Reis rozijntje: New York en Canada

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

Reis rozijntje: New York en Canada

Bericht door rozijntje »

Over ruim 14 dagen vliegen wij naar New York:
Dag1 Hotel op de route naar de Niagara watervallen.
Dag 2 Hotel bij de Niagara watervallen.
Dag 3 Toronto
Dag 4 Toronto
Dag 5 Montreal
Dag 6 Montreal
Dag 7 Montreal
Dag 8
Dag 9
Dag 10
Dag 11
Dag 12 New York
Dag 13 New York
Dag 14 New York

Ons plan was om dag 8 tm 11 in Maine te verblijven. Maar ergens ben ik bang dat 4 dagen een beetje te veel zal zijn. Zijn er meer die deze route hebben gereden?
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: New York, Canada

Bericht door analogkid »

Wij hebben niet exact dit rondje gereden, maar hebben in 2010 een deel en in 2012 een deel van deze route gereden. Het is wel een flink rondje voor 14 dagen. En ik weet niet of je al eerder in NYC geweest bent, maar anders zou ik daar iets meer tijd voor nemen.

In 4 dagen van Montreal via Maine naar NYC is zeker niet te veel, eerder wat te weinig. In Maine ligt natuurlijk Acadia NP waar je rustig een of twee dagen kunt rondbrengen. Dan de kust afzakken naar Boston en evt. via Cape Cod naar NYC kost je zeker 5-6 dagen.

Het ligt misschien wat meer voor de hand om van Montreal naar de Adirondack Mountains te rijden en daar een of twee dagen te blijven en dan weer door naar NYC.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

Re: New York, Canada

Bericht door rozijntje »

Bedankt voor je input. We hebben besloten om op deze dagen voorlopig niks te boeken en zien het wel als wij ter plekke zijn.
JohanV
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2016, 17:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: New York, Canada

Bericht door JohanV »

Een paar weken geleden heb ik deze rondrit toevallig ook gemaakt.

Toronto en Montreal vielen mij tegen.
Drukke steden die heel veel tijd vergen.

Als je van New York naar de watervallen rijd, dan kan je bij Watkins Glen Statepark een leuke wandeling maken: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... sglen.html
De watervallen hebben wij in 1 dag gedaan. In de ochtend de Amerikaanse kant en de middag en avond de Canadese kant met schitterend uitzicht. Ook in de avond zijn de watervallen een bezoek waar als het verlicht is.

Wij hebben 2 dagen gewandeld in algonquin park in Canada en overnacht in Huntsville.
Vanuit Canada naar Amerika hebben wij de Ben en Jerry ijsfabriek en omgeving bewonderd.
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

Re: New York, Canada

Bericht door rozijntje »

Wellicht gaan wij de wandeling maken, het ziet er prachtig uit.
Welke stad vond je mooier: ik heb veel positieve verhalen over Montreal gehoord. Mijn man heft er ooit stage gelopen dat is een vd redenen dat wij het gaan bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer