Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagschema NYC haalbaar? :-)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Dagschema NYC haalbaar? :-)

Bericht door Thrudheim »

Hey allemaal!

In september gaan mijn beste vriendin en ik voor de eerste keer naar NYC, en ik heb net snel een dagschema gemaakt. Ik wou even jullie expertise raadplegen en kijken of jullie deze indeling haalbaar vinden/nog aanvullingen hebben? :D Zou zeker welkom zijn!

Hieronder staat het schema dat ik heb gemaakt. Ik twijfel zelf nogal over dag 3, het MET én American Museum of Natural History is mss wat veel om op één dag te doen, aangezien het twee hele interessante musea zijn. Ik heb gewoon meer tijd nodig in NY denk ik! :thumbup:

We verblijven in Queens trouwens, maar vlak tegen Manhattan. In de buurt van het Court Square station.

Thanks alvast! :mrgreen:

DAY 1: Lower Manhattan: Monday 7 september 2015
Arrival JFK: 12.50pm
Arrival appartment: 4.30pm
Chinatown
Little Italy
Columbus Park
Lower East Side general
Manhattan Bridge

DAY 2: Midtown West: Tuesday 8 september 2015
- Midtown West
Top of the Rock: overdag (want: zicht op CP en empire state)
⇒ Citypass ophalen!!!
Empire State Building: rond sunset - ‘s avonds
Times Square
Broadway
Macy’s
Grand Central
New York Public Library
Saint Patrick’s Cathedral

DAY 3: Central Park/MET: Wednesday 9 september 2015
Central Park (FIETS!!!)
Strawberry Fields
Dakota Building
Bow Bridge
Metropolitan Museum of Art
American Museum of Natural History
Guggenheim van buitenaf
Upper East Side rondwandelen en jaloers worden op rijke mensen

DAY 4: Lower Manhattan: Thursday 10 september 2015
- Financial District:
Wall Street
9/11 Memorial
9/11 Museum
Freedom Tower
Federal Hall National Memorial
City Hall Park (Wafels & Dinges)
Brooklyn Bridge
- Brooklyn:
Brooklyn Heights Promenade
Williamsburg

DAY 5: SOHO/Greenwich Village/Gramercy: Friday 11 september 2015
- Soho:
Perry Street – Carrie SATC
- Greenwich Village:
Washington Square Park
Flatiron Building (on 5th av)
- Gramercy:
Madison Square Park
The High Line
- Evening: 9/11 memorial

DAY 6: Midtown East (en West opnieuw!): Saturday 12 september 2015
Ochtend: Empire state building
- Midtown East
United Nations Plaza
Chrysler Building
Fifth Avenue
- Midtown West
Zie dag 2

DAY 7: Statue of Liberty/Ellis Island - Battery Park: Sunday 13 september 2015
Battery Park
Ellis Island
Ellis Island Immigration Museum
Liberty Island
Statue of Liberty
- Shopping
Century 21
Fifth Avenue
Anything we want to revisit?

DAY 8: Wat we zelf terug willen zien: Monday 14 september 2015
Vertrekken om 1.30pm
Departure: 5.55pm
Laatst gewijzigd door Thrudheim op 08 aug 2015, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
I wanna wake up in that city that doesn't sleep.
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Re: Dagschema NYC haalbaar? :-)

Bericht door Thrudheim »

Oh ja en aangezien we misschien tickets hebben voor The Tonight Show with Jimmy Fallon kan het zijn dat er een namiddag wegvalt... enig idee welke bezienswaardigheden ik dan best laat vallen? :)
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Op de dag van aankomst heb je redelijk veel gepland... ik zou dat niet aankunnen :oops:
Thrudheim schreef:Oh ja en aangezien we misschien tickets hebben voor The Tonight Show with Jimmy Fallon kan het zijn dat er een namiddag wegvalt... enig idee welke bezienswaardigheden ik dan best laat vallen? :)
Hoezo misschien?
Volgens mij kon je gister met veel geluk tickets krijgen voor opnames in de week dat jij er bent, en die zijn nu alweer uitverkocht natuurlijk :P
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

Ja mijn beste vriendin en ik hebben nog nooit zo'n lange vlucht gedaan, dus we weten niet goed of we heel moe gaan zijn of niet.. :P
En ja 'misschien'. Ik sta (zoals alle andere mensen die geluk hadden) op de wachtlijst, wat betekent dat er een kans is dat we tickets hebben :thumbup: Er worden namelijk nooit tickets direct gegeven, als je heel snel bent en geluk hebt dan kom je op de wachtlijst, en dan 'kiest' de crew van The Tonight Show de mensen eruit die een ticket krijgen :)
Laatst gewijzigd door Aricon op 09 aug 2015, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht volledig te quoten. Lees aub de forumregels mbt citeren van berichten.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

in Upper West wandelen vind ik leuker dan in Upper East ....
je eerste dag lijkt me erg optimistisch ... net als dag 4, trouwens ....
Ik denk dat het handig is om voor jezelf de dingen te markeren die je echt niet wilt missen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker

Ja mijn beste vriendin en ik hebben nog nooit zo'n lange vlucht gedaan, dus we weten niet goed of we heel moe gaan zijn of niet.. :P
En ja 'misschien'. Ik sta (zoals alle andere mensen die geluk hadden) op de wachtlijst, wat betekent dat er een kans is dat we tickets hebben :thumbup: Er worden namelijk nooit tickets direct gegeven, als je heel snel bent en geluk hebt dan kom je op de wachtlijst, en dan 'kiest' de crew van The Tonight Show de mensen eruit die een ticket krijgen :)[/quote]
Ik val altijd rond een uur of 9 in slaap als ik aankom in NY.. dat is misschien maar beter ook aangezien ik de eerste ochtend altijd rond 5 uur wakker ben :roll:

Sta je dan niet op de "reserve" lijst voor Jimmy Fallon?
Ik dacht altijd dat je sowieso zeker bent van een plaats als je een van gelukkige bent.
Ik heb er helaas zelf geen ervaring, vorig jaar was ik te laat en dit jaar zijn er geen opnames op de dagen dat ik in NY ben :(
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

Nee er zijn geen reserve lijsten. Het ticketsysteem is recentelijk veranderd, misschien was het vroeger wel zo. Nu is het alleszins zo: als er tickets vrij bent en je snel bent, dan kom je op de wachtlijst. Van op die wachtlijst worden er mensen uitgepikt die echt een ticket krijgen. Mensen die dan afzeggen, hun tickets worden op de dag zelf aan de deur weggegeven (stand by tickets).

Wel jammer dat je te laat was! Het gaat écht super super snel. We staan overigens ook op die wachtlijst bij Best Time Ever met Neil Patrick Harris :p Yay!
Laatst gewijzigd door Aricon op 09 aug 2015, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

DAY 3: Central Park/MET: Wednesday 9 september 2015
Central Park (FIETS!!!)
Strawberry Fields
Dakota Building
Bow Bridge
Metropolitan Museum of Art
American Museum of Natural History
Guggenheim van buitenaf
Upper East Side rondwandelen en jaloers worden op rijke mensen
Ik weet niet of je een museum persoon bent, maar je kunt in zowel de Met als in de AMNH ieder al 1 hele dag besteden van open tot sluit :P
Al doe je dan maar twee keer 4 uurtjes (selectief gedeelten uitzoeken en de rest overslaan), dan heb je alleen nog tijd voor een avondprogramma.

Dag 2 heb je iets meer ruimte nog.

Flatiron building is niet ver van de empire state, dus die zou je evt nog kunnen combineren met een wandelingetje over 5th av en madison square park (https://en.wikipedia.org/wiki/Metropoli ... pany_Tower)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik zou niet op 1 dag zowel Empire State als TOTR op gaan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ook zou ik niet in 6 dagen tijd 3x een uitzichtpunt op gaan, omdat er nog zoveel andere dingen te beleven zijn in NY!

Als je naar de Flat Iron gaat, breng dan ook een bezoekje aan de Eataly. Een hele grote zaak met allerlei Italiaans eten in verschillende stukjes ondergebracht.
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker

Ik hou van uitzichten op/over Manhattan, ik geef haar geen ongelijk ;)
Laatst gewijzigd door Hinko op 22 aug 2015, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer