaha
kaat82
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door kaat82 »

liesje186 schreef:Hoi Kaat!

In mei gaan wij ook naar Washington. Bij welke senator hebben jullie jullie aanvraag geplaatst?
Had je hier een specifiek document voor?
check www.billnelson.senate.gov/services/tours
Heltio
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2014, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door Heltio »

Het bezoek aan the White House kun je wel vergeten. Mrs Trump is nog niet gestart met het verwerken van de aanvragen en het laatste nieuws is dat ze inmiddels een back log hebben van enkele duizenden aanvragen. Daarbij: als Nederlander moet je formeel de aanvraag doen via je eigen ambassade. De NL ambassade verleent echter geen medewerking.

1 volle dag in Lancaster County is wel genoeg denk, althans, ik had het toen wel gezien. Mijn dochter (5 jr) vond deze lunch plek erg geslaagd: http://www.redcaboosemotel.com/caseyjonesrestaurant/ De kwaliteit van het eten is gemiddeld maar de entourage is (vooral voor kinderen) erg leuk.
Ze hebben ook de mogelijkheid om te overnachten. Ik heb daar geen gebruik van gemaakt. Mocht je iets 'authentieks' willen (voorzover mogelijk) dan zou je eens kunnen kijken op http://www.amishfarmstay.com . Wij zijn naar Beacon Hollow geweest en het is, tja, 'authentiek'.

Voor NYC en Washington zijn goede reisgidsen beschikbaar voor gezinnen met kinderen. Wij wonen vlakbij NYC maar maken nog steeds veel gebruik van Family Guide New York City (Eyewitness Travel). Er staan handige tips in als je onderweg bent met kinderen. Denk aan bijv. openbare toiletten, eetgelegenheden, etc.

Ik zou overigens het Museum of Natural History in Washington verkiezen boven die in NYC. Het is een stuk moderner, overzichtelijker en veel compacter waardoor het makkelijker te belopen is voor kinderen (en volwassenen ;-) )
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door Mark & Martine »

HoiHoi,

Ik weet niet of je je huurauto al geregeld hebt, maar volgens mij is het lastig, zo niet onmogelijk om in de USA te starten en in Canada in te leveren.
Mijn kinderen zouden deze route overigens niet waarderen, want er zit wel heel veel stad in :lol: Maar goed, als je kinderen hebt die daar geen moeite mee hebben dan moet je het gewoon doen natuurlijk :thumbup:

Toronto Island moet je zeker bezoeken; dat was erg leuk & relaxed. Verder heb ik weinig tips voor je.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door ANY »

Tussen Lancaster en Niagara; Watkins Glenn SP, Letchworth SP, Corning Glass Museum, Genesee Country Village.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kaat82
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door kaat82 »

Heltio en ANY bedankt voor de tips.
In Lancaster hebben we iig een leuke lunchtip :)
Voor onderweg gaan we zeker puzzelen! Dank
Mark & Martine schreef:HoiHoi,

Ik weet niet of je je huurauto al geregeld hebt, maar volgens mij is het lastig, zo niet onmogelijk om in de USA te starten en in Canada in te leveren.
Mijn kinderen zouden deze route overigens niet waarderen, want er zit wel heel veel stad in :lol: Maar goed, als je kinderen hebt die daar geen moeite mee hebben dan moet je het gewoon doen natuurlijk :thumbup:

Toronto Island moet je zeker bezoeken; dat was erg leuk & relaxed. Verder heb ik weinig tips voor je.
De huurauto is via Alamo en kan op de luchthaven in Toronto worden ingeleverd :)
Afgelopen jaar hebben we ook meerdere europeese steden gedaan, als voorproefje en ze hebben genoten.
De oudste kan niet wachten om van museum naar museum te gaan en de jongste hobbelt mee op onze rug hahahaha
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kaat82: rondreis met kinderen 6&2 tips en advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is Letchworth SP wel leuk met de kinderen. Wij vonden het een beetje een "aangelegd " park, maar er zijn speeltuinen, picknicktafels en speelvelden etc. en een prachtige waterval. Zie ons 2012-verlsag hiervoor en voor Watkins Glen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer