Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Liesje123
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2016, 17:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door Liesje123 »

Hoi iedereen,

Volgende week ga ik voor 3,5e week alleen op reis naar Amerika. Ik vlieg heen naar Boston en terug via Washington.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Hebben jullie tips wat betreft hostels/hotels? (is het nodig om dit van te voren te reserveren of kun je ook zo naar binnen lopen?)
Wat is de makkelijkste manier om bagage mee te nemen (kun je dit bijvoorbeeld gemakkelijk achterlaten in een hostel overdag?)
Wat zijn de do's en don't s en welke plaatsen/dingen moet ik zeker gezien hebben.

Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door PSVwally »

Ik ben niet bekend met solo reizen aan de noordoostkant, maar wel in Florida en het (mid) westen. Dus met do's en don't s kan ik je aan die kant niet echt helpen. Gewoon genieten van je vakantie :thumbup:

Veel plekken hebben free wifi. bv Starbucks. Ik boekte meestal in de ochtend of een avond ervoor een plek voor de volgende dag, om in ieder geval zeker te zijn van een hotel voor de dag erna. Ik heb ook wel eens op een parkeerplaats van een hotel online geboekt, maar ben eerlijk gezegd nog nooit binnengelopen om te vragen of er een kamer vrij was. Ik zocht altijd de koopjes.

Ik heb eigenlijk altijd de koffers achter in de auto laten liggen gedurende de dag. Soms als ik halverwege een dag in een stad aankwam wilde ik nog wel eens eerst inchecken en de koffer op de kamer zetten. Maar over het algemeen ligt dat zonder beveiliging in de auto. Met de laptop en iPad en dergelijke.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door Hinko »

Voor Washington kun je het All about Washington DC topic eens doornemen.

Voor Boston zou ik sowieso de Freedom trail lopen en een bezoekje brengen aan Harvard. Boston is een hele leuke compacte stad. Wellicht vanuit daar nog een whale watch tour doen.

Belangrijk om te weten is hoe je reist? Trein, auto, fiets, bus?

Wij reden in 2014 vanaf Washington naar Boston met een grote omweg via Lancaster PA, Niagara Falls, Green en White Mountains en de kust van Maine.
Kijk eens in ons 2014 verlag voor onze route en reisverslag per dag.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door GinnyUSA »

Inderdaad belangrijk om te weten welk vervoer je neemt. En ben je vooral geïnteresseerd in de grote steden, of wil je ook natuur/kust/....?

Als je gaat voor de steden heb je ruim de tijd om van Boston af te zakken naar Providence, NYC, Atlantic City, Philadelphia, Baltimore, DC en wat je nog meer wil zien. Dit is allemaal goed te doen met bus (goedkoop) of trein (iets duurder).

Met een auto zou je voor meer natuur kunnen gaan, eventueel Cape Cod erbij.

In de meeste hostels kun je je spullen in je kluis achterlaten. Daar kun je de hostels ook op uitzoeken. Ik weet niet of je veel ervaring hebt met hostels, maar ik vind die in de VS over het algemeen wel iets minder prettig dan in Europa. Wel is het in de zomer vaak behoorlijk vol, binnenlopen op de gok zou ik zelf dus niet zo snel doen.

Maar iets meer info over wat je leuk vindt, zou handig zijn :)
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door monnie »

Ik ben in 2014 alleen naar de oostkust geweest, naar Washington, NY en Boston in 12 dagen. Ik had toen vooraf alle hotels/hostels geboekt. Ik heb toen met de bus tussen de steden gereisd. Bustickets worden duurder naar mate je later boekt. Dus als je met de bus wil reizen en al weet wanneer zou ik al tickets kopen;).

In Boston heb ik die reis in een hostel gelogeerd, het HI. Een prima hostel, waar je ook een kluisje kunt huren voor je koffer. Alleen Boston is heel duur (toen heb ik iets van 50-60 euro per nacht betaald in een gedeelde slaapzaal, vind ik voor een hostel vrij prijzig). Ik heb later nog een keer in Boston via airbnb overnacht (laat geboekt, en de betaalbare hotels zaten vol), maar ook dat is prijzig. In Boston heb ik de freedom trail gelopen, een whale watch tour gedaan en ben ik naar Harvard geweest en daar een rondleiding gedaan.

In Washington kun je het witte huis bekijken, een rondje langs de monumenten doen en musea bekijken (gratis).
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door meyem »

Ik reis veel alleen naar New York. Dat heeft ook een HI hostel met een goede reputatie in een gezellig buurtje (niet smack in het centrum, maar zelf ben ik dol op Upper West). Afgelopen trip heb ik in de YMCA bij Comlumbus Circle gelogeerd en dat is me prima bevallen.
Ik heb wel voor de luxe van een eigen kamer gekozen, maar er zijn volgens mij overal lockers om je spullen veilig in op te bergen. Er logeerde van alles, jong, oud, zelfs gezinnetjes. Heel gemoedelijk allemaal.

Wat me wel opviel is dat het soort badkamers nogal verschilt per verdieping ... ik zat bovenin en daar waren de badkamers heel luxe voor een hostel. Er zijn ook verdiepingen waar een rij douches alleen afgeschermd is door gordijnen ... meer voor het jongere volk, dus (ik ben 55+++, zal ik maar zeggen :wink: )

Het Jane in the West Village is zeker ook een overweging waard. Extra voordeel is dat je gratis van hun fietsen gebruik mag maken, en dat is voor ons Hollanders altijd leuk. Als je wilt, heb ik een leuke route voor je :D

Wat NY betreft, en ongetwijfeld geldt dat ook voor die andere steden, er zijn geen onverwachte don't's hoor .... heel veilig tegenwoordig ...
Je kunt alleen naar cafe's en restaurants gaan en ook savonds laat met de subway. New York is bij uitstek geschikt voor vrijgezellen ....

Wat iemand hierboven al gezegd heeft: trein- en buskaartjes worden duurder naarmate je dichter bij de reistijd komt, dus als je je route al weet: zo gauw mogelijk aanschaffen.
Het Penn Station van New York is een doolhof, dus bereid je daar vast op voor :D

Heel veel plezier straks!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door Ingrid1958 »

Ik ben ook 3 weken alleen gegaan en heb de 1e 6 dagen n mei gelogeerd in HI hostel Washington DC in the 11th street, dichtbij het White House, prima hostel maar zou niet op de bonnefooi binnen lopen, toen ik er was (memorial weekend) werden er nog al wat mensen doorgestuurd omdat ze vol zaten, gemoedelijke hostel voor plm 30 euro incl ontbijt (zeker niet slecht).
Iedereen heeft een eigen locker, omdat ik er 6 nachten was veel uit de koffer gehaald omdat dat handiger bleek dan steeds de koffer te moeten openritsen en niet omdat ik het niet vertrouwde ofschoon, de I-pad, telefoon en waardepapieren uiteraard wel altijd opgesloten of meegenomen. Super stad met veel bezienswaardigheden, musea idd allemaal gratis, maar voor Holocaust heb je wel een kaartje nodig, online te reserveren of anders vroeg in de ochtend even daarvoor in de rij gaan staan. In 6 dagen echt nog niet alles gezien en bovendien ontzettend geboft met het weer.

Ps voor vervoer in DC is een metrokaart een handige, maar met de circulator kom je voor een euro ook op veel plaatsen. Misschien is de amtrak (trein) ook nog een leuke optie voor het reizen tussen de steden, uiteraard wel duurder als de bus, maar lees anders de eerste paar dagen van mijn verslag wat ik allemaal gedaan en gezien heb, http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Heel fijne vakantie gewenst , dat moet geen probleem zijn
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Liesje123
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2016, 17:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door Liesje123 »

Hallo allemaal,

Ik zou graag de steden bekijken. Ben van plan om per trein te gaan reizen. Bedankt voor de tip om bus en treinkaarten alvast te boeken ga ik zeker doen. Het 'plan' is dat ik nu een aantal hostels bekijk en noteer en dan ter plaatse bekijk wat ik ga doen. Heeft iemand de ervaring dat je echt moeite had om ergens een slaapplaats te vinden?

Bedankt voor de tips ik ga ze allemaal nog eens rustig doorlezen
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door GinnyUSA »

Als je de trein en bus al vastlegt, waarom dan ook niet de hostels?
Ik weet niet hoe het in andere steden is, maar in Washington DC heb ik weleens moeite gehad met het vinden van een slaapplaats. Heb ook de indruk, weet het niet zeker, dat (maanden) van te voren boeken stukken goedkoper is. Maar aangezien je volgende week al gaat zal het niet zoveel meer uitmaken.

Je kunt natuurlijk ook op de dag zelf nog boeken, graits wifi vind je bijna overal, dan weet je zeker dat ze plek voor je hebben. Hoef je niet de hele stad af, mocht het vol zijn.
Kimmutje1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jul 2016, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste keer alleen reizen van Boston naar Washington

Bericht door Kimmutje1987 »

Wij hebben toen een deel van onze reis (Boston - NY, NY - Philadelphia) gedaan met de Amtrak. Aan boord van de trein was een goede wifiverbinding. Handig om te weten wellicht mocht je wachten met het regelen van hostels/hotels.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer