Bezoek Witte Huis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Susanne100
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2015, 08:00
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nederland

Bezoek Witte Huis

Bericht door Susanne100 »

Hallo,
Wij zijn van plan om in juli dit jaar naar het oosten van Amerika en Canada te gaan.
De planning is om 4 dagen in Washington te verblijven. We willen tijdens deze periode graag het Witte Huis bezoeken.

Kan iemand me vertellen waar precies we dit kunnen aanvragen? Ik weet dat het via een senator of het Huis van Afgevaardigden moet, maar waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt.

Groeten,
Susanne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door mtl »

Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Bennogr »

Advies op de pagina van het Witte Huis dat ambassades ook kunnen helpen geldt al jaren niet meer, de Nederlandse ambassade, in ieder geval, doet niets.

Zoek dit deel van het forum eens door, een aantal mensen hier is het wel gelukt via een Congress persoon en hebben bericht hoe ze dat gedaan hebben en via wie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Boriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2014, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Boriq »

Ik ga zelf ook in juni en juli naar Washington (en NYC) en heb zelf de request bij 3 senatoren (Gillibrand, Sanders en Warren) ingevuld met daarin dat ik uit Nederland kom, heel geïnteresseerd ben, graag in het Witte Huis wil kijken, etc.
Het is ongeveer anderhalve week geleden dat ik dat formuliertje heb ingevuld, dus ik hoop ergens komende weken een berichtje te krijgen dat ze hem door zullen sturen/ergens voor zullen leggen.
Om wat meer kans te maken heb ik er zelf voor gekozen om ook de periode dat ik in NYC ben opgegeven als beschikbaar, kan natuurlijk zijn dat zoiets in jullie geval wat minder makkelijk gaat.
De complete lijst met senatoren en hun sites vind je hier: http://www.senate.gov/general/contact_i ... rs_cfm.cfm
Succes!
Susanne100
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2015, 08:00
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nederland

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Susanne100 »

Super. Bedankt voor de reacties. Kan iemand me aansluitend nog vertellen, voor als het niet lukt, of het bezoeken van het Visitor Center leuk is?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door nwolf »

Ik heb een reactie gekregen van de assistent van Chris van Hollen dat ze de aanvraag hebben ontvangen en hebben ingediend. Voor eind februari verwachten ze een reactie.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Hinko »

Een leuk en handig topic met veel info vind je hier:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=51489

En een verslag van onze dag vind je hier:
http://fallfoliage2014.blogspot.nl/2014 ... on-dc.html

Succes en hopelijk heb je ook geluk :wink:
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door harryvanrooy »

Idd een half jaar op voorhand aanvragen. Ze laten weten dat ze je aanvraag aangekregen hebben en that's it. Drie tot twee weken vooraf krijg je bericht dat je mag komen met de uitnodiging er bij met het tijdstip.Ik had bij verschillende senatoren geprobeerd en enkele hebben gemeld dat het voor buitenlanders niet meer mogelijk was. Ik was het eigenlijk al vergeten toen de uitnodiging aankwam, dus eentje is er doorgekomen. Kleine tip, als je kan, vraag dan een Zaterdag aan, dan zijn er bijna geen schooluitstappen en die krijgen nu eenmaal voorrang. Veel succes
Harry
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Petra/VS »

Susanne100 schreef:Super. Bedankt voor de reacties. Kan iemand me aansluitend nog vertellen, voor als het niet lukt, of het bezoeken van het Visitor Center leuk is?
Ja, zeker! Het is pas een paar maanden weer open en zeker de moeite waard om erdoorheen te gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hoeksie
Amerikafan
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 aug 2010, 20:30

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door hoeksie »

Ene nog een tip. A:s je niets hoort, wil het ook nog wel helpen er een telefoontje aan te wagen. Het zorgde ervoor dat wij een plekje hadden (via Warren aangevraagd)
Boriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2014, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Boriq »

Ik ben vanmiddag door 'the office of Senator Kirsten Gillibrand' gemailed dat ze mijn request in behandeling nemen en doorsturen naar het White House Visitor Center. Al iets dichterbij het Witte Huis dus :D
rirarianne
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2013, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door rirarianne »

Hallo,

Ook ik heb vandaag een mail gekregen met een Excel bestand met daarin allerlei dingen die ik moet invullen . Alleen begrijp ik niet alle afkortingen. Naam adres woonplaats, geboortedatum en geslacht heb ik al ingevuld. Nu nog ons paspoort nummer. Maar dan staan er nog een paar afkortingen in.. Heeft iemand die dit ook al ingevuld heeft een idee?

Alvast bedankt voor de reacties. .

Groeten Rian
Boriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2014, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Boriq »

Het excel bestand wat ik ingevuld heb heette '2013 White House Security Information' en had 10 dingen om in te vullen
(van links naar rechts)

Last_Name: Lijkt me duidelijk
First_Name: Lijkt me duidelijk ;)
MI: Je middelste naam als je die hebt, NMN als je die niet hebt
DOB: geboortedatum (MM/DD/YYYY)
SSN: Ik heb m'n BSN ingevuld, is ook 9 cijfers
Citizen: N voor no (geen US citizen dus)
Country: NE voor Nederland
Gender: M voor man, F voor vrouw
City: De stad waar je verblijft als je het Witte Huis wilt bezoeken
State: De staat waar je verblijft als je het Witte Huis wilt bezoeken

Succes!
Laatst gewijzigd door Boriq op 06 jan 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
rirarianne
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2013, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door rirarianne »

Top top!! Dank je wel!!

Ik vul hem gelijk in...

Groeten Rian
Boriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2014, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Boriq »

Even een vraagje/update van mijn kant: Wat zou de countrycode voor Nederland moeten zijn in twee letters? Ik dacht zelf aan NL en wikipedia bevestigde dit, maar ik kreeg zojuist een mailtje dat dit niet klopte. Iemand die hier meer van weet?
edit: heel snel een mailtje terug: het blijkt NE voor Nederland te zijn en NX voor de Antillen. "It is really weird how they assign these country codes, I almost feel as though they made it up just for their White House system"
hoeksie
Amerikafan
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 aug 2010, 20:30

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door hoeksie »

Boriq schreef:SSN: Ik heb m'n BSN ingevuld, is ook 9 cijfers
Mij is vorig jaar verteld dat de VS niets hebben aanons BSN nummer. Ik heb dat toen gecorrigeerd en daar onze paspoortnummers ingevuld
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Anita74 »

Weer iemand wat je moet invullen als je nog een nieuw paspoort moet aanvragen?
Wil de rondleiding aanvragen voor augustus, maar mijn man moet in juni nog een nieuw paspoort.
Gewoon oud nummer invullen of geeft dit straks problemen?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door harryvanrooy »

Jeps, je paspoort vergelijken ze tweemaal met de lijst waarop de aangegeven nummers staan. Ik denk niet dat je dat achteraf nog kunt veranderen, in ieder geval niet zonder een hoop gedoe. Kun je beter eerst een nieuw paspoort gaan halen, denk ik!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Hinko »

ja eens met Harry!
Gebruikersavatar
Mads
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jan 2012, 16:17
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Arnhem

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Mads »

Ik heb voor juli ook een aanvraag gedaan, kreeg mooi snel reactie van de Senator en nu afwachten.
Ik heb trouwens NL ingevuld bij het land en dat was goed. Enfin, hopelijk komen we er doorheen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer