Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Bericht door Emielo »

Na een reis doorheen Florida in 2015 en een zesdagen bezoek aan NY in 2016 wensen we dit jaar van 10 tot 23 juli NY en omgeving wat verder verkennen.

Dit is onze voorlopige planning :
10 - 11 / 7 : New York
12/7 : Boston
13/7 : Tussenstop richting Niagara
14/7 : Niagara Falls
15/7 : Tussenstop richting Washington : Watkins ? (natuur)
16/7 : Tussenstop richting Washington : Streek rond de Amish
17-18/7 : Washington
19/7 : Philadelphia
20-23/7 : New York

We zouden met de bus reizen tussen NY en Boston , Washington en Phil. en Phil. en NY.

Iemand ervaring met busreizen ?
Iemand tips voor de tussenstops ?

Is de planning haalbaar ? Alle tips welkom.
Remco80
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 jun 2012, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis NY - Boston - Niagara - Washington-Philadelphia - New York

Bericht door Remco80 »

Het lijkt of je weinig tijd hebt voor Boston, de rit met de auto is al een uur of 4 á 5 ik heb geen ervaring met de bus maar ik schat dat langzamer gaat. dus als op 12-7 aankomt heb je de middag en avond en de volgende dag heb je eigenlijk geen tijd meer. Persoonlijk zou ik dan opteren om vanuit NY richting Albany te gaan en dan de dag extra in Washington of de omgeving in zetten.
Als tussenstop tussen boston en NF zou je de green mountains kunnen pakken, of verder het zuiden van adirondacks (Ferris lake).
Watkins Glen is een goede tusenstop

m. vr. gr.

Remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Leuk dat jullie na Florida en NY nu verder in die hoek van Amerika gaan kijken!
Hebben jullie specifieke redenen om Boston en Philadelphia te willen bezoeken?
Daar hebben jullie relatief weinig tijd dus kun je overwegen om deze plaatsen over te slaan, zeker Boston omdat dit ook uit de route ligt! En op welke dag reis je naar Philadelphia? Op de 17e gaat het af van Washington en op de 18e heb je heel weinig tijd over voor Philadelphia.
Washington moet prachtig zijn en daar zou ik altijd met een gids rond gaan! Petra Engle (van dit forum) is een Nederlandse Amerikaan die geweldige rondleidingen geeft voor alle leeftijden! Meer info kun je vinden op allesAmerika.com of Google haar naam!
Veel plezier met de voorbereidingen!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Bericht door Petra/VS »

Dank je wel voor de aanbeveling! Het aanvraagformulier voor mijn rondleidingen vind je hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Bericht door Emielo »

Bedankt Remco en FamManders voor de reacties

De bus naar boston doet er 4u20 over dus voorzien we om rond 14u in hotel toe te komen als we om 9u vertrekken in NY.
We hadden dan graag de FreedomTrail gedaan om zo de voornaamste en belangrijkste dingen te zien om de dag erop te vertrekken met een huurwagen richting Niagara met tussenstop.

Maar we bekijken wel de mogelijkheid om Boston over te slaan en onmiddellijk van NY naar Niagara met tussenstop te doen .... twijfelen. Zal nog wat verder zoeken en lezen.

Vanuit Niagara naar Washington hebben we hotel gevonden in Corning & eentje in Intercourse zodat we dit toch wat op het gemak kunnen doen.

We hebben 2 nachten geboekt in washington : zou dit niet volstaan om het meeste te zien ? Rondleiding wordt zeker in overweging genomen !
Ik had zoiets gelezen dat er in Philadelphia niet zoveel te zien zou zijn dus zie ik dit als tussenstop en voornamelijk om de Liberty Bell & Independance Hall.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden 3 nachten Washington en vonden dat beslist niet te ruim. Maar het is maar net wat je allemaal wilt doen natuurlijk. Kijk daarvoor en voor de rit naar Niagara Falls eens in ons 2012-verslag.

Marianne
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Bericht door Emielo »

Nog een maandje en het is zover. Na heel wat gesurf en adviezen is dit onze definitieve planning

10/7 : Aankomst NY om 13u11
11/7 : Dagje NY
* High Line wandeling met toevallige vrienden ter plaatse
12/7 : Vertrek om 8u met bus naar Boston (reis van 4 uur)
* Freedom Trail
* Quincy Market
13/7 : Voormiddag Public Garden / Acorn Street/Beacon Street
's middags auto ophalen richting Saratoga Springs via Green Mountain National Forest (5uur : 312 km:geen tolwegen)
14/7 : Vertrek naar Niagara Falls (canadese zijde) (4u30 : 484 km)
* Hornblower (tickets al geboekt)
* aangezien het vrijdag is zou er vuurwerk zijn boven de Falls
15/7 : Vertrek richting Washington : Tussenstop 1 : Overnachting in Corning
* Watkins Glenn Park : wandeling van +/- 2 à 3 uur
* Eventueel nog Corning Glass Museum
16/7 : Vertrek richting Washington : Tussenstop 2 : Overnachting in Intercourse : Streek rond de Amish
* Tussendoor stoppen in Hershey's Chocolate World na 3 uurtjes rijden
17/7 : Vertrek Washington waar we de wagen inleveren tegen de middag en nog namiddagje Washington
18/7 : Dagje Washington met hopelijk bezoek White House (via aantal afgevaardigden aanvraag doorgestuurd maar nog in blijde verwachting)
19/7 : Vertrek naar Philadelphia met Trein van 14u05 (2 uurtjes)
20/7 : Om 11u Tour Independance Hall geboekt
Daarna vertrek naar New York met bus van 13u40 (2 uurtjes)
21/7 : New York : Central Park + NY ZOO
22/7 : New York : Graffity tour in Brooklyn met familie ter plaatse
23/7 : New York Vertrek huiswaarts met vlucht van 19u38

We hadden graag nog een Broadway musical gedaan maar deze lijken mij ongelooflijk duur voor 4 personen (+/- 950 dollar voor redelijke plaatsen)
Iemand ervaring daarmee ?

Ik twijfel nog aan de stop in Saratoga Springs ? Iemand die in de buurt al gelogeerd heeft ?

Alvast bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Emielo: NY - Boston - Niagara - Washington - Philadelphia - New York.

Bericht door analogkid »

Voor Broadway tickets kan ik TKTS aanraden, zeker als je niet een specifieke voorkeur hebt voor een bepaalde musical. TKTS heeft voor zover ik het weet 3 ticket booths in NYC. Die op Times Square is verreweg het drukst. Wij hebben destijds bij de booth bij South Street Seaport kaartjes gekocht voor de musical Memphis. Was errug leuk. TKTS biedt last minute tickets aan, vaak met kortingen van 50% of zelfs meer.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer