6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Zelf blijf ik meestal wel de hele wedstrijd uitzitten, maar mijn nichtje was nog niet lang daarvoor aan een hernia geopereerd, dus die hield niet alles even lang vol .... (eigenlijk was de reis een beetje onverantwoord, maar ja .... :mrgreen: )
Maar de Amerikanen komen en gaan precies wanneer ze zin hebben ... sommigen lijken maar voor 1 inning te komen ... dat zijn dan vooral de seizoenkaarthouders, denk ik ...

We hadden gewoon de eerste boot, hoor ... die vertrekt om half negen, maar je moet wel eerst door een veiligheidscontrole, dus om 8 uur daar zijn is wel verstandig:
https://www.statuecruises.com/departure-schedule
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Ik ben benieuwd of de Cyclones wel spelen in de tijd dat jij er bent .... ik reis ook vaak in mei en ik heb nog nooit een wedstrijd van ze kunnen zien ... voor zover ik kan nagaan, zijn ze dit jaar half juni met wedstrijden begonnen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Johan VL schreef:Ik heb de prijs van de dollar de laatste tijd niet meer in de gaten gehouden. Maar volgens mij staat die nu best gunstig voor ons, niet dan? Gunstiger dan in 2014 (toen was ik er ook), en daarna is de werd het opeens minder gunstig voor ons, nu dus weer heel gunstig. Weet niet of dat bedrag bij booking.com zich ook aanpast. Ik heb nu 966 dollar erbij staan... Zou dat paar weken kunnen volgen of dat bedrijf veranderd, en dan inderdaad vast betalen.

Hoe laat local time komen jullie aan? Wij rond 13:00 uur. Ik tel 3 uur dat we nodig hebben om in het hotel te komen (2 uur om vliegveld uit te komen, 1 uur vervoer). Jij al een idee wat je die eerste avond gaat doen?
Hoe maken jullie de planning?
Booking past het bedrag ook aan aan de wisselkoers ja. Op een paar weken tijd zag ik dat de koers gunstiger geworden was en heb ik besloten om het ineens te laten afboeken. Het kan nóg goedkoper worden natuurlijk, maar ook weer duurder...
Bekijk het idd een paar weken en dan kan je zelf beslissen wat je ermee doet.

De eerste dag zocht ik ook naar Times Square te gaan en de M&M's store zowiezo. Voor de rest niet al te veel meer.

De andere dagen hebben nog geen strak schema, maar 1 dag zal Statue of Liberty zijn (tot in de kroon, wel paar weken van te voren reserveren op internet), 1 dag Brooklyn Bridge en downtown Manhattan (ground zero en financial district), 1 dag Rockefeller en Central Park, 1 dag China Town en Little Italy (eventueel thema wandeling als Sex & the City ofzo) en wij willen ook nog een daguitstapje doen. Coney Island of miss zelfs wel wat verder noordwaarts, gewoon een dagje natuur. En een honkbalwedstrijd natuurlijk :wink:

Ik maak geen te strak schema, ik lees veel en schrijf de dingen op die ik interessant vind.
Voor de dingen die ik zeker wil doen (Statue of Liberty, TOTR, Central Park) koop ik op voorhand tickets, de rest is "go with flow" :) .
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door hemmie »

Zo ver ik weet zijn alle prof baseball wedstrijden wel gewoon 9 innings plus evt. verlenging. Maar inderdaad, veel Amerikanen komen later of gaan eerder weg, maar velen blijven toch ook de hele wedstrijd.
Ik dacht dat alle teams inmei wel al zouden spelen, ik weet dat major league en Atlantic league eind april starten, maar misschien geldt datniet voor alle leagues. Daarnaast kun je pech hebben dat ze de hele periode dat je er bent uit spelen, vaak is het een dag of 5 achter elkaar uit of juist thuis.

Aanvulling: ik zie dat de Cyclones een short season spelen en pas in juni beginnen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

meyem schreef: We hadden gewoon de eerste boot, hoor ... die vertrekt om half negen, maar je moet wel eerst door een veiligheidscontrole, dus om 8 uur daar zijn is wel verstandig:
https://www.statuecruises.com/departure-schedule
Dank wederom voor de tip :-)

Ik denk dat het met een wedstrijd net zo is als een nieuwe CD luisteren. De 1e 3 nummers vind je wow, 4 t/m 6 okay, en na 6 hoor je eigenlijk niet meer wat er nu zo anders aan is, het aparte. Da's met honkbal ook. De 1e 3 innings hou je alles bij, zit je op scherp, weet je precies de stand (als je die nergens kunt zien), daarna verminderd het. Speel je zelf, dan is het anders. Dan is er een favoriet. Zou ik in Amerika naar een wedstrijd gaan, is het mij om het even wie er wint eigenlijk.

Ik hoop dat er in januari een beetje een schema klaar is van de Cyclones op de website wanneer ze spelen. Anders moeten we iets anders zoeken :-(. Ik las vandeweek dacht ik iets over Atlantic League? Dacht dat het zo heette. Zal niveau onder Minor League zijn? Denk er zijn wel meer wedstrijden in New York, wat geen Major League is. Beetje de wedstrijd van de man die overdag gewoon ergens werkt, dat lijkt me wel leuk. Kijken hoe fel die zijn daar. Hoe die elkaar motiveren. Dat lijkt me leuk om te zien.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Carolena schreef: De eerste dag zocht ik ook naar Times Square te gaan en de M&M's store zowiezo. Voor de rest niet al te veel meer.

Ik maak geen te strak schema, ik lees veel en schrijf de dingen op die ik interessant vind.
Voor de dingen die ik zeker wil doen (Statue of Liberty, TOTR, Central Park) koop ik op voorhand tickets, de rest is "go with flow" :) .
Ik heb voor die avond al een heel schema, die eindigt dan bij Time Square, het moet tenslotte een beetje donker zijn. Als ik het schema zelf bekijk, denk ik van: da's teveel. Maar de meeste dingen loop je dus gewoon langs. Trump Tower, TotR, Rockefeller Center, Columbus Circle. Da's even stoppen, bekijken, foto maken en verder. Dat duurt geen kwartier. Trump Tower mooi als je even naar binnen zou kunnen. TotR gaan we niet in. Dan is het voor ons alleen een hoog gebouw. En die zijn er veel. En denk het valt tegen als je ervoor staat om er een foto van te maken. Maar goed, je hebt het dan gezien. Je weet waar het over gaat.

Schema is leuk. Heb je een lijdraad. Maar daar mag je wel van af wijken (okay, niet de dingen die je geboekt hebt dan). Het moet allemaal geen plicht worden. Maar is het te halen allemaal, dan haal je zo wel het meeste eruit denk ik.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

hemmie schreef:Zo ver ik weet zijn alle prof baseball wedstrijden wel gewoon 9 innings plus evt. verlenging. Maar inderdaad, veel Amerikanen komen later of gaan eerder weg, maar velen blijven toch ook de hele wedstrijd.
Ik dacht dat alle teams inmei wel al zouden spelen, ik weet dat major league en Atlantic league eind april starten, maar misschien geldt datniet voor alle leagues. Daarnaast kun je pech hebben dat ze de hele periode dat je er bent uit spelen, vaak is het een dag of 5 achter elkaar uit of juist thuis.

Aanvulling: ik zie dat de Cyclones een short season spelen en pas in juni beginnen.
OK, dan moeten we de Cyclones vergeten :-(.

Maar in Brooklyn zullen wel meer honkbalclubs zijn die doordeweeks spelen? Ik zat gisteren te kijken naar de indeling van de Franse competitie. Kun je zien waar clubs zitten en welk niveau ze spelen. Met google op: Baseball, Brooklyn, Schedule 2018 moet er toch ook wel iets uit komen over een paar maanden denk ik? Op KNBSB.NL kun je in mei al de wedstrijden met datum en tijd van het hele seizoen zien zeg maar. Zoiets is er in Amerika ook? Of is dat daar onmogelijk omdat er teveel clubs zijn? Bij ons is Zuid bijvoorbeeld Maastricht-Nijmegen-Etten Leur. Wat heb je daar, 40 clubs hooguit? Misschien heeft alleen Brooklyn al 40 clubs. Geen idee hoe die opbouw van competitie daar werkt. Het moet ook geen grasveldje zijn waar even 3 honken en een thuisplaat uit de bosjes worden gehaald voor de wedstrijd begint (zoals vroeger bij Contente Meppers), en als je een hotdog kan kopen en wat drinken zou ook wel fijn zijn. Maar ga ervan uit dat de meeste clubs dat toch wel hebben daar, ook op het laagste niveau. In NL hebben clubs uit de 5e klasse in de regel ook wel een (gezamenlijke) kantine.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

@Johan: het is voor mij al de 2de keer NY, dus heb nog een 3-tal must-sees :), de rest maakt allemaal echt niet uit!
Een lijdraad is altijd wel heel handig!
Maar vooral niet vergeten te genieten daar en niet te veel met je schema bezig zijn ;)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Maar vooral niet vergeten te genieten daar en niet te veel met je schema bezig zijn ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens :D
ik krijg het een beetje benauwd als ik hoor dat je schema 8 maanden van tevoren al per kwartier loopt .... en ik weet wel dat het alleen als richtlijn bedoeld is, maar heb geen enkele illusie dat dat gaat werken .... mijn advies: hou het simpel en vooral, hou het flexibel ....
Voorpret is net zo leuk als de reis zelf, maar laat het geen straightjacket worden .... :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Zo'n schema is meer om te kijken wat is haalbaar op een dag. Je kunt makkelijk zeggen, dat-dat en dat wil ik doen, en dan doen we dat-dat en dat ook nog. Dat kan mooi klinken, maar is misschien niet haalbaar. Nu met zo'n schema weet je iets meer. Kijk, even naar de fastfood tel ik half uur. Maar dat kan ook 25 minuten zijn, misschien ook 45 minuten. Daardoor loopt het schema niet vast ofzo,

Ik deed dat vroeger al voor m'n ouders zo maken, als we op vakantie gingen. Topografie en waar wat te zien was, was niet hun sterkste kant. Dus ik maakte toen al planningen. Later op school zei de decaan dat ik wat in het toerisme moest gaan doen. Gedeeltelijk zit ik daar nu ook in :-).

Komend weekend heb ik weer veel tijd, dan ga ik verder met de indeling en me er weer in verdiepen.

Stoelen had ik al gereserveerd dankzij de tip van RoelB hier.

We gaan wel met de auto. Ik wil het risico niet nemen dat we het vliegtuig missen. En veel duurder is het ook niet als met de trein. Dacht dat Schiphol veel duurder was met parkeren.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Vandaag het vrijheidsbeeld geboekt. Dat ging nog niet eerder. Nu kun je mei boeken, juni zal dan in januari zijn.

2 tickets voor "Crown" waren 43 dollar. Heb het geboekt voor 09:00 uur 's-ochtends. Je hebt toch wat tijd nodig om er te komen, denk dit is wel acceptabele tijd. Daar en Ellis eiland bezoeken, en dan door naar Manhattan, daar de dag volmaken.

Dit is dacht ik het enige wat ik moest reserveren. Wat in ieder geval belangrijk was, dit is toch 1 van de dingen die je gedaan moet hebben vind ik zelf. Zoals de Eifeltoren bij Parijs hoort, hoort het vrijheidsbeeld wel bij New York vind ik.

Nog 153 dagen... :-)
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door jess85 »

Wij hebben vandaag ook onze crown tickets gereserveerd voor 30 april :thumbup: :clap:
Ook om 9u. Was het vroegste dat we konden boeken.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Johan VL schreef:Heb het geboekt voor 09:00 uur 's-ochtends. Je hebt toch wat tijd nodig om er te komen, denk dit is wel acceptabele tijd.
Dit is de tijd dat je bij het beeld 'moet' zijn ... de boot vertrekt rond half 9 en voor dit tijd ga je nog door de beveiliging (gelijk als op een luchthaven), dus 8 uur op de pier zijn is wel een goed streven ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Johan VL schreef:Vandaag het vrijheidsbeeld geboekt. Dat ging nog niet eerder. Nu kun je mei boeken, juni zal dan in januari zijn.
Leuk om weten! Ga ik die zeker ook volgende week al vastleggen. The Crown is eigenlijk zowat het enige wat ik zéker wil gedaan hebben! De rest is een beetje go with the flow...

Even nog een bijkomende vraag... waar heb jij de tickets geboekt? Op deze https://www.statueoflibertytickets.com/ ... rty-Tours/ zijn tickets 28.50$ per persoon.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Dit is de 'enige echte' officiele site:
https://www.statuecruises.com/statue-li ... nd-tickets#/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Ah, ok, thx @meyem!
Ik zag het net ook, in 1 van jouw vorige reacties.
Gelukkig lees ik hier nog effe mee, of ik had te veel betaald :wink: !
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Bennogr »

Honkbal in Brooklyn:

http://www.brooklyncyclones.com/home/

Altijd leuker dan bij een grote club. Je zit dichter bij het veld, je hebt aardiger mensen (die graag je de fijne kneepjes uitleggen). Je kunt daar dan een honkbal kopen en dan na afloop van de wedstrijd alle (of zoveel mogelijk) spelers hun handtekening daarop laten zetten, doen ze heel makkelijk over. Koop dan tegelijk een doorzichtig plastic doosje en je hebt een prachtig souvenier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

meyem schreef:
Johan VL schreef:Heb het geboekt voor 09:00 uur 's-ochtends. Je hebt toch wat tijd nodig om er te komen, denk dit is wel acceptabele tijd.
Dit is de tijd dat je bij het beeld 'moet' zijn ... de boot vertrekt rond half 9 en voor dit tijd ga je nog door de beveiliging (gelijk als op een luchthaven), dus 8 uur op de pier zijn is wel een goed streven ...
Thanx :-). Dacht dat je eerder hier nog een tijd vroeger aanraadde, maar je hebt ook nog de tijd nodig van hotel naar de pier, dan wordt het wel heel vroeg. We zullen zeker optijd op de pier zijn. Doel 07:30 uur. Daar vast wat rond kijken en wat foto's maken enzo :-)
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

jess85 schreef:Wij hebben vandaag ook onze crown tickets gereserveerd voor 30 april :thumbup: :clap:
Ook om 9u. Was het vroegste dat we konden boeken.
Ik had eerst 29 april, maar het boeken lukte me in eerste instantie niet, kwam steeds op beginpagina. Maar je moet bij het boeken juist op checkout klikken (vond ik niet zo logisch) om definitief te kunnen boeken. Heb toen 30 april maar gepakt. 28 april komen we aan. Geen idee hoe het dan gaat met dochtertje met tijdsverschil. Wil van die 1e dag toch een lange dag maken eigenlijk. Om dan meteen de 2e dag al zo vroeg op te staan... Heb hem daarom op dag 3 gezet. Dan gaan we elkaar bij de pier wel tegen komen de 30e :-)
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Carolena schreef:Ah, ok, thx @meyem!
Ik zag het net ook, in 1 van jouw vorige reacties.
Gelukkig lees ik hier nog effe mee, of ik had te veel betaald :wink: !
Jep, die pagina had ik ook, dankzij Meyem. Stond al in m'n favorieten zodat ik er regelmatig aan herinnerd werd :-)

https://tickets.statuecruises.com/webst ... 1506178120
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer