Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning New York aug.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Flagstaff1230
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Planning New York aug.

Bericht door Flagstaff1230 »

Hoi!

In Augustus is het zover. We gaan naar New York. Na vele topics en internet afgespeurd te hebben, hebben we globaal een planning gemaakt.
Graag zou ik hier feedback op willen. Is dit realistisch?? De planning is een rode draad, zodat we een beetje weten wat welke dag te doen. We willen wel wat ruimte over houden om als we een leuke winkel oid zien hier even naar binnen te gaan.

We houden beide niet zo van musea, vandaar dat er maar twee op deze planning staan. Waarvan we nog niet zeker zijn over het National museum of history. En het 9/11 Memorial museum, is dat de moeite waard??

We willen een New York city pass kopen, hiermee kunnen we oa op een dag twee keer op het ESB.

24/08
1e dag aankomst JFK 11.46
Naar hotel. +- 15.00-15.30 aankomst??
Times square en omgeving. (toys r us, m&m store)

Braynt park film 17.00u gratis
Geen idee hoe moe we zijn, we bekijken eigenlijk ter plekke wat we nog willen.

25/08 2e dag
- Statue of liberty
- Ellis Island
- 9/11 memorial + omgeving
- Via walstreet straging bull naar Brooklyn bride en Brooklynn bridge park
- Brooklyn

- Honkbal wedstrijd yankee’s 19.05u.
Hoelang duurt zoiets gemiddeld. En kun je ook halverwege weg gaan?
We willen niet te veel betalen. En komen hierdoor vrij hoog te zitten (in de 400 series).
Als we gaan gaan we eigenlijk ook meer voor de beleving, niet zo zeer voor het honkbal. Is dit dan nog een beetje de moeite waard.

26/08 3e dag
- ESB
- New York Public Libery
- Grand Central Terminal
- Macy’s
- 5th Avenue
Niketown
Victoira’s secret en andere winkels die we tegen komen

- Avond ESB na 10pm.

27/08 4e dag
- Top of the rock
- Apple store
- Central park → fiets huren
- Museum of National History
- ??
- ??

Avond Brooklyn bridge

28/08 5e dag
- Chinatown – little italie – soho
• Sint patricks cathedral
- High line, Chelsea market, meatpacking district
- The Village (Friends Building, SATC house)

(misschien niet helemaal die volgorde, maar wel deze wijken/delen van de stad)

29/08 6e dag
- Onvoorziene inkopen.

15.30/16.00 naar JFK?
We vliegen om 20.00 terug.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback, en tips.
Journey Of Belle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning New York aug.

Bericht door Journey Of Belle »

Hi Flagstaff1230,

Leuke trip! Een paar jaar geleden ben ik bij de New York Yankees geweest. Ook wij zaten erg hoog, maar goedkoop. Ik vond het prima. Je hebt alsnog goed zicht op het veld en daarnaast is alles ook zichtbaar op een groot scherm. Eigenlijk was de wedstrijd niet eens het leukste, maar vooral de entertainment er omheen. Hou er wel rekening mee dat het eten erg duur is in het stadion (voor Nederlandse begrippen), dus het is zeker aan te raden voor de wedstrijd te eten. Ook mag je geen filmcamera's meenemen het stadion in.

Veel plezier!

Liefs,

Isabelle
Hibiscus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Hibiscus »

Wij zijn net in NY geweest en hebben ook een Yankees wedstrijd gezien. We zaten in vak 418, op de derde rij en dat was prima. We hebben het goed kunnen zien. We zijn na de zevende inning vertrokken, dat deden veel mensen. De metro was dan ook erg druk maar ik denk later nog drukker. Het eten is inderdaad erg duur en erg ongezond. We vonden het een super leuke ervaring, echt een hoogtepunt.

Wat betreft het fietsen in CP, mijn tip is om vroeg te gaan. Wij hadden een coupon gevonden via destination coupons voor 50% korting. Ik had een screenshot ervan gemaakt en dat was geen probleem. Toen we twee uur later rond 12 uur de fietsen terug brachten stond er een lange rij.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Hoe ga je naar het hotel en waar ligt dit ? met aankomst om 11:46 zou je toch voor 15:00 daar moeten aankomen.

2edag:

Ik denk dat je misschien wat overmoedig bent om Vrijheidsbeeld, Ellis Island, 911 site + museum (toch echt wel de moeite om te doen) + Wall street + brooklynn Bridge + Brooklynn te doen. En dan ook nog naar de baseball ???

Wat bedoel je overigens met het park ? Must see is de Brooklynn Heights Promenade met een fantastisch uitzicht op de brug en Manhattan.

Vergeet overigens ook Battery Park niet als je helemaal onderaan Manhattan bent.

Voor de wedstrijd vertrek je gewoon wanneer je wil.

3edag:

Persoonlijk vind ik het zonde om twee maal op dezelfde toren te gaan. Het kost je ook tijd om boven te geraken, soms al gauw een uur. Als je bvb in de avond op de Rockefeller gaat dan kan je ook de Empire mooi fotograferen. En er is natuurlijke de nieuwe WTC toren met observatiedeck !!

Saint Patricks Cathedral ligt op 5th avenue, niet zo ver van de empire. Dit neem je beter die dag mee. Op dag 5 kom je niet echt in de buurt.

4edag:

Het national history museum is best de moeite. Wij waren er van 9 tot 17 uur en hebben nog niet eens alles gezien.

Dit kan je goed combineren met central park, maar dan is er denk ik niet echt tijd voor ???, laat staan de Brooklynn bridge opnieuw. Je kan natuurlijk met de metro tot Broolynn.

5edag

Zie eerdere opmerking over st Patricks

6edag

Ik zou de vorige dagen toch iets meer proberen spreiden. Je hebt toch best een druk programma. Als je om 16:00 naar JFK vertrekt zou dat ruim voldoende moeten zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Flagstaff1230
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties!

Ons hotel zit naast Madison Square park.

Ik heb het nu iets aangepast, we hebben het national museum of history weg gelaten. ivm. de tijd doen we dan liever andere dingen.
Twee keer het ESB willen we er wel graag inlaten. De 2e keer is toch pas laat in de avond, en "gratis".
De laatste dag is bewust leeg gelaten. Voor als we ergens niet aan toe komen, hebben we dan nog tijd.

Op dag 3 hebben we nu central park, en de brookyn bridge, niet echt bij elkaar in de buurt maar we hebben we hebben een metro weekpas.

24e
1e dag aankomst JFK 11.46
Naar hotel. +- 15.00-15.30??
Times square en omgeving. Kijken wat we willen. (toys r us, m&m store)

Braynt park film 17.00u gratis

25/08 2e dag
- Statue of liberty
- Ellis Island
- 9/11 memorial + omgeving
- charging bull en wallstreet

Honkbal wedstrijd yankee’s 19.05

26/08 3e dag
- ESB
- New York Public Libery
- Grand Central Terminal
- Macy’s
- 5th Avenue
- Niketown
- Victoira’s secret etc.
- Sint patricks cathedral

- Avond ESB na 10pm.

27/08 4e dag
- Top of the rock
- Apple store
- Central park → fiets huren
- Brooklyn bridge en Brooklynn bridge park

28/08 5e dag
- High line, Chelsea market, meatpacking district
- Chinatown – little italie – soho
- The Village (Friends Building, SATC house)

Avond Brooklyn bridge

29/08 6e dag
- Onvoorziene inkopen/uitloop

15.30/16.00 naar JFK?
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

niks meer aan doen, dat wordt een fijne trip! :thumbup:
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Idd jullie schema is oke! Maar weet je...ook zonder planning is NYC geweldig:)
En dat meen ik...wat ik mee zou willen geven is de overweging om de fietsen wat langer te houden en daarmee naar downtown (via battery park )te gaan en vervolgens de Brooklyn Bridge over te fietsen...maar ja, wij zijn dan ook helemaal lijp van fietsen in NY...
En als je me toestaat, waak ervoor dat je programma niet al te bepalend wordt. Er is altijd wat te doen en te beleven..het zou wat zijn dat je daar niet van kan genieten omdat je nog wat "moet"....
Heel veel plezier!
Grote Amerika fan
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik mis een show in je itinerary. Hou je van theater? Tickets kun je eventueel op de dag van de voorstelling goedko(o)p(er) regelen bij TKTS. Hou je van opera? Rush tickets bij de MET. Het American museum of Natural History (dus niet het "National museum of history", dat bestaat niet) is erg interessant als je geinteresseerd bent in biologie en natuurwetenschap. Zeer groot. Maar dichterbij huis kun je natuurlijk ook altijd naar het museum of natural history in London. Toegang gratis.

Geniet van de stad. Nog wat dingen over je itinerary:

Dag 1.

Als je om 11.45 land dan ben je ruim voor 15.00u in je hotel. Combo LIRR/subway of subway kost je naar die hotellocatie ruim een uur. Volgens mij is de snelste route de LIRR tot Penn en dan een stukje terug, of de E en dan de 6 tot 23rd st. Maar "bovenlangs" voelt wel om. Je kunt ook een stukje de PATH nemen, maar dat is dubbel betalen. Of de J vanaf Jamaica en dan op Canal street overstappen op de 6. Even uitzoeken wat het snelste is.

Realistisch zou ik zeggen 12.45 in de airtrain, 14.00 bij de balie, 14.15 in je kamer.

Moe ben je niet. Het is 6 tot 8 uur vliegen, je vliegt om 12 uur weg (uitslapen!) en komt na uren zitten dus hartstikke uitgerust aan.

Ik zou zeggen: lekker wandelen. ESB is 10 blocks up, wellicht leuk voor zonsondergang. Daarna door naar midtown voor een hapje eten en de hustle & bustle van Times Square.

Dag 2.

No comment. Denk even aan lunch en eten.

Dag 3.

ESB heb je dan al gehad. De public library heeft tours. Grand central is niet heel bijzonder, maar zeker de moeite waard om eens als eind- of beginstation te nemen ergens naartoe. In dit geval de bibliotheek.. Je kunt ook de pedestrian subway nemen naar het noorden en bijvoorbeeld eens door de lobby van het Waldorf Astoria wandelen. En vandaar naar 5th ave.

Macy's is helemaal uit de richting. Je gaat naar midtown. Ik zou deze dag tickets naar een show regelen en nog even lekker wandelen in midtown en central park meenemen. Een fiets is nergens voor nodig, lekker wandelen. Rondje reservoir, op de terugweg bootje huren bij Loeb.

Tijd over? Genoeg te doen in midtown. Denk aan: UN tour, Carnegie Hall (dagelijkse tour, dacht om 2pm), top of the rock, etc. De laatste is tot laat open, ook leuk om in het donker te doen. Voordeel is ook dat er dan nooit iemand is en je direct kunt doorlopen.

Dag 4.

Tja, het meeste heb je dan al gehad :-).

Dag 5.

Leuk. Kerken kijken zou niet mijn ding zijn, maar goed. Deze dag ga je afzakken tot downtown. Ik zou deze dag ook gebruiken om over te steken naar Brooklyn.

Andere dingen om te doen:

- Intrepid
- Rondje varen
- fun@Coney Island
- Diverse musea, afhankelijk van waar je van houdt
- Dagje long island north fork (wijngebied). Ook leuk om op de terugvliegdag te doen. Auto huren en terugbrengen op JFK. 's ochtens Manhattan uit, 's middags met de auto naar JFK.

Have fun!
Flagstaff1230
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties, gaan we mee nemen.
@Tomaat85 De planning is zeker niet bepalend. Het is meer een richtlijn van dingen die we het liefst willen zien, en wat je het beste kan combineren.
Dat van die fietsen houden en naar brooklyn fietsen is zeker een goed idee! Alleen is dat vanaf central park best nog wel een eind of valt dat mee??

@roelb Theater en Opera zijn niet echt ons ding. We hebben wel gekeken naar een aantal musicals, maar die vonden we een beetje te duur.

Over het vliegen, we kunnen zeker niet uitslapen..We vliegen om half 10 en schiphol is niet echt naast de deur. Ik schat in dat we tegen 04.30 van huis moeten :) Maar voor die eerste dag dat we er zijn kunnen we ter plekke bekijken wat we willen gaan doen, dit valt dan idd weg bij de andere dagen. Bedankt voor de beschrijving hoe lang het ongeveer duurt om bij het hotel te komen. Hebben we een er iets beter idee van.

Over Macy's ik dacht dat dat bij Herald Square is, Vlakbij het ESB?
(Ik denk zeker dat we hier 2/3 uur en als we willen wel een hele dag kunnen rondlopen ;)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Flagstaff1230 schreef: @roelb Theater en Opera zijn niet echt ons ding. Over het vliegen, we kunnen zeker niet uitslapen..We vliegen om half 10 en schiphol is niet echt naast de deur. Ik schat in dat we tegen 04.30 van huis moeten :) Maar voor die eerste dag dat we er zijn kunnen we ter plekke bekijken wat we willen gaan
Er zijn musicals voor ieder publiek :-).. Van Disney tot drama, van comedy tot romantiek. Ik zou me geen trip naar NYC zonder Broadway kunnen voorstellen. Maar goed.
Over Macy's ik dacht dat dat bij Herald Square is, Vlakbij het ESB?
Macy's zit op wandelafstand van je hotel. Broadway 8 blocks naar het noorden wandelen. Inderdaad achter het ESB. Je kunt ook de N/R twee stops nemen.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Wanneer je van Central Park langs de Hudson downtown, naar Battery Park, fietst en dan over de Brooklyn Bridge naar het BB Park en vervolgens weer terug over de BB naar CP is het 18 mile, best een stuk idd (bron Google). Als wij in NYC fietsen trekken we daar de hele dag voor uit maar ja, wij zijn dan ook lijp van NYC en het daar fietsen :wink:
Vaak kom je op de bike juist ergens waar je nu net niet van plan was heen te gaan. Je legt snel bovengronds afstanden af en zoals gezegd langs de Hudson ligt een top fietspad waar veel NY'rs aan het sporten zijn (hardlopen, fietsen, skaten etc). Alternatief voor dezelfde weg terug is via de Manhattan Bridge terug te gaan.....Daar fiets je langs de subway en rijdt je richting Manhattan met een onwijs uitzicht.. Maar zoals gezegd, doe je ding, "fout" kan je niet..je bent in NY :thumbup:
Kijk hier maar eens, http://www.nyc.gov/html/dot/downloads/p ... ke-map.pdf
Fijne vakantie!
Grote Amerika fan
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Fietsen vanaf Central Park naar Brooklyn Bridge is wel een stukkie idd.

Vliegdekschip Intrepid is ook mooi, als je van vliegtuigen houdt tenminste ;). Dan ben je iig al in de buurt van de Chelsea piers. Als je kunt golfen is het leuk om eens een balletje te slaan bij de driving range van de Chelsea piers. Net zoals in de film "The Other Guys" :lol: .
adj.online
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door adj.online »

De (gratis) openlucht bioscoop in Bryant Park die in je planning staat is erg leuk. Ik was daar vorige week maandag.
Ik zie dat je als aanvangstijd 17 uur hebt staan. Dat is wel erg vroeg. Uiteraard kun je dan al een plekje zoeken, maar de film begint pas als het donker is. Bij ons was dat rond 21 uur.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Marcopstal schreef: Wat bedoel je overigens met het park ?
Hij/zij bedoelt dit geweldige, inmiddels aardig volwassen geworden, park onder de beroemde brug ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Dat is idd een mooi park geworden, de sportvelden zijn ook mooi om te zien, mooi gedaan! Het viel me op dat het sowieso helemaal is opgeknapt, een paar jaar terug was de omgeving bij de brug nog wat aftands (zoals bij de Brooklyn Ice Factory) en sommige delen van het park in aanbouw. Niets meer van te zien 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer