Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Mirjamhvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2014, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Tampa, Fl

Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door Mirjamhvh »

De titel zegt het al een beetje.
Wij willen eind juni naar de Niagara Falls en zitten al wat te kijken naar hotels.
Waar is het leuker om 2 nachten te slapen. Aan de US kant of aan de Canadeze kant?
vanhofwegen.wordpress.com
vanhofwegen1.wordpress.com
Gast

Re: Niagara Falls- US kant of Canadeze kant

Bericht door Gast »

Canadeze kant of Canadie kant? :D
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Niagara Falls- US kant of Canadeze kant

Bericht door Marcopstal »

Zonder twijfel de Canadese zijde, maar 2 nachten ? Met 1 heb je het wel gezien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Niagara Falls- US kant of Canadeze kant

Bericht door tomaat85 »

Hier wordt de mening gedeeld van Marc. 1 nacht is zeker genoeg en doe dat idd aan de kant van Canada.
Niet om vinger te wijzen hoor, maar deze vraag is vaker gesteld en beantwoord. Door die topics te lezen krijg je veel meer antwoorden die je kunnen helpen een keuze te maken (maar net zo makkelijk raak je in verwarring door alle antwoorden :D :D )
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou 1 nacht ook voldoende vinden hoewel het wel afhangt van je programma op de dag ervoor en erna. Wij overnachtten aan de Canadese kant, met uitzicht op de Falls. Prachtig! Kijk eens in ons 2012-verslag daarvoor.

Marianne
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Niagara Falls- US kant of Canadeze kant

Bericht door chippie777 »

Inderdaad 1 nacht is meer dan voldoende. Ik zou ook kiezen voor de kant van Canada. De waterval is prachtig maar O, O, wat hebben ze er een kermis van gemaakt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door tomaat85 »

Eerder heb ik in andere topics onderstaande reacties gegeven...nu terug lezend kan ik zeggen daar is niets aan veranderd

Nav een vraag over welke activiteiten te gaan doen:
Wij hebben aan de Canadese kant zowel the Journey gedaan als de Hornblower. In de ochtend vroeg (bij opening) the Journey en binnen in de gangen is het idd niet erg veel soeps (wel veel info over de tot stand koming en bouw) maar eenmaal buiten, zo enorm dicht bij het water, errug indrukwekkend en zeker onvergetelijk. Op een gegeven moment waren wij de enigen op het platform....voor ons iig een moment om nooit te vergeten. Bij de boot was het drukker maar konden wel gelijk doorlopen. Vooraan gestaan tegen de railing en dit is ook een ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Filmpje staat op mijn telefoon en ik kijk er nog geregeld naar..instant kippenvel De Amerikaanse kant zijn wij niet meer geweest dus daar kan ik je niets over zeggen.
Veel plezier en weet dat elke keuze die je maakt een goeie is

Nav de opmerking van Marianne over het hotel dit antwoord ook ff opgenomen, als het even in het budget past, neem een hotel met Fallsview :thumbup:
Wij hebben hier (http://www.booking.com/hotel/ca/rs-fallsview.nl.html) 1 nacht geslapen in september 2014. Adembenemend uitzicht. Een ervaring om nooit te vergeten. In het bubbelbad met een bubbeltje genieten van het uitzicht en het geluid. Wakker worden met dit uitzicht is domweg niet in woorden te vatten. En vanaf het hotel is het goed te lopen naar de waterkant, de restaurants etc. De volgende ochtend ook te voet naar de attracties gelopen. We waren vroeg bij de journey behind the falls en op een gegeven moment de enigen aan de waterkant, ook weer kippevel . Daarna lopend naar de boten waar het inmiddels wel druk was maar we konden zo doorlopen...
Al met al hebben de Falls zelf met afstand het circus erom heen "verslagen" .......(hoewel de kleuren verlichting in onze mening wel echt misplaats is maar goed..dat is persoonlijk)
Heel veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door Kristel De Schryver »

Aan de Canadese kant is het meeste te beleven, dus ik zou daar overnachten. Als je enkel de Falls zelf wilt zien, heb je met 1 nacht idd voldoende. Als je van plan bent om alle attracties (Hornblower, White Water Walk, Journey Behind the Falls, Aero Whirlpool Car, Butterfly Conservatory, Skylon Tower, enz.) mee te nemen, zou ik het bij de 2 geplande nachten houden. Je zou dan Cave of the Winds op Amerikaanse zijde eventueel kunnen meepikken ook. Er zijn nog uitstapjes mogelijk in de omgeving ook als je met de wagen bent, dus er is zeker genoeg te beleven. Volgende link is interessant indien je meerdere attracties plant:http://www.niagaraparks.com/niagara-falls-deals/
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door miro »

Wij hebben dit jaar in het Hilton hotel&suites Niagara Falls/Fallsview gezeten met uitzicht op US en Can falls. Een aanrader (als het past in je budget natuurlijk)
Wij kwamen de eerste dag rond 10u aan en hebben toen de auto ingeleverd (kwamen uit toronto) en zijn te voet de grens over gegaan naar Amerika (niet hoeven wachten). Toen Cave of the Winds gedaan, fantastisch.
Einde dag terug de grens over (20 minuten gewacht) en naar de Hornblower, lekker nat geworden, maar ook geweldig!
Dag erna met een shuttle de grens over naar Buffalo voor een huurauto.
Voor ons was 1 nacht meer dan genoeg
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Angie21
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2016, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door Angie21 »

Ik zeg ook zonder twijfel de Canadese kant. Wij kwamen uit Boston en hebben in de middag een hike gedaan aan de Amerikaanse kant. Devils trail heette die geloof ik en dan loop je helemaal naar beneden naar het kolkende water en je ziet de Aerocar boven je. Wij zijn rond etenstijd naar de overkant gegaan en het was vrij rustig bij de grens. Wij zaten in het Best Western Fallsview hotel. Geen direct uitzicht, maar wel op loopafstand van de falls. In de avond zijn we naar de falls gelopen en hebben de kleuren bekeken en het vuurwerk. De volgende ochtend zijn we meteen naar de boot gegaan en hebben daarna de journey behind the falls gedaan en een 3 d film bekeken. In de middag zijn we via Niagara on the Lake doorgereden naar Toronto. Wij vonden dit meer dan genoeg.
Krristof
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 aug 2014, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Diest

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door Krristof »

Als je aan de Canadese kant staat, sta je ook met je rug naar het "circus" dat er aan die kant van gemaakt is. Het zicht op de Falls zelf is sowieso beter vanuit Canada.

Wij zijn maar een half dagje daar gebleven. Auto geparkeerd aan de Amerikaanse zijde, en over de brug tot in Canada gewandeld.
Daarna zijn we naar Niagara-on-the-lake gereden (een klein half uurtje van de Falls, Canada in), waar we Lake Ontario konden bewonderen en zijn we in een leuke B&B gaan overnachten.

Mijn vriendin en ik hadden hier genoeg aan; de boot tot aan de Falls of iets dergelijks hebben wij niet gedaan en persoonlijk heb ik hier tot nog toe geen spijt van gehad.

Mijn ervaring als leerkracht in de basisschool zegt wel: met kinderen gaat zo'n boot wel een must zijn, denk ik! :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door Marcopstal »

De boot tot aan de falls kan ik alleen maar aanraden. Dan pas voel je de kracht. (alhoewel de journey behind the falls ook wel indrukwekkend zal zijn).

Wat het "circus" betreft, eigenlijk vind ik sommige reacties wat overdreven. Al deze "activiteiten" liggen in zijstraten en je kan perfect de falls bezoeken zonder enige verstoring. Je kan het de mensen daar toch niet kwalijk nemen dat ze tal van entertainment aanbieden aan de toeristen om ook hun brood te verdienen.

Wij hebben enkele jaren terug perfect genoten van de "falls", maar hebben de volgende dag alvorens te vertrekken toch even de plaatselijke minigolf bezocht en ons daar ook wat vermaakt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
beabert
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2014, 09:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Niagara Falls- US kant of Canadese kant

Bericht door beabert »

De Canadese kant nemen . Mocht je wat verder af ,maar toch op wandelafstand willen logeren ,kan ik je deze van harte aanbevelen .
Greystone Manor Bed & Breakfast

#1 of 67 Niagara Falls B&B and Inns. Super gewoon en je betaalt niet de hoofdprijs van een hotel .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer