Alleen New York, tips gevraagd

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Pava
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2016, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alleen New York, tips gevraagd

Bericht door Pava »

Ik vertrek morgen naar NY voor 8 dagen
Ik heb al enkele attracties in m'n hoofd die ik wil bezoeken. In plaats van dagen te kiezen, sorteer ik attracties gewoon per cluster. Zo kan ik de dag ervoor bekijken of het weer geschikt is voor die cluster. Zo ga ik bijv. niet jetskiën als het regent.

Dag van aankomst: Landen om 15:30, inchecken. Times Square verkennen, wat eten en 4th of July meemaken
Cluster 1: Empire State Building, Top of the Rock en Central Park
Cluster 2: Intrepid air and space museum en een rite op The beast
Cluster 3: Statue of Liberty, 9/11 museum + memorial, One World observatory + charging bull
Cluster 4: Jet-skien om Manhattan heen + heli tour
Hierna heb ik nog 2 dagen over om gewoon heel veel rond te lopen, te zien en mezelf gewoon te mengen door de Amerikanen en te winkelen.
Hoe ziet dit tot zoverre eruit? Tips?

Wat kan ik doen op 4th of July in New York? Ik kan vuurwerk gaan kijken, maar ik kom sowieso te laat aan om een goede plek te bemachtigen.

Daarnaast ook wat tips nodig over het eten. Hoe weet ik of een restaurant een bar heeft waar ik solo kan eten. Zijn er nog plekken die jullie aanraden?
Daarnaast hebben jullie nog tips welke Diners de moeite waard zijn, je weet wel die je ook in de film/series ziet.
Als laatst, kennen jullie nog goeie clubs en/of rooftopbars voor de vrijdag en zaterdagavond?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alleen New York, tips gevraagd

Bericht door Hinko »

Ken je het All About NEW YORK CITY topic?
Misschien een goede start :)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Alleen New York, tips gevraagd

Bericht door meyem »

Getver, had ik een heel stuk geschreven, valt mijn bericht weg .... *sigh*

ik zou 9/11 en het Vrijheidsbeeld op de 1e dag doen, dan ben je waarschijnlijk vroeg wakker en is het een goed plan de menigte voor te blijven.

ESB en ToTR op 1 dag? Zou ik spreiden ....

Het is helemaal niet ongewoon om alleen een restaurant binnen te stappen in NYC .... als je aan de bar gaat zitten, wat in veel restaurants kan, dan heb je snel aanspraak .... Zelf koop ik graag eten bij deli's of plekken als PAX/Metro en eet dat op straat op. Je zult zien dat er heel veel openbare zitgelegenheden en kleine parkjes zijn ... mijn voorkeur is Bryant Park, zoals je in mijn blogs kunt lezen, als je wilt :mrgreen:

Lekker rondwandelen in Chelsea en the Village, met Washington Square Park als rustpunt, 'mag' ook niet ontbreken ....

Heeeeeeeel veel plezier!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Alleen New York, tips gevraagd

Bericht door meyem »

oh ja, en hier vind je het eea over 4th of July .... behalve het beroemde vuurwerk zul je er niet zo heel veel van merken denk ik
Pava
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2016, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alleen New York, tips gevraagd

Bericht door Pava »

4th of july was een succes.

Ik liep gewoon richting het oosten, heb toen bij een Mcdonalds lopen schuilen omdat het echt super hard ging regenen. Daarna doorgelopen, zag ik een stuk of 500 man lopen die allemaal USA USA riepen. Dat zal het vast wel zijn toch?
42nd tot en met 39nd street waren allemaal gesloten, bij 38th konden we eindelijk richting het water. Daar hebben we echt met mega veel man allemaal op een brug de show lopen bekijken.

Iedereen hier is trouwens super vriendelijk (of misschien alleen omdat zn m'n euros willen :P )
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Alleen New York, tips gevraagd

Bericht door meyem »

Pava schreef:Iedereen hier is trouwens super vriendelijk (of misschien alleen omdat zn m'n euros willen :P )
Nee hoor, ook mensen die geen geld van jou verwachten zullen met van alles behulpzaam zijn :D

Leuk dat 4th of July zo'n succes was! Goede binnenkomer. (Zelf zou ik een grote groep mensen met nationalistische leuzen een beetje gemeden hebben ... :lol: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Alleen New York, tips gevraagd

Bericht door bello »

Pava schreef:
Iedereen hier is trouwens super vriendelijk (of misschien alleen omdat zn m'n euros willen :P )
Moet je kijken wat er gebeurt als je met dollars betaalt! 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer