Kerstversiering New York! Wanneer?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door ralphnicole »

Goedendag, wij willen op 12 nov 2016 een weekje naar New York. :clap:
Nu zou het mooi zijn als dan de stad al is versierd voor kerst.
Wie weet of dit zo is? En zijn er mensen ook bekend met het weer in deze periode?

Gr Nicole en Ralph :thumbup:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door Hinko »

Ik denk pas vanaf eind november? Pas na thanksgiving? Maar geen idee hoor. Wellicht dat je al wat ziet.
Kwam net via ander topic deze link tegen: https://www.timeout.com/newyork/christmas

Ik ben er zelf begin december.
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door ralphnicole »

Dank je!
Ik kan niet zo snel zien wanneer of waar er dan iets te zien is qua kerst!! :? :?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door mtl »

Volgens mij pas vanaf eind november/begin december.
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door ralphnicole »

oke top,we kunnen de planning veranderen naar 26 nov tm 30 nov....Dit zou dus voor ons een betere tijd zijn? :thumbup:
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door Bennogr »

Zoals in het Timeout artikel staat: Bryant Park gaat op 29 oktober open. De hele kerstsfeer begint zo rond diezelfde tijd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door monnie »

Mijn ervaring van afgelopen jaar (ben een paar maanden in NY geweest voor mijn werk) is dat het merendeel pas rond/na thanksgiving versierd wordt. Sommige etalages zijn al eerder versierd, lord & taylor bijvoorbeeld was vorig jaar begin november al versierd. Maar de 'echte' kerstversiering begint pas de week na thanksgiving, en dan vooral de kerstbomen enz die hotels en kantoren enzo neerhangen. Rondom rockefeller begint het pas na het aansteken van de enorme kerstboom(wat live op tv wordt uitgezonden) begin december. Al die etalages zijn wel echt heel mooi om te zien! Alles is compleet over de top en er wordt niet op kosten bespaard :wink: Ook leuk is het zuiden van brookly. Daar is een wijk waar heel veel mensen hun huizen compleet versieren. Dat begint volgens mij pas half december.
Kun je niet iets later gaan (tenzij je de thanksgiving parade wil zien)? Op thanksgiving is bijna alles gesloten en is het heel druk in de stad met bezoekers voor de parade. Begin december is het dan weer heel rustig met weinig toerieten tot de week voor kerst zoiets.

Wat betreft het weer, tsja daar is niets over te zeggen. Vorig jaar was er een milde winter tot kerst (half december is het nog 15 graden geweest), maar het kan ook heel koud zijn en hard waaien. (Geldt ook voor november)
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door mtl »

Ik ben ook twee keer in New York geweest rond thanksgiving maar van een kerstsfeer vrijwel niks gemerkt. Inderdaad is vrijwel alles dicht op thanksgiving. De parade is leuk maar het is waanzinnig druk langs de route.
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door ralphnicole »

Oké bedankt wederom voor goede info!! Helaas zit er voor ons niks anders op dan deze data!! Wij zagen dat thanksgiving op donderdag 24 november is. Als wij dus dat weekend erop aankomen za 26 tm 30 nov is dus alles wel weer "normaal" open enzo? Omdat dit dus weekend erop is!!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door Bennogr »

Waarom denk je dat ze New York de "stad die nooit slapt" noemen? Alles is altijd open. Al zal je op Thanksgiving dag iets beter moeten zoeken. Maar de dag erna is juist de grootste koopdag in het jaar, "Black Friday'". Waar je letterlijk "met gevaar voor eigen leven" vroeg in de ochtend kunt winkelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door ralphnicole »

Bennogr schreef:Zoals in het Timeout artikel staat: Bryant Park gaat op 29 oktober open. De hele kerstsfeer begint zo rond diezelfde tijd.
De meeste zeggen na ' Thanksgiving..... :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Kerstversiering New York! Wanneer?

Bericht door Big_Mo »

Rond Thanksgiving is over het algemeen wanneer je de kerst versieringen op ziet komen en de kl@#te kerst muziek weer overal door de speakers schalkt. Mijn excuses over muziek, wellicht mijn haat door te werken bij Staples en dag in dag uit de zelfde liedjes meerdere malen per dag voorbij hoorde komen.

Black Friday is in mijn mening de eerste dag dat men helemaal los gaat voor kerst shoppen. Kerst muziek op volume 100 en gaan, dit jaar gewoon weer vanuit me luie stoel als er iets boeiends te koop is. Veel plezier! Kerst dagen naar New York staat ook nog eens op mijn lijstje! Misschien een weekend trip dit jaar doen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer