Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
magic_mono
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 aug 2014, 10:42

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door magic_mono »

Hoi Meyem,

wederom dank voor de reacties. Volgens Google Maps is er aan de Manhattan kant een voetgangerstunnel die je met een trap kunt bereiken. Dank voor de andere tips. Wellicht dat ik inderdaad de Met beter kan verplaatsen in het schema. Bryant Park 's avonds moet kunnen, want we hebben een aantal dagen waar we de avond min of meer vrij gehouden hebben. The Morgan Library zouden we dan op de eerste dag moeten bezoeken, want de laatste dag hebben we daar geen tijd voor. Maar ik zet 'm er in ieder geval bij. Het combineren van Soho en Greenwich Village was niet bij me opgekomen. Is dat niet heel veel lopen? We lopen ons voor mijn gevoel al een ongeluk. Maar goed, ik heb in het begin al aangegeven dat ik geen idee van afstanden heb, dus wellicht is het te doen. Ik ga het eens in de groep gooien. Nogmaals dank.

Groeten,
Andre

PS. Ik krijg steeds meer het idee dat dit niet ons laatste bezoekje aan New York gaat zijn. :wink:
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

PS. Ik krijg steeds meer het idee dat dit niet ons laatste bezoekje aan New York gaat zijn. :wink:
dat zou zo maar kunnen :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

magic_mono schreef:Volgens Google Maps is er aan de Manhattan kant een voetgangerstunnel die je met een trap kunt bereiken.
Ik zie die niet .... ik heb daar wel eens rondgedwaald op zoek naar zo'n opgang, maar nooit gevonden .... en het is bepaald geen pittoresk deel van de stad ... dus tenzij je op streetview echt die entree kunt vinden, zou ik me toch aan City Hall houden, daar is het wel gezellig om de brug te benaderen ...

How-To-Walk-The-Brooklyn-Bridge
brooklyn-bridge-walk
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 aug 2014, 10:42

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door magic_mono »

Dit zou 'm moeten zijn: Park Row Exit
Nu maar hopen dat we er niet voorbij lopen. :wink:
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

inderdaad ... maar ik denk dat je toch leuker omhoog loopt vanaf City Hall .... de straten direct onder de brug zijn niet boeiend te noemen .... ik ben benieuwd naar je ervaring ... oh wacht, ik ben eerder in de stad, misschien ga ik daar eens naar beneden om te kijken waar het precies uitkomt :D

Edit: nu ja, als ik op het kleine kaartje linksonder kijk, ben je al niet heel ver van City Hall vandaag op dit punt .... ik ga eens kijken of ik met street view ook naar beneden kan :mrgreen:

ja hoor, hahaha, een echt doolhof .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 aug 2014, 10:42

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door magic_mono »

Het plan was om vanuit Brooklyn over de brug naar Manhattan te lopen en dan via die trap naar beneden richting South Street Seaport. Maar het is slechts een alternatief. Dat is overigens ook nog een dingetje. South Street Seaport. Is iemand daar onlangs nog geweest? Is dat nog steeds de moeite waard om te bezoeken?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

ach ... het is wel aardig ... maar zelf vind ik het niet een hoogtepunt, druk, toeristisch ... dan is het Intrepid een indrukwekkender waterbestemming (IMnsHO) 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

wat extra tijd aan de Brooklyn kant ( de bomenstraatjes en Brooklyn Bridge Park) zijn absoluut veel meer de moeite waard!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 aug 2014, 10:42

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door magic_mono »

Pffff. Je maakt het er niet makkelijker op, Meyem. :wink: Volgens mij moeten beiden wel kunnen. Ik wil even bij de TKTS booth kaartjes proberen te scoren voor een musical. Die in South Street Seaport schijnt een stuk rustiger te zijn dan die op Times Square. Intrepid staat niet op de planning. We hebben bij de New York City Pass gekozen voor het 9/11 Museum.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

nou moet ik zeggen dat mijn ervaring met de TKTS in Brooklyn fijner is dan die op Southsea Port ....
lees hier maar :D
Je moet wel even kijken hoe het met matinees en avondvoorstellingen gesteld is ... voor matinees heeft Brooklyn alleen de dag ervoor kaartjes (TS op dezelfde dag,SS weet ik niet, ik vermoed hetzelfde als Brooklyn) ... en als er een matinee is, dan kun je op TS pas na 17 uur een kaartje voor avondvoorstellingen kopen, in Brooklyn kan dat dan al overdag.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 aug 2014, 10:42

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door magic_mono »

Ik heb je verslagje gelezen, Meyem. Bedankt voor de tip. Ik zal het in mijn achterhoofd houden. We willen graag naar Les Miserables in het Imperial Theatre. In principe wordt het de dinsdag of de donderdag en dan is er maar één voorstelling (19:00 uur). Maar terwijl ik dit intyp realiseer ik me dat ik het misschien verkeerd begrepen heb. Ik dacht dat je op zaterdag ook kaartjes voor dinsdag of donderdag kon kopen. Maar nu lijkt het erop alsof je in ons geval alleen op dinsdag en/of donderdag kaartjes kunt kopen. Klopt dat, Meyem? Alvast bedankt voor je hulp.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

hoi hoi,

ja, via TKTS kun je alleen kaartjes voor dezelfde dag kopen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door majtie »

Houd er rekening mee dat Les Miserables in september gaat sluiten. De kans is groot dat er alsnog een stormloop op de tickets komt. Ze hebben ook een grote naam gestrikt voor de laatste maanden (John Owen Jones). Ik kan het je in ieder geval van harte aanraden, een van mijn favoriete shows :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

Ja, en je kunt zeker niet voor elke willekeurige show een kaartje kopen bij TKTS .... die krijgen van theaters per dag door welke/hoeveel plaatsen ze goedkoop mogen verkopen. Welke dat zijn, kun je dan op een bord ter plekke of op de site van TKTS zien. Les Mis staat vandaag niet tussen ....
EDIT ... oh, nou trap ik er zelf in ... op TS alleen voor de matinee te zien op dit moment ... Les Mis zit er voor vanavond wel degelijk tussen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door majtie »

Ik denk dat Les Miserables als langlopende productie altijd wel tussen zal zitten (net als ook The Phantom) maar juist in die laatste 2 maanden harder zal gaan. Als je dus echt graag wilt zou ik nu al kaarten bestellen.

Ik baal wel want was graag weer naar Les Miserables gegaan, maar ik ben er pas in oktober.
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
magic_mono
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 aug 2014, 10:42

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door magic_mono »

Pffff, beiden dank voor de tips en het opvoeren van de druk. :wink: We hebben natuurlijk ook nog het bijkomende probleem dat we 3 tickets nodig hebben. En ik schat de kans op tickets voor een goede plek voor 3 personen op de dag van de voorstelling bij een musical die nog maar 2 maanden vertoond wordt niet superhoog in. We willen natuurlijk graag naast elkaar zitten. Dus misschien moet ik ook deze tickets vantevoren aanschaffen. Zucht. Hebben jullie wel eens tickets on-line gekocht? Misschien via BroadwaBox, Play Bill of TheaterMania? Als iemand anders daar ervaring mee heeft en misschien wat tips en ideeën heeft, dan hoor ik dat ook graag. Ik heb het geprobeerd maar die telecharge.com site doet het bij mij niet goed.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

Ja, joh .... beslissingen, beslissingen ... :D
Tot nog toe heb ik naast TKTS eigenlijk alleen maar kaartjes voor broadway gekocht via de site van elke musical zelf ... en dan kom je bij ticketmaster of telecharge terecht ... daar heb ik nooit problemen mee gehad ..

maar de sites die jij noemt zijn allemaal wel bekend, ik denk dat je zonder problemen ook daar kunt boeken ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door majtie »

Op Broadway heb ik alleen op de dag zelf bij de theaters tickets gekocht. In London heb ik het wel eens online gedaan, ook altijd via de site van de musical zelf. Vind ik toch het prettigst, bij andere sites heb je wel eens dat er commissie bovenop zit.
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door Puckiet »

Wij gaan al eerste week mei! Zit nog steeds te twijfelen over welke pas we zullen nemen.

Wat ik me aldoor afvraag: als je een NY ( city) pass hebt, kun/ moet je dan ook reserveren voor bijv Ellis Island of ESB? Of zijn er altijd plekken hiervoor? Alvast dank!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door meyem »

Nee, je kunt niet reserveren, en ja, er is altijd wel plek .... je kunt waarschijnlijk wel de wachtrij naast je laten liggen .... ik ga 3 mei, kan ook al niet wachten :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer