Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen bezoek one world observatory

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
elloisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Ervaringen bezoek one world observatory

Bericht door elloisa »

Hoi allemaal,

ik ben mijn NY trip aan het plannen en vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoeveel tijd ik ogeveer moet uittrekken voor een bezoek aan het one world observatory. Wij zullen gaan op een maandagochtend en willen aansluiten naar het 9/11 memorial en het museum. Aangezien we voor de kaartjes voor het museum een tijd moeten reserveren wil ik graag weten hoe lang ik moet tellen om het one world trade te bezoeken.

alvast dank!
Laatst gewijzigd door Hinko op 28 feb 2016, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Bezoek one world observatory

Bericht door Hinko »

wellicht heb je ook wat aan dit topic
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Ervaringen bezoek one world observatory

Bericht door DennisS »

Wij zijn er het afgelopen jaar geweest. Echt een hele gave beleving. Wij hebben denk ik een half uurtje in de rij gestaan voor een kaartje. Daarna gaat het echt snel. Je gaat de lift in (en dat is al een beleving op zich met de videoschermen in de lift). Daarna wordt je ontvangen door twee medewerkers die je een korte presentatie geven over de app die ze hebben en de tablet die je kan huren.

Daarna wordt je met een groep voor een groot videoscherm geplaatst. Ik zeg je een ding. Zorg dat je dit filmt! Hier ga je namelijk echt iets heel gaafs meemaken. Ik ga je niet vertellen wat :-) maar steeds als ik dat filmpje aan vrienden of familie laat zien (en wij waren er afgelopen jaar in oktober) krijg ik nog steeds kippenvel! Dit alles duurt ook een klein half uurtje.

Ik was ook een van de weinige die stond te filmen tijdens deze presentatie. En na afloop kwamen mensen naar mij toe of ik dat filmpje naar ze door wilde sturen omdat niemand echt in de gaten had wat er ging gebeuren....

Na deze videopresentatie (en een echt WOW moment) kom je op het observatiedeck en heb je alle tijd om rustig over alle kanten van NY uit te kijken. Je mag hier ook twee uur rondhangen als je wil. Ik denk dat wij van het moment dat we in de rij gingen staan, totdat we weer naar buiten gingen, 2 uur binnen zijn geweest. We hebben ook wel op het gemak een koffie en wat te eten gepakt boven. Ook de lift naar beneden is erg leuk. Ook weer met de videoschermen, maar dan een andere video. Ik stond alleen met mijn vriendin in de lift naar beneden. Ik was namelijk zo brutaal geweest om zelf op het knopje te drukken waarmee de deuren van de lift sluiten ;-)

Wij gaan het dit jaar (september) ook zeker weer een keertje doen. Nu ook omdat mijn ouders meegaan.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

Hoi Allemaal! Lang geleden dat ik nog iets geplaatst heb maar volgende week (9 maart) vertrek ik naar New York!
Ik was blij dit onderwerp te zien en had eigenlijk ondertussen ook zelf een vraagje:
Biedt het One World Observatory nog een extra meerwaarde? Ik ga namelijk voor de eerste maal naar New York en TOTR en ESB staan al op de planning (binnen een voordeelpas)
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker

Bericht door Gebruikersnaam111 »

DennisS schreef:
Daarna wordt je met een groep voor een groot videoscherm geplaatst. Ik zeg je een ding. Zorg dat je dit filmt! Hier ga je namelijk echt iets heel gaafs meemaken. Ik ga je niet vertellen wat :-) maar steeds als ik dat filmpje aan vrienden of familie laat zien (en wij waren er afgelopen jaar in oktober) krijg ik nog steeds kippenvel! Dit alles duurt ook een klein half uurtje.
Dat was voor mij eigenlijk het hoogtepunt :P
elloisa
Amerika-ontdekker

Bericht door elloisa »

Bedankt voor de reacties! Ik ben nu wel erg nieuwsgierig.. ik ben een vaste bezoeker van NY haha. Maar dit wordt de eerste keer bij het observatory :D
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Wanneer ga je die kant op? Zelf ben ik nog niet de nieuwe toren in geweest ... misschien moet ik dat ook maar eens doen, komende trip :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vind het One World Observatory echt wel een meerwaarde, zelfs al ben je al op de andere geweest.

Als je de tickets hier op voorhand hebt besteld ga je in principe mooi op tijd binnen.

De lift omhoog is inderdaad heel gaaf. Veel tijd kost het niet. Maar dan ben je er nog niet. Een verkooppraatje voor de tablets waarop je informatie kan vinden van alles wat je ziet hoort erbij. Aan jou om te beslissen of dit een meerwaarde is. Uiteraard als je er eentje huurt zal je veel meer tijd boven doorbrengen.

Als je uit de lift komt zie je nog niets. Eerst komt er een videopresentatie met beelden van de stad, waarna de "muur" waarop geprojecteerd wordt langzaam omhoog verdwijnt en het zicht op de stad tevoorschijn komt. Prachtig gedaan !! Daarna pas kan je naar het echte observatiedeck gaan. Daar loop je eigenlijk zo lang rond als je wilt.

Waar je nog het meest mee kan spelen is wat je tussen One World en het Museum doet. Er zijn nog wel enkele zaken te zien in de directe omgeving en de memorial kan je natuurlijk zowel voor of na het museum doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
elloisa
Amerika-ontdekker

Bericht door elloisa »

meyem schreef:Wanneer ga je die kant op? Zelf ben ik nog niet de nieuwe toren in geweest ... misschien moet ik dat ook maar eens doen, komende trip :D

half april is het zover! ben al aan het aftellen. Ik vind het ook fijn op voorhand zaken te regelen. Je kunt maar vast de tickets hebben. De rest boeken we allemaal later, beetje afhankelijk wat het weer is. Ik wil niet in de regen een boottocht doen bv..
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Wat ik me afvraag, voor de mensen die foto's maken; heb je geen last van reflecties van de ramen?
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Helaas heb je toch wel vrij veel last van reflecties.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
sakura
Amerika-newbie

Bericht door sakura »

Mocht je de kans hebben reserveer dan een plekje om te eten/ borrelen. En tevens; probeer net voor zonsondergang te gaan ( check deze tijden even op google/ sunset )Wij hebben dit vorige week gedaan en dat maakt t wel helemaal af! De prijzen van het eten zijn iets boven gemiddeld, maar t uitzicht maakt t de moeite echt waard! En dan de zon die onder ging... zucht

De intro met de film heeft mij echt geëmotioneerd. Wij wonen sinds kort in NY en het geeft zo goed weer waarom deze stad zo bijzonder is.

Wb het uitzicht is het natuurlijk ontzettend gaaf. Ik ben ook in TOTR geweest. Dat uitzicht vind ik persoonlijk veel mooier, waarom? Je kan dan Empire en One WTC zien.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Sakura, dan moet je je locatie nog aanpassen want dit staat op Eindhoven en niet New York ...
Hou vooral ook de kersenbloesems in Brooklyn Prospect Park in de gaten ... sakura wordt daar straks weer uitgebreid gevierd en dat is zeker leuk om mee te maken ... :D
(ik zou wel van tevoren een kaartje kopen, vorig jaar was de rij mij te lang ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook een wereldstad, Eindhoven is net klein NY :mrgreen:
sakura
Amerika-newbie

Bericht door sakura »

meyem schreef:Sakura, dan moet je je locatie nog aanpassen want dit staat op Eindhoven en niet New York ...
Hou vooral ook de kersenbloesems in Brooklyn Prospect Park in de gaten ... sakura wordt daar straks weer uitgebreid gevierd en dat is zeker leuk om mee te maken ... :D
(ik zou wel van tevoren een kaartje kopen, vorig jaar was de rij mij te lang ...)
Thanks!! Staat ook zeker op mn lijstje! Ja moet eerlijk zeggen dat ik al een poosje niet op t forum ben geweest ;) dus zal het zsm even aanpassen
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik ben helemaaaaal niet jaloers, hoor!
Hier is een verslag aan een eerder bezoek aan Sakura in Brooklyn .... dit jaar ben ik helaas net wat te laat ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sakura
Amerika-newbie

Bericht door sakura »

Nice!!
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Wat bedoelen jullie met "de andere toren", de originele WTC?

Ik ben in 2001 op het WTC geweest (bizar achteraf!) en het lijkt me wel bijzonder om dan nu hier heen te gaan. Ook wel een beetje spannend met 9/11 in je hoofd, heb daar toch wel een kleine klap aan over gehouden :shock:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat er met die andere toren(s) 'top of the rock' en 'empire state building' bedoelt worden.

Overigens bestaat het nieuwe WTC complex ook uit meerdere torens
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Dankzij de tip die hier werd gegeven stond ik klaar met mijn camera. Wauw! Om het niet te verklappen zal ik verder niks zeggen :-)
Wij zijn een half uur voor zonsondergang gegaan, werkelijk fantastisch uitzicht met alle verlichting die aan ging.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer