Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
9/11 memorial of Ground Zero museum workshop
9/11 memorial of Ground Zero museum workshop
Komende zomer gaan we naar de VS, waarvan 2,5e dag NY. Ikzelf ben meermalen in NY geweest, maar mijn gezin nog niet. Mijn man is brandweerman en heeft dus grote interesse voor 9/11 ramp. Ikzelf ken NY ook nog van de twin towers, dus wil ook zeker tijd besteden aan 9/11. Nu zie ik echter twee mogelijkheden; 9/11 memorial, op de rampplek, of Ground Zero museum workshop. Laatste niet bij de rampplek, maar wel met tastbare en mindercommerciele herinneringen.
Omdat we weinig tijd hebben in NY, wil ik de juiste keuze maken. Wie heeft ervaring met genoemde en kan mij adviseren. We gaan met onze twee zoons van 15 en 17.
Omdat we weinig tijd hebben in NY, wil ik de juiste keuze maken. Wie heeft ervaring met genoemde en kan mij adviseren. We gaan met onze twee zoons van 15 en 17.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 9/11 memorial of Ground Zero museum workshop
Het 911 memorial kan je gratis bezoeken en vereist geen specifieke timing. Als je in de zuidelijke tip van Manhattan nog dingen plant kan je dit gewoon erbij nemen, het kost je in principe weinig tijd. Het 911 museum is een andere zaak, dat is niet gratis en vereist wel wat meer tijd.
Over de Ground Zero Museum workshop kan ik inhoudelijk niets zeggen. De openingsuren en dagen zijn hier wel vrij beperkt.
Voor een brandweerman is het NYC Fire Museum ook wel interessant: http://www.nycfiremuseum.org/. Er is hier ook een deel aan 9/11 gewijd.
Over de Ground Zero Museum workshop kan ik inhoudelijk niets zeggen. De openingsuren en dagen zijn hier wel vrij beperkt.
Voor een brandweerman is het NYC Fire Museum ook wel interessant: http://www.nycfiremuseum.org/. Er is hier ook een deel aan 9/11 gewijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Net als de meeste mensen, ken ik alleen het 9/11 Memorial Museum, zeker de moeite waard.
reviews op TA gaan gelijk op, misschien moet je even de foto's gaan vergelijken:
Ground Zero
9/11
reviews op TA gaan gelijk op, misschien moet je even de foto's gaan vergelijken:
Ground Zero
9/11
-
- Amerika-expert
Als brandweerpersoon kun je natuurlijk altijd een brandweerkazerne in NY binnenlopen en een praatje maken met de collega's. Neem wat Nederlandse brandweerdingetjes mee om uit te delen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Annema1972
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Op Tripadvisor, maar zul je zelf misschien ook al gezien hebben, word Ground Zero Museum Workshop zeer hoog gewaardeerd.
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... _York.html
Ik zit ook te kijken welke wij precies gaan bezoeken, de prijzen voor toegang zijn ook overal zo hoog, dat we daarom ook keuzes moeten maken.
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... _York.html
Ik zit ook te kijken welke wij precies gaan bezoeken, de prijzen voor toegang zijn ook overal zo hoog, dat we daarom ook keuzes moeten maken.
NY-City here we come
Goede vraag. Ook ik ga deze zomer weer naar NYC maar nu met familieleden die er nog nooit zijn geweest. Ik ben zeer benieuwd naar dit museum/workshop vooral omdat ik tijdens 9/11 in NYC zat en eigenlijk hadden mijn vrienden en ik rond 8:30 bij het WTC gestaan. Tenminste, dat was ons plan waar we het een paar uren ervoor over hadden gehad.
Omdat ik zo'n beetje mijn eigen ervaringen ervan heb, wil ik ook graag hier naar toe. Ik kende dit namelijk niet. Dus, bedankt voor de tip!
Omdat ik zo'n beetje mijn eigen ervaringen ervan heb, wil ik ook graag hier naar toe. Ik kende dit namelijk niet. Dus, bedankt voor de tip!
Fired up! Ready to go!
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi,
Wij hebben in 2012 de workshop bezocht.
Bij binnenkomst dachten we eerst “wat een kleine ruimte”. Maar we waren na 2 uur rondlopen waren we pas weer weg.
Heel veel attributen, en foto’s. Eerst een korte film te zien. Daarna kreeg je een koptelefoon en bij elk atribuut of foto was een verhaal. Dit maakte het bezoek heel indrukwekkend. Er waren veel persoonlijke spullen te zien. Er is 1 fotograaf geweest die toegang had net na de aanslag en tijdens de opruimwerkzaamheden aanwezig te zijn. En deze meneer heeft deze worskshop ruimte gemaakt.
Het 9/11 museum bestond toen nog niet. Vandaar onze keuze voor de workshop.
Van beide krijg je geen spijt denk ik. Het heeft op ons heel veel indruk gemaakt.
We plannen weer een reis voor dit jaar New York en willen dan het museum bezoeken.
Ik lees dat je geen kaartjes meer nodig bent voor het bezoek aan het memorial. Kun je daar nu gewoon vrijblijvend naar binnen lopen? Wij hadden namelijk toen wel kaarten gereserveed (voor gratis toegang) en controle van tassen ...
Groeten Rian
Wij hebben in 2012 de workshop bezocht.
Bij binnenkomst dachten we eerst “wat een kleine ruimte”. Maar we waren na 2 uur rondlopen waren we pas weer weg.
Heel veel attributen, en foto’s. Eerst een korte film te zien. Daarna kreeg je een koptelefoon en bij elk atribuut of foto was een verhaal. Dit maakte het bezoek heel indrukwekkend. Er waren veel persoonlijke spullen te zien. Er is 1 fotograaf geweest die toegang had net na de aanslag en tijdens de opruimwerkzaamheden aanwezig te zijn. En deze meneer heeft deze worskshop ruimte gemaakt.
Het 9/11 museum bestond toen nog niet. Vandaar onze keuze voor de workshop.
Van beide krijg je geen spijt denk ik. Het heeft op ons heel veel indruk gemaakt.
We plannen weer een reis voor dit jaar New York en willen dan het museum bezoeken.
Ik lees dat je geen kaartjes meer nodig bent voor het bezoek aan het memorial. Kun je daar nu gewoon vrijblijvend naar binnen lopen? Wij hadden namelijk toen wel kaarten gereserveed (voor gratis toegang) en controle van tassen ...
Groeten Rian
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het Memorial is nu inderdaad vrij toegankelijk.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het memorial is nu een publiek park. Langs de zuidelijke zijde is er overigens een nieuw stuk verhoogd park waar de "sphere" staat. Deze stond vroeger tussen de torens en werd gerecupereerd na de aanslag. Hij stond toen jaren in battery park.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Gewoon naar toe gaan. Het is fantastisch. Vergeet vooral het museum niet. Dit is erg indrukwekkend. Ik ben een paar mnd geleden weer in New York geweest. Los van de prijs van het museum. Ga er heen een mooie indrukwekkende ervaring. Zeker als je brandweerman bent. Vergeet niet te praten met de vrijwilligers die er rondlopen. Zij kunnen je heel veel indrukwekkende verhalen vertellen.Veel succes.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3340 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger