Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
12 dagen Washington, te lang?
12 dagen Washington, te lang?
Om nu niet iedereen gelijk op de tenen te trappen even een kleine uitleg.
Wij zijn van plan om volgend jaar ongeveer 12 dagen naar Washington te gaan. Als we de dingen bekijken die we willen inclusief een dag of 2 a 3 winkelen dan houd ik nog een dag of 5 over.
Hieronder de bezienswaardigheden die we in ieder geval willen zien:
luchtvaartmuseum
Witte huis( bezoek is aangevraagd) en omgeving
Avondtour langs alle bezienswaardigheden
Arlington
Pentagon
Smithsonian
Washington monument en omgeving
3 dagen shoppen( voor de vrouwen)
GEEN musea met moderne kunst!!
En dan verder?
Wij zijn van plan om volgend jaar ongeveer 12 dagen naar Washington te gaan. Als we de dingen bekijken die we willen inclusief een dag of 2 a 3 winkelen dan houd ik nog een dag of 5 over.
Hieronder de bezienswaardigheden die we in ieder geval willen zien:
luchtvaartmuseum
Witte huis( bezoek is aangevraagd) en omgeving
Avondtour langs alle bezienswaardigheden
Arlington
Pentagon
Smithsonian
Washington monument en omgeving
3 dagen shoppen( voor de vrouwen)
GEEN musea met moderne kunst!!
En dan verder?
Re: 12 dagen Washington, te lang?
Capitol??
met het capitolvul ik geen 5 dagen
bezoek witte huis aangevraagd?
Kan dit niet vanaf 6 maanden voor geplande datum? Dus je komt er in januari / februari?
Kan dit niet vanaf 6 maanden voor geplande datum? Dus je komt er in januari / februari?
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mount Vernon, Shenandoah.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Het All about Washington Dc topic al gezien?
Nee is nog niet aangevraagd maar staat wel in de planning, was alleen even ter verduidelijking om aan te geven dat dat op ons verlanglijstje staat.Hinko schreef:bezoek witte huis aangevraagd?
Het is de bedoeling laatste week april 1e week mei
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
citytrip naar New York??
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hebben jullie een auto tot jullie beschikking? Zo ja, dan Great Falls, Alexandria (kan ook met de metro), Mount Vernon, Manassas Battlefield, Annapolis, Middleburg of Leesburg (laatste ook goed voor outlet mall) en wijngaarden. In de stad "off the beaten path", Shrine of the Immaculate Conception, Lincoln's cottage, Woodrow Wilson's huis (echt interessant), Frederick Douglass House, Building Museum, Adams Morgan, Georgetown, Zoo, Hillwood Mansion (zeker voor de dames) en veel meer. Ik woon hier 31 jaar en heb nog wensen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ja ik neem wel een auto ondanks het openbaar vervoer. We zijn met ons vieren en dan is het volgens mij goedkoper om in de stad te parkeren dan met het openbaar vervoer te gaan. Dit begrijp in tenminste van de site van de metro van washington. Mocht dit niet kloppen dan hoor ik het graag.
Zo te zien kan ik nog wel wat dagen vullen.
Bedankt voor de info
Zo te zien kan ik nog wel wat dagen vullen.
Bedankt voor de info
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een auto huren goedkoper is dan het OV. Je hebt toch ook de huurkosten en de parkeerkosten (wellicht ook bij je hotel). Waar gaan jullie overnachten?
Wij hebben in Washington een paar keer de metro genomen maar verder heel veel gelopen. Je kunt ook eens fietsen huren.
Je kunt natuurlijk wel voor een paar dagen een auto huren als je wat uitstapjes wilt maken.
Marianne
Wij hebben in Washington een paar keer de metro genomen maar verder heel veel gelopen. Je kunt ook eens fietsen huren.
Je kunt natuurlijk wel voor een paar dagen een auto huren als je wat uitstapjes wilt maken.
Marianne
we gaan ook nog naar Niagara toe en weer terug. We willen ook de omgeving rond washington gaan bekijken en daar heb je volgens mij toch echt een auto bij nodig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja daarvoor wel natuurlijk. Dat gaf ik ook al aan. Maar je kunt je afvragen of voor de hele periode een auto nodig is.
Marianne
Marianne
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het Smithsonian omvat 19 museums, dus daar kun je wel een paar dagen mee zoet zijn.
Ik kan me altijd meer dan twaalf dagen vermaken in een stad :p Maar je kunt altijd nog we impromptu Philly trip maken als dat niet zo is.
De (gratis!) dierentuin is ook een bezoek waard.
Met de Smithsonian musea kun je inderdaad dagen vullen, wij waren maar 3,5 dag in Washington, en hebben daarvan 1,5 in de musea doorgebracht, 3 musea elk een halve dag. Maar eigenlijk was dat bij allemaal te kort, en waren er nog wel meer musea die ik graag had bezocht.
Met de Smithsonian musea kun je inderdaad dagen vullen, wij waren maar 3,5 dag in Washington, en hebben daarvan 1,5 in de musea doorgebracht, 3 musea elk een halve dag. Maar eigenlijk was dat bij allemaal te kort, en waren er nog wel meer musea die ik graag had bezocht.
Terug in Texas!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, er is echt wel heel veel te doen in Washington. Behalve de musea ook een rondleiding in het Capitool, Supreme Court, Library of Congress (sla die niet over), kayakken op de Potomac en dan lunch op een van de terrasjes langs de rivier etc.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht