Hotel in Washington dc?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Petra/VS »

babarage schreef:Ik heb toevallig een paar maanden de site bekeken Petra en ik moet zeggen dat ik sterk de indruk heb dat het inderdaad maar 7 dollar is. Je neemt dan een 24 uurs abonnement van 7 dollar en dan mag je zoveel tripjes maken als je wilt. Het eerste half uur is steeds gratis dus als je het handig doet blijft het bij het abonnementsgeld.

Dit staat er op de site:

You can take as many trips as you'd like during your membership period and the first 30 minutes of each trip are free! After the first 30 minutes, you will be charged an additional fee based on the rates shown below. For example, a 90-minute trip would cost you nothing for the 1st 30-minute period, $1.50 for the second 30 minutes, and $3.00 for the third - for a total of $4.50 for the whole trip.
Ja, sorry, ik had hier terug moeten komen om mijn twijfels recht te zetten :oops:. Ik had intussen ook uitgevonden dat het inderdaad zo goedkoop is. Wel een waarschuwing dat de bikeshare erg populair is en dat ik vooral in de zomer regelmatig stations leeg zie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
steson
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:07
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door steson »

@Damons

Goeie keuze! Ik zit momenteel in BW Iwo Jima en voor een bezoek aan deze drukke stad (wij waren er dus ook in het weekend) is dit een ideale uitvalsbasis!
Parkeren inbegrepen in de prijs en de wifi is gratis en snel (wij slapen in het hoofdgebouw op de 3e)
Het hotel heeft geen ontbijtservice, maar aan de overkant zit Ledo Pizza die lekkere ontbijtjes serveert en waar je ook, moe aan het einde van de dag, nog een heerlijke pizza of kip kunt eten!
Op de kamer een grote koelkast, magnetron en koffiezetter. Geen kluisje trouwens..... Het bed ligt prima en kussens in overvloed. In de lobby is er ook dag en nacht koffie te halen.
Uit het hotel rechts en dan weer rechts de heuvel op is Wilson Blv waar je allemaal restaurantjes vind. Wij hebben gegeten bij Rhodeside Grill, een sportbar, maar wij vonden het wat tegenvallen.

Binnen 10 minuten lopen sta je bij de US Marine Corps War Memorial op Arlington! Loopbrug over en links onderlangs bij Virginia Suites (langs een muur) en rechts een heuvel op en je bent er!
Op Arlington stopt trouwens ook op de parkeerplaats bij de ingang de Big Bus (hop on hop off). Kaartjes kun je in het hotel al kopen. Wij hebben zo Washington The Mall gezien met deze bus en wij vonden het heerlijk.
De rode fietsen staan trouwens overal, ook bij de ingang bij Arlington waar je bij de War Memorial het park ingaat.
Het lijkt ideaal te werken, maar we hebben ons er niet verder in verdiept. Alleen als jullie met z'n vieren zijn (dus 4 fietsen), zal het wat lastiger worden met docken.... Er moet wel voldoende plek zijn. Ik zou met kinderen zeker die Big Bus nemen. De Patriot Route (rode of blauwe lijn rondom The Mall) kost je $35 voor de hele dag.

Als je met navigatie dit hotel gaat zoeken, hou dan Fairfax Drive aan! Zo wordt je naar de secundaire weg geleid......

Conclusie: een prima hotel voor een prima prijs (voor Washington-begrippen).... Je hoeft niet met de metro, de rode fietsen staan op loopafstand en zo ook de Big Bus.
Oh ja, ik weet niet hoe oud je kids zijn, maar aan de overkant van de loopbrug is een speeltuintje.....
:thumbup:
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door diver99 »

altijd handig die tips over hotels, bedankt
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door lost95 »

Petra/VS schreef:
babarage schreef:Ik heb toevallig een paar maanden de site bekeken Petra en ik moet zeggen dat ik sterk de indruk heb dat het inderdaad maar 7 dollar is. Je neemt dan een 24 uurs abonnement van 7 dollar en dan mag je zoveel tripjes maken als je wilt. Het eerste half uur is steeds gratis dus als je het handig doet blijft het bij het abonnementsgeld.

Dit staat er op de site:

You can take as many trips as you'd like during your membership period and the first 30 minutes of each trip are free! After the first 30 minutes, you will be charged an additional fee based on the rates shown below. For example, a 90-minute trip would cost you nothing for the 1st 30-minute period, $1.50 for the second 30 minutes, and $3.00 for the third - for a total of $4.50 for the whole trip.
Ja, sorry, ik had hier terug moeten komen om mijn twijfels recht te zetten :oops:. Ik had intussen ook uitgevonden dat het inderdaad zo goedkoop is. Wel een waarschuwing dat de bikeshare erg populair is en dat ik vooral in de zomer regelmatig stations leeg zie.
Ik gebruik de bikeshare best veel en vind dat best meevallen (uitzondering tijdens cherry blossoms en 4th of july), ookal als ik gasten op bezoek heb, kunnen we meestal wel een plekje vinden. Internet op je telefoon is dan wel handig zodat je kan zien waar/hoeveel bikes staan en met twee of drie personen is het makkelijker dan met vier personen. Bikeshare heeft bij grote events vaak ook een "fietsenstalling" waar je altijd je fietsen kwijt kan.
Damons
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:08

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Damons »

@steson, bedankt voor alle info.

Via google maps heb ik de buurt deels verkend en hierdoor ook de loopbrug gevonden richting Arlington. Ik denk zelf dat we veel met de taxi zullen doen, aangezien we al veel gaan lopen op de Mall en omgeving Georgetown. Lijkt mij wel zo handig met 2 kids van 6 en 3.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door sharon-vb »

Wij zaten ook in dit hotel, alleen niet in het hoofdgebouw. Verschrikkelijk veel last van de vliegtuigen gehad en wifi was een lachertje. Verder een prima hotel hoor.
Iedere dinsdagavond in juli speelt het marinierskapel bij het Iwo Jima memorial. Supergaaf om te zien, we kwamen er bij toeval achter maar hadden dit zeker niet willen missen. Wat een spectakel, echt op zijn Amerikaans. :thumbup: Het parkje ( waar in de avond vuurvliegjes te zien zijn) zit dan bomvol met mensen; dit allemaal op loopafstand van het hotel.
adj.online
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2013, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door adj.online »

Wij vonden het fijn om na onze vliegreis een hotel te hebben in de buurt van het vliegveld Dulles en hebben een geweldig hotel getroffen in Tysons Corner: marriott residence inn tysons corner op de westwood center drive.

Het is geen traditioneel hotel, maar het zijn blokken van huizen waarin studio's (met volledig uitgeruste keuken) zitten. Kleinschalig met een zwembad en een basketbalveld. Een prima ontbijt en uitstekende wifi. De Walmart zit er direct naast en op 5 minuten rijden zijn twee grote Malls, Tysons Gallerie (met luxe winkels) en Tysons Corner Mall.

De metro is op loopafstand, maar wij kozen ervoor om met de auto naar Washington DC te rijden. Dat is goed te doen, ook met (betaalbaar) parkeren. In 20 minuten stonden we middenop de The Mall en in Alexandria. Great Falls en Leesburg Outlet is ook vlakbij.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door dinniske »

lost95 schreef:
babarage schreef:Ik heb toevallig een paar maanden de site bekeken Petra en ik moet zeggen dat ik sterk de indruk heb dat het inderdaad maar 7 dollar is. Je neemt dan een 24 uurs abonnement van 7 dollar en dan mag je zoveel tripjes maken als je wilt. Het eerste half uur is steeds gratis dus als je het handig doet blijft het bij het abonnementsgeld.

Dit staat er op de site:

You can take as many trips as you'd like during your membership period and the first 30 minutes of each trip are free! After the first 30 minutes, you will be charged an additional fee based on the rates shown below. For example, a 90-minute trip would cost you nothing for the 1st 30-minute period, $1.50 for the second 30 minutes, and $3.00 for the third - for a total of $4.50 for the whole trip.
Klopt, zolang je iedere keer binned 30 minutes dockt, kost het geen extra geld. Je kan direct daarna weer opnieuw een uit het rek halen. Ik vind het ideaal.
Heeft iemand de afgelopen jaren hier nog ervaring mee gehad ?
Zijn er in het hoogseizoen wel genoeg fietsen overal beschikbaar ?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Marcopstal »

Er zijn zowel in het hoogseizoen als daartussen altijd momenten dat bepaalde verhuurstations leeg zijn. Het is dus altijd een beetje een gok.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hotel in Washington dc?

Bericht door Walnic »

Wij hebben hier 2 jaar geleden ook overnacht en het is ons prima bevallen. Ontbijtrestaurantje zat ernaast met prima omeletten. Fietsen kon je inderdaad op loopafstand halen, binnen 10 minuten vond je 2 stations. Erg leuk om Washington met de fiets te ontdekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer