6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Bennogr schreef:Honkbal in Brooklyn:

http://www.brooklyncyclones.com/home/

Altijd leuker dan bij een grote club. Je zit dichter bij het veld, je hebt aardiger mensen (die graag je de fijne kneepjes uitleggen). Je kunt daar dan een honkbal kopen en dan na afloop van de wedstrijd alle (of zoveel mogelijk) spelers hun handtekening daarop laten zetten, doen ze heel makkelijk over. Koop dan tegelijk een doorzichtig plastic doosje en je hebt een prachtig souvenier.
Moet kijken of het programma al bekend is, was laatste keer nog niet. Of het leek erop dat ze die week niet thuis speelden... Maar was wel de bedoeling om daar eigenlijk naartoe te gaan. Ook al vanwege Coney Island erlangs :-).
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door sanook »

Johan VL schreef:Om dan meteen de 2e dag al zo vroeg op te staan...
Door het tijdsverschil zul je sowieso vroeg wakker zijn de eerste dagen dat je daar bent, kun je er maar beter gebruik van maken lijkt mij ;)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Inderdaad ... bij mij is het meestal zo dat hoe verder de tijd vordert, hoe later ik mijn bed uit kom .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Johan VL schreef:Zo'n schema is meer om te kijken wat is haalbaar op een dag. Je kunt makkelijk zeggen, dat-dat en dat wil ik doen, en dan doen we dat-dat en dat ook nog. Dat kan mooi klinken, maar is misschien niet haalbaar. Nu met zo'n schema weet je iets meer. Kijk, even naar de fastfood tel ik half uur. Maar dat kan ook 25 minuten zijn, misschien ook 45 minuten. Daardoor loopt het schema niet vast ofzo
Heb je een uitgeschreven planning Johan?
Ben gewoon een beetje nieuwsgierig omdat wij ook 6d gaan en doe graag inspiratie op door veel planningen en verslagen te lezen. Daar haal je altijd veel goeie tips uit.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

ja wel een aardig schema. De eerste dagen al per kwartier zeg maar. De laatste dagen is meer kijken wat we tegen komen. Maar misschien werk ik dat nog verder uit. Ik raad het je trouwens niet aan om zo'n schema als dat van mij te doen. Maar ik ben gewend op de minuut nauwkeurig te werken. 1 minuut langer wordt meteen afgestraft. Als je zo al jaren werkt, dan hou je dat in je privé schema er ook op na.

Maar globaal: maak gewoon voor elke dag een schema met blokken van 3 uur bijvoorbeeld. Zet in elk blok iets in. En kijk dan op het eind hoe die blokken eruit zien. Heb je alles gehaald erin wat je wilde zien? Heb je dan nog blokken over of kom je te kort? Heb je over, dan natuurlijk geen probleem. Kom je te kort, dan prioriteiten stellen. Zo zou ik het voorstellen. Mijn schema's zijn weer net wat extremer. Het nummer van de metro, waar de halte zit, als ik eruit kom of ik dan links of rechts ga, dat staat er allemaal in. Maar kan me voorstellen dat dat beetje te ver gaat :-).
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Heb je het digitaal? Zou je het me dan eventueel kunnen bezorgen?
Niet persé om het over te nemen en al helemaal niet om je te bekritiseren, maar om zelf eventueel nog wat inspiratie op te doen :thumbup:
Vader en Dochter
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2018, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Vader en Dochter »

Hoi,

Met veel plezier deze items gelezen. In het voorjaar wil ik dezelfde reis maken, ook met mijn dochter.
Zou ik daarom de planning mogen ontvangen zodat ik hier nog meer ideeen mee kan opdoen?

bvd

Jos
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Dag Jos,

Ik ga mij in de loop van deze week bezig houden met het uitschrijven van mijn globale planning.
Ik zal ze dan ook bezorgen!
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door jess85 »

Johan VL schreef:
jess85 schreef:Wij hebben vandaag ook onze crown tickets gereserveerd voor 30 april :thumbup: :clap:
Ook om 9u. Was het vroegste dat we konden boeken.
Ik had eerst 29 april, maar het boeken lukte me in eerste instantie niet, kwam steeds op beginpagina. Maar je moet bij het boeken juist op checkout klikken (vond ik niet zo logisch) om definitief te kunnen boeken. Heb toen 30 april maar gepakt. 28 april komen we aan. Geen idee hoe het dan gaat met dochtertje met tijdsverschil. Wil van die 1e dag toch een lange dag maken eigenlijk. Om dan meteen de 2e dag al zo vroeg op te staan... Heb hem daarom op dag 3 gezet. Dan gaan we elkaar bij de pier wel tegen komen de 30e :-)
Klinkt leuk. Uit onze ervaringen met usa reizen, zijn wij de eerste 2 a 4 dagen steeds vroeg uit bed. Dag na aankomst meestal om 5u (maar avond van aankomst doen dan ook meestal niet meer veel omdat we te moe zijn). Dag nadien tss 5 en 6, etc. De zondag wilden we niet gaan naar statue of liberty. Liever op gemak wandelen die dag. Maar maandag gaan we normaal nog vroeg genoeg uit bed zijn zodat het geen marteling is ;-)
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Vader en Dochter schreef:Hoi,

Met veel plezier deze items gelezen. In het voorjaar wil ik dezelfde reis maken, ook met mijn dochter.
Zou ik daarom de planning mogen ontvangen zodat ik hier nog meer ideeen mee kan opdoen?

bvd

Jos
Ik moet hem nog afmaken Jos. Ben dit weekend druk bezig geweest met een andere vakantie. Over 2 weken ga ik verder met de New York vakantie. Maak dan de planning denk ik wel af dat weekend. Hij staat in een Excel, ik zal dat beetje logisch aanpassen, screenshot er van maken en dan hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

jess85 schreef: Klinkt leuk. Uit onze ervaringen met usa reizen, zijn wij de eerste 2 a 4 dagen steeds vroeg uit bed. Dag na aankomst meestal om 5u (maar avond van aankomst doen dan ook meestal niet meer veel omdat we te moe zijn). Dag nadien tss 5 en 6, etc. De zondag wilden we niet gaan naar statue of liberty. Liever op gemak wandelen die dag. Maar maandag gaan we normaal nog vroeg genoeg uit bed zijn zodat het geen marteling is ;-)
Ik slaap heel onregelmatig. Soms begin ik om 22:00 uur, dan werk ik tot 06:00, dan slapen en om 15:00 uur weer begonnen tot 02:00 uur, dan 9 uur slapen en dan weer van 02:00 tot 15:00 werken en weer slapen, volgende dag werken en dan met wat geluk normaal schema slapen. Maar het slaappatroon is dus beetje raar bij me door het werk. Dus heb geen last van tijdsverschillen en ik kan bijna altijd wel slapen.

Toen we naar San Francisco vlogen weet ik wel dat ik 's-avonds het wel een beetje voor gezien had. Maar weet even niet meer hoe de dag ging. 08:00 thuis op staan, 20:00 San Francisco tijd ging ik het hotel in. Maar hoelang de dag dus eigenlijk duurde? Beetje grof tellen: 3 uur voordat ik in vliegtuig zat. Ik denk 9 uur vliegen naar Washington, 2 uur voor de overstap, 4 uur naar San Francisco, 2 uur voordat ik in het hotel aan kwam. Hoe lang is je dag dan? 3+9+2+4+2= 20 uur. Zeg dat we daar rond 22:00 local time gingen slapen en 07:00 op staan. En dan verder nergens geen last van. Met New York zal het 07:00 opstaan zijn, 10:00 vliegen, 19:00 daar, 21:00 hotel onze tijd. Dan ben je 14 uur verder. Dan zou je nog zo'n 6 uur er tegen aan kunnen die dag (en dat kan ook wel, want je komt 13:00 ofzo local time in New York aan, zonde om daar om 15:00 al te gaan slapen). Dus denk dag 1 heb ik nog gewoon ingepland daar om er 6 uur tegen aan te gaan. Rond een uur of 22:00 local time in hotel, lekker slapen en de volgende dag 07:00 opstaan. Dan zit je meteen in het juiste ritme.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Heb afgelopen week de Esta's aangevraagd. Moesten wel wat meer weten dan 4 jaar geleden leek me zo.

Had die van mij wel eerder aan kunnen vragen, want het is 2 jaar geldig OF tot je paspoort verloopt. En dat verloopt bij mij november dit jaar.

Vandaag even de rest van de planning af maken. Heb alleen dag 1 gedaan zag ik vandeweek. Terwijl SOL inmiddels geboekt is met een datum en tijd, dus kan daar nu mee verder.

Iemand nog tips voor Brooklyn om met je dochter van 16 te doen? We willen naar Coney Island, even kijken bij dat honkbalstadion erlangs, wat eten, maar geen idee of er verder nog iets leuks te doen is in Brooklyn?

Nog één vraag over bagage: vorige keer had ik Skippy Peanutbutter gekocht. Weet niet meer of die in de koffer of in de handbagage zat. Maar die mocht niet mee. Zal dan handbagage zijn geweest? Zijn er verder nog restricties wat betreft eten (en dan meer in de richting van snoep/candy) dat niet mee mag in handbagage of gewone bagage? Later bleek dat ze Skippy Peanutbutter in Nederland ook verkopen trouwens :-).
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Johan VL schreef:datum iets aangepast en 1 dag korter. Zondag vertrek Schiphol, zondag terug Schiphol.

Heb nu het LIC hotel voor 807 euro voor 6 nachten (1e nacht zondag, laatste nacht vrijdag, zaterdagmiddag vliegen we terug, zondagochtend NL).

De 2 vliegtickets ook al geboekt en betaald via Budgetair. 2 tickets JFK 958 euro.

ESTA moeten we nog doen. Dochter heeft ID kaart, dus die moet even paspoort aanvragen. ESTA zal geen probleem zijn, we hebben weinig fout gedaan :mrgreen:

Dan is het nu een beetje indeling maken voor de dagen dat we daar zijn. En info hier opzoeken en verzamelen uiteraard.
Booking.com geeft nu aan dat 965 dollar = 784 euro. Dus da's weer een kleine meevaller. Dat zijn de kosten van de Esta's :-).
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Het is bijna zover :-)

Denk dat ik alles wel klaar heb. Nog een paar vragen die ik maar in m'n eigen topic stel, met de hoop op antwoorden :-).

-Koffer mag nog steeds niet op slot hè? Zo'n riem met een kliksysteem erop eromheen, koffer niet afsluiten?
-2 koffers bij Delta. Handbage, daar mag niets in qua eten en drinken hè? Terug bedoel ik eigenlijk. Snoep wat we daar kopen, moet in de koffer?
-Handbage bij Delta is verder nog aan afmetingen beperkt? Rugzakje mag?
-Een shirt van de New York Yankees. Waar kan ik dat kopen in New York? Alleen bij het stadion of is dat ook nog ergens anders te krijgen. Geen idee waar je in Nederland eigenlijk een shirt van Ajax of PSV koopt. Zou eigenlijk zeggen google en je vind wel een online shop. Maar zo'n shirt moet je eigenlijk toch daar kopen hè :-).
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Voor de Yankees kom ik via google hier uit:
https://www.rockefellercenter.com/shops ... clubhouse/
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door sanook »

Als je koffer een TSA slot heeft mag hij op slot, indien geen TSA slot dan niet op slot.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door roelb »

Johan VL schreef: -2 koffers bij Delta. Handbage, daar mag niets in qua eten en drinken hè? Terug bedoel ik eigenlijk. Snoep wat we daar kopen, moet in de koffer?
-Handbage bij Delta is verder nog aan afmetingen beperkt? Rugzakje mag?
Je mag in economy twee stuks bagage meenemen in de cabin. Een gewone trolley of evt tas met als maximale afmetingen ca 56 x 36 x 23 cm. Zolang je het nog zelf kunt tillen en in een overhead compartment kunt leggen is het qua gewicht goed. Het komt overigens niet op de milimeter, niemand zal je carry-on opmeten, het is geen Ryanair. Naast de normale carry-on mag je ook een "personal item" mee de cabin innemen. Dat kan een handtas zijn, maar ook een kleine rugtas, laptop tas of cameratas.

Dit is overigens de norm voor alle "legacy" carriers, zeg maar de "normale" luchtvaartmaatschappijen. Dus of je nu KLM, BA, United, American, Delta, Air France, Alitalia, Lufthansa of een andere gelijksoortige airline vliegt, wat hier boven staat mag je normaal gesproken meenemen. De europese carriers hebben vaak wel een aanvullende gewichtslimiet voor carry-on, maar dat is meer theorie dan praktijk.

Dan de vraag over wat er in mag. Je mag in je carry-on geen vloeistoffen hebben. Althans, niet voordat je door security bent. Na security mag je gerust wat te drinken kopen en meenemen. Eten is sowieso geen probleem, maar je krijgt ook gewoon eten in het vliegtuig.

Zodra je in Nederland door de douane gaat zijn er wel een aantal beperkingen over wat je mee europa in mag nemen. Dat betreft met name vleesprodukten, zuivel, etc. Een pakje beef jerkey mag je dus bijvoorbeeld niet importeren. Het maakt niet uit of het in je checked luggage of in je carry-on zit.

Er zitten legio NYC merchandising winkeltjes throughout de stad. Vol met t-shirts. Ik heb er nooit op gelet, maar vermoed dat daar ook legio Yankees shirts te koop zijn. Je kunt ook een trein pakken naar het stadion, daar zal vast een gift shop zitten. Google weet je vast meer te vertellen.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

...
Laatst gewijzigd door meyem op 22 mei 2018, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Thanx wederom :-).

ja vorige maand met Ryanair gevlogen, dan is het beetje wazig met bagage. Afhankelijk van de situatie. Komt wel goed dan.

Ik denk niet dat we veel eten of drinken mee terug nemen. Het zal voornamelijk snoep zijn. Had vorige keer ook pindakaas, maar die zat in de handbagage, en dat mocht niet. Later bleek dat ze die pindakaas in Nederland ook gewoon hadden (Skippy Peanutbutter).

Ik heb de planning eigenlijk klaar. En heb nog 2 hele dagen over. Weet niet of er in LIC, Queens of Astoria nog iets te doen is voor een man van 44 met een dochter van 15 :-). De planning is altijd strak bij me. Maar wat we niet halen, kunnen we in die andere 2 dagen dus doen.

Astoria schijnt wel een leuk wijkje te zijn. Ik zat nog te kijken naar live-muziek 's-avonds daar. Of een concertje (als je daar met 15 jaar binnen mag). Maar kon daar zo eigenlijk niet veel over vinden. Weet eigenlijk niet waar ik ernaar moet zoeken. Ook eventueel iets van vermaak bij het LIC Hotel. Uurtje bowlen ofzo, of iets leukers dan bowlen (want dan kunnen we allebei niet, maar toch altijd leuk. Dit jaar nog eens gebowled. 1e bal die ik gooi was meteen een strike. Daarna niks meer geraakt zeg maar :-) ).

In Brooklyn zag ik iets van een soort Adventure Midgetgolf. Zoiets dus eigenlijk.

Ik heb ook 1 dag een half uur een slagkooi gereserveerd. da's voldoende. 15 minuten meppen is meer dan genoeg :-). Naar de Elmer Holmes Bobst Library gaan we ook. Heb de meeste (bijna alle) tips van je meegenomen. Zelf denk ik dat de eerste keer New York vooral oriënteren is. We waren vorige maand in Rome. Da's natuurlijk geen New York, maar toch. 1e avond nog even klein stukje lopen? zei ik. We hebben de halve stad meteen gezien, stukje werd tegen de 15 kilometer. Dag 2 weet je wel al meteen beter waar je bent als je bepaalde gebouwen herkent. De vorige USA vakantie wist ik ook niet wat me te wachten stond. Da's ook met New York denk ik. De eerste keer is alles nieuw. Je zou er een 2e keer terug moeten om alles op je gemak te doen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door roelb »

Pindakaas is een gel, dus vloeistof, dus mag je het niet meenemen door security indien de container groter is dan 100ml. Of het nu water, deodorant, sterke drank, douchezeep of pindakaas is maakt niet uit. Alle vloeistoffen in een zakje van 1 liter, maximaal 100ml per container en even uit je tas halen bij security. Dat geldt overal in de (westerse) wereld, of je nu op Eindhoven airport of op JFK door security gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer