10 dagen NY en Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Dude »

Howdy,

Wij hebben plannen om in de zomer voor +- 10 dagen naar NY en Washington te gaan. (ergens begin juli, tickets moeten we nog boeken)
Wellicht zullen we dat verdelen met elk 5 dagen. Eerst NY en dan met de trein naar DC en vandaar weer terug vliegen naar Tucson.
Tenzij jullie vinden dat er voor de 1 meer tijd nodig is om alles te zien te krijgen.
Graag had ik ook even in Philadelphia uitgestapt maar ik weet niet of het de moeite is om er een dag te spenderen?

Wat moeten we zeker gezien en gedaan hebben in beide steden? Is alles goed te doen met de beentjes? We vinden het geen probleem om ver en lang te wandelen, maar is dat ook mogelijk in Washington of heb je daar echt wel een auto nodig? We willen in elk geval een tour boeken met Petra in DC.

Ik heb zelf nog geen onderzoek gedaan naar hotels en bezienswaardigheden, maar hoor al graag wat jullie aanraden qua locaties, vervoer, hotels, leuke plekjes, ook minder bekende plekjes.
We zijn er ook the 4th of July dus waar kunnen we vuurwerk zien?

Ik lees graag reisverslagen dus links zijn altijd welkom.


Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Susie one »

Hi Bart,

Wij zijn meerdere malen in Washington dc en new york geweest.
2009 hebben wij oa Washington dc en new york bezocht.
2011 zijn we 6 dagen in Washington dc geweest
2012 zijn we ander halve week in ny geweest.

Je kan uit onze reisverslagen tips halen. Zie onderschrift.
5 dagen Washington dc en 5 dagen ny is een goeie verdeling om te beginnen.
Ny en dc zijn met ov goed te doen.

Je gaan je zeker vermaken in beide steden.

Groetje,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door miccie »

Beide steden zijn goed lopend en met het ov te doen. Een auto is overbodig, en zou zonde van het geld zijn.

Vier dagen Washington DC en de rest New York lijkt mij een mooie verdeling. Zo heb je in beide steden aardig de tijd om een hoop dingen te doen.
In DC had ik het Comfort Inn, een heel keurig net hotel. Link: http://www.dcdowntownhotel.com

Als je in NYC veel de metro gebruikt, is een 7-dagenkaart een goed idee. Dat is dan goedkoper dan steeds losse kaartjes kopen. Zelf vind ik het fijn om in Manhatten een hotel te hebben, ipv in een van de andere delen van de stad.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Marcopstal »

Met de hotelprijze in Manhattan is het bijna onmogelijk een degelijk hotel voor ene goede prijs te vinden. Ik kijk de laatste jaren steeds naar Long island City. Deze buurt is mooi opgekomen en je bent in een wip met de metro in Manhattan.

Als je er meer dan 4 dagen bent is denk ik een 7 dagenpas voor de metro altijd ene goed idee. Je kan hem dan ook voor kortere stukjes al eens gebruiken, wat je als je per rit betaald niet zo snel gaat doen.

Aan Philadelphia zou ik toch ook een dag besteden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door roelb »

Tja, wat is een "degelijk hotel voor een goede prijs"? Ik denk dat dat voor iedereen anders is.

Manhattan is relatief duur, dat klopt. Maar aan de andere kant, wat is het je waard om je hotel uit te wandelen en direct ergens in Midtown te zijn? En wat is een bepaald niveau van comfort en kwaliteit je waard? Dat is volgens mij hartstikke subjectief.

Voor ca $250/nacht moet het lukken om een kamer boeken in een prima 4* hotel in midtown, zeker met een prepaid non-refundable tarief. Ik ben zelf erg fan van Kimpton hotels en The Muse bijvoorbeeld zit op een toplocatie en zit rond deze prijs. Heb je er dat niet voor over, dan moet je of inleveren op locatie, of op kwaliteit.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Dude »

Bedankt voor de reacties tot dusver.
In het weekend ga ik zeker al beginnen met het lezen van reisverslagen om een beter idee te krijgen wat we allemaal willen zien en doen.

250$ per nacht vind ik al behoorlijk duur, dus als er tips zijn om wat goedkopere hotels zijn die zeker welkom.

Marc, denk je dat 1 dag in Philadelphia voldoende is?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Hinko »

Quality Inn Long Island City.
Sliep er in december voor gemiddeld 70 dollar per nacht. Diverse metro stations in de buurt. Binnen 15 minuten kun bv in Central Park zijn.
Wel oordopjes meenemen maar verder prima. Heerlijke Thai op loopafstand.
Je hebt meer keuze daar zoals Sleep Inn, Best Western, Country Inn en de Comfort Inn. Ook de wat duurdere zoals Hilton en wat hotels van de Marroit groep.
Ik zou er zo weer verblijven als er geen leuke deals te vinden zijn in Manhattan zelf.

Voor Washington DC sliep ik zelf in Arlington ook op loopafstand van de metro. Beviel ook prima.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door meyem »

Een leuk hotelprijsje in NYC is vaak een kwestie van een tijdje intensief aanbiedingen volgen. Die 70 dollar was wel errug goedkoop, dat zul je niet gauw vinden in de zomermaanden, maar die buurt in Queens is zeker een goed alternatief voor betaalbare hotels.
Belangrijk: zorg dat je in de buurt van 1 of meer subway haltes zit.

Wellicht vind je ook in mijn blogs (de laatste is helaas nog niet klaar) wat leuke tips. En hier bovenin vind je een 'all about NY' draadje, ook een goede bron.

Veel plezier met de voorbereiding!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Marco en Cindy »

Washington kan ik nog niet over oordelen. Wij gaan begin oktober Washington bezoeken. Dus ik hou je blog in de gaten ;-)

New York zijn we in 2015 geweest, voor 5 1/2 dag. We hebben de belangrijkste dingen die we wilden zien kunnen doen. In Manhattan hebben we veel korte stukken gelopen en voor de rest vooral veel met de metro gedaan. Uiteraard voel je op het einde van de dag wel dat je de hele dag aan het sjouwen bent geweest. De 7 dagen metro pas in NY is inderdaad ideaal! Een fietstocht door Central Park is leuk om te doen. Het One World Obeservatory kun je vooraf kaarten voor reserveren. Zou ik zeker doen. Wij hadden een van de eerste liften 's morgens en het was heerlijk rustig op het observatie deck.

Link naar ons reis verslag: http://www.marcobos.eu/new-york-2015/. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door butterfly »

Ik weet niet hoe luxe een hotel voor jullie moet zijn natuurlijk. Wij hebben voor Augustus het Chelsea Savoy hotel gereserveerd. http://chelseasavoynyc.com/ Bij ons was het 160 euro per kamer ( 4 personen) via Hotels.com Het lijkt mij een mooie ligging 600 meter van het flatironbuilding, 1 km van Time square en nabij metro. Ik heb ook heel veel gezocht naar een hotel met een goede prijs en goede locatie ( zeker in de zomermaanden best een uitdaging) succes!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben volgend weekend in NY en vond de prijzen persoonlijk erg meevallen. Misschien is februari goedkoper.
Ik heb uiteindelijk voor 130 dollar dit hotel geboekt
https://www.booking.com/hotel/us/reside ... 686b7a7791
vlakbij het WTC
(locatie in downtown Manhattan gekozen omdat ik die dag op Wallstreet moet zijn en de dag er na de ferry vanaf Battery park wil nemen).

Maar ook in "uptown" Manhattan vond ik een heleboek hotels aan goede prijzen eigenlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen Bart! Wij waren in 2012 in Washington. Is allemaal goed te doen zonder auto, maar een uitstapje naar bijvoorbeeld Great Falls is wel leuk, dan heb je wel een auto nodig.
In NY kun je ook wel alles lopen, wij deden dat in de winter van 2011/2012, maar in de zomer is het wel vermoeiender als het echt heet is (hoewel jullie dat wel gewend zijn natuurlijk :wink: ). zie ook ons 2008-verslag voor een paar dagen NY.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Marcopstal »

Eén dag voor Philadelphia kan best volstaan om de highlights te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Dude »

Onze plannen zijn licht gewijzigd door de promotie van Evy.
We kunnen nu maar 8 dagen gaan en we gaan al midden mei.

We vertrekken vrijdag avond laat (11pm) en komen dan s'morgens vroeg in NY aan.(5.30am)
Ik dacht dus aan het volgende :

Vr: Tucson - NY
Za: NY
Zo: NY
Ma: NY
Di: NY - Philadelphia ( Uit NY vertrekken rond 5pm)
Wo: Philadelphia - Washington (volle dag Phili, laat vertrekken richting DC)
Do: Washington
Vrij: Washington
Za: Washington
Zo: Washington - Tucson

Ik ben nog niet toegekomen aan het lezen van verslagen maar hoop er snel aan te kunnen beginnen om een idee te krijgen wat we allemaal willen zien en doen. Wellicht huren we een auto om van NY naar Phili en DC te rijden. Of we hem meteen binnen brengen en de rest van de dagen met het OV doen moeten we nog bekijken.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door lost95 »

Ik zou zelf geen auto huren en gewoon met de trein gaan.
Mir-1974
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Mir-1974 »

Hallo,
Wij gaan in april naar Washington. Daar komenwij zaterdagavond aan en gaan maandagmiddag met de trein naar NY. Daar blijven we tot zondagavond.
Ons reisbureau heeft ons aangeraden om eerst naar Washington te gaan omdat na een bezoek aan NY een andere stad tegen kan vallen.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Njit »

Wij hebben deze ook als combinatie gedaan.
Fotoverslag: http://newyorkwashingtondc2016.wordpress.com
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door Dude »

Inmiddels hebben we onze tickets geboekt.
We vertrekken vrijdagavond laat in Phoenix (half 11) en komen in de vroegte in NY aan. Hopelijk kunnen we dus onze koffers al kwijt in het hotel, daar moet ik nog even voor mailen. Want het hotel voor NY is ook geboekt, ik had Evy aan het werk gezet en zij heeft geboekt bij het Jolly Madison Towers hotel in Manhattan. Ligt op wandelafstand van penn station.

Dingen die zeker op ons lijstje staan om te bezoeken zijn:
Ellis Island
Lady Liberty
Central Park
Macy's (madams werkgever)
WTC memorial
Brooklyn bridge
Trinity church
Empire state building
St-Patricks cathedral

Wat missen we nog in dit rijtje wat we zeker moeten gezien hebben bij een eerste bezoek aan NY?

We hebben dus zaterdag, zondag, maandag, en het grootste gedeelte van dinsdag en in de late namiddag willen we richting Philadelphia reizen voor 1 nacht. De volgende dag dan ganse dag daar spenderen en in de avond richting DC.
Donderdag hebben we een rondleiding met Petra op het programma staan.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door analogkid »

Ik zou in ieder geval nog even Grand Central bezoeken en als je tijd hebt, de Public Library. En ik neem aan dat je Times Square ook nog wel bezoekt?
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: 10 dagen NY en Washington DC

Bericht door miccie »

Als je naar St. Patrick's gaat, zou ik ook naar St. Thomas gaan. Die twee liggen vrij dicht bij elkaar.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer