Hotel in Washington dc?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Damons
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:08

Hotel in Washington dc?

Bericht door Damons »

Hoi allemaal,.

Wij gaan naar New York en willen 3 dagen (2 nachten) in Washington DC verblijven.

Mijn vraag is daarom wat is de beste plaats om te verblijven?
Wij reizen met twee kinderen.

Waar kunnen wij het best een hotel boeken? Dichtbij het witte huis en the mall? Of juist georgetown?
Is daar in de regio bij de witte huis ook voldoende restaurants?

Zijn er outletmalls in de buurt?

Is er een leuke park in de omgeving Washington DC?
kindvriendelijke plekken?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Ruud2004 »

Dit forum (welkom trouwens) bezit een handige zoekfunctie waarmee je een schat aan informatie tevoorschijn haalt. Heb je dit al eens geprobeerd?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Hinko »

Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel handig om even te vermelden of je een auto hebt of niet. Wij zaten in 2012 in Arlington (De Holiday Inn). We zaten daar gunstig voor de metro en we konden er gratis parkeren. Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag.
Hoe oud zijn de kinderen?
Met 2 nachten en reistijd zul je geen 3 volle dagen overhouden denk ik.

Marianne
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door miccie »

Afgelopen oktober zat ik in het Comfort Inn. Dat is me zeer goed bevallen, het is een net hotel. En binnen loopafstand van de mall (zelfs naar Arlington vond ik het goed te lopen).



http://www.dcdowntownhotel.com/location.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hotelsone.com/washington-hot ... src=Search" onclick="window.open(this.href);return false;
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Monique2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2011, 15:27

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Monique2012 »

Hoi, wij gaan komende zomer ook naar Washington met onze twee zonen (17 en 12 jaar) en hebben een soort van appartement/suite in het One Washington Circle Hotel met een keuken.
We gaan er zeker niet koken maar ik vind het wel fijn om lekker op de kamer te kunnen ontbijten of even iets op te warmen of zo.
Het ligt voor zover ik heb kunnen beoordelen vrij gunstig, dicht bij de metro en ook op loopafstand naar de Mall. Er is ook een zwembad bij.
Wat ik als nadeel gelezen heb, is dat er overlast kan zijn van het geluid van de stad en het nabij gelegen ziekenhuis (ambulances en dergelijke) maar goed, je zit nu eenmaal in een stad.
We zijn er dus zelf nog niet geweest en kunnen dus pas na de zomer een eigen oordeel geven maar misschien heb je er iets aan?

Veel plezier met de voorbereidingen!
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door JKG »

Wij gaan dit jaar ook naar Washington en verblijven dan in Arlington bij de Holiday Inn at Ballston. Let op; hierboven werd vermeld dat parkeren gratis is, dit is inmiddels 14 dollar.
Metro is op 4 blocks lopen (volgens mij kan je de ingang al zien als je voor het hotel staat) en het plan is om SmarTrip kaarten te kopen, om zo met de metro naar Washington te reizen (18 minuten tot Smithsonian metro station, dan zit je bij de National Mall). Koop je losse kaartjes, dan ben je langer bezig en per trip betaal je $1 per kaartje extra. Een SmarTrip kaart kost $2 (exclusief te storten bedrag), dus met een retourtje heb je die er al uit.

Ik zocht eerst een hotel in DC zelf, maar rondom de National Mall of het Witte Huis zijn de hotels belachelijk duur. Ik dacht dat NYC duur was 3 jaar terug, maar toen betaalde ik ongeveer 100 euro per nacht voor het Edison hotel, op 50m van Times Square. In DC betaal je al snel 300-500 euro per nacht in de buurt van de bezienswaardigheden.
We zitten nu ongeveer op 220 euro per nacht incl. ontbijt. Nog steeds erg duur, maar goed, we zitten op 18 min. reizen en de dollar is nu even wat sterker dan vroeger. NYC zal daarom vast ook wel duurder zijn nu, dan in 2012. :lol: :cry:
Dulles
Amerikakenner
Berichten: 461
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:49

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Dulles »

Annapolis, MD vind ik altijd een charmante plek.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Petra/VS »

JKG, parkeren is nog steeds gratis bij de Holiday Inn in Rosslyn waar Martin en Marianne volgens mij zaten, dat is een andere dan die in Ballston :). Die in Rosslyn ligt aan de overkant van de rivier van de monumenten e.d. Arlington is groot. Annapolis is een leuk stadje, maar is wel ver voor DC.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Usatraveler
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mei 2013, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Usatraveler »

Wij hebben voor september volgend hotel geboekt: Embassy Suites Washington-Convention Center.

Dit hotel ligt zeer centraal gelegen, ongeveer 10 min wandelen van de national mall en ligt ook maar enkele blokken van de metro af. Parkeren is tevens mogelijk maar natuurlijk niet gratis.

Hotel scoort blijkbaar zeer goed op de verschillende review sites.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Martin & Marianne »

Petra/VS schreef:JKG, parkeren is nog steeds gratis bij de Holiday Inn in Rosslyn waar Martin en Marianne volgens mij zaten, dat is een andere dan die in Ballston :). Die in Rosslyn ligt aan de overkant van de rivier van de monumenten e.d. Arlington is groot. Annapolis is een leuk stadje, maar is wel ver voor DC.
Wij zaten inderdaad in Roslynn. Op loopafstand van Williamsburg en de metro.

Marianne
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Laredo »

Vorige maand na de tip van Hinko op Tripadvisor een hotel geboekt in Washington. Het Clarion Collection Hotel Arlington Court Suites. We verblijven hier 4 nachten dus we vinden het fijn om een aparte slaapkamer (woonkamer) te hebben voor ons zoontje. Als hij overdag slaapt kunnen wij rustig in de woonkamer rondhangen. Aangezien hij nog al eens onrustig slaapt kan hij prima in de woonkamer slapen als wij gaan slapen. Het hotel lijkt mij een aanrader, inclusief kitchenette, dagelijks ontbijt en doordeweeks gratis avondeten (hoewel ik mij daar niet teveel bij voorstel :lol: )
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door JKG »

Ah, duidelijk. Nog een Holiday Inn in Arlington. :)
Nou ja, wij zitten bij Holiday Inn at Ballston en dan zit je 4 blocks van de metro af, dus dat is ook prima te doen.
Parkeren is daar wel $14, maar we doen een paar dagen DC en daarna vliegen we door naar Florida en daar haal ik pas de huurauto op.
De eerste paar dagen doe ik het rustig aan. :lol:
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door knaapje »

Een tip voor degenen, die een niet te duur hotel net buiten Washington zoeken.

http://www.americanahotel.com/
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ginia.html

Vlakbij de metro, restaurants en een shoppingcenter en heeft goede reviews.
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar staat boven aan mijn lijstje als ik nog eens in Washington kom.
Damons
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:08

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Damons »

Bedankt, voor alle reacties.

We hebben een tip gekregen om eens te kijken naar hotel BEST WESTERN Rosslyn/Iwo Jima in Arlington. Ik heb deze eens bekeken op Tripadvisor en de reacties gelezen. Het is geen high quality hotel, maar om er alleen te slapen is het goed te doen. Het is ongeveer 10 minuten lopen naar de metro als we daar gebruik van gaan maken. Ik denk zelf dat we meer gebruik gaan maken van een taxi om bijv. de white house en de mall te bezoeken.

Iemand ervaring met het hotel?
Gebruikersavatar
steson
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:07
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door steson »

@Damons
Wij zitten volgende week 2 nachten in de BW Iwo Jima!
Als je wilt weten hoe die bevalt, zal ik het volgende week hier posten....

We hebben dit hotel gekozen ivm de prijs, gratis parkeren (huurauto), gratis WiFi, omdat we lid zijn van BW en dus goed voor de punten en omdat de lokatie (denken we) gunstig is voor de Mall en Arlington.
Wij zitten er in het weekend en er is geen hotel voor deze prijs verder te vinden op deze lokatie met de voorzieningen die wij willen.

Dichtbij zit trouwens een bicycle-station waar je voor $7 een fiets kan pakken om vervolgens binnen 30 minuten richting het volgende bicycle-station te fietsen (en zo verder).... Dus voor $7 kun je de hele dag fietsen door Washington.
Op Apple en Android is een app met alle bicycle-stations en hoeveel fietsen er zijn..... Erg handig: Spotcycle.
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Petra/VS »

Ik kan het mishebben (maar denk het niet ;)), maar volgens mij is het niet zo dat je de hele dag voor $7 kunt fietsen via de Capital Bikeshare. Volgens mij kost het iedere keer $7 voor een half uur dus dat wordt voor een dag nog best duur. Het is bedoeld om van A naar B te fietsen. Als je de hele dag een fiets wilt huren is het goedkoper om er een te huren van Bike N Roll.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door babarage »

Ik heb toevallig een paar maanden de site bekeken Petra en ik moet zeggen dat ik sterk de indruk heb dat het inderdaad maar 7 dollar is. Je neemt dan een 24 uurs abonnement van 7 dollar en dan mag je zoveel tripjes maken als je wilt. Het eerste half uur is steeds gratis dus als je het handig doet blijft het bij het abonnementsgeld.

Dit staat er op de site:

You can take as many trips as you'd like during your membership period and the first 30 minutes of each trip are free! After the first 30 minutes, you will be charged an additional fee based on the rates shown below. For example, a 90-minute trip would cost you nothing for the 1st 30-minute period, $1.50 for the second 30 minutes, and $3.00 for the third - for a total of $4.50 for the whole trip.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Damons
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:08

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Damons »

steson schreef:@Damons
Wij zitten volgende week 2 nachten in de BW Iwo Jima!
Als je wilt weten hoe die bevalt, zal ik het volgende week hier posten....
Inmiddels hebben wij de BW Iwo Jima gereserveerd.
Ik ben toch benieuwd naar je ervaringen met dit hotel?

Een fiets huren voor een dag zou op zich wel een goede optie zijn als we de Mall gaan bezoeken.
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door lost95 »

babarage schreef:Ik heb toevallig een paar maanden de site bekeken Petra en ik moet zeggen dat ik sterk de indruk heb dat het inderdaad maar 7 dollar is. Je neemt dan een 24 uurs abonnement van 7 dollar en dan mag je zoveel tripjes maken als je wilt. Het eerste half uur is steeds gratis dus als je het handig doet blijft het bij het abonnementsgeld.

Dit staat er op de site:

You can take as many trips as you'd like during your membership period and the first 30 minutes of each trip are free! After the first 30 minutes, you will be charged an additional fee based on the rates shown below. For example, a 90-minute trip would cost you nothing for the 1st 30-minute period, $1.50 for the second 30 minutes, and $3.00 for the third - for a total of $4.50 for the whole trip.
Klopt, zolang je iedere keer binned 30 minutes dockt, kost het geen extra geld. Je kan direct daarna weer opnieuw een uit het rek halen. Ik vind het ideaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer