Bezoek Witte Huis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Marco en Cindy »

Ik ken persoonlijk iemand die heeft destijds via beide Bill's een verzoek ingediend en die kreeg uiteindelijk ook 2 uitnodigingen voor dezelfde dag (eentje om 9 uur en eentje om 11 uur) en kon dus kiezen.

Dus als het al niet toegestaan is dan werd er niet heel erg goed op gecontroleerd... Maar ik heb ook nergens kunnen lezen dat je als niet-Amerikaans staatsburger niet meerdere senatoren mag benaderen. Als Amerikaans staatsburger moet je via je eigen 'representative' een aanvraag indienenen. Maar wij Nederlanders hebben geen eigen 'representative'... :wink:
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Spandi
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2012, 11:00

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Spandi »

Ik maak me op voor mijn aanvraag voor midden juli. Vroeg me af of je je onder Trump meer succes zou hebben met een tour via een republikeins senator aan te vragen, dan een democratische...

Zoveel senatoren, zoveel keuze.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door RNA »

Neehoor dat maakt helemaal niets uit. Het witte huis is 'van de mensen' en onafhankelijk van de partij
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Ellen1308 »

Ik heb inmiddels ook de mail van het Witte huis ontvangen! Voor 30 april moet ik de gevraagde informatie doorgeven. En dan maar afwachten!!!
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Bibu »

Ook ik heb me aangemeld voor een bezoek aan het Witte Huis. Nu maar duimen!
Ik heb nog een vraagje over de rondleidingen in het Pentagon en Capitool. Dit willen wij op 1 dag doen. Wij zitten in het Hilton Arlington Courthouse en zouden dan als eerste naar het Pentagon willen en daarna door naar het Capitool (zodat wij daarna nog andere dingen op The Mall kunnen bezoeken). Ik heb alleen geen idee hoeveel tijd ik tussen de twee rondleidingen moet nemen. Kan iemand hier advies over geven?
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Bibu »

Bovenstaande vraag is niet meer van toepassing. Ik dacht dat mijn vader graag naar het Pentagon wilde, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus we gaan alleen de rondleiding in het Capitool doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Martin & Marianne »

In het kader van beter mee verlegen dan om verlegen, je kan in het Capitol ook de Senaat-zaal bekijken. Het bezoek daarvan zit echter niet in de rondleiding. Je moet daarvoor apart een gratis kaartje halen:
The Senate and House galleries are open to visitors whenever either legislative body is in session, however the galleries are not included as part of the U.S. Capitol tour. Passes are required to enter either gallery at any time. Visitors may obtain gallery passes from the offices of their Senators or Representative.International visitors with valid photo ID from their home country may inquire about gallery passes at the House and Senate Appointment Desks on the upper level of the Capitol Visitor Center.

When the House of Representatives is not in session, visitors with passes may visit the House gallery from 9 a.m. to 4:15 p.m., Monday through Friday. The House gallery is closed on holidays and is subject to unplanned, temporary closures when the House is out of session.

The Senate gallery is open during scheduled recesses of one week or more, and visitors are admitted to the gallery from 9 a.m. to 4:15 p.m., Monday through Friday. The Senate gallery is closed on weekends and holidays (unless the Senate is in session), and during any recess or adjournment of less than one week.
Zie voor ons bezoek aan de Senaat: http://martinenmarianne2012.blogspot.nl ... pitol.html

Martin
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Bibu »

Bedankt voor de tip. Dat willen we zeker gaan doen!
medi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mar 2014, 17:26

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door medi »

ik heb via Bill Nelson een aanvraag gedaan.Drie maanden voordat we gaan. Gister bevestiging van het witte huis gekregen dat we kunnen gaan. We gaan 12 mei. Ik heb er zin in.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Ellen1308 »

wat een goed nieuws Medi, leuk vooruitzicht!! En jullie vakantie komt dus ook al aardig dichterbij dan!!
Wat voor reis gaan jullie eigenlijk maken? Ik kan op het forum verder geen berichten van je vinden.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door SpaceAce »

medi schreef:Gister bevestiging van het witte huis gekregen dat we kunnen gaan. We gaan 12 mei. Ik heb er zin in.
Vergeet niet de "RSVP/Register your Guests" nog in te vullen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben. Laatst had iemand op FB dat te laat door. Dus helaas, alsnog een afkeuring. Uiteindelijk heeft ze het nog een keer proberen aan te vragen (bij een andere Senator) en toen wel gelukt.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
medi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mar 2014, 17:26

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door medi »

Vergeet niet de "RSVP/Register your Guests" nog in te vullen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben. Laatst had iemand op FB dat te laat door. Dus helaas, alsnog een afkeuring. Uiteindelijk heeft ze het nog een keer proberen aan te vragen (bij een andere Senator) en toen wel gelukt.
Wat bedoel je met RSVP/register your guests?
In de mail van White House tours staan de namen van degenen die meegaan, in de guestlist. Er staat ook een boardingpass bij. Ik kan in die mail niet ontdekken dat ik nog iets moet doen. Buiten de boardingpass printen en de id's meenemen van de mensen die op de guestlist staan natuurlijk.
medi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mar 2014, 17:26

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door medi »

door Ellen1308 » 26 apr 2018, 20:43

wat een goed nieuws Medi, leuk vooruitzicht!! En jullie vakantie komt dus ook al aardig dichterbij dan!!
Wat voor reis gaan jullie eigenlijk maken? Ik kan op het forum verder geen berichten van je vinden.
We gaan drie dagen naar Washington en dan met de trein voor 6 dagen naar New York. We vertrekken op hemelvaartsdag. Nog iets minder dan twee weken dus.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Ing »

Verzoek ingediend bij Bill Huizenga voor 24 of 25 augustus. Ben benieuwd!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Josje99 »

Via bill Huizinga heb ik niks gehoord dus ook maar een 2e poging gedaan bij Deborah Fischer en ja hoor, gelijk een bevestiging gekregen en de aanvraag bij the White House zelf is ook via de mail aangevraagd.

Nu dus wachten tot 2 weken vantevoren!

Ook heb ik zelf een tour bij the Capitol en the Pentagon aangevraagd. Capitol is gelijk goed maar voor the Pentagon is het ook afwachten.....
sluiskamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2015, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wijchen

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door sluiskamp »

Ik heb vorige week via de website van Bill Huizenga een aanvraag gedaan voor een rondleiding in het Witte Huis op 27/7-2018. Helaas heb ik toen geen reactie gehad, ik wist niet zeker of dit goed was gegaan en heb toen via Bill Nelson een aanvraag gedaan voor een tour in het Witte Huis.
Deze reageerde gelijk en een halve dag later kreeg ik een mail van het White house Vistors offices om onze gegevens te registeren, wat ik ook gelijk
heb gedaan.

Vandaag een mail van Bill Huizenga (White house Vistors offices) gekregen om ook onze gegevens te registeren.
Kan ik dit gewoon doen of moet ik deze laten lopen omdat ik dit al voor Bill Huizinga heb gedaan....ik heb to 31/5/2018 de tijd om onze gegevens in te vullen.
Ik heb gelezen dat als je je gegevens niet invult de aanvraag vervalt.
Gr Ronald

2009 - 4 Weken rondreis Florida
2012 - 4 Weken rondreis Florida
2015 - 4 Weken rondreis Zuid-Westen
2018 - 3 Weken rondreis Noord-Oosten
2019 - ?
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Marco en Cindy »

Ik ken persoonlijk iemand die heeft destijds via beide Bill's een verzoek ingediend en die kreeg uiteindelijk ook 2 uitnodigingen voor dezelfde dag (eentje om 9 uur en eentje om 11 uur) en kon dus kiezen.
Het blijft een gok natuurlijk :wink:
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Bibu »

Wij hebben gister toestemming gekregen om het Witte Huis te bezoeken op 30 juni :D Ook nog op een fijne tijd, 13.00 uur. Wij komen die dag namelijk vanuit Paradise (Pennsylvania) en kunnen dus op een normale tijd vertrekken. Maar ook als we een eerder tijdstip hadden gekregen, hadden we het gedaan en gewoon heel vroeg vertrokken. Maar dit is wel zo fijn.
Weet iemand in de buurt een betrouwbare parkeergarage? Wij hebben namelijk alles in de auto liggen, omdat we vanuit Paradise komen.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Bibu »

medi schreef:
Vergeet niet de "RSVP/Register your Guests" nog in te vullen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben. Laatst had iemand op FB dat te laat door. Dus helaas, alsnog een afkeuring. Uiteindelijk heeft ze het nog een keer proberen aan te vragen (bij een andere Senator) en toen wel gelukt.
Wat bedoel je met RSVP/register your guests?
In de mail van White House tours staan de namen van degenen die meegaan, in de guestlist. Er staat ook een boardingpass bij. Ik kan in die mail niet ontdekken dat ik nog iets moet doen. Buiten de boardingpass printen en de id's meenemen van de mensen die op de guestlist staan natuurlijk.
Heb jij uiteindelijk nog iets moeten doen? Ik heb op de guestlist onze 3 namen staan, maar ik heb maar 1 boardingpass. Klopt dat?
Ik dacht ook dat het zo eigenlijk goed was. Dus gewoon de boardingpass uitprinten en van ons alledrie de ID meenemen.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Ellen1308 »

@Bibu, ik kan je geen concrete tips geven over veilige parkeergarages want onze laatste keer in Washington is alweer bijna 13 jaar geleden. Maar wellicht heb je iets aan deze website: : https://washingtondc.bestparking.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer