Bezoek Witte Huis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door SpaceAce »

Maar geen spiegelreflex... We mochten inderdaad foto's maken. Met een klein toestel, of de smartphone. Onze spiegelreflex hebben we dus in een kluisje gelegd bij National Museum of American History. Werkte prima :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Shar
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2013, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Shar »

Ik heb in oktober 2014 voor het eerst een tour gedaan door het Witte Huis. Helaas mocht je toen binnen nog geen foto's maken, waardoor ik me opnieuw heb aangemeld toen het wél mocht. In februari van dit jaar mocht ik voor de 2e keer er naar toe en heb ik me suf gefotografeerd, haha. En in juni ging ik nogmaals naar NYC maar deze keer met iemand die ook nog nooit naar DC was geweest waardoor ik dus voor de 3e keer een tour heb gedaan. :lol:

Ik wil de mensen hier bedanken voor de goede tips! :clap: Ze hebben mij zeker geholpen!! :thumbup:

Afbeelding
Fired up! Ready to go!
JasperFC
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 okt 2014, 12:56

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door JasperFC »

Ik hoop op 1 of 2 mei van dit jaar een bezoek te mogen brengen aan het Witte Huis. Klopt het nu dat het geen zin heeft om eerder dan 3 maanden van te voren al een aanvraag in te dienen?

En wat is de strekking van de aanvraag: één simpele zin met daarin de aanvraag, of wordt er een epistel verwacht waarin je uiteenzet waarom je zo graag een bezoek brengt aan het Witte Huis :P
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Njit »

Zo staat het wel op de site: https://www.whitehouse.gov/participate/tours-and-events

Requests can be submitted up to three months in advance and no less than 21 days in advance. You are encouraged to submit your request as early as possible as a limited number of spaces are available.

En nee, je hoeft niet een opstel in te leveren waarom je het Witte Huis wil bezoeken. Daar is ook geen ruimte voor op het aanvraagformulier.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
JasperFC
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 okt 2014, 12:56

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door JasperFC »

Bedankt!
liesje186
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door liesje186 »

Hoi Jasper!

Waar vind je juist de documenten om je aanvraag op te starten?
kaat82
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door kaat82 »

Ik meende ergens te hebben gelezen dat je enkel boven de 18 naar binnen mag, mits akkoord.
Klopt dit of mogen onze kids ook mee?
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door SpaceAce »

Tijdens ons bezoek aan het witte huis, in september 2016, waren er genoeg kinderen aanwezig. In de rij waar je -tig keer gecheckt wordt door middel van je paspoort en aanmeldingslijst, werd er ook leuk met ze gepraat door het personeel. Of ze het leuk vonden om het witte huis te bezoeken, wat hun naam is en leeftijd (maar dat kan ook controle zijn ;) ). Dus volgens mij mogen kinderen onder de 18 gewoon mee.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Jolanda68 »

Binnen 3 weken vertrekken we naar Washington DC, ik ben benieuwd wanneer we bericht krijgen voor de tour in het Witte Huis en het Pentagon. Ik zie dat sommigen dat al bijna 3 weken van tevoren kregen te horen. Dus elke dag vanaf nu in spanning wachten op mail :angel:. Is er al iemand geweest nadat Trump president is geworden? Heb er zo'n zin in, ik zou het wel erg jammer vinden als we niet "ingeloot" worden :? .
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Jolanda68 »

Zonet mail(s) ontvangen dat we kunnen komen :thumbup: . Superblij natuurlijk. Maar nu heb ik toch een klein probleempje, we zijn 2 keer uitgenodigd.... Voor de vrijdag en voor zaterdag. We komen vrijdag pas laat aan dus dan kunnen we niet. Die datum heb ik verkeerd doorgegeven. Omdat ik geen reactie kreeg via Bill Nelson heb ik ook nog een aanvraag gedaan via Bill Huizenga. Daarvan mogen we zaterdag komen. Nu wil ik wel afzeggen voor vrijdag zodat andere mensen kunnen gaan. Maar ik ben bang dat ze niet goed kijken en dat ze dan alletwee de afspraken cancellen :roll: . Maar van de andere kant doen ze dat misschien ook als we vrijdag niet op komen dagen. Dit is echt een luxeprobleem 8) . Wat zouden jullie doen?
Iman
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 14:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Iman »

Leuk Jolanda! Kreeg jij trouwens een bevestiging van je aanvraag van Bill Huizenga of alleen een bevestiging toen je mocht komen? Want ik heb het begin van de maand gedaan maar nog niks gehoord en vraag me nu af of ik voor de zekerheid het misschien ook bij een andere senator moet aanvragen...maar wil ook weer niet jouw probleem hebben hahhahaha!
Iman
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 14:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Iman »

Jolanda68 schreef:Zonet mail(s) ontvangen dat we kunnen komen :thumbup: . Superblij natuurlijk. Maar nu heb ik toch een klein probleempje, we zijn 2 keer uitgenodigd.... Voor de vrijdag en voor zaterdag. We komen vrijdag pas laat aan dus dan kunnen we niet. Die datum heb ik verkeerd doorgegeven. Omdat ik geen reactie kreeg via Bill Nelson heb ik ook nog een aanvraag gedaan via Bill Huizenga. Daarvan mogen we zaterdag komen. Nu wil ik wel afzeggen voor vrijdag zodat andere mensen kunnen gaan. Maar ik ben bang dat ze niet goed kijken en dat ze dan alletwee de afspraken cancellen :roll: . Maar van de andere kant doen ze dat misschien ook als we vrijdag niet op komen dagen. Dit is echt een luxeprobleem 8) . Wat zouden jullie doen?
Ow en misschien ben je al geweest, maar ik zou ze gewoon contacten en het heel goed uitleggen. Dan moet het ze toch wel lukken om maar 1 datum te annuleren...
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Jolanda68 »

We zijn inderdaad al geweest :wink: , je vraagt aan via een senator, de medewerker van de senator stuurt je gegevens door. Daarna houdt het op voor het kantoor van de senator. Mailen hielp niet, geen reactie, dus we hebben het zo gelaten. Het mailadres van de secret service had ik niet :wink: . We kregen er verder ook geen opmerking over. Het was overigens heel leuk, ik heb er echt van genoten :P .
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Emielo »

Yes, zonet mail ontvangen dat we ook toegelaten zijn voor de Self Guided Tour in The White House op 19/7

Wel klein probleempje, Tour is om 11u30 en om 14u05 hebben we trein geboekt naar Philadelphia.

Daarom vraagske aan allen die al het geluk gehad heeft om deze tour te mogen doen : hoe lang zijn jullie binnen geweest ?

Alvast bedankt voor de "massale" respons :thumbup:

Nog 7 keren slapen en we zijn er mee weg
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door SpaceAce »

Wij zijn exact een uur binnen geweest, en dan hebben we nog best rustig aangedaan (en twee keer in de rij gestaan voor een foto bij de vlaggen. De eerste keer was mislukt aka niet zo naar mijn zin, dus gewoon weer achteraan aangesloten :) )

Dit is overigens exclusief de tijd voor het naar binnen gaan. Wij moesten een keer of drie in een rij gaan staan om onze namen door te geven (en af te laten vinken op hun lijst dus), om vervolgens ook nog eens langs een snuffelhond te lopen. Kosten ons bij elkaar zo'n 20 minuten?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door esak »

Yes, ook wij zijn ingeloot voor de White House Tour!! Erg blij mee!
Nu wil het geval dat wij zaterdag 22 juli om 11.00 de tour hebben. En we vertrekken die dag 's ochtends uit Philadelphia. Op tijd weg dus. Aangezien er op zondag geen tours zijn, en we op maandag weer vertrekken, was zaterdag onze enige optie.
Het lijkt ons het handigst om rechtstreeks naar het Witte Huis te rijden, en de auto zo dicht mogelijk daar bij te parkeren.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Waar zit dichtbij een parkeergarage?
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Marco en Cindy »

Via welke Senator hebben jullie de tour aangevraagd? Wij gaan in Oktober naar Washington en ik moet binnenkort ook de tour gaan aanvragen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door esak »

Wij hebben het via Bill Nelson gedaan.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
1BJK903
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 sep 2013, 09:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door 1BJK903 »

Heb het via Bill Nelson geprobeerd, voor in augustus. Amerikaanse adresgegevens gegeven, in comment gezet dat ik uit Europa kom. Fingers crossed!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer