Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Gisteren tickets gekocht, retour New York. Omdat we deze reis al eerder wilden maken had ik mijn routeschema al klaarliggen.
Deze reis is gepland rondom een bezoek aan mijn mijn schoonfamilie, daarom zit er een volle week Virginia Beach in.

1. vlucht Amsterdam- New York
2. New York
3. New york
4. New York
5. New york- North Conway (White mountains)
6. North Conway
7. North Conway
8. North conway- lake placid
9. Lake placid
10 Lake Placid- Watkins glen
11 Watkins Glen
12 Watkins Glen- Niagara Falls
13 Niagara Falls- Lancaster
14 Lancaster
15 Lancaster- Virginia Beach
16 Virginia Beach
17 Virginia beach
18 Virginia Beach
19 Virginia Beach
20 Virginia Beach
21 Virginia Beach
22 Virginia Beach
23 Virginia Beach- Washington
24 Washington
25 Washington- New York - vlucht (pas om 20:45)

Nu heb ik 2 veranderingen in deze route vergeleken de oorspronkelijke route, waar ik nog niet helemaal uit ben. Ik wilde eerst van New York naar Porthsmouth voor een whale watchingtour, maar ik twijfel of ik alleen voor die whalewatch zo om zal rijden.
Het andere punt is dat ik eerst een dag eerder uit Virginia Beach zou gaan, en na Washington naar Philadelphia. Maar dan zou ik daar alleen een middag en een ochtend hebben, dus dat leek mij wat te gehaast.Of is dat wel voldoende?
Washington is bewust maar 1 dag. Mijn schoonfamilie woont in Virginia Beach, dus de kans dat we deze kant nog eens op gaan is groot. Zo kunnen we steeds wat nieuws in Washington bekijken :wink:
Ik lees dat iedereen langs de covered bridges gaat, maar die kunnen ons niet zo erg boeien, sorry. Als we er per ongeluk langskomen is het leuk maar we gaan onze route er niet op afstemmen.

Rond North Conway zie ik erg veel leuke dingen om te zien en te doen, daarom heb ik daar 2 dagen.
Ik kan alleen niet veel vinden over lake Placid. Wat is daar allemaal te zien en te doen?
In North Conway, Lake Placid en Virginia Beach zetten we de tent op. Weet iemand leuke campings in deze plaatsen?
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door Mark & Martine »

Afgelopen zomer zijn wij op de KOA lake placid/ Whiteface mnt geweest en dat vonden wij heel erg leuk. Mooie tentplekken ook!
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Bedankt voor de tip :thumbup:
Ik heb meteen je reisverslag even gelezen, erg leuk geschreven. Een klein stukje van jullie route komt een beetje overeen. Ook leuk om even te lezen over het olympisch gebied.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door analogkid »

Lake Placid is een leuk stadje, maar vooral de omgeving is mooi. Wij zijn ook bij High Falls Gorge geweest; echt een mooie waterval. Vanaf de camping KOA kun je ook al een mooie trail wandelen langs de Ausable River.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Leuk, dat schrijf ik meteen op :thumbup: We houden erg van watervallen.
Ik las ik jouw verslag, Analogkid, dat jullie in North conway op camping the beach stonden. Daar zit ik ook naar te kijken, omdat deze als een van de weinige geen minimum dagen stelt om te kunnen reserveren. Maar ik lees dat er veel beren activiteit was? Dat doet me dan weer een beetje twijfelen, zulke helden zijn we nu ook weer niet :lol:

Wat zouden jullie doen? Whalewatch skippen of is het de moeite van het omrijden waard?
Philadelphia erin of heb ik dan te weinig tijd? ( dag 22 va beach- Washington, dag 23 Washington, dag 24 washington- Philadelphia, dag 25 philadelphia- new York en de vlucht om 20:45)
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door ANY »

Als je van watervallen houdt, in Ithaca en omgeving kun je je hart ophalen bij de verschillende state parks. Alleen dit jaar is het extreem droog geweest en is het alleen maar een pisstraaltje wat er stroomt. Ook wel uniek, zoiets zie je nooit. Tegen de tijd dat jullie gaan zal het toch wel weer een keer geregend hebben.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Rickett's Glen SP ook een aanrader. Zie daarvoor ons 2012-verslag, ook voor Watkins Glen.

Marianne
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door analogkid »

Hoe gaan jullie eigenlijk? Met een RV? Of met een auto/tent? Wij waren met een RV en hebben ons totaal niet druk gemaakt over evt. beren. Ook geen beer gezien overigens. Op de (mooie) camping aan de Saco River staan wel bordjes over het opbergen van eten etc, maar dat zie he eigenlijk op elke camping in die omgeving.

Whale Watch is wel leuk, maar ligt voor jullie wel behoorlijk uit de route. Ik zou daar niet specifiek zo veel voor omrijden.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

@ Analogkid: Dank je wel voor je reactie. Wij slapen in White mountains, Lake placid en Virginia Beach in een tent. Verder in hotels. Je hoort vaak dat het inderdaad alleen voorzorgsmaatregelen zijn, en dat de beren er niet daadwerkelijk vaak gesignaleerd worden. Maar ik dacht in een verslag gelezen te hebben dat iemand blij was in een camper te zitten vanwege de daadwerkelijke beren activiteit.
We begonnen met een route langs Boston en Cape cod maar we zijn toen gaan snoeien omdat het te vol was ( doordat er een week virginia beach in de route zit :wink: ) de whale watch is er tot het eind ingebleven omdat de oudste als kind altijd een grote fascinatie had voor walvissen ( zo heeft hij er eens een werkstuk over gemaakt en heeft hij zelfs een cd met walvisgeluiden haha).

@ Marianne: bedankt voor de tip. Is Rickett's Glen SP mooier dan Robert truman of de buttermilk falls? We zullen wel wat keuzes moeten maken want de jongens zullen het ons vast niet in dank afnemen als we ze ieder moment van de dag weer op een nieuwe waterval trakteren. ( of dat we er bijna langs moeten rennen om ze allemaal gezien te hebben :lol: )

@ANY: we zijn benieuwd. We zijn natuurlijk wat later in de zomer, dus als het volgend jaar ook een droge zomer is, zullen er misschien ook minder krachtige watervallen te zien zijn. En een beetje mooi weer tijdens de vakantie zouden wij natuurlijk ook niet erg vinden :wink:
Laatst gewijzigd door butterfly op 18 sep 2016, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door Hinko »

Rickett's Glen is een leuk parkje waar je een leuke wandeling (2-3h voor alle watervallen) kunt doen.
Wij waren er in 2014, zie het verslag daarvoor.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Bedankt Hinko, ik heb jullie verslag wel eens gelezen, maar ik zal het nog eens gericht doorlezen. Wordt nog moeilijk keuzes maken...

Nou twijfel ik of ik beter 2 nachten rond watkins glen kan doen en 1 nacht Niagara of andersom. Volgens de meeste verslagen kun je een boottocht met de hornblower beter in de ochtend doen vanwege de drukte. Maar omdat Niagara- Lancaster best een stukje rijden is, zal dat zo'n gehaast worden.
Of ik moet lake placid- niagara doen en daarna pas watkins glen en dan naar Lancaster?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door Martin & Marianne »

butterfly schreef: @ Marianne: bedankt voor de tip. Is Rickett's Glen SP mooier dan Rober truman, buttermilk falls? We zullen wel wat keuzes moeten maken want de jongens zullen het ons vast niet in dank afnemen als we ze ieder moment van de dag weer op een nieuwe waterval trakteren. ( of dat we er bijna langs moeten rennen om ze allemaal gezien te hebben :lol: )
Wij kennen alleen Rickett's Glen, dus ik kan het niet vergelijken.

Voor zowel Niagara Falls en Watkins Glen hadden wij 1 nacht. Dat kan prima als je geen lange rijdagen hebt ervoor en erna. Dus dat is een beetje puzzelen.
Toch nog even een waterval: die in Letchwood SP is ook mooi. Ik zou gewoon kijken wat min of meer op de route ligt en waar je tijd voor hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Even mijn route opnieuw uitgeschreven omdat ik Watkins glen na de Niagara falls geplaatst heb ipv ervoor. Voordeel is dat ik dan het begin van de dag in Niagara falls heb staan in plaats van de namiddag ervoor. Als het verkeer tegen zit hou ik er anders helemaal geen tijd meer over.
Verder heb ik Philadelphia erbij geplaatst, maar ik weet niet of dit verstandig is op deze manier/

1. vlucht Amsterdam- New York
2. New York
3. New york
4. New York
5. New york- North Conway (White mountains)
6. North Conway
7. North Conway
8. North conway- lake placid
9. Lake placid
10 Lake Placid- Niagara Falls
11 Niagara Falls- Watkins glen
12 Watkins Glen
13 Watkins glen- Lancaster
14 Lancaster
15 Lancaster- Virginia Beach
16 Virginia Beach
17 Virginia beach
18 Virginia Beach
19 Virginia Beach
20 Virginia Beach
21 Virginia Beach
22 Virginia Beach- Washington
23 Washington
24 Washington- Philadelphia
25 Philadelphia- New york- terug vlucht

Dan zit ik met nog wat vragen. In North Conway willen we 3 nachten de tent opzetten. Is dit hoog gelegen en zijn de nachten daar koud?
Om diezelfde reden denk ik dat lake placid een hotel gaat worden. Omdat het bekend is van de olympische spelen ga ik er vanuit dat Lake placid hoog ligt en daarom 's nachts ook kouder is. Net als in Oostenrijk zeg maar. Ik weet nu al hoe vrolijk iedereen wordt van stijf bevroren in een tent te liggen, dus ik dacht dat ik dat kamperen misschien beter rond de finger lakes kan doen? ( ik zie in dat gebied bovendien weinig betaalbare hotels, dus misschien ook wel handig?)

Ik heb alleen een hotel in New York geboekt ( en die is ook nog te annuleren als ik een betere prijs zie) dus ik kan nog alle kanten uit.
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door Mark & Martine »

HoiHoi,

Welke periode reis je? In de zomer is het in north Conway gewoon lekker, ook snachts.

groetjes
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

We zullen daar half augustus zijn. Hebben jullie in een tent geslapen? Als ik het even vergelijk met Oostenrijk afgelopen zomer was het daar overdag heerlijk warm weer. In de caravan hadden wij het 's nachts ook niet koud, maar de jongens konden in hun tentje maar niet warm worden omdat de kou zo optrekt aan de grond.
Ik zag dat North Conway op ongeveer 580 meter ligt. Het dorp in Oostenrijk lag op 620 meter, maar je zit natuurlijk anders tov de evenaar.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Ik schreef het verkeerd. In North Conway kamperen wij WEL dat ligt niet zo hoog heb ik inmiddels gelezen (op 125 meter ofzo), ik heb mijn twijfels over tent kamperen in Lake Placid dat plaatsje ligt met 580 meter een stuk hoger :wink:
Sorry voor de verwarring!! Mijn vraag ging idd onder meer over North Conway, maar ik had zoveel opgezocht dat mijn gedachten inmiddels verder waren...
Laatst gewijzigd door butterfly op 30 sep 2016, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door Mark & Martine »

Lake placid was half augustus bij ons ook niet koud snachts hoor. Wij sliepen in een houten cabin waar we het eigenlijk best wel warm in hadden snachts ;-)
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Ik ben nog even aan het puzzelen aan de Lancaster kant. Na de Niagara falls zouden we 2 camping overnachtingen gaan doen in Watkins glen en daarna 2 hotelovernachtingen rond Hershey/ Lancaster.
Nu zit ik te kijken of we niet beter 1 overnachting bij watkins glen kunnen doen en dan laat in de middag, vroeg in de avond alvast eenstuk kunnen rijden, bijvoorbeeld tot Lewisburg. Dan zitten we daar nog maar 1 1/2 uur van Hershey af. Als we die dag dan Hershey bezoeken kunnen we daarna doorrijden richting Lancaster om daar 2 nachten te blijven.

Ik heb gezien dat er voor Hershey park in de zomer ook een sunset ticket te koop is. Heeft iemand dit al eens gedaan? Heb je dan voldoende tijd voor het park? Hoe laat mag je dan naar binnen? Of toch beter eerder gaan? (we willen ook de chocolade fabriek bekijken, hoewel de jongens Hershey chocolade wel heel vies vinden :lol: )

De andere dag willen we door de Amsish plaatsjes als Intercourse en bird-in-hand rijden, en verder zien we wel. Nu zag ik een mooie aanbieding voor een hotel in York, PA. Is dat te doen ipv Lancaster? Het ligt wel alvast op de route richting Virginia Beach waar we daarna heen gaan, maar is het te doen als uitvalsbasis voor Lancaster denken jullie?

Bedankt weeer voor het meedenken.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door analogkid »

Wij hebben (al een paar jaar geleden) een sunset ticket genomen. Wij mochten toen vanaf 17:00 uur naar binnen voor de helft van de prijs (zie ook: http://reisnoordoostusa.blogspot.nl/201 ... -naar.html). Het park was toen tot 22:00 open, dus je hebt dan 5 uur de tijd. Is dat genoeg om alles te zien? Ik denk van niet, maar wij vonden het prima zo. Tip als je dat wilt gaan doen; neem zwemkleding mee naar binnen. Er is een aantal attracties waar je nat van wordt.

Eén nacht bij Watkins Glen is prima te doen. Het is echt een heel mooi park, maar in een uur of 3 heb je het wel gezien. Verder is er in het stadje niet zo veel te doen. Tenzij je nog andere dingen wilt bekijken in de omgeving natuurlijk (zoals andere parken).
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly: Rondje Noordoost

Bericht door butterfly »

Dank je wel voor je reactie Analogkid. Na de overnachting bij Watkins glen dachten we in de ochtend Watkins glen sp te bezoeken en 's middags een van de andere parken, afhankelijk van het weer. Na het 2e park misschien eerst eten en daarna een stuk doorrijden.
5 uurtjes in een pretpark moet best kunnen, het scheelt natuurlijk ook veel geld zo. ( waarschijnlijk had ik dat sunset ticket dus gelezen in jullie verslag :wink: Na al die reisverslagen wist ik dat niet meer precies)

Denken jullie dat York te ver van Lancaster af ligt om daar te slapen? Het is maar een half uurtje rijden, en ik zag een 3 sterren hotel incl ontbijt voor maar 68 euro.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer