Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor de 8e keer alleen naar NY :)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
iris kranenbur
Amerikafan

Voor de 8e keer alleen naar NY :)

Bericht door iris kranenbur »

Goedemorgen allemaal,

In augustus ga ik voor de 8e keer in mijn eentje naar NY, heerlijk. Uitje van het jaar voor mij met een drukke baan en sociaal leven! Lekker shoppen, eten, drinken, wandelen, etc. Zijn hier meer mensen die dit graag alleen doen? Ben benieuwd! Mijn plannen/vragen:

*Ik zou dit jaar graag eens uitgebreid willen eten in een mooie sterrenzaak, iemand tips?
*Verder heb ik altijd in Manhattan geslapen en wil ik misschien nu eens Brooklyn proberen. Iemand tips voor een goed en comfortabel hotel in (de buurt van) Williamsburg?
*Wat zijn jullie favo resto's in Brooklyn/Manhattan?
*Ik ben van plan dit keer alles op de fiets te doen, dus een fiets te huren voor een hele week. Vorig jaar 1 dag een fiets gehuurd en heb mn ogen uitgekeken.

Tnx!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Voor de 8e keer alleen naar NY :)

Bericht door meyem »

Heerlijk vooruitzicht!!
Ik ga ook graag alleen die kant op ... misschien heb je wat aan mijn blogs om op ideeen te komen?

Ik heb 1x met mijn nichtje in het Rivercafe, Brooklyn, gegeten en dat was een leuke ervaring. Verder geef ik zelf niet zo om veel-sterren restaurants. Menupages is altijd een goede site voor het vinden van goede restaurants.

Veel plezier met de voorbereidingen :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Qua restaurant kan ik je wel een paar tips geven. Geen sterrenzaken, want da's m'n ding niet, maar de gewone, goeie keuken:

- Ottomanelli's Brothers naast Central Park. Vroeger zaten ze net boven Central Park op het randje met Harlem, maar blijkbaar zijn ze verhuisd naar de hoek van 93rd St. & Lexington Ave.
- Als je Eataly al eens gedaan hebt weet je dat je er ter plekke heerlijke dingen kan eten, dus ik ga ook altijd terug naar hier.
- In Chinatown in Great NY Noodletown een vaste stop. Geen topkeuken, maar het is vooral een nostalgisch tripje omdat ik hier de eerste keer Chinees at. Voor de rest, ga ergens binnen in Chinatown waar je voornamelijk Chinezen binnen ziet zitten en je zit wel safe.
- De laatste keer dat ik in Flushing was ben ik de Indische toer op gegaan en vooral Hyderabadi Biryani & Chat heeft me kunnen bekoren. Ik eet graag pikant en ik was erg blij om te voelen dat hun pikant eten écht pikant was (ik had de Chicken Vindaloo). Of het echt authentiek Indisch is weet ik niet zeker, maar het is in elk geval mijlen beter dan wat we hier in Belgie kunnen krijgen.
- Als vleesliefhebber is een steakhouse natuurlijk ook onmisbaar. Peter Luger, Keens, etc. kent iedereen, maar ik was vooral fan van St. Anselm in Williamsburg. Naast de typische steaks krijg je ook een paar héérlijke Mediteraanse sides op het menu (vooral de halloumi is uitstekend). En ook, een pak minder duur dan Peter Luger en consorten.

Ikzelf ben nu ook al een keertje of 10 naar NY geweest (zowel alleen als met vrienden en collega's) en elke keer blijf ik weer een nieuwe dingen ontdekken. Tjah, eens je je hart aan de stad hebt verloren... 8)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

als ik die adresjes lees, moet ik meteen aan Ziggy denken. Die doet gratis food tours ...
Ik heb dat 1x gedaan en ik kan hem absoluut aanraden. Je loopt langs een adres of 5, waar je overal een klein hapje nuttigt, die je dan wel zelf betaald ... meestal 5$ per stop.
Ziggy wil zelfs geen fooi, hij vindt het leuk om te doen.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer