6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Carolena schreef:Wij gaan van 17-23/5 en zouden idd graag een honkbalwedstrijd zien! Maar wel het grote geschut liefst :)!
Toen ik vorige keer in New Yok was, en door Central Park fietste, was er idd ergens een honkbal training aan de gang.. wel voor kinderen.
Ik keek net in je topic over die honkbalwedstrijd. Wat daar iemand schrijft, Atlantic league dacht ik. Zoiets lijkt me leuk genoeg. Niet het grote werk.

Hoe ze kinderen trainen ben ik al benieuwd naar. Gewoon wat hun anders doen dan wij.

Het zou onwijs leuk zijn als dochtertje een keer mee kan trainen met hun. Geen idee of dat kan/mag. In NL mag je meestal wel paar keer meetrainen. In Amerika ligt dat misschien anders. Stel iemand is aan slag en slaat de bal net tegen haar neus, of zij slaat hem tegen iemand anders neus, geen idee hoe dat juridisch dan zit in Amerika. Dat ze daar misschien voorzichtiger mee zijn. Wij zijn niet zo van de claims, maar dat ligt daar toch beetje anders.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Trump Tower kun je wel zo in, dat rode uni gebouw kom je niet verder dan de hal, maar die is wel indrukwekkend. En nee, theaters kun je niet zomaar in lopen ... sommigen hebben wel rondleidingen, zoals Carnegie Hall en Radio City Hall. Die laatste heb ik gedaan en dat vond ik zeker een aanrader.

In Central Park zijn heel veel kleine honkbalveldjes, kijk maar eens met de satelietfunctie op google, en daar worden regelmatig buurtwedstrijdjes gehouden. Misschien staat er een schema op de website van het park?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

wat meetrainen betreft, daar zijn ze vast voor in ... ze laten iederen overal waivers tekenen dat je ze niet verantwoordelijk houdt, dus dat geldt voor trainingen vast ook ...
ik zit even te goochelen:
https://www.chelseapiers.com/fh/baseball/
(chelseapiers is sowieso een gezellige plek om te bezoeken, vind ik. Op de eerste is een trapezeschool en kun je lessen kijken ... en wie weet, misschien een nemen?)
https://thebaseballcenter.com/
http://newyork.cbslocal.com/top-lists/b ... -new-york/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Dank weer voor de tips Meyem :-). Die Trump Tower gaan we dan ook eens in lopen. Ja die rode uni zag ik de foto van op je blog.

Ja die veldjes in Central Park had ik gezien. Leuk is dat :-). Die links die je er bij zette ga ik ook mee aan de slag. Dank :-).
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

datum iets aangepast en 1 dag korter. Zondag vertrek Schiphol, zondag terug Schiphol.

Heb nu het LIC hotel voor 807 euro voor 6 nachten (1e nacht zondag, laatste nacht vrijdag, zaterdagmiddag vliegen we terug, zondagochtend NL).

De 2 vliegtickets ook al geboekt en betaald via Budgetair. 2 tickets JFK 958 euro.

ESTA moeten we nog doen. Dochter heeft ID kaart, dus die moet even paspoort aanvragen. ESTA zal geen probleem zijn, we hebben weinig fout gedaan :mrgreen:

Dan is het nu een beetje indeling maken voor de dagen dat we daar zijn. En info hier opzoeken en verzamelen uiteraard.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Als je zeker wil zijn dat de prijs niet al te hard omhoog gaat owv schommelende wisselkoersen, kan je contact opnemen met LIC om ineens te betalen. Ze mailen je dan een toestemmingsformulier om van je credit card af te schrijven.
Mooie prijs nog altijd! Wij zijn nog een 400eur goedkoper uit voor evenveel dagen, maar heb ook iets vroeger geboekt én wij vliegen niet in het weekend.
We gaan elkaar aflossen daar, dus als je tegen dan nog vragen hebt over LIC of iets anders, stuur me gerust een berichtje!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

ESTA zou ik ook niet te vroeg aanvragen ... is 2 jaar geldig en wie weet, willen jullie nog een keer naar The Big Apple ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Ik heb de prijs van de dollar de laatste tijd niet meer in de gaten gehouden. Maar volgens mij staat die nu best gunstig voor ons, niet dan? Gunstiger dan in 2014 (toen was ik er ook), en daarna is de werd het opeens minder gunstig voor ons, nu dus weer heel gunstig. Weet niet of dat bedrag bij booking.com zich ook aanpast. Ik heb nu 966 dollar erbij staan... Zou dat paar weken kunnen volgen of dat bedrijf veranderd, en dan inderdaad vast betalen.

Hoe laat local time komen jullie aan? Wij rond 13:00 uur. Ik tel 3 uur dat we nodig hebben om in het hotel te komen (2 uur om vliegveld uit te komen, 1 uur vervoer). Jij al een idee wat je die eerste avond gaat doen? Ik zat te denken om naar Time Square te gaan, heb je die drukte vast gehad, en dat is zoals ik hier begreep in de avond mooier dan overdag. Aan de andere kant ben je er dan misschien te moe voor op je eerste dag. En las hier, dacht van LeenG, die ook LIC hotel had, dat die naar het Gantry Plaza State Park is gegaan. Da's misschien ook mooi voor die eerste dag. Onderweg ernaartoe nog wat eten, misschien kom je nog iets tegen, en dan in het park even bij komen en het uitzicht waarnemen. Misschien allemaal beetje afhankelijk van hoe we ons voelen dan. Fit en JFK gaat vlot=Time Square, niet fit of JFK duurt nog langer, Gantry Park...

Verder vandaag hier de hele dag gelezen. Het is lastig. Veel dingen zijn ook nog niet te boeken. Vrijheidsbeeld, One World Observatory, Brooklyn Cyclones, daar kun je allemaal nog niet voor boeken nu.

Brooklyn Cyclones is dan samen met Coney Island, en een bezoekje aan Nathan's Famous voor de vitaminen. En dan ervoor nog wat opvullen. Welke dag? Geen idee nog, ligt er eigenlijk aan wanneer de Cyclones spelen. Die spelen niet elke dag thuis heb ik begrepen.

Vrijheidsbeeld. Wel of niet in de kroon als dat kan. Denk het eigenlijk wel. Maar naar het bootje, met het bootje over, het beeld in, dan naar Ellis Island, en weer terug naar Battery Park, daar ben je toch ook 5 uur mee bezig denk ik. Dan is er ook alweer een halve dag voorbij. Ik denk daarna op die dag de Brooklyn Bridge, te voet over, en dan in Brooklyn nog wat rondhangen.

Dan heb je nog 3,5 dagen. Laatste dag is moeilijk. Om 11:00 uur moet je het hotel uit zijn. Wat doe je die dag nog?

Maar dus nog 3 dagen. 1 dag zal Wallstreet 9/11 en One World Observatory worden. World Trade Center, Woolworth Bulding. De dag opvullen met eten, eten en eten. Via Chinatown en Littlle Italy terug.

Nog 2 dagen over. 1 zal beetje route Empire State Building -> Trump Tower, onderkant Central Park -> Time Square worden. 2e dag zal Central Park met de bovenkant worden. Die dagen moet ik nog even goed uitzoeken.

Hoe maken jullie de planning?
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

meyem schreef:ESTA zou ik ook niet te vroeg aanvragen ... is 2 jaar geldig en wie weet, willen jullie nog een keer naar The Big Apple ... :D
Ik zou nog graag een keer in Washington beginnen en dan flink wat van Amerika zien en in Las Vegas uit komen. Las Vegas heb ik te weinig van gezien. Dat wil ik nog wel eens mee maken. Maar dat zal niet binnen 2 jaar zijn :-). De kinderen zijn dan allebei een keer mee geweest. M'n vrouw wil niet vliegen, en als ze al zou willen vliegen, dan geen 8 uur... Dus dat wordt lastig met haar. Maar goed, het is ook mooi om dromen te blijven houden. Ze hoeven niet allemaal vervuld te geraken :-). Dit voorbereiden zo is ook leuk. Nu al 8 uur onafgebroken bezig met dingen bekijken en opzoeken. En steeds kom je weer nieuwe eettenten tegen :-).

Red Uni, met die imposante hal, is de New York University zelf?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

De universiteit heeft geloof ik meerdere gebouwen .... het rode gebouw dat ik bedoel, is dacht ik alleen een bibliotheek ... ik vind het er altijd uitzien als een soort bunker dat een atoombom kan weerstaan ....


ja, de Elmer Holmes Bobst Library
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

interessant gebouw ja :-).

Ik zie dat als je binnen komt, je rechts een balie hebt, en dan meteen bewakings/detectiepoortjes. Mag je daar wel doorheen, of alleen voor studenten? De ruimte voor de poortjes ziet er niet zo groot uit. Lijkt me een imposant gebouw, ook van binnen.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Je komt inderdaad niet voorbij die poortjes, tenzij je een academicus met een missie bent ....
Het gebouw is zeker indrukwekkend, al is het ook een redelijke verspilling van ruimte omdat alleen de zijkanten gebruikt worden ... :lol:
Ik tel 3 uur dat we nodig hebben om in het hotel te komen (2 uur om vliegveld uit te komen, 1 uur vervoer).
Dat moet ruim lukken, schat ik in ...
Times Square moet ook wel lukken, wel of niet fit .... Door alle energie daar knap je gelijk weer op ... Bryant Park, om de hoek van TS, is savonds ook gezellig.
Vrijheidsbeeld. Wel of niet in de kroon als dat kan
Zo lang je daar bijtijds een kaartje voor koopt, gaat het wel lukken. Goed de website in de gaten houden. Zelf nam ik altijd op onze eerste dag de eerste boot, die is het rustigst en door het tijdsverschil zijn wij NL-ers toch vroeg wakker, die eerste dag,

Verder zou ik niet al te snel tickets boeken .... voor je het weet zit je helemaal vast in je planning en hol je van de ene geboekte attractie naar de ander ...
Om 11:00 uur moet je het hotel uit zijn. Wat doe je die dag nog?
Dat hangt er meer vanaf hoe laat je op het vliegveld moet zijn. Je koffers kun je zonder meer in het hotel opslaan, en je hotel ligt aardig richting het vliegveld, dus geen enkele belemmering om de dag nog leuk in te vullen ...
1 dag zal Wallstreet 9/11 en One World Observatory worden
Bezoek dan vooral ook het Rockefeller Park, een heel gezellige plek waar je ook vaak peanuts bezig kunt zien. Tegenover de hoek van het park, richting de straatkant, is een onwijs leuk beeldenpark, absoluut een aanrader!

Oh, ik heb een leuke lijst gevonden:
https://www.nycgovparks.org/facilities/baseball
Maar ik kwam daar omdat ik het precieze adres zoek van een klein, in een kooi gevangen honkbalveldje, wat daar ergens in de buurt ligt, ook gezellig om even op de tribune te zitten ... ah, gevonden:
http://bpcparks.org/whats-here/parks/ball-fields/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Voor mijn NYC trips maak ik eigenlijk altijd een schema in de vorm van een tabel.
Elke dag heeft dan 3 kolommen, voor de dagdelen. En de dingen die echt geboekt zijn en vastliggen, markeer ik dan of in een kleur, of in dikgedrukte letters .... Anders kan het zomaar gebeuren dat je per ongeluk iets dubbel boekt, of dat je ter plekke merkt dat je gister een kaartje voor een honkbalwedstrijd had, of zo .... :lol: (geloof me, je zou niet de eerste zijn!)
(de tabel zelf kun je het beste zo eenvoudig mogelijk houden, details kun je dan, al of niet genummerd, in een ander document verzamelen)

Bij de TSTK booths kun je voor dezelfde avond of middag voor de halve prijs broawday kaartjes kopen. Ze hebben altijd veel keus en het scheelt toch wat (de P staat voor 'Play' oftwel een toneelstuk, de rest is musical). Een broadwayshow is altijd een indrukwekkende ervaring, er loopt daar zoveel talent rond!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Ook leuk:
https://www.nycgovparks.org/parks/centr ... de-stories

he, ik krijg weer helemaal heimwee .... :lol: :lol: :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

meyem schreef:Je komt inderdaad niet voorbij die poortjes, tenzij je een academicus met een missie bent ....
Het gebouw is zeker indrukwekkend, al is het ook een redelijke verspilling van ruimte omdat alleen de zijkanten gebruikt worden ... :lol:
Ik tel 3 uur dat we nodig hebben om in het hotel te komen (2 uur om vliegveld uit te komen, 1 uur vervoer).
Dat moet ruim lukken, schat ik in ...
Times Square moet ook wel lukken, wel of niet fit .... Door alle energie daar knap je gelijk weer op ... Bryant Park, om de hoek van TS, is savonds ook gezellig.
Vrijheidsbeeld. Wel of niet in de kroon als dat kan
Zo lang je daar bijtijds een kaartje voor koopt, gaat het wel lukken. Goed de website in de gaten houden. Zelf nam ik altijd op onze eerste dag de eerste boot, die is het rustigst en door het tijdsverschil zijn wij NL-ers toch vroeg wakker, die eerste dag,

Verder zou ik niet al te snel tickets boeken .... voor je het weet zit je helemaal vast in je planning en hol je van de ene geboekte attractie naar de ander ...
Om 11:00 uur moet je het hotel uit zijn. Wat doe je die dag nog?
Dat hangt er meer vanaf hoe laat je op het vliegveld moet zijn. Je koffers kun je zonder meer in het hotel opslaan, en je hotel ligt aardig richting het vliegveld, dus geen enkele belemmering om de dag nog leuk in te vullen ...
1 dag zal Wallstreet 9/11 en One World Observatory worden
Bezoek dan vooral ook het Rockefeller Park, een heel gezellige plek waar je ook vaak peanuts bezig kunt zien. Tegenover de hoek van het park, richting de straatkant, is een onwijs leuk beeldenpark, absoluut een aanrader!

Oh, ik heb een leuke lijst gevonden:
https://www.nycgovparks.org/facilities/baseball
Maar ik kwam daar omdat ik het precieze adres zoek van een klein, in een kooi gevangen honkbalveldje, wat daar ergens in de buurt ligt, ook gezellig om even op de tribune te zitten ... ah, gevonden:
http://bpcparks.org/whats-here/parks/ball-fields/
OK met de poortjes. Maar tot de poortjes mag je gewoon naar binnen lopen en kijken ze je niet raar aan als je een foto maakt?

Dan denk ik dat we 's-avonds vast even doorgaan naar TimeSquare dan. Dan zien we het in het donker. En op die 2 dagen die ik nog in moet vullen, pakken we het overdag mee, en gaan we door naar Pier 62 naar de batting machine. ToTr en TrumpTower liggen dan volgens mij ook aardig op de route die ik heb gezien.

Vrijheidsbeeld dan op maandagochtend. Hebben we dat gehad. De metro heb ik via een link hier gisteren goed bekeken hoe dat werkt. Niet die Idiot's Guide Line, maar die andere: http://www.nycsubwayguide.com/subway/metrocard.aspx Die beschrijft alles stap voor stap. Dan kan het niet meer mis gaan zou je zeggen :-). Weet je hoelaat het eerste bootje vaart naar het vrijheidsbeeld? Ergens las ik hier dat de kroon niet de moeite is, dat het er vies is, ramen ook. Maar dacht dat jij ergens schreef dat je er wel in zou moeten gaan, alleen al vanwege het uitzicht. Ik heb zoiets van, misschien kom ik er maar één keer, dan is het toch leuk als je erin bent geweest. Als je de rest van je leven steeds als je het vrijheidsbeeld op TV ziet, kunt zeggen van: hee, daar zijn we in geweest. Dat klinkt beter dan: jammer hè, dat we er toen niet in zijn geweest...

Ik wilde maar voor 3 dingen tickets boeken. Vrijheidsbeeld, One World Observatory en Brooklyn Cyclones.

Rockefeller park pikken we dan ook mee. Moet de exacte indelingen nog maken, komt goed.

Geweldig hè, die honkbalveldjes. Dat kooi-veldje tussen Murray en Warren Street pikken we ook wel mee. Ik vind honkbalvelden geweldig. Zo groot en mooi. De indeling ervan. En dan nog mooier als er 9 spelers op de positie staan. In Nederland liggen ze vaak goed verstopt. Sommige kom je langs, net als die in Alphen aan den Rijn van Alphians. Ede dacht ik ook. Uden (ja het heeft een veld). Dordrecht. Bij Haarlem ook eentje. Die zie je allemaal meteen vanaf de weg liggen. Mooi is dat. In Frankrijk ook 2. Rouen (moet nog steeds kijken naar Franse competitie. Denk Rouen speelt hoogste klasse, dat veld is mooier dan het Pim Mulierstadion). Elbeuf kom je ook langs, maar dat is meer net als Uden.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Deze maakte ik 2 jaar geleden in Tsjechië:

Afbeelding

We waren een dag naar een zwembad geweest, en zag op google dat er daar vlakbij een honkbalveld was, ik denk daar ga ik even kijken. Het was warm. 30+ graden. Het tempo ging ook niet dat je zegt van: wow. Alleen de 3e honkman had geluk met de schaduw :-). Toch zal het hoog niveau zijn geweest denk ik, dat er zelfs een scheidsrechter op het eerste honk staat. M'n vrouw was er ook bij, die interesseert dat allemaal niet. Denk heb toch 2 innings mee kunnen pakken. Het waren snelle innings trouwens. Ik las dat hier ergens, dat honkbal voor een buitenstaander een saaie sport is. Ik geloof dat meteen. Maar als je de regels kent, ken ik geen mooiere sport. M'n dochter vind het ook leuk. Alleen bij ons (in het zuid-oosten) zit zowat geen softball meer voor junioren. Heel veel clubs zijn opgehouden. 30 jaar geleden had elke plaats met meer dan 20.000 inwoners wel een honkbalclub hier. Nu zijn die bijna allemaal weg.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Met de tabel ga ik zo ook doen. Da's een goede tip :-)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

In dit blog van een eerdere reis met mijn nichtje vind je mijn verslag over onze trip naar de kroon ...
http://marenliyinnyc.reismee.nl/reisver ... -hoger-op/
ik vond het wel de moeite waard, om zo door het binnenste van zo'n beeld naar boven te klimmen. Je moet alleen niet verwachten dat je daar een spectaculair uitzicht hebt, maar ik vond het heel leuk om die arm met die fakkel van zo dichtbij te kunnen zien ...

ik merk dat sommige foto's het niet meer doen op het blog .... even kijken of ik dat simpel op kan lossen, anders moet ik naar de CD's van die trip gaan zoeken en ik weet nog niet of ik daar zin in heb ... :lol:

Ja, ik ben ook dol op honkbal, ik vind het net een soort schaakspel. Het Mets stadion is ook erg leuk, hoor .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

ah, dat was het verkeerde verhaal, zie ik .... deze bedoelde ik te linken:
http://marenliyinnyc.reismee.nl/reisver ... nd-others/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Verslag gelezen Marian :-). Leuk verslag. Ik weet ook niet of er veel mensen de hele wedstrijd af kijken eigenlijk. 9 innings kunnen lang duren. Weet niet hoe de regels op het moment zijn, vroeger speelde je als de stand gelijk was nog door na 9 innings. Heb zondagen achter de backstop gezeten van 14:30 tot het bij wijze van donker werd. Daarna is het volgens mij ook veranderd dat senioren nog maar 2 uur speelden. Hoofdklasse en overgangsklasse wellicht nog normaal, maar regionaal niveau (nu zeg 3e-4e klasse) werd dacht ik naar 2 uur gezet.

Maar de boot naar SOL vanaf the Battery, vanaf hoelaat gaat die dan 's-ochtends? En de 1e hadden jullie gemist dan?

Ik denk dat 1e dag te vroeg wordt. 1e hele dag. Op die zondag dat we aankomen naar Time Square, en dan wachten tot het donker is voor de lichtjes, en dan via Gray Line terug lopen naar de metro en terug naar het hotel, dan is het denk ik al 23:00 uur geweest als we terug in het hotel zijn. 23:00 USA-time, terwijl we 06:00 NL-tijd op zijn gestaan. Denk dan heb je het wel gehad en mag je wel dik 8 uur slapen. Dan zal SOL voor dinsdag worden bijvoorbeeld. Maandag zou dan leuk zijn een relaxt dagje naar Coney Island en naar de Cyclones. Wat eten, verder niet te veel gekke dingen doen, dinsdag dan intensievere dag SOL en Ellis Island en terug in Manhattan nog wat lopen (had het dacht ik over de Brooklyn Bridge). Dan maak je die dag wel wat km's en klimt wel wat trapjes...

Denk dat dat wel een plan is. Dan hebben we het meest zuidelijke gedeelte dan in het begin meteen gehad. SOL en Brooklyn.

Ik ben vandaag aan die tabellen gaan werken. Heb alleen de zondag nu klaar (da's maar een halve dag). Maar wel extreem uitgebreid. Planning bij wijze van tot op het kwartier gemaakt (globaal, niks staat vast, maar toch). Richtingen erbij hoe we moeten lopen. Nummers van de subway erbij. Is leuk om te doen. Al doe je (ik) het wel allemaal vanaf google in combinatie met streetview. Je speurt bij wijze van elke straat af. Nu kun je niet alles zien en overal in gaan in 6-7 dagen. Dat hoeft ook niet. Je hebt een paar van die gebouwen waar je heel hoog kunt komen. Nu ben ik op zich al niet zo extreem van de hoogtes. Geen bungee-jumper zeg maar. Top of the Rock leuk om er langs te lopen, maar hoef er niet in. Daar wil ik dan One World Observatory voor pakken, dat zag er wel leuk uit op hun website. En hoef ook niet overal uren bij te staan. Trump Tower is leuk. Kijken of je naar binnen kan glippen dan. Paar foto's maken, en op naar het volgende. 5 gebouwen verder weet je al niet meer hoe die Trump Tower er uit zag bij wijze van. Saint Patricks Cathedral ook. Wil daar wel even naar binnen als het kan. Ik bezoek veel kerken in Europa. Maar meestal ben ik met een kwartier wel weer klaar. En dan is een kwartier nog lang. Maar met die tabellen mag je best een tijd er enigszins aan verbinden. Dan weet je wat haalbaar is en wat niet. We hebben nog meer dan een half jaar. Als ik de tabellen af heb, dan plaats ik ze hier wel. Eigenlijk gewoon een pré-reisverslag, alleen dan via Excel :-).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer