6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Heb het er met m'n dochter nog eens over gehad. Eigenlijk heeft ze helemaal geen zin in een rondreis, zoals ik met m'n zoon heb gedaan. Ze zegt: laten we naar New York vliegen en daar de hele vakantie blijven. En als vakantie voor dochter okay is, is het voor papa ook okay. Dus dan doen we dat maar zo.

Maar dan. Plan van aanpak?

-wanneer te gaan? Ben niet echt aan periodes gebonden. Weet niet of New York mega toeristisch is (zoals Las Vegas). De drukste tijd qua toeristen wil ik graag vermijden. Wanneer dan het beste te gaan? (welke 3 maanden? Januari en december lijkt me niet, dan zijn de dagen "te kort". Februari en november nog te koud en ook "te kort")
-wat is het beste? Vliegtickets los boeken, hotel los boeken? Of samen boeken goedkoper?
-vliegen het liefst vanaf NL of Düsseldorf. Maakt het nog veel uit naar welke luchthaven in New-York?
-alle nachten (6-7) hetzelfde hotel pakken? Waar? Centraal en duurder? Iets buiten centrum maar goedkoper?
-met metro alles goed te doen?
-ik heb hier op het forum een handig kaartje gezien met locaties van "must-see" dingen. Via Tripadvisor is ook nog wel het nodige te vinden. Maar hoe het beste 6-7 dagen in te vullen, zonder alles kris-kras te (moeten) doen, en de dagen toch goed door te komen?
-voor dochter zijn winkels natuurlijk leuk. Tips? Verder eten en ijs natuurlijk. En we willen graag naar een honkbalwedstrijd. Maar niet Major-League niveau, liever wedstrijd van universiteitsteams ofzo. Da's nog steeds hoog niveau. Maar misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe weet je waar en wanneer een wedstrijd gaat zijn?
-metro zal dan het belangrijkste vervoersmiddel zijn. Over hoe de metro in New York werkt zal ik hier op het forum wel de nodige info kunnen vinden. Maar even kort: een metro-kaart voor 2 personen. Zal op het vliegveld wel verkrijgbaar zijn? Kosten ongeveer? De metro is veilig? De bus in Almere hoef je voor de lol niet te nemen bijvoorbeeld. New-York (het toeristische gedeelte) sowieso veilig? Ik denk vergelijkbaar met Amsterdam?

Dat zijn even de vragen die me het eerste te binnen schieten.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door GinnyUSA »

Hoe oud is je dochter? Ik zou haar zoveel mogelijk zelf laten uitzoeken, als zij graag naar NYC wil heeft ze vast ideeën over de invulling.

Wanneer: Elke tijd heeft zijn charme. Winter kan behoorlijk koud zijn, zomer kan heel warm zijn. Daar kun je altijd pech of geluk mee hebben. Lente of herfst zijn denk ik het meest populair.

Tickets en hotel: Soms vind je goede pakketreizen en soms is het voordeliger los te boeken. Niks zo veranderlijk als vliegtickets en hotelprijzen dus goed zoeken en als je een voor jou acceptabele aanbieding ziet, meteen boeken en niet meer terug kijken.
Voor tickets kun je vergelijkingssites gebruiken zoals vliegtickets/momondo en dergelijke. Meestal is direct bij airline boeken het goedkoopst en heeft ook de voorkeur mocht er iets misgaan wat betreft bereikbaarheid en service. Voor hotels is trivago een goede, die vergelijkt de belangrijkste hotelaanbieders.
Welke luchthaven is voor mij nooit belangrijk, prijs van het ticket wel. JFK vind ik het makkelijkst, maar als ik voor weinig op Newark kan vliegen doe ik dat.
Of je wil wisselen van hotel, ligt echt aan je voorkeur. Ik vind het prettig om één centrale uitvalsbasis te hebben. Op Manhattan is niet per sé duurder dan bijvoorbeeld Queens/Brooklyn/LIC. Ik zou wel een hotel nemen dat aan de metro ligt, geen gedoe met treinen naar New Jersey.

Met de metro is alles goed bereikbaar. Voor een week zou ik voor jullie beiden een weekkaart kopen van $31, te halen op alle metrostations. Ik voel me er altijd veilig, ook laat in de avond. Hoewel dan meestal wel op drukke plekken ben, weet niet hoe het is aan de randen van de stad.

Winkelen: Winkels zijn overal, dus zoeken is niet nodig. Century 21 voor de koopjes, net als DSW. En het lijkt er altijd uitverkoop te zijn.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door GinnyUSA »

Als je eenmaal een idee hebt van alles wat je wilt doen, kun je alles op de kaart opzoeken en clusteren. Zo doe je elke dag een gebied en hoef je niet van hot naar her.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Ze is 14. Waar ze zelf dus mee kwam was shoppen, ijs eten en honkbalwedstrijd. Verder maakt het niet zo veel uit. Maar 6 dagen shoppen da's ook niet alles natuurlijk. En er is ook veel meer te zien en te doen dan alleen maar shoppen.

Ik heb geen idee wat ik moet tellen voor 6-7 nachten New York + vliegtickets. Hoef niet in het hoogseizoen, dat zal wat schelen, maar verder geen idee. Als ik zo even uit het hoofd moet gokken zeg ik 700 euro voor 2 retourtickets en overnachting 100 dollar per nacht voor 2en?

Zelf denk ik ook dat 1 hotel het beste is. Bij de metro dan. 31 dollar, dank voor de tip.

OK, Century 21 en DSW ga ik ook voor kijken :-).
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door GinnyUSA »

Afgelopen tijd zijn er mooie aanbiedingen geweest naar NYC. Onder de $450 voor een ticket vind ik zelf een prima prijs. Voor hotel op Manhattan heb ik ook nooit meer dan €100 per nacht betaald. Er zijn een aantal goed betaalbare plekken op Manhattan, topics daarover zijn te vinden via de zoekfunctie. Onlangs was er nog één.

Houdt ze van musea? Kunst, gescheidenis, antropologisch, natuur, alles is te vinden. De dierentuin in CP is klein, maar vond ik ook leuk. Misschien een dag(deel) Coney Island in het seizoen.

En overdag mag ze denk ik wel rooftopbars in, misschien leuk om te lunchen.
Enn een broadwayshow is ook leuk, hoeft ook niet heel duur te zijn. Tickets kun je van te voren bestellen of op de dag zelf naar de ticketshops gaan op Times Square of Brooklyn. Al is mijn ervaring dat zij vaak dezelfde prijs bieden als het theater zelf en daar hoef je niet een lange rij :wink:

Eten kun je voor elk budget krijgen, en bijna elk restaurant heeft de kaart inclusief prijs online staan. Erg handig.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door mtl »

Wil je honkbal zien in New York dan zul je moeten opschieten aangezien het reguliere seizoen begin oktober eindigt. En hotels zijn duur, voor 100 euro per nacht met z'n tweeen kom je hooguit in een jeugdherberg terecht. Of je moet mazzel hebben met aanbiedingen. Ook 700 euro voor twee vliegtickets is nogal optimistisch, ga eerder uit van 800-900 euro en ook dan moet je mazzel hebben.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Marcopstal »

Zelfs buiten Manhattan zie ik je niet direct landen voor onder de 100 euro voor een kamer, tenzij je natuurlijk tevreden bent met gemeenschappelijke badkamers. Je kan natuurlijk altijd op een goede promotie vallen. Belangrijk lijkt me om dicht bij een metrostation te overnachten, dan kom je overal.

Vliegtickets voor twee personen heen en terug zou ik toch op een budget van minimaal 800 euro tellen. Met een 14-jarige zal het ook wel tijdens een verlofperiode zijn.
Weet niet of New York mega toeristisch is (zoals Las Vegas).
Wat je hier nu juist mee bedoelt vind ik nogal onduidelijk, mij lijkt New York veel mer toeristisch dan Las Vegas.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

New York is veilig en de subway ook. Je kunt vanaf JFK en EWR makkelijk met het openbaar vervoer naar Manhattan. Bij JFK koop je dan bij de eindhalte van de airtrain (die boemelt langs alle terminals) een zgn Metrocard kopen, onbeperkt geldig voor 7 dagen, subway en bus. Kosten 31$ per persoon en de investering dik waard. Als je vanaf EWR aankomkt, koop je de kaart zodra je in Manhattan bent (New Jersey is een andere staat en het OV staat los van NYC). (persoonlijk ben ik dol op de subway!)

Dit is mijn blog van de keer dat ik mijn nichtje mee heb genomen, misschien doe je nog wat ideeen op ...

Wat de tijd van het jaar betreft: januari - maart zijn mij te koud, maar begin december is de laatste jaren reuze meegevallen. Ik heb dat nu 3x gedaan en vind het een onwijs gezellige tijd van het jaar. Wel superdruk, dat wel.
In november kun je proberen Halloween mee te pikken. September en oktober zijn prachtige maanden, de zomer kan brutaal heet zijn ...

New York is zeker niet zo toeristisch als Las Vegas, maar er zitten wel heel veel toeristen, dat wel. Maar het is een heerlijke stad en voorals als je je wat verder waagt dat het overgewaardeerde Times Square zullen jullie je vast uitstekend vermaken. :D

Ik vind het een sport om alles zelf te boeken. Waar je wel goed op moet letten is of je hotelkamer 2 bedden heeft, dat is niet altijd vanzelfsprekend ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Marcopstal schreef: Vliegtickets voor twee personen heen en terug zou ik toch op een budget van minimaal 800 euro tellen. Met een 14-jarige zal het ook wel tijdens een verlofperiode zijn.
Weet niet of New York mega toeristisch is (zoals Las Vegas).
Wat je hier nu juist mee bedoelt vind ik nogal onduidelijk, mij lijkt New York veel mer toeristisch dan Las Vegas.
Dat in Las Vegas, op de Strip, denk ik 90% toerist loopt, niet mensen die in Las Vegas wonen. Is dat in New York ook zo extreem dan?

Ben niet aan vakantieperiodes gebonden, als ik ruim vantevoren aan school de vakantietijd doorgeef, dan komt dat in de regel goed (door mijn werk is dat mogelijk).
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Dank weer iedereen voor de tips. Ik ga ermee aan de slag. En kijken wat het wordt. De vakantie is trouwens voor 2017, niet voor dit jaar.

Zelf heeft april-mei mijn voorkeur. September-oktober zou ook kunnen.

Maar die 6-7 dagen kun je je wel vermaken dan in New York concludeer ik. Het is niet na dag 3 dat je je dan afvraagt: wat moeten we in hemelsnaam nog doen die andere dagen.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

meyem schreef: Dit is mijn blog van de keer dat ik mijn nichtje mee heb genomen, misschien doe je nog wat ideeen op ...
Leuk dat blog. Zo zal het bij ons ook beetje gaan denk ik (volwassene + tienerdochter). Ik ga het later nog eens rustig helemaal op m'n gemak doorlezen, want staan zeker nog de nodige tips in :-)
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Maar nog even op hotel terugkomen. Wat is wijsheid: eentje vrij centraal in Manhattan pakken (ok, duurder. Maar je stapt het hotel uit en bent daar waar alles te doen is). Of stukje verderop dat je half uur moet reizen met metro. Dan kost hotel minder, metro is gewoon weekkaart, dus dat boeit niet, en half uur lijkt me geen probleem. Dan kun je misschien voor wat je in het centrum een krap kamertje hebt, half uur verderop ruimer hotel hebben voor hetzelfde geld.

Maar wat zouden jullie doen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door mtl »

Vanuit Long Island City zit je zo in Manhattan. Vanaf Queensboro Plaza is het al slechts één halte naar Manhattan. Of je in Manhattan of er buiten wil verblijven is natuurlijk jouw keuze. De één kiest voor locatie terwijl de ander voor comfort gaat. En of New York toeristisch is? Zeker maar de grote toeristenmassa's zitten vooral tussen 33e en 52e straat.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Marcopstal »

Long Island City is een optie, er zijn verschillende hotels en met de metro ben je 5 minuten later al in Manhattan.

Overigens wat de toeristen betreft, deze zijn uiteraard minder geconcentreerd dan in Vegas omdat er nu eenmaal heel veel zaken te zien zijn in New York op verschillende locaties. Afhankelijk van waar je de wijsheid haalt scoort NY City dan ook wel hoger als toeristische bestemming dan Vegas. Naast Fremont Street en The Strip heb je het daar immers meestal gehad. In NY kan je dagen rondlopen van de ene toeristische bestemming naar de andere.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Hinko »

In december zit ik 5 nachten hier: https://www.choicehotels.com/new-york/l ... tels/ny400
Ik betaal voor begin december gemiddeld 84 dollar inclusief tax.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door mtl »

Dat is wel spotgoedkoop.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Hinko »

ja, prijs is wel met 15 % korting maar dan nog.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

OK wederom bedankt. Zal eens kijken in Long Island City en Queensplaza.

Ben niet zo extreem veeleisend met hotel. Schoon en goed bed, da's het belangrijkste, en dat het beetje rustig is. Voor mij hoeft het niet persee midden in Manhattan te liggen, als je er met de metro ook zo bent.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Heb net nog eens zitten kijken bij Booking.com. Voor 7 nachten in mei 2017 in/bij New York betaal je zo tussen de 700 en 1200 euro voor 2 personen. Dat is vaak wel met een beetje korting. Het valt me nog enigszins mee. Weet alleen niet wat nu te doen. Als je 7 nachten in hetzelfde hotel slaapt, mag je wel een fijn en rustig hotel hebben lijkt me. Dan niet bezuinigen op een paar euro. Maar hoe weet je of een hotel goed en rustig is? Denk beetje de reviews en waardering erbij lezen maar, en daar vanuit gaan.

Nou moet ik wel zeggen dat we volgens mij alleen maar vrij rustige hotels hebben gehad in Amerika. Of de deuren zijn er beter geisoleerd, dat weet ik niet. Maar ga je in NL naar VD Valk, dan hoor je 3 deuren verderop nog als iemand z'n kamer in gaat. In Amerika heb ik zelden iets op de gang gehoord. Verkeer ook niet. Hoeveel hotels hebben we gehad? 8 of 9? En er zat geen slechte tussen. OK, wel verschil tussen het Hilton en zo'n slaaplocatie bij Mexican Hat en Bryce Canyon. Maar toch. Als ik er zo weer aan terug denk, denk ik bij mezelf: wat waren de hotels daar super goed zeg!
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

http://www.booking.com/hotel/us/wyndham ... tal;ucfs=1&

die vind ik wel hip. Wyndham Garden Brooklyn Sunset Park. 1022 euro voor 7 nachten met 2 personen. En een leuk hotelletje. :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer