Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Valckske
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2011, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door Valckske »

In september voor 9 dagen naar NY!! :thumbup: :P
Maar heeft er iemand tips voor een goede map/kaart? Liefst ook met Brooklyn.

note mod (Hinko): Topic afgesplitst uit het All About New York Topic
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door roelb »

Valckske
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2011, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door Valckske »

Een kaart om mee te nemen!
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door roelb »

Here maps? Offline in je telefoon, op zowel Android als IOS. Op Windows mobile 10 heb je standaard Windows Maps.

Op alle drie de platformen geldt: voor vertrek even de kaarten van de staten waar je bent downloaden en je hebt altijd en overal een kaart bij je, inclusief navigatie (auto, lopen, maar ook incl transitplanning met alle tijden, zeker in NY handig als je het subway netwerk nog niet goed kent).

En nog een bonus boven een ouderwetse papieren kaart: je hebt ook een database met alle POI's in je zak. Dus restaurants, hotels, bioscopen, you name it. En dat allemaal voor het luttele bedrag van.... $0!

En nee, je hebt er geen dataverbinding voor nodig. Alleen thuis even de kaart van NY downloaden (en wellicht nog andere staten als je nog elders komt).
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door mtl »

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever een ouderwetse kaart op papier hebben. Ik ben er ook zo een. Alleen koop ik ze niet apart. Heb er zelf eentje uit een reisgids van lonely planet. En vaak kan je bij toeristenburo's gratis maps halen.
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door monnie »

Vaak liggen in hotels bij de receptie kaarten van New York die je gratis kunt meenemen, wel alleen manhattan als ik me goed herinner. ik schat dat het formaat tussen a4/a3 in zit. Andere optie is idd de kaart bij de lonely planet.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door miccie »

Bij een goedkope boekwinkel kan je in de reisgidsen wat voor kaart erbij zit. Boekje heb je vaak dan voor minder dan 5 euro, inclusief een goede kaart. Eventueel de kaart kopieren.

Dat heb ik zelf ook gedaan. Voor elke dag een kaart met de dingen erop aangekruist wat ik die dag wilde doen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door tomaat85 »

Kaart van Streetwise. Mooie duurzame kaart goed vouwbaar en gelamineerd. Zijn meerdere aanbieders..., google is je vriend
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door Susie one »

Kaart van de anwb. Ik vind ze prettig in gebruik en de metro kaart met alle lijnen staan staan er ook op.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door miccie »

Voor wat betreft de metro is het nog makkelijker om, zodra je in NY bent, bij een metro-station een kaart mee te pakken. Die kaarten zijn bij elk station verkrijgbaar. En erg makkelijk in gebruik.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door Simonrio »

miccie schreef:Voor wat betreft de metro is het nog makkelijker om, zodra je in NY bent, bij een metro-station een kaart mee te pakken. Die kaarten zijn bij elk station verkrijgbaar. En erg makkelijk in gebruik.
Dat dachten wij ook. We hebben goed gezocht maar niks gevonden. :( Uiteindelijk maar een foto gemaakt met mijn iPhone van een map die aan de muur hing en die foto verder gebruikt om rond te reizen. :lol:
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door miccie »

Er is nog een andere manier om aan die kaart van de metro te komen. Twee jaar geleden heb ik de MTA gemaild met de vraag of ik zo'n kaart toegestuurd kon krijgen, dit met de gedachte dat men dit niet zou doen. Maar toch kreeg ik zo'n papieren kaart keurig netjes met de post thuisgestuurd.

Deze kaart heb ik bij wijze van souvenir aan de muur hangen.

Plus er is een PDF van de kaart beschikbaar, zie mijn onderschrift.

De kaart kan een planning van reizen enorm veel makkelijker maken. :)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Naar New York. Tips voor een goede kaart gezocht.

Bericht door mtl »

Die metrokaart is inderdaad lastig te verkrijgen in New York.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer