New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
niels110
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2013, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door niels110 »

Beste forummers,

toch nog even een vraag,
wat zou nou een typisch amerikaans restauarant / eetgelegenheid zijn?

zo wil ik bijv naar tgi fridays en evt naar ellens stardust..
heeft iemand nog meer tips mbt what to eat (in ny)

Thnx! :)
Laatst gewijzigd door Hinko op 08 aug 2016, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door DennisS »

Ik ga even meelezen :-)
We zijn al wel bij Ellen Stardust geweest (twee jaar geleden) en willen er dit jaar ook weer naartoe omdat nu mijn ouders mee gaan. Maar het is er wel altijd heel erg druk met vaak een rij van een paar tientallen meters. Het eten vond ik nu ook niet echt geweldig, maar je gaat ook meer voor het vermaak.

TGI hebben we al in meerdere steden gedaan en is ook wel lekker. Daarnaast vinden wij Bubba Gump altijd leuk.

Als ik nog een ander leuk en goed restaurantje aan mag raden, weliswaar geen amerikaanse diner, maar een belgisch restaurantje met een belgische eigenaar. Wij gaan hier ieder jaar als wij in New York zijn een keer eten. Het heet "Markt" en zit op de hoek Avenues of the Americas en 21st street. Erg lekker eten, leuke sfeer en goede prijs kwaliteitsverhouding! En mosselen als het seizoen is!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gast

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Gast »

Wat bedoel je met een typisch Amerikaans restaurant?
Floris&Carola
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 aug 2012, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Floris&Carola »

Vorig jaar hebben we in NYC erg goed gegeten bij een aantal BBQ joint's, toch wel typisch Amerikaans vind ik. Mighty Quinn's & Virgil's BBQ waren erg goed. Veel en vooral goed eten voor een goede prijs.
Ook 5 Napkin Burger vonden we erg goed, die is ook op meerdere plekken te vinden.
September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door meyem »

cheese fries en een lekkere burger bij Shake Shack gaat er bij mij altijd wel in ... met mooi weer is Madison Square Park een gezellige optie.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
niels110
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2013, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door niels110 »

Bedankt voor de tips! zitten een paar hele lekkere bij :) :)

cheese fries sowieso proberen! hmm
_lotte_
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 dec 2013, 21:12
Locatie: Gent

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door _lotte_ »

Een bbq restaurant? Mighty Quinn vond ik erg lekker
En misschien een diner? Ik kom graag bij Scotty's diner, 24/24 open, een kopje koffie op tafel voor je kan gaan zitten en een praatje erbij :thumbup:
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door meyem »

het voordeel van Shake Shack is ook dat het om 'verantwoord biologisch vlees' gaat .... (voor zover we dat kunnen controleren) ... voor mij niet onbelangrijk ...

verder.... ach, wat is typisch Amerikaans? (behalve te grote porties, dan). Een diner, denk ik ...
Wij vonden de Moonstruck diner op 244 Madison Ave, New York, NY erg leuk.
Maar er zijn vele vergelijkbare tentjes. Je hoeft m.i. absoluut geen moeite te doen om restaurants te plannen .... gewoon kijken wat er in de buurt is van waar jij tegen etenstijd bent, is mijn advies.
Menupages.com en yelp zijn goede sites om reviews te checken.
Je kunt ook bij veel tentjes zoals PAX en Metro zelf een pasta laten samenstellen en elders verorberen. NYC heeft zat van gratis zitjes waar je met een leuk uitzicht wat lekkers kunt eten zonder dat het een arm en een been kost.

Mijn grootste tip: haal iets lekkers bij de Bryant Deli (6th x 38 st) of PAX (6th x 40 st) en ga dat in Bryant Park opeten. Mij kun je alvast niet gelukkiger maken ... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Peter & Ann
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 feb 2012, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Houthalen, Belgie.

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Peter & Ann »

Het meest "Amerikaanse" restaurant in NY ligt in Brooklyn :wink:
De eerste vestiging van Junior's, op en top Amerikaans, veel locals, weinig toeristen, typische diner-bediening enz.
Op Flatbushs Av. in Brooklyn moet je zijn, makkelijk met de metro.
https://www.juniorscheesecake.com/blog/ ... /brooklyn/
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Mr. Patrick »

Wij hebben een paar jaar geleden heerlijk gegeten bij Famous Dave's BBQ in de buurt van Times Square.
Helaas is die volgens google maps nu gesloten. Onze andere keuzes in NY bleken achteraf niet zo'n geslaagde keuze te zijn, die heb ik dan ook niet onthouden...
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door miccie »

De afgelopen weken heb ik hier op het forum goede of leuke plekken zijn om te eten.

Zijn er misschien nog tips in het bijzonder? Of plekken qua eten waar je geweest moet zijn?

Morgen ga ik voor een ruime week weer heen, en wil zeker niet elke avond aan hetzelfde tafeltje
aanschuiven. :)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Julia760319
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2017, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Julia760319 »

Wij hebben bij Meatballs gegeten. Zitten een aantal vestigingen van in New York. Je vult een briefje in en stelt daarmee je eigen meatballs gerecht samen. Ik vond de spinazie erbij fantastisch.
Was een gezellige sfeer en niet duur.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Bennogr »

De vraag moet eigenlijk zijn: waar/wat wil je NIET eten.

Open table (https://www.opentable.com/g/new-york-ar ... estaurants) is de makkelijkste manier. Je kunt kiezen uit wat voor soort eten, waar en dan krijg je een heel menu (!) met mogelijkheden. Van Afghaans tot Zwitsers. Aparte versies voor Brooklyn, Queens, etc, of het hele gebied New York/New Jersey.

PS. Ben nog nooit in een Shake Shack geweest, hoewel er eentje is in Grand Central. Maar ze bouwen een nieuwe hier voor de deur, in de voorsteden. De berg komt dus naar mij!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door meyem »

o, nou, de cheese fries zijn echt om je vingers bij op te eten! De Shake Shack in Madison Square Park is natuurlijk de ludiekste locatie, met uitzicht op het Empire State Building en het Flatiron aan de andere kant... nu de zomer er weer aan komt, moet je daar zeker eens langs gaan!! :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Wanderlust »

@ meyem, ik had verwacht dat het om de ShackBurger ging maar toen als 'side' cheese fries genomen en was de burger gewoon bijna vergeten.. WOW! Gelukkig vlieg ik in november weer naar de US en is er toevallig net vorige week een nieuwe vestiging geopend 15 min van CLE airport (eerste in OH overigens), 3 x raden wat mijn first meal in de US gaat worden

In NY idd die in MSP (ik had het geluk dat het in feb zo'n 25C was), mag je best even voor in de rij staan (voor zowel het eten als een tafeltje buiten), in die zin was de vestiging op de UES 'n stuk rustiger met 'n leuke binnentuin
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Josje99 »

nou ik verheug me al op de cheese fries........ :)
nog 5 weken....
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: New York City what to eat? Tips gezocht voor typische Amerikaanse restaurants

Bericht door Erving »

Ik vind dit wel typisch Amerikaans en waar je niet echt "naar toe" hoeft, centraal gelegen is een understatement:
Brother Jimmy, 416 8th Avenue (op een hoek tegenover Madison Square Garden/Penn Station).
http://brotherjimmys.com/eighth_avenue/menus

Voordat je ergens gaat zitten, eerst even kijken op welk scherm je wilt uitkijken, football, basket, paardenraces, boksen, er hangen zo'n 50 schermen dus er is altijd wel wat van je gading bij (ook een Europese voetbalwedstrijd, PL, heb ik wel eens gezien).

Service is top, typisch van die wat slonzige meiden die zich zogenaamd "een beetje sexy" kleden (hemdje uit de $3-bak bij de Walmart) want ze moeten het natuurlijk van de fooien hebben dus ze doen erg hun best voor je, elke keer als ze in de buurt is vraagt ze of alles in orde is.

Publiek: treinforensen, beursbezoekers, sportwedstrijdbezoekers en groupe.

Porties: huge (pulled pork doe je thuis een buurtetentje mee).

Prijzen: gemiddeld.

Kwaliteit van het eten: zeer OK.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer