Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Liesje11
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis New York

Bericht door Liesje11 »

Hallo allemaal,

Momenteel loop ik een half jaar stage in Aruba. Eind maart/begin juni heb ik vrij gekregen. Nu leek het mij geweldig om naar een ander land/plek te gaan. Ik zat zelf te denken aan New York. Ben er nog nooit geweest en het enthousiasme van veel mensen werkt aanstekelijk.

Nu twijfel ik wel nog een beetje. Ik heb al gekeken voor een vlucht. Ik heb een airbnb plek gevonden in de wijk jamaica, queens. Volgens de gegevens is dat max. een half uur met de subway, wat naar mijn idee te doen is. Verder heb ik gezien dat je een esta moet aanvragen. En voor de subway zou ik een onbeperkt reizen voor een week kunnen nemen. Ik denk dat ik dan over de grootste dingen al nagedacht heb. Ik twijfel zelf een beetje omdat ik helemaal alleen er heen zou gaan, weet niet hoe verstandig dat is als 24 jarige.

Wat ik vooral in New York wilse doen is rondlopen en zo veel mogelijk bekijken. Central park, vrijheidsbeeld, ect. Gewoon zo veel mogelijk bekijken.

Ik heb de mogelijkheid om 1 a 2 weken te verblijven. Ik zat zelf te denken aan ongeveer 10 dagen.

Hebben jullie misschien tips over waar ik aan moet denken, wel of niet doen of iets anders. Alle informatie is welkom. Ben al heel veel aan het rondneuzen op het forum en internet!

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis New York

Bericht door PSVwally »

Als ik jamaica queens ingeef in google maps en bv times square geeft het bij mij wel meer dan een uur metro aan incl een klein stukje lopen. Maar daar weten enkele new york experts wel meer vanaf.

Over het als 24-jarige alleen reizen verstandig is? Ja, waarom niet? 10 dagen NY is opzich prima, maar met 2 weken zou je het ook kunnen splitsen tussen NY en Washington DC. Als je ergens vragen over hebt zijn de meeste Amerikanen niet te beroerd je te helpen en daarna een gesprek met je aan te knopen over wie je bent en wat je allemaal komt doen in 'hun' stad en land. Mocht je ergens in een cafe of aan een bar zitten dan zijn er altijd wel mensen, zowel andere klanten als personeel, die (meestal kort) een gesprekje beginnen waarna je weer allerlei tips krijgt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Jamaica is zeker 45 tot 60 minuten met de metro vanaf manhattan. Waar is die airbnbb precies?
Liesje11
Amerika-newbie

Bericht door Liesje11 »

Hij heeft hem helaas toch niet opgeslagen. Maar als het zo ver weg is, valt hij toch af. Er stonden nog genoeg andere slaapplekken op airbnb, dus dat wordt geen probleem.

Naar Washington DC is dat te doen met OV, of hoe is het het beste om naar toe te reizen?

Fijn dat het geen probleem is om al 24-jarige alleen te reizen. Ik weet niet hoe het stond met de veiligheid of iets.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Als het mogelijk is, zou ik wat centraler in Manhatten gaan zitten.

Tien dagen kan je met alle gemak vullen met alleen al New York. Er is zoveel te doen en te zien. Ga je ook musea bezoeken? Wat dat betreft is er ook veel leuks/moois te zien. Of de Staten Island Ferry 's avonds, dan is de skyline van Manhatten erg mooi.

Een 7-dagen kaart voor de metro is zeer zeker aan te raden, die 31 dollar (als dat het nog is) haal je er met gemak uit. Bij een metro-station bij het hokje kan je een kaart meepakken, altijd makkelijk.

Ook als je alleen bent, is het veilig. Overal is ook wel politie, vooral op de drukkere plekken. (de laatste keer dat ik er was, heb ik slechts 1 keer gezien dat er iemand in de boeien geslagen werd)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Liesje11
Amerika-newbie

Bericht door Liesje11 »

Is in de buurt van jersey city/hoboken/brooklyn al beter te doen met het OV? Echt midden in Manhatten is natuurlijk veel prijziger.

Ik wil zeker ook wel wat musea gaan bezoeken. De Staten Island Ferry had ik ook al gezien inderdaad, stond ook zeker op mijn verlanglijstje.

Zoals ik had gezien is die kaart nog steeds 31$, dus dan valt erg mee als je de hele week er overal mee naartoe kan reizen!

Dat geeft al een veilig gevoel. Blijft toch spannend, alleen op reis gaan!
monnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door monnie »

NY is alleen goed te doen! Ik ben ook begin 20 en heb er vorig jaar vier maanden gewoond. Ik heb me nooit onveilig gevoeld, en er is ook veel politie.

Ik zou voor manhattan of brooklyn gaan. Vrienden van mij hebben in union city NJ in een airbnb gezeten, maar de buurt was niet top. Ook moesten ze met de bus naar NY, en die bleek maar tot ongeveer 23 uur te gaan. Ook valt de bus niet onder die weekkaart. Enkeltje was iets van 3-4 dollar. Hoboken en jersey city ben ik niet geweest. Zorg dan wel dat je bij de path zit, die gaat volgens mij 24 uur per dag. Ik weet niet of deze onder de weekkaart valt. In brooklyn moet je wel opletten waar je zit, volgens mij hoe verder van manhattan hoe minder de buurten zijn. Williamsburg is een leuke buurt, en bushwick is tegenwoordig volgens mij ook goed. Let wel op dat je in de buurt van de metro zit.

Als je naar washington DC wilt, kun je met de trein (amtrak), maar dat is best prijzig. Andere optie is met de bus. Is zon 4-4,5 uur en helemaal niet duur (ik heb voor een retourtje iets van 20-25 dollar betaald). Hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper. Een site om bustickets te vergelijken is http://www.wanderu.com Dan zie je alle aanbieders, tijden en prijzen onder elkaar staan. De meeste bussen vertrekken van 33-34th street of pot authority bus terminal. Ik ben overdag geregeld met de bus gegaan, en dat is heel veilig. Hoe de nachtbussen zijn weet ik niet.
greenqueen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door greenqueen »

Hostel Local in Queens is echt een aanrader voor solo-reizigers

https://www.tripadvisor.be/Hotel_Review ... _York.html

Vlakbij metro en in een kwartiertje sta je in centrum manhattan. ik ben er een week geweest en had iedere avond wel iemand om mee te babbelen in de bar.
Verder is NY zo'n leuke stad. Het enige moment dat ik me een beetje alleen voelde was toen ik boven op Top of the Rocks stond met dat prachtige uitzicht. Wat je zeker kan doen (maar genoeg tips te vinden hier)

- Vrijheidsbeeld + Ellis Island
- One world Trade Center en 9/11 museum + memorial
- Central park
- MOMA, Guggenheim, MET etc
- Times Square + shoppen in de buurt
- Empire State, Flatiricon
- Brooklyn bridge en Brooklyn
- Top of the Rocks en Rockefeller Center
- etc

Al die dingen kan je echt op je eentje doen; En NYers zijn echt zo vriendelijk en behulpzaam dus je voelt je er echt niet eenzaam!
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Ik ben de vorige keer heel kort in het Hi Hostel geweest - niet geslapen, alleen bezocht - en dat zag er ook wel erg goed uit. Kan mij ook voorstellen dat je daar snel aanspraak kan maken en de ligging is ideaal.

Ik heb zelf 2 maanden in New York gewoond en heb mij geen enkel moment onveilig gevoeld. Er is veel politie op straat en ik zou er op letten om niet 's nachts door de stad te gaan dwalen. Ik vond het in ieder geval niet een prettig vooruitzicht om om 3 uur 's nachts nog de metro te nemen en heb erop gelet dat ik rond max. 1 uur weer terug op mijn kamer was. Maar dat is meer persoonlijk. Ben trouwens 25 jaar.

Verder, ik zou goed op een rij zetten wat je precies wil gaan doen. De stad kan best uitputtend zijn en als je wat langer wil gaan is het misschien een idee om het te combineren met Washington. New York is fantastisch maar om 2 weken lang als toerist rond te lopen kan het wat overweldigend zijn en ik zelf zou dan kijken of ik 2/3 dagen met de bus naar Washington kan gaan of andere trips buiten de stad kan ondernemen. Als je toch in de buurt bent kan je maar beter ook wat andere plekken bezoeken toch?

Veel plezier met de voorbereiding!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ontspannen: met de Metro North vanuit Grand Central Station met de Hudson lijn naar dorpjes langs de Hudson. Ontspannen over de rivier uitkijken.

Poughkeepsie is een mooie bestemming, vanuit het station loop je zo de "Walkway over the Hudson" (https://walkway.org/) op. Hoog over de Hudson (niet als je echt veel hoogtevrees hebt maar je kunt altijd in het midden over de brug lopen, dan valt het wel mee) en weer eens helemaal iets anders en er even helemaal uit. En toch redelijk vlak bij de stad.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Zoals aangegeven een planning kan erg makkelijk zijn. Dan kan je kijken wat er voor jou aan leuke dingen 'dicht bij elkaar' liggen, en dat op een dag doen. Dat scheelt weer onnodige reistijd. Dit heb ik zelf ook zo gedaan met een plattegrond van Manhatten erbij.

Wat ook erg mooi is om te doen is een rondvlucht met de helicopter. Dan heb je een schitterend uitzicht over de buurt. Reken qua kosten op 150 tot 170 dollar. Ondanks dat een enorme aanrader.

De metro is erg makkelijk en snel, maar lopend door de wijken erg mooi. Je ziet dan erg veel, snuift de Amerikaanse sfeer. Goede loopschoenen zijn aan te raden. Of neem een enkele keer een taxi, ook een leuke ervaring.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

De aanbiedingen op AirBnB in NYC zijn veelal illegaal ( je mag hier je woning niet verhuren voor korter dan 30 dagen), NJ kan wel.
Zelf zit ik dit keer in de YMCA van Upper WEst, vlakbij Central Park, en ik moet zeggen, het bevalt me uitstekend. Ik zit op de hoogste verdieping en daar zijn nette badkamers (zie mijn blog). Hoe de badkamers ingericht zijn, verschilt per verdieping, geloof ik. Ik heb ook foto's op tripadvisor gezien met een rij douches naast elkaar met alleen een gordijn ervoor.
20160506_215146.jpg
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer