Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yuur: trip Chicago - New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Yuur: trip Chicago - New York

Bericht door Yuur »

Hallo allemaal,

Omdat het vorig jaar zo goed is bevallen, hebben we besloten om weer een roadtrip van bijna 3 weken door de VS te doen.
Deze keer doen we het Noord-Oosten aan, we hebben een ruwe planning gebaseerd op informatie die we her en der gevonden hebben.
Maar misschien hebben jullie veel betere suggesties, ik hoor het graag!

Voorlopige route:

Dag 1 AMS - Chicago
Dag 2 Chicago
Dag 3 Chicago > Detroit (auto ophalen)
Dag 4 Detroit > Toronto (lijkt me leuk om ook even een miniscuul stukje Canada aan te doen)
Dag 5 Toronto
Dag 6 Toronto > Niagara Falls > Watkins Glen
Dag 7 Watkins Glen
Dag 8 Watkins Glen > Catskills?
Dag 9 Catskills?
Dag 10 Catskills > Brattleboro? (iig iets in Vermont ;))
Dag 11 Brattleboro?
Dag 12 Brattleboro? > Boston
Dag 13 Boston
Dag 14 Boston > Cape Cod
Dag 15 Cape Cod
Dag 16 Cape Cod > New Haven (Yale)
Dag 17 New Haven > New York (auto inleveren)
Dag 18 New York
Dag 19 New York (4th of July)
Dag 20 New York - AMS (vertrek om 22.50, dus hebben daar de hele dag nog)

Hoe gaan ze bij de US Customs om met vakantiegangers die het land even in en uit gaan? Iemand ervaringen mee?
Is de route enigszins logisch? Mis ik iets, is er leukers, dan hoor ik het graag van jullie.

Alvast bedankt!

Yuri
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Trip Chicago - New York

Bericht door Hans B »

Route ziet er best netjes uit.

Waar ik zelf bezoekjes heb afgelegd in deze omgeving zijn
Detroit : Henry Ford museum
Watkins Glen : de wandeling langs de Glenn
Corning : Museum of Glass
Rhinebeck : WW 1 vliegtuig museum, op weekend dagen met vliegshow (je kunt ook zelf mee vliegen)
http://www.oldrhinebeck.org/
Boston : Freedom Trail, Cheers, Harvard, honkbalwedstrijd

De ijsfabriek van Ben & Jerrys was een tegenvaller.
De bierfabriek van Anheuser Busch was wel leuk.

Persoonlijk zou ik niet helemaal naar Cape Cod rijden, maar dat moet je zelf weten.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Yuur: trip Chicago - New York

Bericht door Marcopstal »

Het begin vind ik toch wat gehaast. 1 dag voor Chicago is echt niet veel. De rit van Chicago naar Detroit kost je toch een 4,5 uur en je verliest ook nog een uur. Van Detroit naar Toronto moet je ook op een 4 uur tellen + je moet uiteraard de grens over naar Canada waar je ook wat tijd kan verliezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Persoonlijk zou ik een dag langer in Chicago blijven want dit is echt een fantastische stad.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Emergo
Amerika-ontdekker

Bericht door Emergo »

In Vermont zou je in Bennington kunnen uitztappen. Er is het Bennington Battle monument waar je even wat Amerikaanse geschiedenis kunt opsnuiven, het heeft ook een gezellig centrum met restaurantjes e.d. Daarna kom je over Hogback mountain met een mooi uitzicht. In Brattleboro is volgensmij niet heel veel te beleven.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Dat Chicago een leuke stad is kan ik beamen, je zou daar best nog een 2e dag kunnen blijven.

Van Niagara via Catskills naar Vermont is niet zo'n logische route, maar als je daarmee een aantal plaatsen langs de Hudson wilt bezoeken en dan langs de Hudson omhoog rijdt tot ongeveer Albany dan begrijp ik 'm wel.
Als ik mij goed herinner was Roscoe in de Caskills een leuk plaatsje (lang geleden). Je kunt in de Catskills mooie wandelingen maken (er is er 1 met een prachtig uitzicht, moet ik even voor je zoeken in de archieven welke dat is). Verder kan je er mooi rondtoeren, antique (brocante) shops genoeg, zeker in het weekend is het er gezellig druk.
New Paltz, Poughkeepsie, Franklin D. Roosevelt Home, Vanderbilt Mansion, Rhinebeck, genoeg te zien en doen.

Neem langs de Hudson de 9 of 9W en verderop heb je nog de 9J maar dat schiet niet op met rijden.

1 dag voor Boston vind ik ook wat weinig.

Cape Cod is mooi, maar je vergist je al snel in de afstand en eigenlijk moet je wel de tijd hebben om te wandelen en te struinen. Als alternatief zou je een boottocht uit Boston naar Provincetown kunnen doen of een whale watch tour vanuit Boston.

Onderweg naar New Haven kom je langs Mystic Seaport, een stop waard, heeft een mooi maritiem museum, ligt aan de kust en je kunt er fantastisch lobster eten.

Welke periode gaan jullie eigenlijk?
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Ah kijk, bedankt voor de reacties zover!

We zijn vorig jaar ook in Chicago geweest en we slapen bij familie van mij, dus dan is 2 nachten wel genoeg ;p.
1 volle dag Boston zal idd niet genoeg zijn, maar aangezien we al wat andere grote steden hebben, moest er keuze gemaakt worden, maar goed, ik ga
alles even weer in ogenschouw nemen.

We kozen voor Cape Cod ivm strand, maar er zijn vast meerdere/betere opties?

De periode is 15 juni t/m 5 juli. Met Independance Day zitten we in NYC. 8) Even kijken hoe dat dan is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer