Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De sneeuwramp in New England

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

De sneeuwramp in New England

Bericht door Petra/VS »

Dit artikel beschrijft goed wat mijn zus (en ongetwijfeld Dutchie-in-Boston en anderen in die omgeving) doormaken deze winter. Het is ongekend koud in een groot deel van het oosten van de VS, inclusief hier, maar de enorme hoeveelheid sneeuw waar zij mee te kampen hebben is rampzalig en er is nog geen einde in zicht: http://www.nytimes.com/2015/02/20/opini ... .html?_r=0
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: De sneeuwramp in New England

Bericht door Family5 »

Wat een Noordpool toestanden, plus een economische ramp. Sterkte daar! Wat mij opvalt in het artikel van de NYT is dat de noodzakelijke investeringen in public transport of stadsbeheer jaren verwaarloosd zijn. In Nederland is dat onvoorstelbaar. Wanneer je kijkt naar onze enig mogelijke natuurramp: overstroming, dan zie je dat we daarvoor waterschappen hebben. Die kunnen zonder toestemming van de politiek, lees: de waan van de dag, over eigen belastinggeld beschikken en dit tijdig inzetten. Eigenlijk zouden jullie sneeuwschappen moeten hebben. Die zorgen er dan voor dat de wegen openblijven en vervoer mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Family5 op 21 feb 2015, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Prachtige fotos vanuit Boston, maar zoals altijd is niet alles rozengeur en maneschijn.

Wat voor ons schitterende beelden zijn, is voor de inwoners en omgeving een dikke ramp, met later een hoop financiële drama's als er niemand hulp gaat aanbieden :/
AfbeeldingAfbeelding
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Family5 schreef: Wat mij opvalt in het artikel van de NYT is dat de noodzakelijke investeringen in public transport of stadsbeheer jaren verwaarloosd zijn. In Nederland is dat onvoorstelbaar.
(ik weet niet of die laatste statement wel accuraat is .... :lol: )

Maar wat het onderhoud in NY betreft ..... ik bestudeer regelmatig het bouwwerk van de ondergrondse (al of niet ondergronds) en heb me best vaak afgevraagd of de boel wellicht aan het wegrotten is ..... :blink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Kwam ik tegen op de facebook timeline van een vriend:
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story

een van de reacties van iemand die daar woont:
'We're beyond lucky here in Vancouver this year.I can only remember 2 other years that came close to this."

brrrrrrr .....
(lijkt me ook niet ongevaarlijk, trouwens ...... :o )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij hebben hier, in de streek rond Toronto, in ieder geval de koudste van de 5 winters die we hier nu zijn.
De sneeuwval valt wel mee. Het is later dan anders begonnen, er is dan wel een aantal keer 'veel' sneeuw ineens gevallen (15 cm), terwijl dat anders meer verspreid is over 3 of 5 of 7 cm per keer. Maar qua hoeveelheid sneeuw zitten we dit moment rond een hoog gemiddelde, denk ik. Maar het is hier dus wel koud; we hebben nog nooit zoveel dagen gehad met 'extreme cold warning' en dus overdag gevoelstemperaturen kouder dan -30 Celcius.

Vancouver heeft extreem goed weer voor de tijd van het jaar, en ook in Calgary lijkt het minder sneeuw en warmer dan normaal. Wat ook weer niet goed is, want volgens mij heeft dat gevolgen voor de ski-industrie.

En Oost-Canada (the Maritimes)... tja, je ziet het al in dat filmpje hier boven. Die delen in de ellende van hun Amerikaanse buren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ja, dat NYT artikel had ik ook al gepost.

Boston heeft vanavond officieel de 100 inches sneeuw gehaald. Da's zo'n 8.4 feet, of meer dan 2,5 meter. Sinds eind januari. 't Is wat.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

kastelke schreef:
Vancouver heeft extreem goed weer voor de tijd van het jaar, en ook in Calgary lijkt het minder sneeuw en warmer dan normaal. Wat ook weer niet goed is, want volgens mij heeft dat gevolgen voor de ski-industrie.
Grappig vorig jaar zaten wij in de canadeze rockies. Gevoelstempratuur van -45 gehad.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
millie
Amerika-ontdekker

Bericht door millie »

Waar woon jij juist, dutchie in boston? Wij wonen in de metrowest regio, en de sneeuwval was idd enorm de moeite dit jaar... Het zal een kostellijke winter geweest zijn: stookkosten, sneeuw laten ruimen (hier zijn ze met een bulldozer moeten komen om de sneeuwhopen verder in de tuin te duwen)... Wij hebben gelukkig geen echte schade gehad (op een kleine vochtige plek in de woonruimte na), vrienden van ons hebben héél veel schade gehad door ice dams.
Ik kijk uit naar een warme lente... Hetheeft wel veel mooie foto's opgeleverd :-)
Laatst gewijzigd door millie op 11 mar 2015, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
job2301
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door job2301 »

meyem schreef:Maar wat het onderhoud in NY betreft ..... ik bestudeer regelmatig het bouwwerk van de ondergrondse (al of niet ondergronds) en heb me best vaak afgevraagd of de boel wellicht aan het wegrotten is ..... :blink:
Dat idee had ik ook een beetje toen ik in NY was! Maar met de aparte geur die er hing vond ik het wel iets hebben...
2014 New York
Leuke info over de VS: http://plazilla.com/verenigde-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

En vanavond heeft Boston het sneeuwrecord verbroken: 2014/2015 is in Boston de snowiest winter since record keeping - 108.6 inches. De sneeuwhopen zien er weer fris en wit uit :). Ik hoop dat mijn sneeuwklokjes en crocussen twee meter hoog kunnen worden anders wordt dat niks dit jaar.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Bizar hoor. In het oosten teveel sneeuw, hier veel te weinig. De snowpack in de Sierra's is erg mager. Gisteravond om zeven uur zaten de mensen hier nog buiten op het terras te eten in de zwoele avondzon... Het is warmer dan sommige dagen in de zomer. Veel bomen zitten al dik in de bloesem. Sterkte daar in het koude noordoosten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer