Volgende maand bezoek ik voor de eerste keer NYC (omg!!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NYC 11 september
NYC 11 september
Hey allemaal!
). Ik vroeg me echter af of het een slim idee is om op 11 september naar de memorial te gaan. Zouden 'gewone' mensen toegestaan worden van naar daar te gaan of zou het afgesloten worden voor een of andere service? Bedankt voor t antwoord alvast! 
I wanna wake up in that city that doesn't sleep.
Re: NYC 11 september
http://www.911memorial.org/blog/honorin ... 1-memorial
Dit is van vorig jaar, verschillende ceremonies (lijkt gewoon toegankelijk) en het museum is dicht voor toeristen lijkt het.
Het zal waarschijnlijk wel druk zijn, dus tenzij je de ceremonies wilt zien (wat misschien juist wel mooi is om eens te zien), zou je een andere dag kunnen gaan om het rustig te bekijken.
Dit is van vorig jaar, verschillende ceremonies (lijkt gewoon toegankelijk) en het museum is dicht voor toeristen lijkt het.
Het zal waarschijnlijk wel druk zijn, dus tenzij je de ceremonies wilt zien (wat misschien juist wel mooi is om eens te zien), zou je een andere dag kunnen gaan om het rustig te bekijken.
-
DennisS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij waren vorig jaar in New York op 11 september. Het Museum was toen op 11 september wel dicht. Wij zijn op 10 september geweest. Op 11 september worden 's avonds de lampen ontstoken die symbool staan voor de Twin Towers. Deze staan zoals veel mensen misschien denken dan niet op de exact plaatsen van de torens, daar zijn immers nu de fonteinen, maar ergens vlakbij op een parkeergarage.
Ik kan je zeker aanraden om 's avonds naar het memorial/ground zero te gaan. Dit heeft vorig jaar zo'n indruk op ons gemaakt. Het zal zeker druk zijn, maar toen wij aankwamen met de metro en we liepen richting het memorial, viel 1 ding op! Ook al was het aardig druk (maar niet zo druk dat je er niet rond kunt lopen) het was er heel erg stil en rustig. Dat maakte een enorme indruk. Er lopen veel agenten en brandweermannen rond en die staan hun ervaringen van 9/11 te vertellen. Ook bij de brandweerkazerne die aan ground zero ligt lopen brandweermannen en is een herdenking.
Dit jaar gaan we weer naar New York, maar zijn we er pas in Oktober. We gaan eerst naar de westkust. Maar mijn schoonouders gaan dit jaar ook naar New York en zijn er nu ook op 11 september. Wij hebben ook hen aangeraden om 's avonds naar het memorail te gaan. Het zal een indruk geven die je de rest van je leven niet vergeet! Wij krijgen nog steeds kippenvel als we er aan terugdenken.
Ik kan je zeker aanraden om 's avonds naar het memorial/ground zero te gaan. Dit heeft vorig jaar zo'n indruk op ons gemaakt. Het zal zeker druk zijn, maar toen wij aankwamen met de metro en we liepen richting het memorial, viel 1 ding op! Ook al was het aardig druk (maar niet zo druk dat je er niet rond kunt lopen) het was er heel erg stil en rustig. Dat maakte een enorme indruk. Er lopen veel agenten en brandweermannen rond en die staan hun ervaringen van 9/11 te vertellen. Ook bij de brandweerkazerne die aan ground zero ligt lopen brandweermannen en is een herdenking.
Dit jaar gaan we weer naar New York, maar zijn we er pas in Oktober. We gaan eerst naar de westkust. Maar mijn schoonouders gaan dit jaar ook naar New York en zijn er nu ook op 11 september. Wij hebben ook hen aangeraden om 's avonds naar het memorail te gaan. Het zal een indruk geven die je de rest van je leven niet vergeet! Wij krijgen nog steeds kippenvel als we er aan terugdenken.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
-
DennisS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ohhh en bezoek ook zeker het museum! Ook echt een aanrader die een zeer grote indruk heeft achtergelaten. Zo groot zelfs dat we er dit jaar weer naartoe gaan. Reserveer wel je tickets van te voren via internet! Als je daar staat en je loopt rond op ground zero, dan kun je je pas de totale paniek voorstellen die er geweest moet zijn.
Wij zien allebei verliefd op New York en we vinden alles in NY fantastisch. Maar het 9/11 museum en het memorial hebben toch wel iets bijzonders...
Als je nog meer tips nodig hebt, just ask!
Wij zien allebei verliefd op New York en we vinden alles in NY fantastisch. Maar het 9/11 museum en het memorial hebben toch wel iets bijzonders...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
Ohh dat zijn hele goeie tips, thanks !!DennisS schreef:Ohhh en bezoek ook zeker het museum! Ook echt een aanrader die een zeer grote indruk heeft achtergelaten. Zo groot zelfs dat we er dit jaar weer naartoe gaan. Reserveer wel je tickets van te voren via internet! Als je daar staat en je loopt rond op ground zero, dan kun je je pas de totale paniek voorstellen die er geweest moet zijn.
Ik ga geen ticket op voorhand reserveren, omdat wij zo'n Citypass hebben en ons ticket daar dus al in zit.. Zouden we daar problemen mee krijgen denk je? We kunnen met die pas wel de ticket lines skippen, das wel zo fijn natuurlijk!
Ik denk dat we dan op 11 september in de dag niet tot de memorial zullen gaan, en dat bv. op 10 september doen, maar dan wel 's avonds tot daar zullen gaan! Rond wat uur zouden we het best kunnen gaan denk je?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Nee, de fonteinen staan ook niet precies op de plek van de torens .... immers, ernaast zie je de fundamenten van 1 van de gebouwen. Ik zou niet op 11 september gaan ... er worden allerlei herdenkingen gehouden en daar heb je als toerist niets te zoeken (Vind ik ....)DennisS schreef:Op 11 september worden 's avonds de lampen ontstoken die symbool staan voor de Twin Towers. Deze staan zoals veel mensen misschien denken dan niet op de exact plaatsen van de torens, daar zijn immers nu de fonteinen, maar ergens vlakbij op een parkeergarage..
Overigens oefenen ze met die lampen al een paar dagen eerder ..... heb ik vorig jaar vanaf het water van kunnen genieten, was echt gaaf ....
-
Bennogr
- Amerika-expert
Als 'adoptief' New Yorker denk ik dat er niets mis is met een toerist die overdag of 's avonds op 11 september naar de plaats van de torens gaat. Het is immers een gebeurtenis die de hele wereld geraakt heeft en de aanwezigheid van toeristen is daar een teken van plus een teken dat de hele wereld nog steeds meeleeft. Houdt er wel rekening mee, dat die herdenkingen nog steeds echt heel emotioneel zijn, vanaf de ochtend (vooral op de tijden dat de vliegtuigen de torens invlogen) tot de avond als de schijnwerpers aangaan.
Natuurlijk GEEN selfisticks meenemen en/of gebruiken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Gebruikersnaam111
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kan sowieso die mensen niet echt begrijpen die daar een selfie maken...Bennogr schreef:
En al helemaal niet als ze ook nog eens doen lachen
Ohja, het observatie deck van het WTC is ook gesloten die dag.
Ohhh super super bedankt mensen!
Ik was zowiezo van plan om tot daar te gaan op 11 september, omdat die aanslag mij énorm heeft aangegrepen als toen 6-jarige. Er is niets uit mijn vroege jeugd dat ik beter herinner dan hoe ik mij toen voelde, zeker aangezien NYC toen al mijn droomstad was...
Anyway, ik denk dat we dan op 10 of 12 september echt het museum en het observation deck enzo gaan bezoeken, en op 11 september 's avonds eens naar de lichten gaan kijken en gewoon even 'in the moment' voor onszelf steun betuigen. Merci iedereen voor de hulp!
Ik was zowiezo van plan om tot daar te gaan op 11 september, omdat die aanslag mij énorm heeft aangegrepen als toen 6-jarige. Er is niets uit mijn vroege jeugd dat ik beter herinner dan hoe ik mij toen voelde, zeker aangezien NYC toen al mijn droomstad was...
Anyway, ik denk dat we dan op 10 of 12 september echt het museum en het observation deck enzo gaan bezoeken, en op 11 september 's avonds eens naar de lichten gaan kijken en gewoon even 'in the moment' voor onszelf steun betuigen. Merci iedereen voor de hulp!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Zeg dan Timothy O'Sullivan, vak 73, even gedag. Kende hem van personeeszaken bij de Bronx Zoo waar mijn vrouw toen werkte. Hij kwam normaal nooit in het World Trade Center, maar had die dag toevallig daar een vergadering!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Omg echt? Zo erg!Bennogr schreef:Zeg dan Timothy O'Sullivan, vak 73, even gedag. Kende hem van personeeszaken bij de Bronx Zoo waar mijn vrouw toen werkte. Hij kwam normaal nooit in het World Trade Center, maar had die dag toevallig daar een vergadering!
Doe ik
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Gewoon gaan op 9/11. Vele groeperingen komen daar bijeen, alleen dat is al een bijzonderheid om te zien en mee te maken. Ik zag zingende Amish meisjes, een Koran verbranding en gekken met t-shirts "9/11 was an inside job". Veel te zien dus.
Die lampen branden ook al op de 10e en als je aan de New Jersey kant staat ziet dit er spectaculair uit!
Gemaakt in 2010:
Have fun!
Henk
Die lampen branden ook al op de 10e en als je aan de New Jersey kant staat ziet dit er spectaculair uit!
Gemaakt in 2010:
Have fun!
Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1456 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 58 Reacties