Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Oostkust alternatieven

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Route Oostkust alternatieven

Bericht door BonnyR »

Willen jullie eens meekijken naar onze route? We reizen met een camper en vertrekken met de camper uit Greenville, daar moet de camper ook weer ingeleverd worden.
het tweede gedeelte van de route zint me niet.Zeg maar vanaf 18/19. Ook zou ik graag even naar memphis gaan maar dat zijn toch wel heel wat extra kilometers. We zijn ooit wel eens in Smokey mountains geweest en dat is echt prachtig, dus ik denk erover om dat in het laatste stuk te doen.Wat zijn de alternatieven voor Erie/Cleveland/Columbus. Wij zijn nogal natuur mensen, dus een mooi park met dieren spreekt ook aan. Vooral de wat grotere... :) ...dieren...

route Oostkust
Route
1. 10-07-2015: Atlanta
2. 11-07-2015: Greenville
Afstand: 233 km / 145 mijl || Reistijd: ongeveer 2,5 uur .
3. 12-07-2015: Asheville
Afstand: 103 km / 64 mijl || Reistijd: ongeveer 1,5 uur
4. 13-07-2015: Roanoke
Afstand: 391 km / 243 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur .
5. 14-07-2015: Shenandoah NP
Afstand: 204 km / 127 mijl || Reistijd: ongeveer 2,5 uur
6. 15-07-2015: Shenandoah NP
7. 16-07-2015: Luray
Afstand: 32 km / 20 mijl || Reistijd: ongeveer 0,5 uur
8. 17-07-2015: Washington
Afstand: 149 km / 92 mijl || Reistijd: ongeveer 2 uur
9. 18-07-2015: Washington
10. 19-07-2015: Washington
11. 20-07-2015: Lancaster
Afstand: 184 km / 114 mijl || Reistijd: ongeveer 2,5 uur
12. 21-07-2015: Corning
Afstand: 327 km / 203 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
13. 22-07-2015: Corning
14. 23-07-2015: Ithaca
Afstand: 73 km / 45 mijl || Reistijd: ongeveer 1 uur
15. 24-07-2015: Finger Lakes
16. 25-07-2015: Niagara Falls
17. 26-07-2015: Niagara
18. 27-07-2015: Niagara Falls
19. 28-07-2015: Erie
20. 29-07-2015: Erie
21. 30-07-2015: Cleveland
Afstand: 167 km / 104 mijl || Reistijd: ongeveer 2 uur
22. 31-07-2015: Columbus
Afstand: 228 km / 142 mijl || Reistijd: ongeveer 2,5 uur
23. 01-08-2015: Mammoth Cave
Afstand: 479 km / 298 mijl || Reistijd: ongeveer 5 uur
24. 02-08-2015: Mammoth Cave
25. 03-08-2015: Nashville
26. 04-08-2015: Memphis
27. 05-08-2015: Chattanooga
28. 06-08-2015: Greenville
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Color01
Amerika-expert

Re: Route Oostkust alternatieven

Bericht door Color01 »

die aangegeven reis tijden moet je met een korreltje zout nemen, ik ben van overtuigd, dat je het niet red in een Camper met die aangegeven reis tijden.
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

De reistijden heb ik overgenomen van een travelplanner speciaal voor campers, maar die zullen zeker van de meest ideale omstandigheden uitgaan.Dus het zal eerder wat langer duren als korter....
maar ik zit meer met het tweede stuk van de reis. Deze bestemmingen gekozen omdat ze op de route terug liggen, maar vind ze nog niet zo geweldig als stops... :(
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Kan me voorstellen dat je niet tevreden bent met het tweede deel. Mij komt het over dat de laatste dagen behoorlijk afgeraffeld worden. Wat zijn de alternatieven voor Erie/Cleveland/Columbus? is je vraag. Gewoon overslaan zou ik zeggen. Er is daar niets bijzonders te zien. De route loopt ook niet eens langs het meer. Doe de afstand Niagara Falls-Nashville in twee lange dagen over de snelweg en win daarmee tijd voor Nashville en evt. Memphis.
Niekie22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Niekie22 »

Dag, ik ben het met mijn voorganger eens. Nashville is niet zo heel veel bijzonders, kijkje nemen,hapje eten op een terras, 's avonds naar de muziek in de kroegen en door wat mij betreft. Neem voor Memphis daarentegen wat meer tijd om Graceland te bezoeken, want fan of niet, het is een belevenis en natuurlijk 's avonds naar live muziek in Beale street....Verder is de natuur in die buurten niet zo heel spectaculair. Saaie lange wegen staat me bij..
Laatst gewijzigd door Niekie22 op 11 feb 2015, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Niekie22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Niekie22 »

Oh en wat ik nog vergat: wij gaan deze zomer ook een rondje Noordoosten doen en iedereen raadde mij af te lang bij Niagara falls te blijven: 1 nacht is voldoende volgens iedereen. We gaan het meemaken :thumbup:
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

We hebben in ieder geval een bevestiging binnen, dat we voor een Witte Huis bezoek zijn doorgegeven.... :clap:
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Ooh ....en via de medewerker van het congresslid krgen we ook de tip dat Chinatown ook leuk zou zijn in Washington. Zie op foto's wel een mooie toegangspoort, maar verder geen idee....
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Chinatown hier in Washington is niet zoals die in New York of San Francisco. Het enige Chinese eraan is inderdaad de Friendship Arch (de grootste Chinese boog ter wereld, althans toen hij gebouwd werd), een aantal Chinese restaurants en de namen van alle winkels in het Chinees geschreven. Het is een gezellige winkel- en restaurantbuurt met een groot sportcomplex, het Verizon Center, en een aantal musea (Portrait Gallery and American Art (gratis), Crime and Punishment Museum en Spy Museum (beiden zeer de moeite waard).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ariedekreij
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ariedekreij »

Google eens scenic byways usa en je vind een keur aan in aanleg mooie routes. Ik heb er voorlopig 40 op mijn lijstje staan. Maar ik ga 23-2 alweer tot half juli. Dus tijd zat. Goede reis!
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

In 2012 zijn wij vanaf Niagara Falls via Erie naar Sandusky gereden, Cedar Park. De route is inderdaad niet echt spectaculair. Gezien het feit dat we reisden met onze zoon van 2 jaar hebben we Erie uitgekozen als onvernachtingsplek. Bij Erie ligt wel het Presque Isle State Park, een verzameling strandjes waar het prima toeven is. We konden daar toen niet overnachten, we hadden een campground in de buurt.

Cedar Park is een aanrader, maar waarschijnlijk niet haalbaar gezien jullie routeplan. Alternatief is dat je Cleveland even voorbij rijdt tot aan Sandusky. Cedar Park is echt schitterend en wordt niet voor niks "Rollercoastercapital of the world" genoemd...Je moet er wel van houden natuurlijk... :wink:

Vergeet trouwens niet bij Niagara Falls ook Niagara on the Lake te bezoeken, schitterend stadje met de mooiste Starbucks ever seen.
Finger lakes zijn fantastisch, beetje Frankrijk met veel wijngaarden en rijkdom. Mooie stadjes (Geneva on the Lake).

Op een andere reis hebben we ook Memphis aangedaan. Ik vond het tegenvallen; natuurlijk is Graceland mooi om te zien maar ik zou er niet voor om rijden. De campground ligt aan de andere kant van de highway. De buurt is echt onveilig, zelfs een afstand van 500 m lopen werd na de middag door personeel afgeraden richting de Nike Outlet vanwege beroving en criminaliteit.

Beale Street is gezellig met veel muziek en lekker eten bij BB Kings Club.

Voor meer info en tips, zie onze sites hieronder, veel plezier
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Niekie22 schreef:Oh en wat ik nog vergat: wij gaan deze zomer ook een rondje Noordoosten doen en iedereen raadde mij af te lang bij Niagara falls te blijven: 1 nacht is voldoende volgens iedereen. We gaan het meemaken :thumbup:
Dat kan ik bevestigen. Wanneer je vroeg in de middag aankomt kun je genoeg van de Falls meemaken, ik zou dan wel zorgen dat je aan de Canadese kant zit. Het is mooi om te zien en een tochtje met maid of the mist is eigenlijk wel het mooiste. Alle andere dingen die met de Falls te maken hebben kun je doen maar of dat zoveel toevoegt aan de de beleving betwijfel ik. Voor de rest is het een grote toeristische stad met daarbij behorende zaken. Wij waren er twee nachten, dus 1 volle dag maar het had makkelijk in een middag gekund. Moet je natuurlijk niet de pech hebben dat het net die middag waardeloos weer hebt, maar ja het weer heb je niet in de hand :wink:
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ook wij vonden 1 nacht voldoende, in ons 2012-verslag kun je zien wat wij er allemaal gedaan hebben.

Marianne
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Bedankt voor de aanvullende reacties. Ga alle opties bekijken. Jullie horen nog het definitieve plaatje.. :-)
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Tinuszke
Amerikafan

Bericht door Tinuszke »

Mads2010 schreef:
Vergeet trouwens niet bij Niagara Falls ook Niagara on the Lake te bezoeken, schitterend stadje met de mooiste Starbucks ever seen.
Finger lakes zijn fantastisch, beetje Frankrijk met veel wijngaarden en rijkdom. Mooie stadjes (Geneva on the Lake).
Als het goed is, kun je vanaf daar ook in de verte de skyline van Toronto bekijken aan de overkant van lake ontario. Iemand een tip over waar dit het beste kan? Gewoon Niagara boulevard waar de huizen ophouden?

En met Geneva bedoel je Geneva aan Seneca lake denk ik hè? Er is ook een Geneva-on-the-Lake in Ohio (Lake Erie).
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Als het goed is, kun je vanaf daar ook in de verte de skyline van Toronto bekijken aan de overkant van lake ontario. Iemand een tip over waar dit het beste kan? Gewoon Niagara boulevard waar de huizen ophouden?

En met Geneva bedoel je Geneva aan Seneca lake denk ik hè? Er is ook een Geneva-on-the-Lake in Ohio (Lake Erie).
Inderdaad aan de noordzijde van Seneca Lake.

Wat Niagara Falls betreft: we hebben een nacht op een campground gestaan aan de Canadese kant. Vandaar uit "maid of the mist " gedaan. Houdt wel rekening met wachttijden. Probeer vroeg te zijn, de rijen zijn daar het kortst.

Niagara on the lake: weet niet of je Toronto kunt zien, weet wel dat de weg daar ophoudt bij het strand. Dit is het einde van Queens street. wij kwamen hier min of meer toevallig...we hadden op een folder gezien dat er een ijssalon van "cows" was. Die kenden we nog uit 2009, moeite van omrijden waard voor ons. En toen kwamen we erachter dat dit een verrassend mooi dorp was tussen de wijngaarden.
Tinuszke
Amerikafan

Bericht door Tinuszke »

We slapen in de buurt van Buffalo, NY en gaan dan 's ochtends vroeg de grens over naar Canada (30 mins rijden).
Ik hoop dat dan zowel de border crossing als de rij bij maid of the mist meevalt.

Behalve maid of the mist (dat is nu officieel hornblower cruises geworden vanaf de Canadese kant toch?) moet ik nog even kijken wat we nog meer gaan doen bij Niagara. Journey behind de falls krijgt wel goede reviews op TA, maar verder weet ik het nog niet. Verder lijkt het ook als je bij journey behind de falls parkeert, je over een soort promenade langs het water kunt lopen van waar je falls ook nog kunt zien.

Wat betreft niagara on the lake, ik zie nu een "Scenic Outlook" op het einde van Queens street aan het meer, dus ik denk dat dat het wordt dan. Starbucks ziet er inderdaad leuk uit op StreetView, gewoon een soort oud woonhuis, haha. ik ben ook bij de allereerste Starbucks in Seattle geweest, die zag er ook wel wat anders uit dan de normale 13-in-een-dozijn fillialen.

Geneva moeten we nog even kijken, er is een hele rij NY State parks bij de finger lakes dus ik denk dat ons schema al vol zit in die regio :wink:
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Check onze site maar eens, we hebben een aantal State Parks tussen NYC en Niagara Falls bezocht. Mooie parken die nog relatief onbekend zijn bij de grote meute. Wij hebben tijdens ons verblijf daar bijna geen buitenlanders gezien, wel veel leuke reacties van locals, die waren vooral benieuwd naar onze afkomst en het blonde uiterlijk van onze zoon van (toen)jaar.
De site staan onderaan bericht.
Tinuszke
Amerikafan

Bericht door Tinuszke »

Heb ze gelezen :) Watkins Glen staat ook op onze planning. In plaats van Treman SP heb ik voor nu Taughannock Falls SP en Buttermilk Falls SP gekozen. Ook wil ik wel even op de campus van Cornell in Ithaca gaan kijken.

Het racecircuit van Watkins Glen is wel een tip die ik weer even vergeten was, ik moet nog even kijken of daar iets te zien of te doen is.

Tussen de finger lakes en Niagara heb ik ook nog Letchworth SP opgeschreven. Iemand daar evaring mee?
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Tinuszke schreef:Behalve maid of the mist (dat is nu officieel hornblower cruises geworden vanaf de Canadese kant toch?) moet ik nog even kijken wat we nog meer gaan doen bij Niagara. Journey behind de falls krijgt wel goede reviews op TA, maar verder weet ik het nog niet. Verder lijkt het ook als je bij journey behind de falls parkeert, je over een soort promenade langs het water kunt lopen van waar je falls ook nog kunt zien.
Dat klopt, je parkeert gewoon ergens en wandelt dan gewoon langs de falls naar de attractie die je wilt doen. Inderdaad is het aan te raden om bij tijds bij de maid of the mist te zijn, dan ben je zo aan de beurt. Na twaalven zijn de rijen behoorlijk in de zomer. Ik heb een paar jaar geleden de journey behind the falls gedaan, was wel aardig maar vond het niet geweldig in tegenstelling tot de maid of the mist, dat vond ik z’n geld meer dan waard.
Wanneer je naar Watkins Glen wilt kun je ook eens in ons verslag kijken van 2013, was erg leuk daar.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer