Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje New York in April

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Cronimet
Amerika-ontdekker

Weekje New York in April

Bericht door Cronimet »

Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn uit aan het kijken om van 18 tot 25 april een weekje naar New York te gaan en hierbij hebben we natuurlijk enkele vragen.

Momenteel vinden we via Skyscanner de goedkoopste vlucht via Allitalia aan 422€. Is dit een hoge prijs of een normale prijs voor de tijd van het jaar? Gaan de prijzen voor het boeken van tickets in januari /februari eerder stijgen dan dalen?

De vlucht bestaat uit een vlucht van Brussel tot Rome en van Rome naar NY met anderhalf uur de tijd voor een overstap, is dit voldoende?

Verder was ik op zoek naar een verblijf plaats maar hotels zijn blijkbaar enorm duur. Het is niet dat ik het geld niet heb maar ik heb liever veel waar voor mijn geld.
Ik heb geen zin om 1000€ uit te geven aan een hotel waar je enkel gaat slapen en douchen.

Weet er iemand een goedkope verblijfplaats met normale prijzen max. 700€? Ik had het Asiatic hotel gevonden op Booking.com aan 550€, maar het ligt wel in Flushing. Is dit te ver om elke dag te doen?

Of heeft er iemand goede ervaringen met een goede Airbnb?

We zoeken enkel een goed bed, goede ligging dicht aan de metro en een eigen badkamer.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
Dimi
mtl
Amerika-expert

Re: Weekje New York in April

Bericht door mtl »

Ik vind 422 euro voor een vliegticket een prima deal. En hotels zijn inderdaad duur, met name in Manhattan. Probeer Long Island City eens, niet ver van Manhattan maar toch aanzienlijk lagere prijzen.
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

Dus je zou in mijn plaats niet wachten en hopen op lagere prijzen maar nu boeken?
Is een uur en een kwartier genoeg tijd voor een overstap in Rome?
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

442 voor een ticket is niet duur volgens mij.

Alle hotels in NYC/Manhatten zijn relatief duur.. Toch zou ik wel in Manhatten gaan zitten, dat is ons altijd goed bevallen. Laatste keer zaten we in Soho, leuke wijk met allerlei eettentjes en barretjes.
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

Relatief duur? Onder de 1000€ vind ik niks, enkel die Asiatic maar deze ligt in Flushing en dat lijkt me redelijk ver van het centrum gelegen.

Heb veel goede dingen gelezen over Airbnb maar heb er zelf nog geen ervaring mee. Maar er zijn zoveel aanbieders dat ik het bos niet meer zie door de bomen :D
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Dat is een mooie prijs, maar ik neem aan dat je via Italie vliegt? Als de reistijden je goed lijken, zou ik het boeken .... ik ben in april nu 525 euro kwijt voor een vlucht via IJsland, en vooralsnog heb ik geen spijt van mijn boeking ... > oh, ik lees het al, via Rome met 1,5 uur, ik zou het durven gokken, je wordt desnoods op een later vliegtuig gezet ....

hotels in New York zijn duur. BnB is over het algemeen illegaal, tenzij de bewoner zelf ook in de woning overnacht (dit geldt alleen voor NYC, veel hotels, veel mensen, niet genoeg huurwoningen, vandaar). Dat wil niet zeggen dat je nou per se gepakt wordt .... je kunt kijken .... op eigen risico

Flushing: reken ca 30 minuten reistijd naar Manhattan .... zou mij net te ver zijn, al krijgt het hotel wel goede reviews ....
Zolang je opzegbaar boekt en niet vooruit hoeft te betalen, kun je rustig boeken en op je gemak blijven kijken naar aanbiedingen. Maar voor 100 euro per nacht gaat het in Manhattan niet snel lukken, tenzij je (zoals ik) genoegen neemt met gedeelde toiletten en douches op de gang .... (ik ga in het Seafarers GH zitten)

Long Island City, Queens, is een wat beter alternatief, mits je maar zorgt dat je hotel bij een subway station in de buurt zit ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Je praat over maximum 700 € voor 7 nachten dus dat is met 2 personen 1400 €.

Als ik kijk op Booking.com vind ik bijvoorbeeld :

Hudson a Morgans original :

Prijs :

1241,03 €
+ 14,75 % Taks
= 1424 €
+ belastingen
= totaalprijs : 1560 € / 2 = 780 € per persoon.

Ik heb hier dit jaar zelf vier nachten geslapen en vond het een fijn hotel met mooie kamers, wel klein maar dat is overal in Manhattan. Het hotel heeft enkele bars en zelfs een rooftopbar.
Het ligt aan Colombus Circle dus je slaapt bijna aan Central Park en er ligt een metrostation op 200 meter.
Ik vond het ideaal en je moet per persoon maar 80€ boven je budget gaan.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

meyem schreef:Dat is een mooie prijs, maar ik neem aan dat je via Italie vliegt? Als de reistijden je goed lijken, zou ik het boeken .... ik ben in april nu 525 euro kwijt voor een vlucht via IJsland, en vooralsnog heb ik geen spijt van mijn boeking ... > oh, ik lees het al, via Rome met 1,5 uur, ik zou het durven gokken, je wordt desnoods op een later vliegtuig gezet ....

hotels in New York zijn duur. BnB is over het algemeen illegaal, tenzij de bewoner zelf ook in de woning overnacht (dit geldt alleen voor NYC, veel hotels, veel mensen, niet genoeg huurwoningen, vandaar). Dat wil niet zeggen dat je nou per se gepakt wordt .... je kunt kijken .... op eigen risico

Flushing: reken ca 30 minuten reistijd naar Manhattan .... zou mij net te ver zijn, al krijgt het hotel wel goede reviews ....
Zolang je opzegbaar boekt en niet vooruit hoeft te betalen, kun je rustig boeken en op je gemak blijven kijken naar aanbiedingen. Maar voor 100 euro per nacht gaat het in Manhattan niet snel lukken, tenzij je (zoals ik) genoegen neemt met gedeelde toiletten en douches op de gang .... (ik ga in het Seafarers GH zitten)

Long Island City, Queens, is een wat beter alternatief, mits je maar zorgt dat je hotel bij een subway station in de buurt zit ...
Ik denk inderdaad dat we gaan boeken, de rechtstreekse vluchten kosten 628€ en dat is toch een groot verschil, zoveel langer vliegen we toch niet als we via Rome vliegen.

Flushing is 30 minuten van Manhatten? Dat valt nog mee dan, ik ga ook eens kijken of ik iets vind in Long Island City. Boeken met gratis annuleren is een goede tip, eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.
Misschien komen we tegen dan nog een goede aanbieding of Airbnb tegen.

Thanks voor de info!
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

Kurt10 schreef:Je praat over maximum 700 € voor 7 nachten dus dat is met 2 personen 1400 €.

Als ik kijk op Booking.com vind ik bijvoorbeeld :

Hudson a Morgans original :

Prijs :

1241,03 €
+ 14,75 % Taks
= 1424 €
+ belastingen
= totaalprijs : 1560 € / 2 = 780 € per persoon.

Ik heb hier dit jaar zelf vier nachten geslapen en vond het een fijn hotel met mooie kamers, wel klein maar dat is overal in Manhattan. Het hotel heeft enkele bars en zelfs een rooftopbar.
Het ligt aan Colombus Circle dus je slaapt bijna aan Central Park en er ligt een metrostation op 200 meter.
Ik vond het ideaal en je moet per persoon maar 80€ boven je budget gaan.
Ik had het over 700€ voor 2 personen eigenlijk :D
Maar toch bedankt voor de tip!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kijk eens op trivago.com. Hierin kan je ook een prijsfilter aanbrengen. Voor 700 euro zijn er genoeg mogelijkheden, wel zijn de locaties in manhattan over het algemeen jeugdherbergen of andere eenvoudige gelegenheden.
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

Ik heb net eens gekeken voor hotels in Long Island City en de hotels zijn daar wel een pak meer betaalbaar.
Voor een week met gratis annuleren en ontbijt vind ik daar bv:

Ramada Long Island City aan 630, beoordeling van 7,0.

Quality Inn aan 707€, beoordeling 7.5.

Comfort Inn aan 731€, beoordeling 7.3.

Fairfield Inn & Suites aan 735€, beoordeling 8.1.

Sleep Inn aan 740€, beoordeling 8.0.

Dit is nog betaalbaar allemaal. De Asiatic in Flushing is maar 515€ met een beoordeling van 7.6 wat best goed is, maar Flushing is blijkbaar wat ver van de stad verwijderd.

Als ik dan de hotels bekijk dan zou ik voor de Fairfield Suites kiezen, maar ik moet eerst de beoordelingen lezen en kijken of het dicht bij een metro halte ligt.
Ramada is de goedkoopste maar een beoordeling van 7 is net wat te flets, voor 100€ meer heb je volgens mij meer waar voor je geld
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik heb even op hopstop gekeken .... het is toch meer richting 45 minuten en de F is aanzienlijk langzamer dan de 7
https://www.hopstop.com/

en vergeet niet dat de KLM werelddealweken eraan komen .... misschien zit daar nog een mooi prijsje tussen ... wellicht voor ca 550 euro een directe vlucht ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

Thanks voor die site, best interessant om te zien hoelang je erover doet om tot het centrum te geraken!

Volgens hopstop kan ik het best boeken bij de Ramada, Quality Inn, Comfort Inn of Sleep Inn. Deze zijn allen max. 30min verwjderd van het centrum.

Een directe vlucht van 550€, dan vlieg ik liever via Rome met een kleine omweg voor 420€. Die kleine omweg is niet zo erg en je spaart toch wat uit he.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik geloof dat al die hotelletjes nogal op elkaar lijken, maar ik heb zelf 3x in Country Inn & Suites gelogeerd en vond dat prima. Dan ben je met 10 minuten in het centrum .... nou ja, en dan ook nog de loopafstand van hotel naar station :D
Inmiddels heb ik best een voorkeur voor non-stop vliegen ... vooral op de terugweg errug lekker
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Chris1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Chris1969 »

Ik heb rechtstreekse vlucht geboekt van Brussel naar newark bij jet airways
€525
En via airBnB heel appartement voor mezelf voor €700 voor 9 nachten.
Dit app ligt in brooklyn.
Had heel veel goede reviews en eigenaar woont ook zelf in 1 van de appartementen
Dus niet illegaal.
Groot voordeel .
Eigen keuken.
Zodat je niet elke ochtend en avond ergens moet gaan eten ,maar je eigen ontbijtje kan maken.
En savonds ook een keer kan kiezen voor een gebakken eitje oid :))
Dit appartement heeft ook nog dakterras ..wat wil je nog meer dan na lange dag in de stad met een wijntje op het terras zitten.
Dat vind ik een goed einde van een dagje nyc
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

meyem schreef:Ik geloof dat al die hotelletjes nogal op elkaar lijken, maar ik heb zelf 3x in Country Inn & Suites gelogeerd en vond dat prima. Dan ben je met 10 minuten in het centrum .... nou ja, en dan ook nog de loopafstand van hotel naar station :D
Inmiddels heb ik best een voorkeur voor non-stop vliegen ... vooral op de terugweg errug lekker
Country Inn is 868€ dus dat is al een pak meer dan de andere hotels die ik gevonden had. En ik zie nu op booking dat daar ook nog eens 3.5$ per nacht bijkomt, plus 14.75% toeristenbelasting.
Dat hadden ze ook gewoon in de prijs kunnen berekenen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Non-stop vliegen lijkt me inderdaad comfortabeler, maar als je 100€ per persoon kunt uitsparen door even over te stappen is het wel een kleine moeite denk ik.
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

Chris1969 schreef: En via airBnB heel appartement voor mezelf voor €700 voor 9 nachten.
Dit app ligt in brooklyn......Dit appartement heeft ook nog dakterras ..
Welk app is dit als ik mag vragen? Misschien dat ik eens kan kijken of wij deze ook kunnen boeken?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het feit dat een eigenaar een eigen appartement heeft in een gebouw wil technisch gezien niet zeggen dat het helemaal legaal is. Voor zover ik begrepen heb, mag je, nogmaals technisch gezien, alleen een legaal kamer in je EIGEN appartement verhuren. Maar goed, de pakkans is niet echt erg groot. Hoewel....
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Ook ik ben samen met een Zwitserse vriendin va 16 tot en met 23 april in NYC, en heb een ticket (rechtstreeks) kunnen boeken voor € 469, vertrek vanaf Brussel, dus helemaal happy als ik bovenstaande prijzen lees.
Vertrek is zelfs pas om 20.30 uur, dus ook op de terugweg nog een aantal extra uurtjes.
En ook omdat ik me wezenloos was geschrokken van de hotel prijzen nu weer voor een airbnb gekozen, weliswaar in Harlem, dus toch ook wel ff met de train, maar ziet er erg leuk en nu betalen we ieder €40 p/nacht, eigenaar ook gewoon aanwezig en dichtbij de Columbia University (was voor ons belangrijk)
Dit wordt mijn 2e keer met airbnb en de 1e keer is prima bevallen (Marina in California), ziet er erg leuk uit en ook keus te over en tja uiteraard hoop ik dat het allemaal goed gaat. :roll:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Cronimet schreef: En ik zie nu op booking dat daar ook nog eens 3.5$ per nacht bijkomt, plus 14.75% toeristenbelasting.
Dat hadden ze ook gewoon in de prijs kunnen berekenen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Het is een Amerikaanse gewoonte om die belasting niet bij de prijs in te berekenen .... voor hotels komt er gemiddeld zo'n 17% boven op. Maar als je bij de NL versie van booking.com kijkt, zit het er meestal al bij inbegrepen. Wel belangrijk om dit even goed te bekijken, dus!!
Geldt ook voor aankopen in de stad, er komt altijd nog belasting bij. En die belasting wisselt niet alleen per staat, maar ook per soort artikel .... Amerikanen weten dit en zijn er op voorbereid, wij zijn meestal weer (onaangenaamd :lol: ) verrast ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer