Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Georgie »

Eindelijk ben ik hier weer eens! Hoop dat iemand mij nog herkent ;)
We zijn bezig met reisplannen maken voor oktober/november en dus kom ik hier maar eens kijken wat we aan tips kunnen krijgen.

We zijn namelijk uitgenodigd om een paar dagen bij vrienden langs te komen in Washington DC. Hartstikke leuk en dat willen we zeker gaan doen. Ik ben zelf nog nooit in DC geweest, dus genoeg daar te ontdekken (alle gebouwen, Georgetown, Alexandria en Arlington, kan allemaal wel denk ik in paar dagen). Maar als we er toch zijn, willen we natuurlijk wel langer blijven dan een paar dagen en kunnen we nog wat rond rijden. Maar wat is leuk?

Virginia kent mijn man redelijk goed omdat hij daar gewoond heeft (Williamsburg) en hebben we twee jaar geleden al uitgebreid bekeken (o.a. Shenandoah, Williamsburg, al valt er nog genoeg te ontdekken natuurlijk). Wineries, whisky distilleries, dat soort dingen vonden we ontzettend leuk om in Virginia te bezoeken. Dit heb je niet echt veel noordelijker dan DC he?

Die vrienden hadden wellicht het idee om naar Pennsylvania te gaan met z’n viertjes naar het Pennsylvania Dutch/Amish Country rondom Lancaster. Op de één of andere manier trekt mij dat niet direct, hoewel het misschien wel fotogeniek is en leuk voor een tripje. Zijn er andere mooie plekken in Pennsylvania misschien? Of een andere staat rondom DC?

Annapolis lijkt me nog wel een leuk bezoekje waard (dat lijkt me een erg leuk stadje namelijk met de haven), Baltimore misschien iets minder maar ook best. En Philadelphia als we een andere grote stad willen bezoeken. Zou Delaware niet eens origineel zijn om te bezoeken?

Maar misschien heeft iemand een andere goede tip om in pakweg 5-7 dagen te doen (er van uitgaande dat we ongeveer 10 dagen zullen blijven en een aantal dagen bij die vrienden thuis zullen doorbrengen in DC). Heeft iemand een leuk idee? Stad/natuur/één plek/route? Alles mag! (Alleen hoeven we geen gigantische afstanden te rijden, iets als Boston is dus te ver, ik zou eerder voor wat kleinere plaatsjes gaan op max 2 a 3 uur rijden).


PS. De kans is groter dat het (mid) november wordt dan oktober. Is er dan nog mooie fall foliage in die regionen?
PPS. Early/mid november is natuurlijk election time. Is dat wel aan te raden om juist dan naar Washington DC te gaan? Het is wel spannend natuurlijk, heel tof om van zo dichtbij mee te maken, maar ook wel een erg gevoelige stad op dat moment.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Susie one »

Hoi Georgie,

Wat leuk dat jullie plannen hebben om naar dc te gaan. Ik ken je nog van een forum meeting. Wij zijn in 2009 3 nachten en in 2011 6 nachten in dc geweest. Wij vinden dc een geweldige stad en er is genoeg te doen daar. Georgetown is ook een leuke wijk om te bezoeken.

als je wilt kan je mijn reisverslagen lezen zie onderschrift. Petra Vs woont in Vienna en geeft privé romdleidingen in dc. Leesburg, Annapolis, Baltimore zijn leuke steden om te bezoeken. Wij hebben deze steden in 2011 bezocht.

Ben benieuwd wat je reisschema wordt en ga je nog een verslag bijhouden?

Groetjes,
Susan
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Georgie »

Natuurlijk weet ik nog wie je bent Susan! Ik ga zeker even je verslagen bekijken! Sterker nog, ik kan me een deel van die reis nog goed herinneren, heb ik destijds wel gevolgd! Annapolis spreekt me erg aan, dus daar ga ik zeker naar kijken. En misschien wat historie bij Gettysburg natuurlijk. Petra volg ik uiteraard ook nog steeds.
Bedankt voor de tips! Ik laat zeker weten wat we gaan beslissen qua reis maar ik denk niet dat ik een reisverslag zal bij houden. Met tussen de 40 en 50 uur werken in de week tegenwoordig vind ik het heerlijk om even niet achter de computer te zitten. Maar op Facebook (en tegenwoordig Instagram als je dat hebt) kun je me uiteraard volgen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Susie one »

Wat leuk dat je een gedeelte van onze reis heb gevolgd. Ik kan mij goed voorstellen dat je geen reisverslag bijhoud van jullie reis. Ik zit zelf nog niet op instagram en volg je via Facebook.

Amerika zit er dit jaar bij ons er niet in. We gaan in september een midweek naar Rome. We kijken erg na uit naar de komende trip. :-D
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door nieuwenoord »

Tja, wij zijn twee keer in Lancaster geweest en vonden die omgeving geweldig. Maar wij zijn dan ook echt plattelandsemensen, dat zal een heel verschil maken.

En ja, ik ken je natuurlijk nog wel. Vond je berichtje onlangs als reactie op mijn KLM-bedankje erg leuk :-)
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Georgie »

Haha ja dat was leuk :)

Is het gebied rondom Lancaster echt alleen Amish country? Wat kan ik me er bij voorstellen? Ga je ineens van de moderne wereld pats naar de oude wereld? Lijkt me wel bijzonder om te zien.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom terug!
Wij waren in 2012 een dagje in de omgeving van Lancaster. Kijk eens naar ons reisverslag daarvoor en voor Gettysburg.
Willen jullie een rondje DC doen of is een one way ook een mogelijkheid?

Marianney
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Georgie »

Hoi Marianne, wat leuk al die oude vertrouwde mensen hier nog altijd!

Rondje Washington DC of ergens anders heen of terug vliegen weten we eigenlijk nog niet. M'n man moet begin november ook voor een beurs naar Chicago waarschijnlijk en dat zouden we kunnen combineren met een heenvlucht daar heen en dan een domestic flight of auto rit naar Washington. Of hij vliegt eerder en ik vlieg alleen naar DC paar dagen later. Het is allemaal nog niet erg duidelijk en in oriëntatie stadium.

We wilden het misschien combineren met een bezoekje aan familie van die vrienden in Louisiana maar dat kwam hen planning technisch weer niet uit dus dat bewaren we voor andere keer.

Voor nu dus meer op zoek naar een eventuele aanvulling in de buurt van DC (ongeveer max drie uur rijden) zodat we wel een klein rondje kunnen doen. Eerlijk is eerlijk vind ik dat altijd leuker dan die grote routes.

Dus ben benieuwd!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door nieuwenoord »

Georgie schreef:Haha ja dat was leuk :)

Is het gebied rondom Lancaster echt alleen Amish country? Wat kan ik me er bij voorstellen? Ga je ineens van de moderne wereld pats naar de oude wereld? Lijkt me wel bijzonder om te zien.
Nee, het grappige vind ik juist dat oud en nieuw volledig door elkaar lopen. Er staan gewoon hotels, winkels en restaurants van de bekende ketens zoals in heel de USA, maar daartussen vind je winkels van de Amish waar ze hun spulletjes verkopen. Tussen de auto´s bij Walmart zie je de buggies van de Amish geparkeerd staan, ze lopen in hun traditionele kleding televisie te kijken in de winkel :-)

Maar zodra je buiten de stad komt (ik heb het nu over Lancaster) zie je wel hun boerderijen in typische stijl, ze bewerken het land met paarden, je komt er veel koetsjes tegen. Wij bezochten twee keer het Amish Farm & House Museum, erg interessant.

En o ja, op de camping, tussen al die moderne grote RV´s komen ze met paard en wagen hun brood, eieren en taarten verkopen. De combinatie is bijzonder!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Petra/VS »

Leuk dat jullie deze kant opkomen. Mid november zijn de herfstkleuren meestal net aan hun einde aan het komen, maar nog wel mooi. Annapolis is een van mijn favoriete stadjes. De badplaatsen zijn eigenlijk de enige aanraders in Delaware en in november is daar weinig te beleven. Baltimore en dan vooral Fort McHenry en de Inner Harbor is leuk voor een dagje. In het Amish gebied zijn we allang niet geweest. Als jullie naar Philadelphia gaan sla dan de Eastern State Penitentiary niet over, zeer fotogeniek!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Raafje87
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 23 okt 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Omgeving Utrecht
Contacteer:

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Raafje87 »

He! Je bent er weer :) Ik heb in 2013 Noord Oosten gedaan en in 2014 deel Noord Oosten tijdens de Oost trip, misschien haal je uit de reisverslagen nog wat. Aanrader vind ik de dierentuin in Washington, als je daarvan houdt natuurlijk!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door Georgie »

Jeeej we hebben zojuist geboekt!

Tickets zijn geboekt via m'n werk (wel betaald, dus bevestigd, niet standby) dus dat was heel makkelijk. Uiteindelijk gaan we het zo doen:

M'n man heeft een beurs in Chicago begin november dus hij vliegt daar een paar dagen eerder heen dan ik. Dan vlieg ik daarheen een paar dagen later en hebben we ongeveer twee dagen samen in Chicago (twee nachten).
Super gaaf, want ik wil al heel erg lang naar Chicago voor onder andere het Millenium Park met Cloud Gate waarvan ik al heel lang de wens heb dat te fotograferen:

Afbeelding

En we weten een heel erg leuk restaurantje in Chicago waar we samen willen eten dan :)

En dan vliegen we daarna door met een binnenlandse vlucht naar Washington DC waar we paar dagen met vrienden zullen verblijven. We gaan uiteindelijk nog een roadtripje maken naar Pennsylvania naar Amish Country rondom Lancaster en de Pennsylvania Dutch (= Duits, niet Nederlands) cuisine ontdekken, Shoofly Pie!

Afbeelding

Afbeelding


Ook willen we nog naar Gettysburg, omdat ik Amerikaanse geschiedenis toch wel heel interessant vind.

Afbeelding

Als het goed is gaan we ook nog even op bezoek bij andere vrienden van dat universiteitsvriendengroepje van m'n man die tegenwoordig in Pennsylvania op de grens met Delaware wonen. En verder gaan we Washington DC natuurlijk bezoeken, maar gezien we nog niet helemaal weten hoe lang de roadtrip duurt, weten we nog niet hoeveel dagen we over hebben. En dan vliegen we samen weer terug! Uiteindelijk zijn we dan samen 9 dagen weg en m'n man iets langer vanwege zakenreisje eerst.

Nu al super veel zin in!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door nieuwenoord »

Klinkt super Sophie, ik kijk nu al uit naar jullie foto´s!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door vana »

Ik heb geen tips voor je, maar het lijkt me een superleuke trip Sophie!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Bericht door meyem »

Die boon in Chicago is inderdaad ontzettend leuk. Jammer genoeg was het op mijn dagje daar regenachtig, anders had ik zo een hele middag op dat plein door kunnen brengen.
Ik kijk ook alvast uit naar je foto's.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer